Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:15

turtlelito schreef:
Ik denk dat hij al ver is gekomen. Vanuit een wereld waar niks mag zegt hij nu tegen TS wat hij voelt als zij een bikini draagt (en dat uiten is iets wat ze ook afgesproken hadden). Hij verbiedt het dragen ook niet, hij voelt zich er alleen niet fijn bij. Dat is toch best logisch en ook erg eerlijk.

Hij laat aan TS over wat ze met die info doet. Eerlijk, ik zou rekening houden met zijn gevoelens. Een bikini dragen 'omdat dat nou eenmaal moet mogen' terwijl ik weet dat dit iets doet met mijn partner zou het me niet waard zijn.

En de verhalen 'van het een komt het ander' en 'dit is maar het begin': ik geloof er niet in als ik de beginpost lees.

Maar daarom heb ik in mijn eerste zin het woord "persoonlijk" zelfs twee maal gebruikt. Het ligt uiteraard hoe de twee geliefden er mee omgaan. Ik zou er slecht mee kunnen omgaan. En dat zegt wat over mij. Niets over een ander.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:32

Mannen uit landen met andere culturen denken vaak dat Westerse vrouwen hele lichte zeden hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:33

Luckystory schreef:
DeMolenhoek schreef:
Vriend gaf toen ook aan dan maar naar de bergen te gaan. Nogal extreem om te vermijden dat ts een tankini draagt :)

Dat is natuurlijk half grappig bedoeld, om zijn punt een beetje te maken.

Zonnen zonder jurkje en zodra ik opsta iets erover heen dragen, doe ik eigenlijk sowieso. En dat stelde ik ook zo voor. Maar hij zei dat dat geen verschil maakte voor hem. Als ik in bikini naast hem lig te zonnen, vindt hij dat nog steeds niet leuk.

Dan moet hij maar even de andere kant op kijken! :D
Wat heeft hij zelf aan dan?

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:36

anjali schreef:
Mannen uit landen met andere culturen denken vaak dat Westerse vrouwen hele lichte zeden hebben.

Nou ja, niet alle andere culturen natuurlijk :)
en ik snap werkelijk niet hoe ze dat nog kunnen denken, met werkelijk de hele wereld in je hand (als in mobiele telefoon en informatie.. ) Maar goed, zo snap ik dus wel meer culturele en religieuze idioterie niet..
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:39

Echt: het siert hem dat hij zich de eerste vakantie ingehouden heeft en niets gezegd heeft. Voor mij zou hem dat echt meer dan genoeg credit opleveren om het gesprek we gewoon aan te gaan.
Dat hij zich ook ongemakkelijk voelt bij het bloot van andere vrouwen maakt ook dat het zeker oprechter over komt (ipv kijken, kijken maar wat van mij is, mag niet gezien worden)

Dus waarom stoort het hem? Hoe ziet hij het verschil tussen half bloot in de achtertuin en half bloot op het strand? Waarom is daar een verschil voor hem? Welke invulling geeft hij aan dat bloot? Kun jij toelichten wat dat 'bloot' voor jou is? Is het om jezelf te laten zien aan de buitenwereld? Of ga je beter in je vel zitten met bruine benen (wat vaak ten goede komt aan een relatie, als de vrouw goed in haar vel zit ;) )
Hoe ziet hij het graag? En hoe graag wil hij dat jij je aanpast als dat voor jou buiten je comfort grens gaat?

Is dit een one issue punt of zijn er zo meer bedenkingen die hij heeft? Ik ga niet mee met de doemdenkers hier maar de vraag zou wel ook bij mij opkomen: waar stopt dit 'ik voel me ongemakkelijk dus wil jij en aanpassen' gebeuren? Gewoon als echte oprechte vraag.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:41

Jessix schreef:
Luckystory schreef:
Dat is natuurlijk half grappig bedoeld, om zijn punt een beetje te maken.

Zonnen zonder jurkje en zodra ik opsta iets erover heen dragen, doe ik eigenlijk sowieso. En dat stelde ik ook zo voor. Maar hij zei dat dat geen verschil maakte voor hem. Als ik in bikini naast hem lig te zonnen, vindt hij dat nog steeds niet leuk.

Dan moet hij maar even de andere kant op kijken! :D
Wat heeft hij zelf aan dan?

