Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:19

}:0
quarterH schreef:
Waarom? 'Als wij het niet mogen mogen/gunnen we het jullie ook niet?' lekker sociaal!

Daar heeft het niks mee te maken ts... de regels zijn er niet voor niks... die zijn er om te voorkomen dat we straks Italiaanse taferelen krijgen... DAT is de reden waarom mensen jouw reis niet kunnen begrijpen...

En ja... ook in Nederland geldt dat je niet onnodig ergens heen moet gaan... iets met een intelligente lock down...

Doordat mensen dat wel doen.. is de kans alleen maar groter dat: 1 Italiaanse taferelen ontstaan en 2 er hier ook de "vrijblijvendheid"van de maatregel af gaat en het straks ook niet meer mag om een frisse neus te halen..

Onbezonnen om gaan met de regels...

dat is de reden waarom mensen hier over je vallen ts... daarbij is de toon die jij aanslaat iets wat werkt als een rode lap op een stier in dr spaanse arena...

Je gaat me niet vertellen dat "als de hele wereld tegen je is" dat niks te maken zou hebbem met jouw eigen aandeel in het verhaal... je blaast nogal hoog van de toren...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:20

Ik denk dat je dan ook wel geluk hebt gehad met wie je aan de grens treft.

Mijn man moet voor zijn werk de grens over, heeft op de heenweg een vrachtbrief bij. Geen probleem.
De terugweg hebben ze al enkele keren moeite gehad, zijn collega's ook.
Nu maken ze voortaan kopieën om aan te tonen wat ze dan gedaan hebben daar. Want de originele vrachtbrief blijft achter bij de klant.
Maar dat is niet met elke controle. Net wie er staat.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:22

Ik denk ook dat je geluk hebt gehad en ik vind het eigenlijk jammer. Niet omdat ik je zaken niet 'gun', maar omdat mensen het moeten leren en stoppen met egoïstisch zijn.

Daarbij heb je uiteraard alle recht geen details te geven over de enting, maar meestal heeft dat een reden en in deze zal dat wel zijn omdat je goed genoeg weet dat je niet in je recht bent.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 15:24

Penotti dat klopt zeker. Ik ken meer mensen die de grens dagelijks over moeten ivm werk en/of co-ouderschap en de ene keer gaat het goed, en de andere keer hebben ze veel gedoe.
Het ligt er zeker aan wie er staat... Veel dingen zijn een grijs gebied

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:39

TS is door handhavers van de wet doorgelaten en het is nog niet goed :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:41

Blue_Monday schreef:

Nou nee, ik kan ook een moord plegen en ermee wegkomen, maar dat maakt het nog niet ok.

De wet en moraliteit zijn 2 totaal andere dingen die in deze tijd nogal verward worden helaas. Wat mag en wat slim/sociaal is met andere woorden, zijn 2 verschillende dingen.

quarterH

Re: Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 15:44

Ik mocht van douane gewoon door met het echte verhaal, ben met niemand in contact geweest, nergens tussendoor gestopt, en nog is het niet goed...
En dan boos zijn dat ik hier deel dat ik door mocht (terwijl dat gevraagd was) als ik er niet door was gekomen hadden jullie net zo gedaan als ik nu ik wel gewoon door mocht.

Nogmaals, mijn paard staat daar een paar maanden, oorspronkelijk had ik iedere 2 weken willen gaan kijken, dat doe ik nu niet. Ik ben nu 1x gegaan. Ik werk verder braaf vanuit huis enz enz.
Maar nee, er zijn hier een paar die vinden dat ik niet mag ken en die doen alsof ik een moord heb gepleegd...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:48

Even benieuwd, diegene die jou controleerde , hield die wel voldoende afstand?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:49

Ter info: het is geen douane. Douane gaat over het invoeren van goederen etc. Dit noemt men 'politiecontrole'.

En voor de rest ga ik m'n mening voor mezelf houden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 15:51

Ze hadden pakjes aan met 'douane' erop....

Uhm, nou.... Ze ging niet in mijn auto hangen maar 1,5 meter was het denk ik niet. Hield wel handen in haar zakken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:53

quarterH schreef:
Ze hadden pakjes aan met 'douane' erop....

Uhm, nou.... Ze ging niet in mijn auto hangen maar 1,5 meter was het denk ik niet. Hield wel handen in haar zakken

Dan maar goed opletten de komende week want die mensen spreken er heel veel en kunnen jou dus ook aansteken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:54

Douaniers zijn ingezet, dus allicht hebben ze hun eigen uniformen aan. Maar de controle op zich is geen douanecontrole.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:49

Tjong jonge, de verdraagzaamheid word er niet beter op sinds dat virus...
Mensen doe eens wat relaxter joh!! Leven en laten leven.

