Hoe veel contact met je ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Hoe veel contact met je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:49

Ikzelf heb geen contact met mijn ex.
Als ik hem toevallig tegen kom, houdt het met een "hoi" wel op.
In het verleden wel gehad.
De woorden "we blijven vrienden" gingen over naar, dat hij eigenlijk alleen kwijt wilde hoe fantastisch zijn leven eigenlijk is :') en niet één x vragen hoe het met mij is. Beetje eenzijdige vriendschap voor mijn gevoel.

Toen hij een nieuwe liefde kreeg, was hij compleet verdwenen, niet alleen uit mijn leven, maar ook van vele vrienden.

Dus eerlijk, ik heb eigenlijk geen idee hoe het is.

Mijn hubby zijn ex heeft duidelijk gemaakt niks meer van hem te willen, inclusief geen "gelukkig nieuwjaar" :')
Dus ook van die kant, weet ik het niet!

Al moet ik zeggen, dat ik mijn hubby er ook in vertrouw. Als zij wel super contact hadden, geen probleem. De relatie was flink over voordat wij wat zijn begonnen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:33

oji schreef:
Uiteraard heeft geen kind iets aan een toxische relatie. Geen kind is gebaat bij een vechtscheiding, geen kind is gebaat bij ouders die elkaar de hut uitvechten.

Waar ik (en volgens mij MB ook) op doelde, was dat de nieuwe partner, dus geen ouder van het kind, van de ouder van het kind gaat verwachten/eisen dat deze zo min mogelijk contact heeft met de ex. Dat vind ik sneu voor het kind...en eigenlijk een beetje een ziekelijk jaloerse instelling.

Aah zo had ik hem niet gelezen, excuses! Nee daar krijg ik ook de kriebels van hoor. Mijn man kan prima met zijn ex, ze drinken ook wel koffie samen en daar ben ik alleen bij als dat toevallig zo uitkomt. Ik vind het helemaal prima. Ze hebben een dochter samen en voor haar is dit des te leuker. Haar nieuwe man doet er ook niet moeilijk over trouwens, kan ook prima met hem. Maar wij zijn ook niet van die jaloerse types.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:39

Niet te veel contact met je ex. Daar werden we in 1995 al tegen gewaarschuwd...

Sorry, kon het niet laten. Nostalgie en alles... Wij dansten ons hier als kinderen helemaal de blubber op. Net als op het vervolg

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:33

Mijn ex was tijdens onze relatie van 16 jaar mijn beste vriend en is dat nu nog.
Spreken elkaar wekelijks, appen regelmatig, repareert mijn auto en als we niet zover uitelkaar zouden wonen zouden we wekelijks op de koffie komen bij elkaar. Heeft me ook geholpen met mijn verhuizing.
Mijn huidige vriend had er in het begin wat moeite mee maar die heeft er sowieso al moeite mee als ik dat soort contact met een andere man heb.
Niet zozeer jaloers maar cultureel iets, waar hij vandaan komt is de gedachte dan een man en vrouw nooit alleen maar vrienden kunnen zijn.
En eender welke man die langs komt bij een vrouw die een relatie heeft terwijl de partner er niet is is not done want wie weet wat daar gebeurt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:38

Gewoon nieuwsgierig, gaat dat nu al beter of blijft dat soms lastig?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:57

Gaat al beter, zijn nu 2.5 jaar samen en na heel veel samen erover gepraat te hebben snapt hij het beter maar toch blijft het soms lastig wat ik kan begrijpen.
Als je ruim 40 jaar een bepaalde mentaliteit hebt meegekregen verander je dat niet zomaar.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:10

Geen contact. Laatst FB verzoek gekregen na 14 jaar geen contact maar ga het niet accepteren. Wat wil hij? Geen idee maar ik heb een vriend dus vind het niet nodig.
Mijn vriend ziet zijn ex weleens maar dat komt door mij, wij zijn vriendinnen. Hij gaat niet appen/bellen oid met haar dus eigenlijk qua contact ook niks, behalve dan op verjaardagen of met bezoek. En daar heb ik geen problemen mee