Een speedo ;)

TS, bespreek lekker met je vriend wat hij wel oké zou vinden en bedenk vervolgens of dat voor jou ook oké is of niet. Wij hebben geen relatie met je vriend dus al onze meningen doen er echt niet toe.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:46

Wat een lastig onderwerp als ik de, soms kortzichtige, reacties lees.
Ik kan me voorstellen dat jullie je beide op jullie gemak willen voelen. Als je vriend zich niet op zijn gemak voelt, dan kan ik me voorstellen dat jij daar ook niet op je gemak kan genieten van het strand en de omgeving.
Misschien een idee om samen te kijken (online) wat hij wel gepast vindt en wat jij ook mooi vindt?
Ik zou zelf er graag uit komen zodat je beide kunt genieten van de vakantie zonder dat iemand zich ongemakkelijk voelt.

Naar aanleiding van je reacties begrijp ik wel waarom je vriend zich zo voelt. Wij zijn in een heel andere gewoonte groot geworden en opgegroeid. Maar dat betekent voor mij niet dat ik geen rekening kan houden met een ander (je geliefde) zijn gevoelens.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:48

Ik snap je vriend denk ik wel.

Vergelijk het voor mij zelf een beetje met een nudisten strand/camping. Daar zou ik mezelf ook onwijs ongemakkelijk bij voelen (mede door de normen en waarde die ik van uit thuis heb meegekregen).
Ook al zou ik daar zelf wel in bikini lopen, toch voel ik me daar nog niet op mijn gemak bij. Als m'n toekomstige man wel als nudist zou willen zonnen zou ik mij ook ongemakkelijk bij voelen. Net als bij een korte strakke zwembroek.
Zelf heb ik voor in het zwembad een hoogsluitend badpak. Misschien dat met hem bespreken, dat als je billen/borsten meer bedekt zijn het wel oke is. Kan je toch in de badkleding zonnen en vriendlief blij.

Vind het erg knap dat jullie zo een relatie hebben en bet met elkaar bespreekbaar kan maken. Ik zou zeggen dat dat een onwijs goede basis is voor een relatie!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:50

Zelfs als een man uit een andere cultuur zelf als persoon er geen bezwaar tegen zou hebben als zijn partner schaars gekleed gaat,dan wordt hij er wel op aangesproken door zijn familie en vrienden.En die zijn voor hen vaak heel belangrijk.Het is daar meer een groepscultuur dan een individualistische cultuur zoals hier.En vrije omgang tussen mannen en vrouwen zoals hier zit er bij hen ook niet echt in.Als je in een dergelijk land komt als toerist voor vakantie dan kun je wel doen wat je wilt want je brengt geld in. Maar voor er echt te leven moet je je aanpassen.Wat ook betekent dat je je volgens de normen daar kleedt.In het geval van ts is het zo dat haar vriend hiernaartoe is gekomen,tja eigenlijk zou hij dan de hier heersende normen en waarden moeten accepteren.Maar zijn familie is ook hier begrijp ik?Die zullen hem blijven beinvloeden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:58

*niet aan de orde*
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 15-05-20 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:01

fokfanaat schreef:
maar wat als je vriend het niet leuk vindt als jij uitgaat met vriendinnen of praat met andere mannen, zijn jullie dan nog zo ruimdenkend dat je daarin een compromis moet zoeken of dat uit liefde voor hem maar gewoon doen? Waar leg je de grens.

Dat is toch helemaal niet aan de orde nu?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 13:02

anjali schreef:
Zelfs als een man uit een andere cultuur zelf als persoon er geen bezwaar tegen zou hebben als zijn partner schaars gekleed gaat,dan wordt hij er wel op aangesproken door zijn familie en vrienden.En die zijn voor hen vaak heel belangrijk.Het is daar meer een groepscultuur dan een individualistische cultuur zoals hier.En vrije omgang tussen mannen en vrouwen zoals hier zit er bij hen ook niet echt in.Als je in een dergelijk land komt als toerist voor vakantie dan kun je wel doen wat je wilt want je brengt geld in. Maar voor er echt te leven moet je je aanpassen.Wat ook betekent dat je je volgens de normen daar kleedt.In het geval van ts is het zo dat haar vriend hiernaartoe is gekomen,tja eigenlijk zou hij dan de hier heersende normen en waarden moeten accepteren.Maar zijn familie is ook hier begrijp ik?Die zullen hem blijven beinvloeden.

Je hebt een punt. De eerste keer dat de bikini als issue ter sprake kwam was eigenlijk toen we bedachten dat het misschien wel leuk was om samen met zijn jongere broer en diens vriendin op vakantie te gaan. Dat is ook een intercultureel koppel en ik kan het erg goed vinden met mijn ‘schoonzus’.
Maar toen zei hij dus dat hij het niet ok zou vinden als ik een bikini zou dragen in bijzijn van zijn broer.
En sindsdien is het dus blijkbaar toch in zijn gedachten blijven zitten.

