Thuiswerken frustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:51

Nou zo'n cadeaus krijg ik niet van mijn werkgever. :\

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:55

Marsu schreef:
Onze kantoortuin heeft straks nog maar ruimte voor 25 a 30% van de medewerkers. Voorlopig moet ik dus nog thuiswerken. Er wordt gestreefd om na 1 september elke afdeling 1 dag per week op kantoor te laten werken op basis van een reserveringssysteem. De rest van de week dus vanuit huis.

We hebben enkele maanden geleden kantoormeubilair kunnen bestellen. Ik had voor die tijd al een bureau aangeschaft en dat kon ik netjes declareren.

In de tussentijd heeft de werkgever al een keer een bloemetje gestuurd en een lokaal pakket met producten uit de regio.

Ik mag echt niet klagen.

Onze kantoortuin levert 30% in.
Ik werk 1 vaste dag per week op Kantoor, de andere 2 dagen thuis.
Sommige collega's werken iets meer dagen op Kantoor, afhankelijk van hun privé-situatie.
Wij hebben 1 x per week via de telefoon werkoverleg met de afdeling.
En als je wil sparren of overleggen, kan je altijd een collega bellen of mailen.

Ik vind het heerlijk thuis werken.
Ik heb een andere baan (intern) aangeboden gekregen na augustus, maar ik laat het zeker afhangen, of ik daar ook kan thuis blijven werken voor een deel.
Het scheelt mij erg veel reistijd (afstand is 75 km door verhuizing).

Mijn man heeft een abonnement op een tijdschrift gehad en ik een reep chocolade :D

Magrathea

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:50

Ik begin over 2 weken op mijn nieuwe baan. Ben benieuwd of ik op kantoor mag werken. Heb maandag een voorbereidend gesprek, dan zal ik het wel eens aankaarten.
Denk dat het wel kan, heel veel mensen bij ons hebben een prive kantoor of met 2 personen, geen probleem met afstand houden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:00

Ik vind thuis werken ook heerlijk. Ik doe het dan ook al vanaf 2010, alleen nooit de hele week en zeker niet weken, wat maanden, achter elkaar. :D Soms een dagje, maar meestal een paar uur per dag. En dat is inderdaad heerlijk. Sowieso, fijn om over je eigen tijd te beschikken mits je agenda het natuurlijk toelaat. En heerlijk als de verwarmingsmonteur komt dat je dan geen dag vrij meer hoeft te nemen.

Maar dat is heel wat anders dan verplicht thuis blijven met je laptopje en je mobieltje. -O- Dat ben ik toch wel echt zat nu. Daarbij mis ik het ook gewoon in mijn werk. Ik heb het face to face contact met mijn collega's en andere samenwerkende partners echt nodig om mijn werk goed te kunnen doen.

Ook wij hebben een kantoortuin met lang niet genoeg werkplekken. Verder nog een aantal kantoren in de wijken die al helemaal niet voldoen aan werken op gepaste afstand en een geen goede ventilatie hebben. In elk geval duurt het nog tot september. Hopelijk mogen we dan wel wat op kantoor werken. Zou blij toe zijn, al was het maar één dag in de week.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:09

Ik vindt het thuis werken juist heerlijk, kan me beter concentreren, ben veel productiever en het scheelt me qua energie ook een boel. Van mij mag het zo blijven..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:15

Van mij inmiddels ook, maar ik heb er zeker 2 maanden aan moeten wennen. En het helpt dat ik wel 1 keer per week naar kantoor kan. Maar ik geniet thuis van de flexibiliteit. Mijn was is eindelijk eens helemaal bij :))

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:32

Wij waren bij ons op kantoor bij alle afdelingen weer op volle bezetting aanwezig, echter werd het te druk en is het nu teruggeschroefd naar 2 dagen thuis en 3 dagen op kantoor. Het thuis werken vind ik wel fijn, maar mis de contacten met de collega's wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:35

Ik ben ook al weken thuis, bevalt prima. We hebben direct 2 monitoren gekocht, gelukkig. Pas later werden ze door het bedrijf gefaciliteerd. Ik hoop dat we nog even vanuit thuis door kunnen werken. Scheelt wel dat mijn man en ik directe collega's zijn. Toch sparring materiaal. :))
Langzaam worden er meer plekken binnen het bedrijf gemaakt. Maar, zag vandaag ook dat de bevestigde besmettingen binnen het bedrijf weer gestegen waren.
⚠️ Neonlight kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:45

Oh ik kan me ook prima concentreren. Ik kan alleen m’n functie niet goed uitvoeren omdat ik er letterlijk geen zicht meer op heb.

