Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:51

Ik ben niet super streng denk ik. Maar ik zie mijn vrienden ook niet veel, dus daar hoef ik me allereerst geen zorgen om te maken. Ik doe meestal 1 of 2 keer per week boodschappen, dus ik hoef niet elke dag naar de supermarkt. En momenteel ben ik werkloos, dus ik kan ook geen collega's aansteken :') Ik ben heel druk op zoek naar nieuw werk, ik zou a.s. woensdag ergens beginnen, maar vanwege corona gaat dat niet meer door.

Ik woon met mijn moeder, zus en vriend van mijn zus. Mijn moeder werkt thuis, mijn zus werkt in de kinderopvang (en zit nu dus ook thuis...) en de vriend van mijn zus gaat wel naar zijn werk. Maar we hebben allemaal geen klachten.

Mijn vriend zie ik wel gewoon in de weekenden. Hij werkt in een winkel, maar die treffen nu gelukkig ook maatregelen.

Ik heb wel besloten om voorlopig niet naar mijn opa (89 jaar) te gaan. Ik vind het heel erg, want hij ziet al niet zoveel mensen, maar beter dat dan dat hij misschien toch ziek wordt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:56

Ik lees dat jullie je kinderen ook binnen houden.
Ik woon in een flat en ik laat ze gewoon buiten spelen eerlijk gezegd. En er spelen hier ook andere kinderen buiten.
Mijn jongste en oudste zou ik nog wel zo veel mogelijk binnen kunnen houden.
Maar mijn middelste echt niet. Het is al drama dat hij niet naar school kan en niet naar de opvang.
Hij heeft autisme en een ontwikkelings achterstand. Hij gaat normaal al 3x per week naar de opvang om de thuis situatie te ontlasten. Maar dat is nu ook gestopt.

Verder heb ik weinig contact met anderen. Ik doe m'n boodschappen en ga de honden uitlaten, maar daarbij heb ik ook geen contact met mensen.

En m'n vriend komt wel gewoon bij ons. Maar die heeft een eigen bedrijf zonder personeel, dus hij heeft ook weinig contact met andere mensen.

Maar ik ga nu toch twijfelen of we niet beter voor 3 weken hij m'n vriend in kunnen trekken. Zodat de kinderen daar in de tuin kunnen spelen. In plaats van hier gewoon buiten.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:59

Daihyo schreef:
_djoeke_ schreef:
Hier worden alle niet-noodzakelijke contacten met anderen vermeden. Dat advies is er niet voor niks en nodig om te voorkomen dat het zo uit de hand loopt als in Italie. Alles beter dan dit: https://nos.nl/artikel/2326908-noodkree ... odgaat.htm

Die afspraken met vrienden komen later wel weer.

Dat :j
Niet doen als het niet nodig is.
Ik ben vandaag jarig en kreeg serieus de vraag of ik het nog ging vieren. Nou, voorlopig niet dus :+

Ha medejarige, gefeliciteerd! In ieder geval samen een stille verjaardag ;)

Aan degenen die me feliciteerden: dank!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:04

Zo streng mogelijk.
Ik ben al weken wat snotterig, maar heb ook enorme hooikoorts dus het is lastig te bepalen of het nou verkoudheid is of niet. Ik zie mijn vriend en 1 vriendin, verder niemand. Contact met mijn ouders en andere vriendinnen gaat gewoon telefonisch nu.
Boodschappen doe ik normaal iedere dag, nu 1-2x per week. Moet zeggen dat ik het wel lastig vind. Mijn vriend woont op een manege en naast het feit dat de paarden natuurlijk gewoon verzorgd moeten worden loopt er ook nog personeel en pensionklanten. Praatje maken doen we wel, maar nu wel enkel buiten en op gepaste (min. 2m) afstand. En veel handen wassen natuurlijk :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:05

Lestrange01 schreef:
Ik kom even een beetje binnen vallen. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik werk als caissière en kom dus met heel veel mensen in contact, op werk dragen we wel handschoenen.

