Wat is de link met 5G en Corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:06

rien10 schreef:
Maar als ik sex verslaafd ben, en het is bewezen dat deze mensen vaker grensoverschrijdend gedrag laten zien, en ze volgen mij; dan is dat toch terecht dat ze mij volgen? Want ik ben een potentiële grensoverschrijder.
Het is niet zo heel ingewikkeld hoor.

En vervolgens volgen ze je, maar komen tot de conclusie dat je alleen maar seksverslaafd bent maar meer ook niet.
Poeh poeh, daar hadden ze wat aan :+

daarnaast is dit geen China. En als ze willen kunnen ze je hier al heel ver tracken.
Maar als je geen buitensporige dingen hebt en doet, zitten daar echt geen mensen op te zoeken.
Zou wel veel werkgelegenheid opleveren :D Kan dat van huis uit?

rien10

Re: Wat is de link met 5G en Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:07

Of ik heb een handel in dildo's _Penotti, dat kan ook.

Ja, dildo's verkopen kan vanuit huis. Of bedoelde je dat niet ;)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:07

hahahaha _O-

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:10

Destination schreef:
Vergeet alleen niet dat China een heel ander systeem heeft dan Nederland/de Europese Unie. Hier zijn gewoon wetten en regels wat niet kan en is er een onafhankelijke European Data Protection Supervisor (EDPS). De EDPS wordt vaak geconsulteerd over wat wel kan en niet, dus een dergelijk systeem als China heeft is hier zeer onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk.

Gelukkig is dat helemaal waar, maar het verbaast me hoe weinig mensen beseffen hoe belangrijk die regels zijn en hoe we als Europa willen dat die regels in voegen blijven. Want als je kijkt naar veel Europese landen zitten ze nu toch op de grens van wat toegestaan is en als men dat collectief gaat doen, wordt het moeilijker handhaven. Ik hoop dat we niet te snel zijn met onze rechten opgeven in ieder geval.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:10

rien10 schreef:

Dat is in deze tijd een gouden business ( heb ik gehoord)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:11

Dus, als we regels hebben om die data goed te bewaken. Wat is dan het probleem.

Geef niet te snel je rechten op. Precies. Mijn recht om gezond te blijven. Mijn recht om niet failliet te gaan.

Niet rot bedoeld Sinne, maar je bent jong, hebt waarschijnlijk geen hypotheek op je nek hangen, geen kinderen die studeren (jij zelf wel zag ik) die handen vol geld kosten. Kan ik mijn paard houden of moet ik hem verkopen? Dat speelt namelijk wel door veel hoofden van mensen. Wel door het mijn in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 08-04-20 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:11

Destination schreef:
Zo wordt er helemaal niet gemeten in Duitsland. Je wordt alleen meegenomen in de cijfers als je ook daadwerkelijk positief bent getest. Ga geen onwaarheden verspreiden.

Onze testen gaan ook naar Duitsland ben benieuwd of ze die uitslagen ook mee nemen dan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:11

Cookies schreef:
rien10 schreef:

Dat is in deze tijd een gouden business ( heb ik gehoord)

MMMM nog niet zo'n slecht idee. Iedereen thuis..... verveling slaat toe...... vreemdgangers kunnen hun ding niet meer doen en moeten thuis hun gerief halen. Ik zie kansen!

Oh Chips! Jij bent serieus!! ha ha ha

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:14

:') het neemt een bijzondere wending ineens naar 27 dildo's ed

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:14

MISTRAL94 schreef:
Destination schreef:
Zo wordt er helemaal niet gemeten in Duitsland. Je wordt alleen meegenomen in de cijfers als je ook daadwerkelijk positief bent getest. Ga geen onwaarheden verspreiden.

Onze testen gaan ook naar Duitsland ben benieuwd of ze die uitslagen ook mee nemen dan.

Wat bedoel je precies smet 'onze testen'? De cijfers die Duitsland laat zien zijn mensen die in Duitsland zijn getest, niet tests die naar Duitsland worden opgestuurd voor verificatie. Die krijgen waarschijnlijk een apart labeltje in de laboratoria.