Hij heeft 2 broers en een zus in België, en 1 broer in Amerika. Zijn ouders en de andere zussen zijn nog in Gaza. Vooral als we op visite gaan bij zijn oudste zus, vraagt hij om rekening te houden met de cultuur. Tov zijn broers is hij losser.

Trouwens, ik heb de indruk dat het vooral de vrouwen in de familie zijn die de broek dragen en dit soort gewoontes ‘bewaken’. ;)

Hij draagt zelf een short wanneer we oo het strand zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:03

*niet aan de orde*
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 15-05-20 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:04

fokfanaat schreef:
maar wat als je vriend het niet leuk vindt als jij uitgaat met vriendinnen of praat met andere mannen, zijn jullie dan nog zo ruimdenkend dat je daarin een compromis moet zoeken of dat uit liefde voor hem maar gewoon doen? Waar leg je de grens.

Wat als is wel heel lastig discussiëren, want dat is niet aan de orde.

fokfanaat

Re: Interculturele relaties en bikini-discussies enzo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:05

ik ben al weg.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:12

goldenarrow schreef:
Tsja, mijn zeer Hollandse en zeker niet religieuze vriend vindt het ook niet tof als ik in een string-bikini op het strand ga liggen. Terwijl hij (hypocriet genoeg) wel naar vrouwen kijkt die dat wel dragen (en mij dan aanstoot en vraagt of ik het ook gezien heb). Hij wil gewoon niet dat andere mannen op die manier naar mij gaan kijken. Is dat dan slecht? Vind ik niet. Nu draag ik die dingen toch al niet graag, want zo zelfverzekerd ben ik nou ook weer niet. Maar het is helemaal geen rare vraag/wens imo. En daar kan je het dan weer over hebben. Vind sommige reacties hier wel vrij overtrokken hoor. Dat de vriend van TS het ongemakkelijk vindt om haar openbaar in een bikini te zien, staat absoluut niet gelijk aan haar in een boerka te stoppen, al lijken sommige mensen dat hier wel te denken :=

TS, blijf gewoon communiceren met je vriend, maar uiteindelijk blijft de keuze bij jou. En ik denk dat jullie dat al heel mooi doen.

Zo'n hypocryte vriend zou ik niet trekken,wel liggen loeren en jij zou het niet mogen. Bovendien gaat het bij de ts over een tangkini,dus bedekter kan haast niet of ze moet een boerkini gaan dragen.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:13

Vind het toch bijzonder dat zoveel dames gelijk in een badpak zouden gaan, of zelfs zo´n lelijk ding met een rokje. Je moet dragen wat je fijn vind, dit is 1 ding..maar als dit al een probleem is, komt er vanzelf nog wel meer bij wat die ook niet `fijn`gaat vinden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:14

SophieO schreef:
Vind het toch bijzonder dat zoveel dames gelijk in een badpak zouden gaan, of zelfs zo´n lelijk ding met een rokje.

En bedankt he :')

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 13:16

Ik zou het niet ok vinden als hij uitgaat met andere meisjes. Tenzij ze deel uitmaken van een groep.
Dus op dat vlak ben ik de conservatieve... Misschien nog meer omwille van zijn cultuur. Omdat ik weet dat dat voor hem de gewoonte niet is. :o

Ik denk trouwens niet dat hij vreest dat ik hem zou bedriegen ofzo. Dat is de reden niet.
Ik ben eigenlijk veel jaloerser dan hij.
De precieze reden kom ik niet zo goed achter. Ik twijfel of hij het wel duidelijk heeft voor zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:17

SophieO schreef:
Vind het toch bijzonder dat zoveel dames gelijk in een badpak zouden gaan, of zelfs zo´n lelijk ding met een rokje. Je moet dragen wat je fijn vind, dit is 1 ding..maar als dit al een probleem is, komt er vanzelf nog wel meer bij wat die ook niet `fijn`gaat vinden.
Hoeveel vrouwen hier op Bokt vinden het ook niet fijn wanneer hun vriend zijn eigen sokken niet in de was gooit of de hele dag zit te gamen? Daar maken we toch ook niet zo'n slippery slope drama van? :') De enige persoon die kan inschatten of dit inderdaad van kwaad tot erger zal gaan, is de TS.

