Extra kosten voor een betalingsregeling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:56

purny schreef:
Ik heb het bedrag kunnen lenen... dus de rekening word netjes in een keer voldaan.

Neemt niet weg dat ik dit toch ga aankaarten bij diverse instanties.

Fijn dat je het geld hebt kunnen lenen, dit kun je vast zonder verdere kosten afbetalen.

Bij welke instanties wil je het aankaarten? Dit is wettelijk vastgelegd, dat dit mag.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:27

marleen_88 schreef:
purny schreef:
Ik heb het bedrag kunnen lenen... dus de rekening word netjes in een keer voldaan.

Fijn dat je het geld hebt kunnen lenen, dit kun je vast zonder verdere kosten afbetalen.

Bij welke instanties wil je het aankaarten? Dit is wettelijk vastgelegd, dat dit mag.

Precies wat Marleen zegt. Het aankaarten bij instanties heeft zo weinig zin. Volgens de wet mag Infomedics de €5,00 extra rekenen per termijn. Jouw melding bij bijvoorbeeld Kassa, Radar of sociale media gaat daar absoluut geen verschil in maken en maakt het bedrijf niet bang. Ik werk in de incassosector/bureau en zie dit dagelijks, coulance wordt bijna nooit gegeven behalve als er fouten door het bedrijf zelf zijn gemaakt. Het is oprecht niets anders dan dit slikken en doorgaan, hoe hard het ook klinkt. :(:) Bij ons kunnen debiteuren ook geen gebruik maken van de diensten/services/lidmaatschappen als ze een regeling willen; het wordt zo onaantrekkelijk mogelijk gemaakt.

Ineke2

Re: Extra kosten voor een betalingsregeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:31

Het melden bij een programma of iets dergelijks heeft wel zin om dit onder de aandacht te brengen.
Voor noodzakelijke zorg zou dit echt moeten veranderen. Het begin om dit voor elkaar te kunnen krijgen is onder de aandacht brengen en protesteren met meer mensen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 19:53

marleen_88 schreef:
purny schreef:

Kassa, radar en eventueel zelfs de politiek.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:07

purny schreef:
marleen_88 schreef:

Kassa, radar en eventueel zelfs de politiek.

Ik zal je de moeite besparen, dit gaat echt niet veranderen. Een betalingsregeling is nu eenmaal een betaalde dienst waar je voor kunt kiezen, of niet.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:41

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:51

Geld lenen kost geld... jij hebt misschien niet het idee dat je geld leent, maar iemand zal toch de factuur moeten betalen. Als infomedics hem voor jou betaald, vragen ze jou daar geld voor.
Dat voelt misschien heel oneerlijk, maar zo werkt het nu eenmaal. Dat bedrijf moet ook ergens zijn personeel van betalen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:01

Eigenlijk snap ik niet dat iemand niet kan begrijpen dat betalingsregeling gewoon geld kost, zeker als je het uitbesteed, ze nemen toch een stuk werk over, maar ook risico bij niet betalen (en dus nog meer werk). Blij zijn dat het bestaat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:09

Maar eigenlijk is het wel oneerlijk.
Iemand die "rijk" is en het meteen kan betalen is beter af dan iemand die minder te besteden heeft en die krijgt dan ook nog extra kosten. Terwijl daar het geld al niet voor is.
Het gaat niet om een wanbetaler, dan vind ik het al weer anders, maar het gaat om netjes de rekening willen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:11

_Penotti schreef:
Iemand die "rijk" is en het meteen kan betalen is beter af dan iemand die minder te besteden heeft en die krijgt dan ook nog extra kosten. Terwijl daar het geld al niet voor is.
Het gaat niet om een wanbetaler, dan vind ik het al weer anders, maar het gaat om netjes de rekening willen betalen.

Ik zou het wel goed vinden als dit veranderd en betalen in delen gratis wordt voor de zorg. Voor alle andere diensten/producten niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:15

Ja maar als je dat zou doen dan is de kans ook groot dat mensen expres later gaan betalen, want dat heeft voor hen toch geen consequenties....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:17

Ja ik ook.
het gaat inderdaad om zorg, niet om een luxe artikel.