SinneJ schreef:
Destination schreef:
Vergeet alleen niet dat China een heel ander systeem heeft dan Nederland/de Europese Unie. Hier zijn gewoon wetten en regels wat niet kan en is er een onafhankelijke European Data Protection Supervisor (EDPS). De EDPS wordt vaak geconsulteerd over wat wel kan en niet, dus een dergelijk systeem als China heeft is hier zeer onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk.

Gelukkig is dat helemaal waar, maar het verbaast me hoe weinig mensen beseffen hoe belangrijk die regels zijn en hoe we als Europa willen dat die regels in voegen blijven. Want als je kijkt naar veel Europese landen zitten ze nu toch op de grens van wat toegestaan is en als men dat collectief gaat doen, wordt het moeilijker handhaven. Ik hoop dat we niet te snel zijn met onze rechten opgeven in ieder geval.

Welke landen zitten volgens jou nu op de grens?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:16

Las nog wat over een oude Nokia, ook die zenden signalen uit. Zo zijn er in het verleden wel mensen opgepakt in belangrijke zaken omdat hun telefoon signalen heeft uitgezonden naar bepaalde masten. Ik denk dat je echt niet de illusie moet hebben om in digitale tijdperk anoniem te blijven. Dat heeft niets met complottheorieën te maken maar met logisch nadenken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:17

rien10 schreef:

Geef niet te snel je rechten op. Precies. Mijn recht om gezond te blijven. Mijn recht om niet failliet te gaan.

Niet rot bedoeld Sinne, maar je bent jong, hebt waarschijnlijk geen hypotheek op je nek hangen, geen kinderen die studeren (jij zelf wel zag ik) die handen vol geld kosten. Kan ik mijn paard houden of moet ik hem verkopen? Dat speelt namelijk wel door veel hoofden van mensen. Wel door het mijn in ieder geval.

Niet rot bedoeld Rien, maar je weet helemaal niets over mij of mijn financiële situatie. Daarnaast heb ik nergens gezegd dat ik niet vind dat een app of eender wat niet nuttig kan zijn, maar wat jij stelt over dat het prima is dat ze al je uitgaven volgen is echt niet verstandig gezien de geschiedenis en wat er in Azië gebeurt. En ja wetten kunnen veranderen naarmate tolerantie verandert. Ik zeg alleen dat we niet te snel moeten zijn met het ene kwaad binnen te nemen om het andere te bestrijden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:19

Destination: de zorgmedewerkers buiten de ziekenhuizen die worden getest, die testen gaan naar Duitsland toe. Daar was ik benieuwd naar, of ze daadwerkelijk een ander label opplakken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:20

MISTRAL94 schreef:
Las nog wat over een oude Nokia, ook die zenden signalen uit. Zo zijn er in het verleden wel mensen opgepakt in belangrijke zaken omdat hun telefoon signalen heeft uitgezonden naar bepaalde masten. Ik denk dat je echt niet de illusie moet hebben om in digitale tijdperk anoniem te blijven. Dat heeft niets met complottheorieën te maken maar met logisch nadenken.

Precies.
Ik denk dat we ons er van bewust moeten zijn dat de overheid al bijna alles van ons weet als ze dat zouden willen.
Een app meer of minder maakt daar niet veel meer aan uit.

En als de overheid wil zouden ze daar nu al duistere dingen mee kunnen doen, of doen ze dat al.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:21

MISTRAL94 schreef:
Destination: de zorgmedewerkers buiten de ziekenhuizen die worden getest, die testen gaan naar Duitsland toe. Daar was ik benieuwd naar, of ze daadwerkelijk een ander label opplakken.

Ah, dat lijkt me wel :j De aantallen gaan in principe alleen over mensen van wie de test in Duitsland is afgenomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:25

SinneJ schreef:
rien10 schreef:

Niet rot bedoeld Rien, maar je weet helemaal niets over mij of mijn financiële situatie. Daarnaast heb ik nergens gezegd dat ik niet vind dat een app of eender wat niet nuttig kan zijn, maar wat jij stelt over dat het prima is dat ze al je uitgaven volgen is echt niet verstandig gezien de geschiedenis en wat er in Azië gebeurt. En ja wetten kunnen veranderen naarmate tolerantie verandert. Ik zeg alleen dat we niet te snel moeten zijn met het ene kwaad binnen te nemen om het andere te bestrijden.