En ja, dat zegt iemand die tot de risico groep behoort.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 06:49

Ik denk dat het goed is dat de verdraagzaamheid ten op zichtte van dit soort egoïsme afneemt. Het is de nonchalante houding van mensen die straks voor meer of langere problemen zorgen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:37

SinneJ schreef:
Blue_Monday schreef:

Nou nee, ik kan ook een moord plegen en ermee wegkomen, maar dat maakt het nog niet ok.

De wet en moraliteit zijn 2 totaal andere dingen die in deze tijd nogal verward worden helaas. Wat mag en wat slim/sociaal is met andere woorden, zijn 2 verschillende dingen.

Behalve dan dat TS tegen de autoriteiten heeft gezegd waar ze heen ging en waarom. De autoriteiten waren dus op de hoogte van haar acties, ik denk niet dat dit het geval is wanneer je een moord pleegt en ermee wegkomt. Beetje een gekke vergelijking.

Fijn voor je dat je de grens over bent gekomen, TS. Wilden ze ook nog documenten zien of was het voldoende om te zeggen dat je naar je paard ging?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:40

Ik denk dat het met de arrogantie vd ts te maken heeft,en niet enkel de ts hoor meer mensen hebben er een handje van. Het gros vd mensen doet zijn best om zich aan de regels te houden en het virus niet te verspreiden en dan heb je mensen die onnodig gaan liggen rond crossen. En daar mag je als gewoon braaf mens best van balen. Net als dat ik baal dat hier alles gesloten is en het ijssalon wel open was en daar rijen dik mensen gaan staan om een ijsje te kopen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 08:15

Volgens mij heb ik me aan de regels gehouden als ik van de politie de grens over mag toch??? Volgens mij bepalen /handhaven zij dat, en niet bepaalde mensen hier op bokt!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:21

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Dat iets toegelaten wordt betekent niet dat het slim is om te doen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 09:05

Maar als het toegelaten is hoef je ook niet hier afgemaakt te worden als halve crimineel....

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:24

Het is voor iedereen een moeilijke periode. Frustraties komen dan in topics als deze extra naar boven. Probeer het allemaal even vanop een afstandje te bekijken: naar je paard gaan om te verzorgen is toegelaten als je je aan de regels houdt. TS heeft zich aan de regels gehouden en is dan ook de grens over gelaten. Als ze niet blijft hangen bij haar paard, daar niemand tegenkomt of zorgt voor voldoende afstand; dan is dat allemaal toegestaan.

Aan de andere kant moeten we er inderdaad SAMEN voor zorgen dat we deze periode goed doorkomen: je aan de regels houden, begrip tonen voor elkaar, elkaar steunen en helpen.... Het heeft imo dan ook totaal geen zin om hier met modder naar elkaar te blijven gooien

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:29

Het irritaie nivo begin gewoon hoog te worden,je houd je niet aan de richtlijnen.Je hebt geluk dat deze agenten je hebben door gelaten dat is fijn voor jou.
Maar het is gewoon heel irritant om te zien dat we zoveel mogelijk de lock down opvolgen en dat jij gewoon de grens komt overstuiken omdat je jezelf heel belangrijk vind. En jij bent het niet alleen hoor ,veel mensen vinden hun eigen regels belangrijker als die van de overheid.
Als ik op facebook ook zie hoeveel mensen er lak aan hebben aan wat de overheid vraagt dan heb ik wel zoiets waarom probeer ik nog zo braaf alles te volgen en veeg ik er ook gewoon mijn voeten niet aan en ga toch buiten.

Met het risico het virus te verspreiden bega je trouwens wel een misdaad,door onbezonnen verplaatsingen kan je zorgen dat iemand overlijd aan het virus.Oa de agent die jou nu moest aanspreken wat je ging doen.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:52

Er zijn toch niet voor niets uitzonderingen om zo toch nog noodzakelijke dingen te kunnen doen? En dat noodzakelijk voor de een wat anders ligt dan voor de ander dat voorkom je niet. Nooit.

Ik vind dat er een wereld van verschil zit tussen wat TS ging doen (en daarbij minimaal tot geen contact had met andere mensen) of mensen die met elkaar op een kluitje in de rij voor de ijssalon staan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:45

Ik vind dat hier ook nogal overdreven en vooral overspannen gereageerd word.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:00

Zitten jullie er ook boven op, om de mensen op de vingers te tikken die bij de schaapskooi in wat was het Ruinen gestaan hebben het weekend? Of vorige week bij de Wilhelminaberg in Landgraaf? Daar komen heel wat mensen bijeen. Is een ander verhaal dan alleen in een auto zitten..

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:02

MISTRAL94 schreef:
Zitten jullie er ook boven op, om de mensen op de vingers te tikken die bij de schaapskooi in wat was het Ruinen gestaan hebben het weekend? Of vorige week bij de Wilhelminaberg in Landgraaf? Daar komen heel wat mensen bijeen. Is een ander verhaal dan alleen in een auto zitten..

Als die mensen hier op bokt posten daarover? Jazeker.