Wat gaat er bij jou al verbazingwekkend lang mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosDeG

Re: Wat gaat er bij jou al verbazingwekkend lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:17

Mijn wasbeer knuffel die ik kreeg bij mijn geboorte.
Ding is 27 jaar oud en staat nog steeds naast mijn bed, soms pakt 1 van mijn kinderen hem om meen te slapen <3

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:19

Ik heb inderdaad ook nog dekjes en truien van 25 jaar oud.
Grappig als ik ze nu terug zie op die spaarzame foto's van toen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:26

De piano. Die is inmiddels 109 jaar jong. Heeft wel een flinke APK gehad jaren geleden, nieuwe stembanden enzo tegen zere oren, maar hij maakt nog mooi lawaai genoeg als manlief erop rammelt.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:30

Niet helemaal van mij maar... ik zag laatst een setje gebakbordjes langs de weg staan. Allemaal leuke kleurtjes, dus meegenomen. Eenmaal thuis kwam ik er achter dat ze uit de jaren 50 komen *D

Ook laatst een rummikub setje van mijn oom gekregen. Hij heeft er nog mee gespeeld als kind (inmiddels bijna 55). Dus ook al een erg oud spel :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:32

Een jaar geleden is mijn halstertouw uit 2001 gesneuveld. Heb er meerdere en wissel wel af, maar toch.

En verder heb ik best wel wat oude kleding, van een jaar of 15 oud die prima als paarden of kluskleding dient.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:35

Mijn wasmachine gaat al 25 jaar mee.
Mijn Honda benzinemotor grasmaaier idem.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:36

stitchlover schreef:
Mijn poetskoffer (grote met klep) gaat inmiddels 14 jaar mee
Mijn eerste borstel set gaat al 20 jaar mee (wordt dagelijks gebruikt)

Oeh, dat kwam ik hier laatst ook tegen. Een borstel van het allereerste uur. Mijn moeder had er met rode pen onze namen op geschreven en daar zijn nog mini stukjes van te zien.
Dat is ergens in 1990 geweest.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:37

Donkergroen eieren rekje en donkergroen papierrol houder jaren gelden gekocht nog steeds in gebruik dagelijks in de keuken blijft mooi ook in de verf en staat heel gezellig

en

Onze trekker, baksleep en kuildrager voor achter de trekker alle verf is eraf wordt elke week meerdere keren gebruikt het blijft oersterk en gaat al jaren mee

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:40

Ik heb een zweepje die ik al heb vanaf mijn 14e (en ik ben nu 36)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:21

Ik heb de theelepeltjes van mijn moeder.
Een setje dat nog steeds compleet is, hebben mijn ouders aangeschaft met trouwen in 1956.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:24

Qimm schreef:

Ik vind het vooral knap dat je die nog niet bent kwijt geraakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:28

Ik moet bij dit topic vooral denken aan mijn neefje. Mijn zwager heeft een bak vol met kleine speelgoedauto's, hij heeft er jaren meegespeeld en zijn vader (de opa van mijn neefje) ook.. Mijn neefje krijgt het voor elkaar om die autotjes binnen no time (soms echt enkele minuten..) te slopen :') Dus eigenlijk het tegenovergestelde :+

Mijn stofzuiger gaat al heel lang mee, ik heb hem in 2005 gekocht toen ik op mezelf ging wonen en hij doet het nog steeds :D

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:49

lenaa_tje schreef:
Qimm schreef:

Ik vind het vooral knap dat je die nog niet bent kwijt geraakt!

Gewoon nooit op maneges komen :')

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:49

Hutcherson schreef:
Ik heb een bijzettouwtje wat ik ooit gebruikte als bijzet voor mijn verzorgpaard. Ik was toen 15. Inmiddels zijn we 12 jaar verder en gebruik ik hem nog af en toe bij mijn eigen paard.

Ah dat heb ik ook, maar dan nog veel ouder, is nog uit de tijd dat Lammert Haanstra zei dat je zijn fameuze touwtje gewoon bij de bouwmarkt moest kopen en ik heb dezelfde al zo'n 30 jaar. Toevallig vorige week nog een keer bij paard van een lesklant gebruikt.

En mijn eerste Parelli carrotstick en halster zijn inmiddels 25 jaar oud. De carrotstick is niet meer echt oranje maar meer de kleur van een himalaya zoutblok geworden, maar hij doet het nog prima :) .

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:14

Mijn trouwe groene kruiwagen die al 29 jaar meegaat en nog nooit iets gehad heeft .....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:21

lotje5lotje schreef:
Mijn trouwe groene kruiwagen die al 29 jaar meegaat en nog nooit iets gehad heeft .....

Geef mij er zo een, ik verslijt ze!

Ik heb een vest dat mijn moeder ooit voor mijn vader heb gekocht, maar het was net te klein voor hem en ik mocht hem. Ik was toen iets van 14 en ik ben nu 59....en draag het nog elke winter!
En ik heb een bloesje dat mijn moeder in Parijs heeft gekocht na de oorlog toen ze jong was en ze wordt deze maand 95... Die is wel zo gaar dat ik hem niet meer draag.