Luckystory schreef:
Ik zou het niet ok vinden als hij uitgaat met andere meisjes. Tenzij ze deel uitmaken van een groep.
Dus op dat vlak ben ik de conservatieve... Misschien nog meer omwille van zijn cultuur. Omdat ik weet dat dat voor hem de gewoonte niet is. :o

Ik denk trouwens niet dat hij vreest dat ik hem zou bedriegen ofzo. Dat is de reden niet.
Ik ben eigenlijk veel jaloerser dan hij.
De precieze reden kom ik niet zo goed achter. Ik twijfel of hij het wel duidelijk heeft voor zichzelf.
Gevoel is natuurlijk ook gewoon een reden. :) Maar ik denk dat het wel goed zou zijn als hij probeert te kijken waar het gevoel vandaan komt, en wat het triggert, want dan kun je ermee aan de slag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-05-20 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:17

SophieO schreef:

Heel veel dames geven aan het gesprek aan te gaan, en eventueel bereid te zijn concessies te doen. Niks mis mee, me dunkt.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:21

Ik begrijp je vriend wel hoor. Waarschijnlijk is hij opgegroeid tussen gesluierde vrouwen in lange gewaden.

Dat is toch gewoon echt ontzettend omschakelen naar een strand met halfblote vrouwen?

Ontzettend goed van hem dat hij erover wil praten.

Een relatie is geven en nemen, zolang je allebei evenveel geeft en neemt, zou er voor mij persoonlijk geen probleem zijn.

Als mijn man aangeeft een bepaald kledingstuk niet leuk te vinden zou ik het niet meer aan doen. Het is maar een kledingstuk. En nee, ik ben zeker geen onderdanig type :Y)

Ik zou proberen een compromis te sluiten met een omslagdoek voor als je zit/loopt, en een bikini voor als je plat ligt.

Voor een vakantie met zijn vieren misschien een luchtig jurkje?

Eerlijk gezegd heb ik op het strand vaak luchtige kleding aan. Niet omdat ik onzeker ben maar omdat ik snel verbrand op mijn rug en snel kou vat op mijn buik.

Ik hoop dat jullie er uit komen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:25

janderegelaa schreef:
Als jij je wilt onderwerpen moet je dat vooral doen. Bedenk wel dat dit voor de rest van je leven als een rode draad door jullie relatie zal gaan.

Ja dat laatste stukje en dus ook je kinderen.....Gelukkig ging het dus uit bij mij en mijn belgische vriend. want oh de paus....ja een man in een gewaad uit een klooster, wat weet die nou van het gewone leven!
Hier hoeven de kinderen niet naar kostschool in Melle omdat het traditie is en nog meer van die ongein!
ik kan me goed aanpassen maar ik vond andere dingen wel totale onzin!
Inmiddels getrouwd met een Hollandse man...echt het is zo handig als je hetzelfde in dingen staat, zeker met kinderen!

( sorry, voor de katholieken die minder extreem zijn!)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:36

SophieO schreef:

Binnen een relatie is het soms prima om compromissen te sluiten. Dat 1 ding word gevraagd betekend niet meteen dat er nog veel meer gaat komen. TS heeft al langere tijd relatie en als dit letterlijk het enige is waar hij moeite mee heeft, vind ik dat echt bijzonder coulant.

Zeker voor iemand die uit de Gaza komt waar het echt extreem en zwaar is.,, hij is opgegroeid in een totaal andere omgeving dan wij gewend zijn, dus dit is al bijzonder. Mijn familie uit Israël is deels westers-Joods , deels orthodox-Joods . Met die laatste kant van de familie wil ik helemaal niks te maken hebben, zij ook niet met de “niet echte joden” dus dat scheelt weer. Maar ook zij zouden al afkeurend kijken als ze blote enkels zagen of iets van een decolete. Is een stukje cultuur en in deze situatie ook een stukje extreme religie.

Soms is rekening houden met elkaar helemaal geen issue en al helemaal niet een begin van onheil zoals sommige het hier afspiegelen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:38

TS, het feit dat jouw vriend zijn gevoelens open en eerlijk met jou durft te bespreken maakt hem al meer openminded dan veel Bokkers die jou nu al in een boerkini zien rondlopen.

Doe wat hij met jou deed: praten. Aangeven hoe jij je erbij voelt en wat jij prettig dan wel onprettig vindt. Jij bent je eigen persoon, dat klopt, maar het klopt ook dat je onderdeel bent van een relatie. Daar ga je een evenwicht in moeten zien te vinden (dat doet iedereen hoor, het is alleen omdat het nu om een moslim gaat dat er opeens krampachtig gedaan moet worden).