Ik weet inderdaad niets over jouw financiële situatie, dat is helemaal waar. Maar ik denk niet dat jij 3 studerende kinderen hebt. Jouw levensfase is totaal anders dan dat van iemand midden 50.
Ach, de AH bonus kaart daar was iedereen in het begin ook tegen. Totdat het kortingen ging opleveren. Nee, ik heb geen bonus kaart, want dat wil ik niet. Maar ik koop wel bij de supermarkt met een handscanner en ik pin dat. 1 + 1 = 2 De Plusmarkt weet allang wat ik koop, wanneer, op welke dag, hoe laat enz. De dokter, fysio, osteo weten wat ik weeg. Mijn dietiste weet wat ik eet. Mijn coach weet wat ik denk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:42

Danique_G schreef:
Karl66 schreef:
Op het moment dat een "wetenschapper" aangehaald wordt om een verschrikkelijke vage theorie te ondersteunen, dan is het altijd verstandig om even te checken wie die "wetenschapper" is. Die Thomas Cowan uit je filmpje blijkt dus een antroposofische arts te zijn. En als je motto "science without proof is a beautiful sci fi." is, dan is het nogal tegenstrijdig om een theorie die gebaseerd is op antroposofie aan te halen... ;)

Onder andere. Jammer dat je enkel dat stukje eruit haalt. Er zijn virologen die het daarnaast nog eens tegenspreken. Het was een voorbeeld, ik laat het in het midden of het waarheid is of niet.

De eerste fout die hij maakt is dat hij de ingewikkeldste verklaring kiest, omdat die zijn gelijk bewijst en daarmee aan allerlei veel simpelere en logischere verklaringen voorbijgaat. Daarnaast kiest hij alleen data die zijn gelijk bewijzen. Epidemieën door virusinfecties zijn zo oud als de mensheid en er zijn dan ook meer epidemieën die niet in zijn plaatje passen dan wel, omdat er toen domweg nog geen radiozenders bestonden. En als je dan hem probeert te verdedigen met "Maar je weet nooit zeker of hij geen punt heeft.", dan ben je gewoon een complotdenker, want dat heeft niks met wetenschap te maken.

rien10 schreef:
Maar als ik sex verslaafd ben, en het is bewezen dat deze mensen vaker grensoverschrijdend gedrag laten zien, en ze volgen mij; dan is dat toch terecht dat ze mij volgen? Want ik ben een potentiële grensoverschrijder.

Laat ik het bij mijzelf houden. Ik heb overgewicht. Als Big Brother dat weet (en geloof je, BB weet dat allang) dan weten ze iets wat gewoon de waarheid is. Daar hoef je toch niet zo spastisch over te doen?

Misschien zegt Minority Report je iets? Eén van je basisrechten in een rechtstaat is dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is. Een overheid die bij voorbaat ervan uitgaat dat jij wel schuldig zal zijn en dus gevolgd moet worden, die treedt jouw rechten op een gigantische manier met de voeten. En dat is wat mijn grootste probleem met het zo gemakkelijk opgeven van onze privacy is. We stimuleren onze overheden om ons als schuldig te behandelen, totdat het tegendeel bewezen is en dat is echt een glijdende schaal als het om onze grondrechten gaat.
Dat geldt ook voor deze app. Op het moment dat jij in de buurt bent geweest van iemand die geïnfecteerd is en op een manier die als verdacht wordt gezien, dan wordt jij als geïnfecteerde behandeld. Het doet er niet meer toe of dat jij dat wel of niet bent, je wordt zo gezien en als zodanig behandeld, punt. Gelukkig is het wel zo dat je in een rechtstaat rechten en plichten hebt en dat er altijd een balans moet zijn tussen die twee. Ik kan er in dit geval wel mee leven dat je op basis van de informatie van die app de plicht hebt om andere mensen niet te besmetten en dat dus de app met bijbehorende beperkingen tijdelijk wordt ingevoerd. Maar wel met de nadruk op tijdelijk en een goede controle op dat het ook zo snel mogelijk weer beëindigd wordt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:49

Heel mooi uitgelegd Karl66 :j we staan er hetzelfde in

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:53

OK, duidelijk. Ik sta er anders in.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:57