Morgen moet ik van 12 tot 21 werken, en ik voelde me vandaag niet helemaal fit. Uit voorzorg nam ik mijn temperatuur op, mijn temperatuur (die normaal 37.2 is) is 37.7. Dat valt natuurlijk niet onder koorts. Maar juist doordat ik met honderden mensen in aanraking kom ben ik een beetje huiverig.

Heel veel oudjes komen boodschappen doen en wat als ik toch een risico ben? Juist omdat onze winkel in een buurt zit met veel oudere mensen. Aan de andere kant, het is zó bizar druk dat ik keihard nodig ben, zeker omdat ik de hele dag werk.

In de trant van "hoe streng ga je met de maatregelen om?" Wat zouden jullie doen?

Edit: zelf ben ik van plan het nog even in de gate te houden, blijft het onder de 38 dan ga ik gewoon werken, maar let ik extra op dat ik niet aan mijn gezicht zit tijdens het werk, zodra het ontwikkelt naar koorts dan meld ik me uiteraard gelijk ziek

Ik zou dit met mijn werkgever overleggen en als je keelpijn krijgt of andere (lichte) klachten cq nog meer verhoging dan zou ik me ziek melden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:11

Ik werk in een bouwmarkt waar de omzetten momenteel de pan uitrijzen. Ik sta ook nog aan de kassa dus heel streng ben ik niet, ben met honderden mensen per dag in contact zonder dat ik dit kan vermijden.

Probeer zoveel mogelijk desinfectie voor mijn handen te gebruiken maar dit is ook niet foolproof. Handen wassen gaat alleen voor/na pauze dus ongeveer 3x per werkdag.

Ik ga wel gewoon naar mijn paard en rijd hem ook gewoon. Hem stilzetten is geen optie, dat doe ik echt alleen als het land in total lockdown gaat en ze boetes uitdelen als je je huis uit gaat. Sorry, maar ik heb met niemand contact als ik dat doe, dus waarom zou het niet mogen/goed zijn?
Daarbuiten blijf ik ook gewoon thuis, want wat wil je anders nu doen, alles is toch dicht.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:22

Equisync schreef:
Ik werk in een bouwmarkt waar de omzetten momenteel de pan uitrijzen. Ik sta ook nog aan de kassa dus heel streng ben ik niet, ben met honderden mensen per dag in contact zonder dat ik dit kan vermijden.

Probeer zoveel mogelijk desinfectie voor mijn handen te gebruiken maar dit is ook niet foolproof. Handen wassen gaat alleen voor/na pauze dus ongeveer 3x per werkdag.

Ik ga wel gewoon naar mijn paard en rijd hem ook gewoon. Hem stilzetten is geen optie, dat doe ik echt alleen als het land in total lockdown gaat en ze boetes uitdelen als je je huis uit gaat. Sorry, maar ik heb met niemand contact als ik dat doe, dus waarom zou het niet mogen/goed zijn?
Daarbuiten blijf ik ook gewoon thuis, want wat wil je anders nu doen, alles is toch dicht.

Ik werk ook in een bouwmarkt en hier inderdaad hetzelfde geval, was gewoon af en toe hoofdschuddend rondlopen van verbazing. Hier hebben we trouwens wel bij de kassa’s vandaag strepen op de grond aangebracht die een meter uit elkaar liggen en we moeten mensen er gewoon op wijzen, zelf doen ze het niet.xD

Maar inderdaad zelf ook veel handen wassen en wat jezelf nog meer kan doen.
Thuis kan ik gelukkig nog wel bij ouders terecht, zitten niet in risico groep, waardoor ik nog een beetje contact heb, maar vond het afgelopen weekend wel lastig Idd!

