Koop bloemen, geen wc papier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Koop bloemen, geen wc papier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:22

Bolt Amsterdam is wel gelijk 20 bosjes van 10 = 200 tulpen tegelijk. Dat is dan weer net iets te veel. Of ik moet verkeerd kijken natuurlijk. Maar 50 stuks is al genoeg voor mijn ouders. De rest raak ik niet kwijt.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:36

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:02

@Gea99, Het toeval wil dat ik afgelopen week al op hun website en webshop heb gekeken, maar helaas ligt Steenwijk buiten hun berzorggebied. Wil ik dat wel, dan ben ik 20 euro bezorgkosten kwijt. Dat is me dan weer net iets te veel.

Plaatselijke bloemist hier in de wijk heeft overigens ook wel meer dan genoeg tulpen, maar hoe krijg ik die dan in Steenwijk? Zelf daar even heen lukt mij op dit moment niet en is ook niet verstandig gezien de corona-maatregelen momenteel.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:37

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:52

@Sybelle, dat is helaas ook teveel. Deze adverteerder heeft 2 advertenties:
De 1e is voor 200 bloemen per bos, dat is gewoon veel te veel. Gaat mij om max 50 tulpen.
De 2e is voor 100 of 50 bloemen per bos, alleen wel 25 euro verzendkosten. Dat is mij te veel, gezien 50 tulpen slechts 2,50 kosten. Dan ga ik niet het 10voudige neertellen aan verzendkosten. Dat is het mij niet waard.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:18

Kan je dan niet beter via fleurop of een lokale bloemenwinkel bestellen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:28

Daar heb ik ook al naar gekeken, maar die hebben alleen grotere en duurdere boeketten en dat was nou ook weer niet de bedoeling. Wat ik wil is gewoon alleen tulpen 20 of 50 stuks van een kweker die ze nu niet kwijt kan, bezorgd bij mijn ouders in Steenwijk als hart onder de riem/ opstekertje.

Zelf daarheen vanuit Zwolle is geen optie wegens de maatregelen van de regering maar ook door chronische blaasproblemen. Maar qua bezorgkosten ga ik niet het tienvoudige van de prijs van een bos tulpen (20 of 50 stuks) neertellen. De links op Marktplaats vragen 20,- of 25,- verzendkosten. Dat is mij te veel, mijn portemonnee is ook niet oneindig.

Op de sites van Fleurop bijvoorbeeld zijn de bezorgkosten 6 of 7 euro, dat gaat dan nog. Maar helaas zijn daar geen losse bossen tulpen te koop, alleen in de veel duurdere boeketten.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:48

JPitty, is er niet een lieve Bokker die bijv. de 200 stuks kan delen met jou? :)
Er is vast wel iemand in de buurt die hetzelfde initiatief heeft maar ook aanhikt tegen de hoeveelheid. Dan kunnen deze gewoon (op gepaste afstand) worden gedeeld, zowel tulpen als kosten.

Geen idee of er iemand is in dit topic, maar je zou het kunnen proberen!

Ik woon helaas toch echt te ver weg, dus kan je in dit geval niet helpen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:51

Dat zou idd ook een oplossing zijn Muurp. Kosten wil ik uiteraard vergoeden (Tulpen + brandstof). Daar komen we vast wel uit! Ik hoop dat er iemand is die wil helpen!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:06

@ Jpitty, ik zou ze allemaal laten verzenden naar je ouders, wat ze over hebben kinnen ze dan toch uitdelen bij buren of collega's?

Voor de deur neerleggen, aanbellen en 1.5 mtr naar achter stappen.

Dan maak je nog meer mensen blij.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:11

Ik begrijp JPitty wel. Hiervoor heb ik wel in Steenwijk gewerkt, maar dat is al een paar maanden niet meer zo... Dus kan je helaas niet helpen!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:13

Weet er iemand of er een kweker of ondernemer rondom Oss is die het hard nodig heeft? Ik heb afgelopen 2 weken bloemen gehaald bij de DFM en de Jumbo. Maar heb zo'n idee dat het beter kan :j

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:23

JPitty schreef:
@Gea99, Het toeval wil dat ik afgelopen week al op hun website en webshop heb gekeken, maar helaas ligt Steenwijk buiten hun berzorggebied. Wil ik dat wel, dan ben ik 20 euro bezorgkosten kwijt. Dat is me dan weer net iets te veel.

Plaatselijke bloemist hier in de wijk heeft overigens ook wel meer dan genoeg tulpen, maar hoe krijg ik die dan in Steenwijk? Zelf daar even heen lukt mij op dit moment niet en is ook niet verstandig gezien de corona-maatregelen momenteel.