Helemaal op kantoor lijkt me ook niets hoor, maar dat hoef ik gelukkig ook nooit. Gewoon weer de keuze hebben, dat lijkt me heerlijk.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:03

De eerste weken van de lockdown heb ik op mijn prive Laptop gewerkt.
Iedere keer bellend/ append en mailend naar een collega of ze bepaalde bestanden wilde toesturen.
Ondertussen heb ik een laptop van de zaak en heb ik een scherm en dockingstation mee mogen nemen.
Als het nodig is mogen we ook stoelen enzo meenemen.
Maar ik heb op zich een mooie bureaustoel.

Ik ga 1 keer in de week een middag naar kantoor. Werk ophalen, dingen overleggen en gewoon even slap ouwehoeren met collega's.
Ze hadden eerst de norm "Werk Thuis" en die is nu versoepeld naar "Werk zoveel mogelijk thuis"
Zo kunnen mensen die thuis geen goede werkplek of rust hebben om te kunnen werken, weer een beetje naar kantoor om daar aan het werk te kunnen.
Op het hoofdkantoor mag weer 50% bezetting komen.
OP mijn locatie staat bij ieder kantoortje hoeveel mensen er in het kantoortje mogen zitten. Dat is eigenlijk de hoeveelheid vaste mensen die er al zitten.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:38

Mijn grootste thuiswerkfrustratie is het goed verstaanbaar kunnen videobellen. Mijn laptop-microfoon werkt niet goed. En mijn oortjes werken ook alleen als ik het microfoontje voor mijn mond houd - en dat is niet relaxed als je 5 van de 8 uur op een dag videobelt :D

Daarom ook meteen een vraag: hebben jullie ervaring met goede headsets of koptelefoons met ingebouwde microfoon? Welke gebruiken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:40

leeslampje schreef:
Mijn grootste thuiswerkfrustratie is het goed verstaanbaar kunnen videobellen. Mijn laptop-microfoon werkt niet goed. En mijn oortjes werken ook alleen als ik het microfoontje voor mijn mond houd - en dat is niet relaxed als je 5 van de 8 uur op een dag videobelt :D

Daarom ook meteen een vraag: hebben jullie ervaring met goede headsets of koptelefoons met ingebouwde microfoon? Welke gebruiken jullie?

Ik denk dat je prima uit de voeten kan met een simpele game-headset. Die heb je al voor een paar tientjes, zitten over het algemeen comfortabel (zijn ook gemaakt om langere tijd te dragen) en om goed verstaanbaar te zijn. Deze bijvoorbeeld, al zullen ze er met wat Google-werk ongetwijfeld ook goedkoper zijn

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:43

Emmaa_ schreef:
leeslampje schreef:

Ik denk dat je prima uit de voeten kan met een simpele game-headset. Die heb je al voor een paar tientjes, zitten over het algemeen comfortabel (zijn ook gemaakt om langere tijd te dragen) en om goed verstaanbaar te zijn. Deze bijvoorbeeld, al zullen ze er met wat Google-werk ongetwijfeld ook goedkoper zijn

Inderdaad kijken naar headset voor gamers. Ik heb er één van €30 die prima zijn werk doet. Gebruik hem nu dus ook voor thuiswerk. Ding is wel wat groot, dus echt elegant is het niet op videocalls, maar daar lig ik niet echt wakker van.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:31

Goeie tips, ik ga er eens naar kijken. Had nooit aan een gaming headset gedacht.