Popstra

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:27

Iedereen lijkt wel te gaan klussen thuis dan!
Idioterie vind ik het dat jullie en andere winkels die nu niet bepaald producten verkopen die van levensbelang zijn open blijven

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:33

Nou ik moet gewoon werken in een kledingwinkel...
Ik moet ook gewoon boodschappen doen, want ik wil toch graag eten en aangezien mensen als een gek hamsteren is er niet heel veel. Ik dacht van nou dan bestel ik bij Picnic, maar helaas was ik niet de enige die dat dacht. :')
En gewoon de hond uitlaten, maar ik kom dan toch niet bij mensen in de buurt.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:54

Popstra schreef:
Iedereen lijkt wel te gaan klussen thuis dan!
Idioterie vind ik het dat jullie en andere winkels die nu niet bepaald producten verkopen die van levensbelang zijn open blijven

Ja, dat vonden wij ook, vooral omdat er thuis werken werd gezegd, niet doodleuk al vakantie gaan vieren.xD
Zijn we ieder geval de echte drukte daarvoor weer gewend, maar net op 1vandaag lieten ze beelden zien van verlaten straten, maar had echt zoiets: ja, en wij dan? Moment.xD

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:06

Ik wilde vandaag dus ook naar de bouwmarkt omdat ik iets moet repareren, maar ik ben naar huis gereden en heb het online besteld.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:19

Peetstap schreef:
Drie verschillende ketens supermarkten en daar wordt echt niks gedaan aan preventie
Vakken vullers hebben kassa en klant contact visa versa en nergens handschoentjes bij personeel of ontsmetting voor klanten
Nergens op de versafdelingen wordt gewerkt met mondkapjes.
Nemen zo materiaal uit jou handen over in eigen handen, checken en pakken artikelen bij de snelkas controle met blote handen en gaan zo de winkel weer in.
Zie nergens ook maar aanpassingen of afscherming of extra hygiene maatregelen.

Zijn ook best veel ouderen die winkelen , ik ervaarde het als gewone dag , alleen wat drukker.

Of het zo gaat goedkomen ???, want hier moet je heen en kun je niet vermijden.

Ik was vandaag ook in de supermarkt en het verbaasde mij al eerder deze week.
Ik probeer zelf zo goed mogenlijk de adviezen op te volgen maar vervolgens kom ik in de supermarkt en grijp een mandje of de boodschapenkar.
De mensen achter de kassa hebben geen beschering in de trant van handschoentjes. Terwijlik vorige week in Lissabon was en daar bij veel plekken nog maar 1 persoon naar binnen mocht. Daar trof je dan iemand met handschoenen, mondkapje en zaten ze en meter bij je vandaan.

Ik ga ok nog gewoon naar mijn paard en komende dagen ben ik nog werkzaam op de dierenambulance.
Hier hebben we wel een aangepast protocol.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:26

Ik was net nog in de supermarkt en alle schappen zijn hier gewoon vol. Mijn dorp is niet zo hamsterig denk ik :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:46

Handschoenen helpen niet bij kassa werkzaamheden.
Zinvol is om regelmatig handen te wassen en te zorgen dat je je gezicht zo weinig mogelijk aanraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:00

Doe eigenlijk niks anders , braaf pinnen bij de supermarkt probeer ik mij aan te leren. Heb een handen was tik dus 20 a 30 de handen wassen per dag is meer dan normaal

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:00

Ik vind het best lastig. Ik ga nu alleen naar de supermarkt en naar stal. Ik twijfel een beetje of ik mijn ledikanten af moet zeggen. Dat zijn allemaal paarden die buiten staan, ik sta midden in de bak en de combinatie is dus altijd op enkele meters afstand.
Mijn baan in loondienst staat ‘on hold’ dus ik heb heel beperkt inkomen nu. Dat hou ik niet eindeloos vol. Het lesgeld is dus heel welkom.

Integere ik wil de les afzeggen, maar ben net ook half omver gelopen door iemand in de supermarkt. Dan denk ik: loop ik überhaupt risico bij lesgeven? Eigenlijk moet ik dan ook niet naar stal gaan. Vind het nog best lastig om het goede te doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:02

Ik heb vandaag toch maar met Apple pay betaald, dan hoef ik dat pin apparaat helemaal niet meer aan te raken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:26

Heel bizar.