Ik heb geen apparaten meegenomen uit Nederland, dus ik heb niets dat ouder is dan 21 jaar hier. Ik heb net een 19 jaar oud gasstel vervangen.
En ik heb een tweedehands tosti ijzer waarvan ik dus niet de leeftijd weet, maar die heb ik al 20 jaar.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:37

Magrathea schreef:
Minimus schreef:
Mijn minimaal 75 jaar oude Rippen muurpiano :D Heeft mijn inmiddels 20 jaar geleden overleden grootvader gekregen van zijn ouders voor pianolessen toen hij jong was.
Een 120 jaar oud Noors boek Snorre heb ik in de kast staan, daar blader ik voorzichtig nog wel eens doorheen. En de 20 jaar oude houtschaaf van mijn vader gaat ook al even mee, maar ik ben het meest trots op die piano.

Hier ook een piano! Geruild voor een flesje drank van iemand die hem weer voor 20 euro van een studentenhuis had gekocht.

Ik wil hem wel nog van een likje verf voorzien eigenlijk en de plaat voor onder mist ook. Maar de pianostemmer was onder de indruk dat ie na minstens 5 jaar niet gestemd te zijn geweest en 3 verhuizingen nog redelijk prima op toon was. Goeie deal is dat geweest :D

De mijne is al de tijd dat mijn opa overleden is al niet meer gestemd, dus dat is ten minste 20 jaar geleden. Heel erg benieuwd wat de restaurateur/stemmer ervan gaat zeggen als ik even wat centen gespaard heb zodat ik hem evt meteen kan laten restaureren. Hier ook al 3x verhuisd dus heel benieuwd! Ik heb er een bak water in staan voor de vochtigheid maar moet eigenlijk een humidifier hebben voor in huis..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:03

Oh! Ja! Ik heb ook de piano van mijn opa staan, die doet het dus ook al heel lang. Volgens mij is hij net zo oud als mijn vader, dus 70 jaar. En een prima onderhouden instrument dat regelmatig gestemd wordt :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:06

Oscar schreef:
Nymphe schreef:
Mijn Henry stofzuiger uit 1992! :wow: Hij ging vorige maand kapot, maar dat bleek enkel een kabelbreuk te zijn. Zo blij mee! Ik wil echt geen andere meer. Hij doet het nog alsof hij gisteren nieuw gekocht is.

Ik wil ook een keer een Henry kopen. Mijn man heet toevallig zo en misschien is dat wel een mooie hint :D

Dit is precies de reden dat wij hem hebben hahahahaha. Niet dat hij hem gebruikt, maar goed :') .

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:08

Afbeelding

Mijn 1e pony♡ gaat al 31 jaar mee *\o/* (hele leven samen)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:19

Mijn zoon is 6 jaar geleden gedoopt in de doopjurk waarin mijn vader ook gedoopt is en mijn oom ook. Mijn oom komt uit 1947. Na de oorlog was stof nog vrij schaars dus de doopjurk is gemaakt van een parachute van een soldaat die in WW2 gevochten heeft. Best bijzonder

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:31

Mijn man kocht een Ray-Ban zonnebril toen we net met elkaar gingen. Vond het toen onzinnig duur, want zonnebrillen raken (bij mij) toch altijd na 1 of 2 seizoenen kwijt of gekrast. 2 weken terug is hij hem dan toch eindelijk verloren tijdens een boottochtje. Na 14 jaar... Nu ligt hij in perfecte nieuwstaat op de bodem van het alkmaardermeer.
Ik heb zelf zo rond mijn 14de een tweedehands rijbroek overgenomen van een kennis van mijn moeder. Geen idee hoe lang die dochter hem al had. Gewoon een simpelste van het simpelste horkabroekje. Ik heb hem nog. Alleen een keer een naadje opnieuw vast moeten naaien. Ik wordt over 2 dagen 33. (En ja ik as hem ook nog en draag hem bijna wekelijks).

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:32

Mijn Giant E-bike die ik al 11 jaar hebben nog steeds op dezelfde accu rijdt.
Heeft al heel veel km’s gemaakt en hij blijft het maar volhouden.
Volgens de fietsenmaker erg uitzonderlijk.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:33

Lizz schreef:
_Nelleke_ schreef:
Ik heb een handmixer van Philips van minimaal 35jr oud. Doet het nog prima.

Zo een: [ [url=m/oGErrT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo eentje hebben mijn ouders ook nogsteeds. Al is die zelfs nog wat ouder, van voor mijn geboorte. En de kleur was toen bruin/wit (of geel :') ) niet kapot te krijgen.

Over precies zo’n mixer schreef ik eerder in dit topic hahaha! Al zie ik nu voor het eerst dat er dus ook deeghaken bij horen, die heb ik dan weer niet. Maar dit is echt een topding inderdaad!

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:43

Mijn ventilator die ik van mijn vader kreeg toen ik 12 was (19 jaar geleden). Hij had hem gekocht bij de Aldi maar hij deed het nog super!

Tot het moment dat ik hem achter moest laten bij mijn ex omdat ik mijn spullen niet terug kreeg >;) >;) >;)