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:26

nuscaniels schreef:
Mijn ex was tijdens onze relatie van 16 jaar mijn beste vriend en is dat nu nog.
Spreken elkaar wekelijks, appen regelmatig, repareert mijn auto en als we niet zover uitelkaar zouden wonen zouden we wekelijks op de koffie komen bij elkaar. Heeft me ook geholpen met mijn verhuizing.
Mijn huidige vriend had er in het begin wat moeite mee maar die heeft er sowieso al moeite mee als ik dat soort contact met een andere man heb.
Niet zozeer jaloers maar cultureel iets, waar hij vandaan komt is de gedachte dan een man en vrouw nooit alleen maar vrienden kunnen zijn.
En eender welke man die langs komt bij een vrouw die een relatie heeft terwijl de partner er niet is is not done want wie weet wat daar gebeurt.

Tja, er zijn hele volksstammen die er dergelijke bekrompen gedachtes op na houden. Zegt in mijn optiek vooral iets over de betrouwbaarheid van diezelfde volksstammen (niet het individu).

Ik vertelde een collega eens dat ik rustig zonder mijn partner met mijn instructeur (van het andere geslacht) op vakantie ga. Hij vond het erg moeilijk te begrijpen dat:
a) mijn partner dat ok vond.
b) er dan niks gebeurt wat niet algemeen geaccepteerd is.

Maar voor ons is dat geen issue. We weten hoe we erin staan.
We doen dat intussen ook al zo lang dat sommige dingen een volstrekt eigen leven gaan leiden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:20

musiqolog schreef:
Niet te veel contact met je ex. Daar werden we in 1995 al tegen gewaarschuwd...
[ Video ]
Sorry, kon het niet laten. Nostalgie en alles... Wij dansten ons hier als kinderen helemaal de blubber op. Net als op het vervolg

Ge-wel-dig! Jeugdsentiment. _/-\o_ <3 :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:22

Imo ligt het eraan hoe de relatie was en hoe het geëindigd is of er nog contact is en hoeveel.

Zelf heb ik met een paar exen contact via is Facebook, één ervan zie ik nog irl, niet heel vaak maar het contact is gewoon goed.
Dat ga ik ook niet stoppen wanneer ik weer een relatie heb, net zoals ik het mijn partner niet zou verbieden.
Wel verwacht ik openheid en eerlijkheid, dus als er nog (romantische/sexuele) gevoelens zijn voor elkaar wil ik dat weten.
'Vreemdgaan' is voor mij geen issue, oneerlijkheid erover wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:23

musiqolog schreef:
Op zich kan ik iedereen afraden nog contact met zijn ex te houden, als deze niet tot je vaste werk- of vriendenkring behoort. Het lijkt de eerste paar keer alsof het wel kan, maar daarna wordt het van kwaad tot erger en zou je willen dat je de pleister er in één keer vanaf getrokken had. Elkaar blijven volgen e.d. op sociale media, waar "vrienden" toch niet meer dan vage kennissen hoeven te zijn, daar ligt echt wel de grens.

Maar je partner verbieden contact met zijn ex te houden? Dat is wat anders. Dat mag alleen als het té goed blijft gaan. Ja, zulk contact kán heel gauw de verkeerde kant op gaan. Maar je kunt ook heel snel verblind raken door jaloezie, en daardoor dénken dat je partner en je ex 'iets' doen.

Een goeie vriendin van mij heeft haar vriend verboden met zijn ex om te gaan. Die vrouw had echt wel flink proberen te stoken in hun relatie (in de trant van "o, maar X zei dat jij heel lelijk was!"), terwijl hij nog vaak een hele dag met haar weg was (niet met haar alleen geloof ik, ze hadden wel gemeenschappelijke hobby's). Kijk, dát is nou een moment waarop je je partner gerust kunt verbieden om zijn ex nog te zien.