Karl66, ik was het eigenlijk met je eens en je post met interesse aan het lezen tot dat je de brug met complotdenker aan het slaan was. Dat ik ergens neutraal in sta en toe geef dat ik er geen/niet genoeg kennis van heb om een mening over te hebben maakt mij geen complotdenker. Ik sta ergens neutraal in juist omdat ik open wil staan voor nieuwe kennis, met afweging natuurlijk van de bron. Ik laat het hierbij, dit is nogal vervelend praten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:00

Roodvos schreef:
Danique_G schreef:
Ik denk dat we langs elkaar heen praten (denk ik?). Ik had het over “de relatie” 5g en Corona en niet Corona an sich.
Er is geen onderzoek gedaan in het verleden om een relatie in kaart te brengen tussen pandemieën en straling (iemand postte het overzicht). Dat ging om bijvoorbeeld Spaanse griep en gebruik van bepaalde radiogolven. Er is simpelweg te weinig data om hier wat over te zeggen. Vandaar dat ik “het geloven in” aanhaalde. Overigens bedoel ik niet dat ik geloof in complottheorieën. Maar vind het lastig op je berichtje te reageren omdat ik niet precies begrijp waar jij op reageert :P

Als je dat overzicht bedoeld met 3G, 4G, 5G, dat is wel een heel erg kort en naar de conclusie toegeschreven overzicht. Wat geen enkel recht doet aan de geschiedenis van de mensheid en de pandemie.

Pandemieën zijn zo oud als de mensheid. Hieronder een link naar een overzicht met pandemieën dat ongeveer begint bij onze jaartelling:
https://www.emerce.nl/nieuws/infographi ... s-pandemie
Als straling daar al een invloed op zou hebben, dan is het de elektromagnetische straling waarmee we continu vanuit de ruimte bekogeld worden. Ik zou namelijk niet weten welke magnetron, hoogspanningskabel of G-netwerk de zwarte dood veroorzaakt zou moeten hebben, of de pokkenepidemie.

Bedankt voor je uitleg! Ik moet erbij zeggen, ik heb geen mening wat betreft straling/alle g’s en epidemieën. Interessante link ook.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:01

rien10 schreef:

Laat ik het bij mijzelf houden. Ik heb overgewicht. Als Big Brother dat weet (en geloof je, BB weet dat allang) dan weten ze iets wat gewoon de waarheid is. Daar hoef je toch niet zo spastisch over te doen?

Nou, dan kan het zijn dat jij daardoor hogere premies moet betalen, een hoger risico krijgt of niet in aanmerking komt voor bepaalde medische ingrepen.
Discriminatie op basis van je consumptiegedrag en daardoor niet gezonde gewicht. Dat is dan dus feitelijk ‘slecht gedrag’ en daar word je op afgerekend.

Lijkt me dat je dat niet zou moeten willen...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:02

Ninx schreef:
rien10 schreef:

Nou, dan kan het zijn dat jij daardoor hogere premies moet betalen, een hoger risico krijgt of niet in aanmerking komt voor bepaalde medische ingrepen.
Discriminatie op basis van je consumptiegedrag en daardoor niet gezonde gewicht. Dat is dan dus feitelijk ‘slecht gedrag’ en daar word je op afgerekend.

Lijkt me dat je dat niet zou moeten willen...

Wie zegt dat dat zou gaan gebeuren dan?

Mensen blijven gewoon recht op zorg en gelijkheid houden hoor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:04

Ninx
dat zijn jou complot gedachte, en die mag je hebben die angst.
Ik heb die angst niet, het is hier geen China.

Weet je dat angst heel veel doet met het immuunsysteem, met het hart, stress ook. Hoe gaan ze dat meten?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 11:13

Niobe in deze pandemie tijd gaan ze wel anders om met recht hebben op zorg. Ze hanteren niet voor niets een niet reanimatiebelei in bepaalde doelgroepen. Of zelfs geen opname beleid nu. Al zal dit niet in alle ziekenhuizen op gaan. Maar vanuit mijn werk heb ik al voorbeelden gezien van mensen die anders zorg geleverd krijgen, waar ze nu een terughoudend beleid hebben. Na deze crisis gaat de zorg ook vast op de schop. Dat zou misschien niet verkeerd zijn. Er zijn genoeg dingen die anders kunnen en misschien ook wel zouden moeten in de zorg. Maar dat is weer een andere discussie.