En er zijn steeds meer zorgmijders.
Ik heb mensen in het ziekenhuis zien liggen die daar niet gelegen hadden als ze eerder naar de dokter waren geweest. Maar ze konden het eigen risico niet betalen dus gingen niet.
En ja dan word het zo erg dat een opname noodzakelijk is.
Dus uiteindelijk is de zorg daarmee nog duurder uit ook.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:19

Waarom zouden mensen dat doen Pmarena?
Ik kan het gelukkig tot nu toe in 1 keer betalen.
Waarom zou ik het dan gaan spreiden, uiteindelijk heb ik na die periode het ook niet meer op de bankrekening staan.
Ik ben het liefste er meteen van af. Hoef ik er in gedachte ook geen rekening mee te houden dat er nog x afgaat. Zie ik dan dat luxe item weet ik of ik het me kan veroorloven.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:26

Maar wordt vanuit een basis tand verzekering dan een gaatje niet vergoed? Ben je dan zo laag verzekerd omdat je denkt dat er nooit iets kan gebeuren als je een goed gebit hebt?

Helaas kost een betalingsregeling/lening/afbetaling vaak geld. Is het eerlijk, nee misschien niet. Maar het is niet iets wat je kan aanvechten. Misschien voortaan met je tandarts in overleg hoe te financieren?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:27

Saaams schreef:
Maar wordt vanuit een basis tand verzekering dan een gaatje niet vergoed? Ben je dan zo laag verzekerd omdat je denkt dat er nooit iets kan gebeuren als je een goed gebit hebt?

Helaas kost een betalingsregeling/lening/afbetaling vaak geld. Is het eerlijk, nee misschien niet. Maar het is niet iets wat je kan aanvechten. Misschien voortaan met je tandarts in overleg hoe te financieren?

Als je alleen voor 2x controle en een klein gaatje moet is zelf betalen goedkoper dan verzekeren

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:28

Magrathea schreef:
Saaams schreef:

Als je alleen voor 2x controle en een klein gaatje moet is zelf betalen goedkoper dan verzekeren

Behalve als je het niet betalen kan. Maar jij kan toch niet in de toekomst kijken, dit jaar komt er vast geen wortelkanaalbehandeling of krijg ik een ongeluk en volgt er reparatie van je gebit?

Dus je wil toch niet bezuinigen op je gezondheidszorg?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:31

Hoe wil je het voor elkaar krijgen, dat een bedrijf als infomedics ( zonder nog meer kosten te moeten maken) inzicht krijgt of een client al dan niet een rekening kan betalen.

Sommige mensen zijn in staat ,ondanks zeer goede verdiensten, meer op te maken dan dat er binnenkomt. Of door gewijzigde omstandigheden, verlies van werk, scheiding etc iets niet meer kunnen betalen.

Daarnaast zijn er al genoeg mensen, op de helft van de maand door hun besteedbaar inkomen heen.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 05-07-20 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:34

_Penotti schreef:
Waarom zouden mensen dat doen Pmarena?
Ik kan het gelukkig tot nu toe in 1 keer betalen.
Waarom zou ik het dan gaan spreiden, uiteindelijk heb ik na die periode het ook niet meer op de bankrekening staan.
Ik ben het liefste er meteen van af. Hoef ik er in gedachte ook geen rekening mee te houden dat er nog x afgaat. Zie ik dan dat luxe item weet ik of ik het me kan veroorloven.