Maar hoezo kun je dat iedereen afraden? Ik begrijp het niet. Ervaring mee?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:55

MarcoBorsato schreef:
musiqolog schreef:
Op zich kan ik iedereen afraden nog contact met zijn ex te houden, als deze niet tot je vaste werk- of vriendenkring behoort. Het lijkt de eerste paar keer alsof het wel kan, maar daarna wordt het van kwaad tot erger en zou je willen dat je de pleister er in één keer vanaf getrokken had. Elkaar blijven volgen e.d. op sociale media, waar "vrienden" toch niet meer dan vage kennissen hoeven te zijn, daar ligt echt wel de grens.

(enzovoort)

Maar hoezo kun je dat iedereen afraden? Ik begrijp het niet. Ervaring mee?

Ikzelf? Ja. Nadat het uitging met mijn ex, hebben we elkaar nog twee jaar gezien en eh... dingen gedaan. (Voor de goede orde: we hadden geen van beiden iemand anders.) Op den duur trok zij dat toch niet geweldig meer. Heel geleidelijk aan werd het contact steeds minder tot ze ook niet meer wilde bellen of mailen. En ik ken meer van dat soort verhalen. Het is steevast de pijn van vrienden-met-voordeeltjes (één van de twee partijen wil toch meer) plus de pijn van het besef dat het niet meer als vroeger wordt.

Ervaring met exen die in een nieuwe relatie opduiken heb zelf ik niet, maar ook daar ken ik verhalen van. Als de ex zelf nog geen nieuwe relatie heeft, kan die nog weleens hopen op een avontuurtje... (Wat geen reden mag zijn om zulk contact te verbieden, want vriend of vriendin kan nog altijd gewoon "nee" zeggen.)

En ja, dit is mijn deel van het verhaal. Een vrij miezerig deel, want heel ervaren op het gebied van relaties ben ik niet. Niemand hoeft naar mij te luisteren en ik sluit zeker niet uit dat het soms wel goed kan gaan. En over gescheiden stellen met kinderen heb ik het al helemáál niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:25

Hoe gaat het nu TS: heb je al met jouw vriend bespreekbaar gemaakt wat je voeld? En zo, ja wat is zijn reactie?

Zolang 1 van de 2 behoefte heeft seksueel getint te doen tegen wie dan ook buiten de relatie om ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Als jouw vriend gewoon netjes praat met zijn ex zonder bijbedoelingen zou jij daar geen rot gevoel over moeten hebben. Of je moet al voelen dat er iets niet lekker loopt....vaak zegt je gevoel het juiste.

Ik ben heel open in mijn relatie en benoem al het contact met mijn exen. Dan laat ik lezen wat ik krijg een wat ik reageer. Niet omdat mijn vriend dat zonodig wil, maar meer omdat ik dat naar hem toe netjes vind staan. Meestal vertel ik ook wat ik erbij voel en soms gebruik ik zelfs het advies van mijn vriend. Best leuk om samen te doen!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:27

AaronYve schreef:
Geen contact. Laatst FB verzoek gekregen na 14 jaar geen contact maar ga het niet accepteren. Wat wil hij? Geen idee maar ik heb een vriend dus vind het niet nodig.

Prima als je dat niet wilt, maar ik snap dat "dus" niet. Omdat je een vriend hebt, hoef je er geen sociaal contact bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:34

Nou na 14 jaar geen contact zou ik ook niet zo nodig hoeven, doe ik met vriendinnen uit het verleden ook niet

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:56

musiqolog schreef:
AaronYve schreef:

Prima als je dat niet wilt, maar ik snap dat "dus" niet. Omdat je een vriend hebt, hoef je er geen sociaal contact bij?

