Mondkapjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:21

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:01

nou waar ik ze kon bestellen is ook uitverkocht, kreeg mijn bestelling en betaling retour omdat ze toch iet op voorraad waren, terwijl bij bestellen stond op voorraad.

Dus de goedkoopste die ik had gevonden is niet meer mogelijk, gaan nu allemaal boven de 1,10 uitkomen

Vitas

Re: Mondkapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:58

Wij verkopen eind volgende week weer mondkapjes op het werk. 50 stuks voor 42.50.
Goedkoper kunnen wij het echt niet krijgen. Bizarre prijzen momenteel!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:40

Bij de jumbo lag nu ook een zooi mondkapjes te koop. Wel wegwerp.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:59

Bij de DA zijn ze €2 per stuk, voor wegwerp. Dus ook best prijzig, maar wel handig denk ik voor als je heel af en toe met het OV moet.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:33

Selina schreef:
Bij de DA zijn ze €2 per stuk, voor wegwerp. Dus ook best prijzig, maar wel handig denk ik voor als je heel af en toe met het OV moet.

wordt een duur ritje dan, minimaal 2 moet je er hebben, heen en terug, moet je er niet een halverwege af doen of kapot gaan want dan heb je er nog 1 nodig en op je bestemming geen 1 nodig willen hebben... en dan nog eens het ov betalen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:40

Ik krijg vandaag 2 herbruikbare mondkapjes binnen en volgende week nog 6. Moet 4 dagen per week met het OV, dus ik hanteer gewoon 1 mondkapje per dag en dan de was in. Voor 8 stuks ben ik 20 euro kwijt, ga niet voor ieder enkele treinrit een nieuw mondkapje aanschaffen, dat kost me teveel geld. Op deze manier heb ik genoeg voor 2 weken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:12

Als mensen er zo mee omgaan schiet het natuurlijk helemaal niet zo op... ben er ok niet voor dat het kabinet mondkapjes verplicht, maar het lijkt nu wel iets van 'met ons allen tegen het onmogelijke kabinet' terwijl het uiteindelijk toch over onze eigen veiligheid gaat.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:15

Doel je nu op het feit ik zeg dat ik niet voor iedere enkele reis een nieuw herbruikbaar mondkapje op doe? Je kan 3 uur per mondkapje doen, ik reis maar 18 minuten een enkele reis. Dus dat lijkt me inderdaad overbodig en heeft niets met het tegen het kabinet ingaan te maken wat mij betreft. Als ik er tegenin ging, hield ik het bij 1 kapje met week..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:17

Justme_Lisaa schreef:
Doel je nu op het feit ik zeg dat ik niet voor iedere enkele reis een nieuw herbruikbaar mondkapje op doe? Je kan 3 uur per mondkapje doen, ik reis maar 18 minuten een enkele reis. Dus dat lijkt me inderdaad overbodig en heeft niets met het tegen het kabinet ingaan te maken wat mij betreft. Als ik er tegenin ging, hield ik het bij 1 kapje met week..

Ja 2 uur achter elkaar ;) niet 2 uur verdeeld over de dag ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:19

Maar hoe willen ze dit überhaupt gaan controleren dan? Ik denk dat er heel veel mensen gewoon een week met een wegwerp masker gaan lopen

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:19

Ach ja, dan is dat maar zo. Ik ga echt geen 40 euro uitgeven voor iets wat op stel en sprong verplicht wordt

Edit; en hoe willen ze het controleren? Ik neem de werking hiervoor toch in twijfel binnen het ov, maar dat is iets anders. Leuk dat ze het verplichten, maar ben van mening dat de overheid dan best ook tegemoet kan komen met het verstrekken hierin in plaats van alleen maar eisen eraan stellen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:22

Justme_Lisaa schreef:
Ik krijg vandaag 2 herbruikbare mondkapjes binnen en volgende week nog 6. Moet 4 dagen per week met het OV, dus ik hanteer gewoon 1 mondkapje per dag en dan de was in. Voor 8 stuks ben ik 20 euro kwijt, ga niet voor ieder enkele treinrit een nieuw mondkapje aanschaffen, dat kost me teveel geld. Op deze manier heb ik genoeg voor 2 weken

Die 2 kan je ook 's avonds uitkoken in een pan op het fornuis. Schoon draagt een stuk prettiger, zeker als je op de heenweg een keertje geniesd hebt oid.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:23

LadyMadonna schreef:
Maar hoe willen ze dit überhaupt gaan controleren dan? Ik denk dat er heel veel mensen gewoon een week met een wegwerp masker gaan lopen

Tja het is natuurlijk moeilijk controleren :) denk dat ze er hierbij ook vanuit gaan dat mensen er intelligent en weloverwogen mee omgaan en de adviezen vanuit de overheid hierbij in acht nemen

Uitkoken is trouwens niet nodig. Op 60 graden wassen is voldoende

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:25

tamary schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Die 2 kan je ook 's avonds uitkoken in een pan op het fornuis. Schoon draagt een stuk prettiger, zeker als je op de heenweg een keertje geniesd hebt oid.

Oh maar dat niezen vertik ik erin, dat doe ik gewoon in m’n elleboog, met m’n hooikoorts nies ik zo’n 6x achterelkaar. Dat is dan niet uit te houden. En wat dat uitkoken betreft, bedankt voor het meedenken, maar daar heb ik nu met m’n werk echt geen tijd voor. Ik doe het voor nu even op de manier en dan zie ik wel weer verder

Scum

Hoe lang moet je ze eigenlijk uitkoken?

tamary

Keet schreef:
LadyMadonna schreef:

Tja het is natuurlijk moeilijk controleren :) denk dat ze er hierbij ook vanuit gaan dat mensen er intelligent en weloverwogen mee omgaan en de adviezen vanuit de overheid hierbij in acht nemen

Uitkoken is trouwens niet nodig. Op 60 graden wassen is voldoende

Als je ze de volgende dag weer nodig hebt en geen hete was kan/hoeft te draaien, is uitkoken een stuk practischer dan de wasmachine enkel voor 2 kapjes aanzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:35

Ik weet dat men nu druk bezig is met scenarios die kunnen ontstaan met de mondkapjes in het OV. Ik vermoed dat hier en daar ook voorlichting gaat komen, maar via welke kanalen durf ik niet te zeggen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:39

Justme_Lisaa schreef:

Ik doel op niemand specifiek.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:00

Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 08-05-20 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:12

Dat is ook wat Van Dissel zegt toch, 40 tot 80% slechter.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:15

Ja, alleen is het moeilijk voorstellen wat cijfers doen, dit filmpje maakt het wat inzichtelijker.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:21

Ik vind het zo lastig als er bronnen aangehaald die niet openbaar zijn, ik kan het filmpje niet zien en er dus ook niet op reageren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:24

Het is een dude die spray door verschillende soorten mondkapjes heen sprayt en je ziet dus duidelijk wat er aan de andere kant van het kapje weer uit komt :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:40

Sorry, ik heb het filmpje niet ergens anders gevonden nog.
Maar het is een filmpje waarbij ze bij diverse mondneusmaskers met een spuitbus deo door de maskers heen spuiten.
En alleen een paar echt medische daar zie je geen spray doorheen komen, bij allerlei andere maskers komt de spray er nagenoeg onverminderd dwars doorheen.