Dat snap ik dat dat de bedoeling niet is. vind ik ook best veel geld. Zover ligt Steenwijk toch ook niet van Marknesse?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:27

Nee, daarom. Maar goed, ligt toch anders blijkbaar. Heb via het contactformulier gevraagd of dat kon en zoveel kostte het.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:05

JPitty schreef:
Bolt Amsterdam is wel gelijk 20 bosjes van 10 = 200 tulpen tegelijk. Dat is dan weer net iets te veel. Of ik moet verkeerd kijken natuurlijk. Maar 50 stuks is al genoeg voor mijn ouders. De rest raak ik niet kwijt.

Ik heb ook bij Bolt besteld. Ik kreeg 4 bossen van 50 stuks. Heb zelf een bosje gehouden en de rest naar het verzorgingshuis. Ze waren er heel erg blij mee.

Muurp schreef:
Weet iemand iets in de buurt van Arnhem/Apeldoorn? :) zou graag wat willen bestellen!

Bolt is een optie! En mocht iemand nog bloembollen willen:

Afbeelding
Gratis bezorging in Apeldoorn en anders 5 euro extra. Ze hebben 7 verschillende pakketten. Vaste planten, potplanten, verrassingspakketten. Heel leuk!
Ik ben heul blij met m'n pakket!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:44

Sting schreef:
@Speirs: Laat je weten wat je hebt gekregen? Ik ben ook wel benieuwd, maar vind het nog steeds best wat geld (en heb al genoeg plantjes, haha)

Ik val helaas net buiten het bezorggebied. Ze gaat wel een route maken waar we in passen, maar dat is pas over een paar week. Afwachten dus :O

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:35

Het gaat niet zo lekker.... Hier bij Chrysal loopt het werk rap terug.
Er is reeds gesproken met de OR over inleveren van ADV-dagen en de boel tijdelijk af en toe en paar dagen te sluiten.
Niet aaneengesloten om toch te kunnen leveren aan klanten die wél doorgaan.... lastig hoor.
Ik werk hier al 25 jaar, ik lever graag wat dagen in om mijn baan straks te kunnen houden...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:37

ElCamino schreef:
Het gaat niet zo lekker.... Hier bij Chrysal loopt het werk rap terug.
Er is reeds gesproken met de OR over inleveren van ADV-dagen en de boel tijdelijk af en toe en paar dagen te sluiten.
Niet aaneengesloten om toch te kunnen leveren aan klanten die wél doorgaan.... lastig hoor.
Ik werk hier al 25 jaar, ik lever graag wat dagen in om mijn baan straks te kunnen houden...

Ja jullie zullen het ook wel voelen inderdaad. :(:)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:54

Keet, gelukkig héb ik nog werk! We zijn een gezond en sterk bedrijf en ik hoop echt dat we het zo kunnen uitzingen. bloemen zijn een luxe, mensen gaan daar als eerste op bezuinigen en terecht!!
Dat vind ik erg sneu voor kwekers / telers/ de veiling/ bloemisten.

Net zoals voor alle anderen die nu alles op alles zetten om te blijven bestaan.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:17

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:24

ElCamino schreef:
Keet, gelukkig héb ik nog werk! We zijn een gezond en sterk bedrijf en ik hoop echt dat we het zo kunnen uitzingen. bloemen zijn een luxe, mensen gaan daar als eerste op bezuinigen en terecht!!
Dat vind ik erg sneu voor kwekers / telers/ de veiling/ bloemisten.

Net zoals voor alle anderen die nu alles op alles zetten om te blijven bestaan.

Dat begrijp ik :) bloemenhandel wordt hard geraakt. Van kweker tot verkoper en producent van omliggende materialen.
Ik zit in de reclame en ook daar zijn de effecten goed merkbaar :j

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:30

Nou de bloemist bij ons is nogsteeds zo duur als altijd :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:36

Walkure schreef:
Nou de bloemist bij ons is nogsteeds zo duur als altijd :')

Geef hem eens ongelijk. Zijn kosten zijn nog steeds gelijk en zijn inkomsten minder.
Als hij goedkoper alles van de hand doet wordt zijn verschil alleen maar groter en de kans dat hij omvalt ook.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:55

Het gaat ook om de kwekers en telers waar de boel vernietigd wordt..... niet de bloemist.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:27

ElCamino schreef:
Het gaat ook om de kwekers en telers waar de boel vernietigd wordt..... niet de bloemist.

Dat zeg je wel zo mooi, maar doordat de kwekers en telers nu zelf alles voor een appel en een ei verkopen komen er ook minder mensen bij de bloemist. Waardoor de groothandels okk minder verkopen, en daardoor minder inkopen. Dus op deze manier worden iedereen in deze sector geraakt, en blijft er niks anders over dan dat er weinig aangevoerd mag worden bij de veiling.

De veiling moet de boel weer gaan opschroeven want de vraag loopt weer wat op (hoor het al van meerdere bloemisten door Nederland). En dan zal de cirkel weer gaan lopen zoals het hoort.