Na alles wat ik met hem heb meegemaakt ben ik niet uit op sociaal contact. Geen ruzie of niks verder, zou er best een praatje mee kunnen maken in een cafe oid maar dat was het dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:21

Hoe gaat het nu TS?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:41

Ik heb zero contact met mijn exen. Ook altijd met een hoop ruzie en gedoe uit elkaar gegaan, dus zero behoefte aan contact met hen :+

Mijn vriend (bijna 5 jaar samen) heeft ook geen contact met exen.

Lekker makkelijk zo :D

Myka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 20:17

Talietjuh schreef:
Hoe gaat het nu TS?

Hoi, lief dat je het vraagt. Ja, eigenlijk hetzelfde. Hij snapt mijn gevoel wel, maar hij gaat zijn gedrag daar niet in veranderen. Hij verzekert mij dat het echt puur vriendschappelijk is.
Dus denk dat ik het maar weer even aankijk. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:17

Doe je goed..vind eigenlijk dat hij gewoon rekening met je moet houden :o

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:26

Ik heb persoonlijk geen contact met mijn ex, en mijn vriend ook niet. Hij was wel nog Facebook vrienden met haar en hij volgde haar op Instagram, maar toen heb ik gezegd dat ik me daar een beetje raar bij voelde (vanwege dingen die zijn gebeurd met mijn ex) en toen heeft hij haar ontvriend en ontvolgd. Niet omdat ik hem vroeg of hij dat wilde doen want ik zei juist dat hij dat niet moest doen alleen vanwege mijn gevoel, maar omdat hij zelf niet wilde dat ik me er vervelend bij voelde en het niet zo belangrijk voor hem was om haar nog te volgen.

Jammer dat je vriend niet mee denkt om een oplossing te vinden, TS! Ik hoop voor je dat er toch nog iets van verandering in komt waar jij je prettiger bij voelt :(:)

Myka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 22:18

Talietjuh schreef:

Nja, als ik het omdraai en ik zou ook rekening met hem houden.. het is blijkbaar een vriendschap waar hij waarde aan hecht.
Als hij zegt dat het niet meer dan dat is, dan heb ik hem maar op z'n mooie blauwe ogen te geloven. :D :P

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:22

En als het niet zijn ex is maar gewoon een ander meisje/vriendin, zou je het dan erg vinden? Misschien moet je gewoon niet zo zwaar tillen aan dat 'ex'. Stel jij hebt een goede vriend en hij vind dat vervelend, zou je ook denken van uh ja bepaal ik zelf wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:24

Arnon schreef:
Talietjuh schreef:

Nja, als ik het omdraai en ik zou ook rekening met hem houden.. het is blijkbaar een vriendschap waar hij waarde aan hecht.
Als hij zegt dat het niet meer dan dat is, dan heb ik hem maar op z'n mooie blauwe ogen te geloven. :D :P

O, mijn excuus ik had begrepen dat hij een bepaald soort berichtjes stuurde waar jij geen prettig gevoel bij had..

Myka
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 22:36

Talietjuh schreef:
Arnon schreef:

O, mijn excuus ik had begrepen dat hij een bepaald soort berichtjes stuurde waar jij geen prettig gevoel bij had..

Ja dat is ook wel zo :7
Maar hij vind dat 'grappig' en 'bedoelt hij verder niks mee'. Ik geef het 't voordeel van de twijfel.

Jester_ schreef:
En als het niet zijn ex is maar gewoon een ander meisje/vriendin, zou je het dan erg vinden? Misschien moet je gewoon niet zo zwaar tillen aan dat 'ex'. Stel jij hebt een goede vriend en hij vind dat vervelend, zou je ook denken van uh ja bepaal ik zelf wel

Ja precies, zo bedoel ik het ook te zien. Wij zijn nu ook wel langer dan dat zij samen waren, en heb het idee dat hij in deze relatie ook wel serieuzer is. :j
En vind het wel fijn dat ze elkaar nooit echt zien. :o