De grote koptelefoon is niet zo erg. Ik zie ook veel mensen met hun noisecancelling Bose's en Sony's zitten, dus dat is niet zo anders.

Het microfoontje is dan weer minder charmant _O- Krijgen jullie daar wel eens reacties op?
Ik zit ook regelmatig met bestuurders in calls, dus ik twijfel nog wat of die uitstraling wel past.

Doet me hieraan denken :D (de luchtverkeersleider)

Afbeelding

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:33

Ik moet zeggen dat iedereen hier gewoon een headset met microfoon opheeft, ook de managers. Dus ik zie qua uitstraling niet echt een probleem als je voor iets neutraal gaat. Je moet natuurlijk niet zoeken naar iets met ledlampen of legerprint _O- want die hebt je wel bij de gaming headsets.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:34

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:00

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:08

MarliesV schreef:
Haha Leeslampje, maar ze zijn er ook zonder zo'n ding met wat een subtieler microfoontje:
https://www.bol.com/nl/p/steelseries-ar ... oductTitle

Kost alleen wel wat meer dan de 3 tientjes van het voorbeeld.

Dit is toch een stuk subtieler, dankjewel! Dit is een goeie kanshebber.

En hij heeft inderdaad geen LED lichten of prints, want wat is de gaming industrie kleurrijk zeg! Er ging een wereld voor me open.
Nu wil ik ook een toetsenbord met regenboogverlichting onder mijn toetsen :D

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:51

Ik gebruik gewoon mijn apple airpods en dat werkt prima

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:01

Hier inmiddels de zolderkamer een metamorfose gegeven naar
een kantoor in style. Veel beter dan achter de strijkplank zitten :+

Enige ellende is en blijft de WIFI, man man man, het gaat van 7 tot 9 goed, daarna
is het een ramp. Ben blij dat ik een dongel krijg maandag. Als het goed is, moet het probleem
dan verholpen zijn.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:06

Ik heb van het werk een headset met een subtiel microfoontje maar vind dat heel onhandig. Ik bel veel met ouderen (bel via laptop) en die kunnen me daarmee echt voor geen meter verstaan... Bel dus tegenwoordig liever zonder headset, gelukkig kan ik dan in een andere kamer gaan zitten dan mijn vriend :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:56

Ik was gisteren op kantoor en kwam een collega van de boekhouding tegen.
Een man van 62 jaar, hij had al die tijd volledig thuis gewerkt. Geen partner of kinderen. Hij trok het niet langer en had gevraagd of hij voor een deel op kantoor mocht werken. Hij was zo emotioneel, ik had echt medelijden met hem.
Terwijl ik zelf helemaal happy ben, met het thuis werken.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:43

Electra63 schreef:
Ik was gisteren op kantoor en kwam een collega van de boekhouding tegen.
Een man van 62 jaar, hij had al die tijd volledig thuis gewerkt. Geen partner of kinderen. Hij trok het niet langer en had gevraagd of hij voor een deel op kantoor mocht werken. Hij was zo emotioneel, ik had echt medelijden met hem.
Terwijl ik zelf helemaal happy ben, met het thuis werken.

Dan ben je ook altijd alleen, vreselijk. Bij ons krijgen alleenstaanden voorrang op een plek op kantoor.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 11:51

Ik ben er zelf inmiddels onderdoor aan het thuis werken en zit overspannen.. thuis.. -O-

Als ik straks terug aan het werk ga hoop ik dat het beter gaat, maar ben bang dat als thuis werken blijft ik een nieuwe baan zal moeten zoeken waarbij ik wel naar kantoor mag.

Het is echt niks voor mij, ondanks begeleiding (zowel extern als intern), vele calls etc. :n Het ging van slecht naar waardeloos, naar onmogelijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:53

Vervelend dat je erdoorheen zit Cubone, sterkte!

Hier vooral frustratie dat we na 6 maanden nog steeds aan de keukentafel zitten. 2 verstelbare bureaus + 2 goede stoelen is gewoon een duur geintje, maar ga nu toch maar een kantoor creëren boven, kan ik eindelijk weer aan de eettafel eten :=