Er zijn altijd mensen die meer met de dag leven en liever vandaag hun geld ergens anders aan uitgeven als ze die mogelijkheid hebben. En net als je ziet dat de TS nu wèl het geld ergens vandaan kan halen waardoor de rekening toch in 1 keer betaald wordt...dat zal vaker gebeuren nu, dan wanneer je zegt joh betaal maar later hoor, kost je niks extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:35

Ik heb geleerd, als je niet veel geld op de bank hebt, altijd goed verzekeren. Dus het laagste eigen risico en de hoogste tandarts verzekering nemen als je het niet breed hebt. Dat kost per maand wel meer, maar het is al helemaal geen optie mocht er iets gebeuren dat je het dan niet kunt betalen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:37

Saaams schreef:
Behalve als je het niet betalen kan. Maar jij kan toch niet in de toekomst kijken, dit jaar komt er vast geen wortelkanaalbehandeling of krijg ik een ongeluk en volgt er reparatie van je gebit?

Eh, als je niet 2x controle en een gaatje kan betalen kan je ook niet de verzekering betalen, dat kost meer, dat is nu net het punt :o?

Ik kreeg nota bene zelf het advies van mijn tandarts (na heel wat vullingen en wortelkanaalbehandelingen) om daarna niet meer te verzekeren maar die meerprijs apart te zetten. Want hoe vaak heb je nou een tandprothese nodig? En alle keren dat ik een wortelkanaalbehandeling moest was dat het gevolg van een woekerend gaatje, die dingen komen niet uit de lucht vallen. Dus in die zin is preventieve zorg het beste middel. En dan bedoel ik niet alleen controles, maar ook voldoende vaak poetsen/stoken, voedingsadviezen opvolgen etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:40

Saaams schreef:

Je hoeft geen wortelkanaalbehandeling, je kunt de tand ook laten trekken, dat is veel goedkoper.

Ik vind het prima dat gespreid betalen geld kost maar 5 euro per maand vind ik wat veel. Ik snap echter niet dat als je weet dat je een slecht gebit hebt, je je niet goed verzekerd.

_Penotti schreef:

Ja eens, oneerlijk maar mensen met een kleinere portemonnee trekken wel vaker aan het kortste eind.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:49

brokjes schreef:
Ik heb geleerd, als je niet veel geld op de bank hebt, altijd goed verzekeren. Dus het laagste eigen risico en de hoogste tandarts verzekering nemen als je het niet breed hebt. Dat kost per maand wel meer, maar het is al helemaal geen optie mocht er iets gebeuren dat je het dan niet kunt betalen.

Die hoogste tandarts verzekering moet je wel kunnen betalen en voor geaccepteerd worden. Ik kon niet omhoog, omdat er bekend was dat er behandelingen plaats moesten vinden. Daarnaast moet je alsnog een gedeelte zelf betalen dan, niet alles wordt 100% vergoed. Dan kan je wel zeggen, het kost iets meer per maand, maar als je dat iets meer niet hebt kan dat dus ook al niet.

En dan heb je een goede verzekering, maar ben je er binnen 2 behandelingen doorheen en moet je de rest van het jaar niet meer gaan en hopen dat je het jaar erna geen bijzondere dingen hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 10:22

Oh ik heb wel eens aan de balie gestaan dat ze de tand eruit moesten halen. Kies was wederom afgebroken. Antwoord was dat ze dat niet deden

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:23

MyWishMax schreef:
brokjes schreef:

Die hoogste tandarts verzekering moet je wel kunnen betalen en voor geaccepteerd worden. Ik kon niet omhoog, omdat er bekend was dat er behandelingen plaats moesten vinden. Daarnaast moet je alsnog een gedeelte zelf betalen dan, niet alles wordt 100% vergoed. Dan kan je wel zeggen, het kost iets meer per maand, maar als je dat iets meer niet hebt kan dat dus ook al niet.

En dan heb je een goede verzekering, maar ben je er binnen 2 behandelingen doorheen en moet je de rest van het jaar niet meer gaan en hopen dat je het jaar erna geen bijzondere dingen hebt.

Geaccepteerd worden? Volgens mij mag je in Nederland helemaal niet geweigerd worden bij de verzekeraar

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:25

Bij de meeste verzekeraars moet je voor de hoogste tand verzekering een keuring ondergaan, dat heeft dus verder niks met de basis verzekering uit te staan.