Mijn onderbuurman komt net thuis en heeft een handvol vrienden mee.
Kwa stemmen tel ik er 4.

Zit met een half idee om aan te bellen en te vragen of ze snappen wat mininaliseren van sociale contacten inhoudt.

Woon ook nog eens in een flat dus wat zij van buiten af meenemen zit nu aan de deur en de railing van de trap.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:30

Onali schreef:
Heel bizar.

Mijn onderbuurman komt net thuis en heeft een handvol vrienden mee.
Kwa stemmen tel ik er 4.

Zit met een half idee om aan te bellen en te vragen of ze snappen wat mininaliseren van sociale contacten inhoudt.

Woon ook nog eens in een flat dus wat zij van buiten af meenemen zit nu aan de deur en de railing van de trap.

Dat zie ik anders. er zijn mensen die alleen zijn (dus geen gezin hebben), in de voedselbranche of zorg werken en dus gewoon via hun werk risico lopen. Daarin hebben zij geen keuze, want ze doen wat ze moeten doen. Ik vind wel dat die mensen in kleine vriendschapskring bij elkaar thuis kunnen en mogen komen. De boog kan niet altijd gespannen blijven en zij hebben immers geen kinderen of partner en ook recht op even ontspannen en zich vermaken. Mensen die nl een gezin hebben waarin ze elkaar opvangen lopen ook risico. Ik vind dit heel wat anders als uit eten gaan of naar het café waar grote groepen zijn.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:35

senna21 schreef:
Handschkoenen helpen niet bij kassa werkzaamheden.
Zinvol is om regelmatig handen te wassen en te zorgen dat je je gezicht zo weinig mogelijk aanraakt.

Idd.

Wij zijn de enige supermarkt in de buurt die handschoenen gebruiken, maar de meeste klanten vinden het of onzin, of waarschuwen dat het juist alleen nog maar meer risico met zich meebrengt.

Wat de reden hier achter is weet ik niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:36

Bij mij op het werk (g
ouderenzorg) mogen per direct geen bezoekers meer bij de bewoners komen. Deze regel geld voor alle locaties, ikzslf werk op een gesloten afdeling. Hele heftige beslissing al zal die wel noodzakelikk zijn. Ik probeer zslf sociaal contact zoveel mogelijk te vermijden buiten mn werk om

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:37

Hij werkt bij de Media Markt en ik werk in de zorg met terminale mensen.

Gok dat mijn doelgroep ietwat gevoeliger is dan de zijne.

En ja we zijn beide vrijgezel, dus geen kids of aanhang.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:39

Nou, ik werk gewoon. Niet voor vast met handschoenen. Leidinggevende zegt dat het niet helpt en juist minder hygiënisch is. Nou, als hij niet kijkt trek ik ze gewoon aan hoor. Al is het maar als iemand iets aanpakt, dat ze mijn hand niet kunnen aanraken(want dat doen mensen toch), verder pakken we een groot deel van de dingen die we normaal los verkopen in. Tangen halen we wat vaker een doekje overheen en ook over dingen als de telefoon en schermen van de ovens oid. Op momenten dat ik zonder handschoenen sta(vanwege geen discussie willen hoeven voeren of bij gebrek aan handschoenen, omdat de voorraad op is :’)) en was ik wel minstens 1x per uur mijn handen, ook bij twijfel over hoe hygienisch hetgeen is wat ik net heb aangeraakt.
Bij kassa mogen ze overigens ook gewoon handschoenen aan en daar hoor ik ze ook niet over, dusja. Trek ze dus gewoon lekker aan als ik dat wil. Ben ook van mening dat we van de volledige losse verkoop af moeten, maar vrees dat we daar capaciteit voor missen

@eilleen: Ik zou het van je klanten af laten hangen. Op mijn manege gaan de groepslessen niet door, maar er kunnen wel privélessen worden gepland, die worden dan gespreid, zodat er niet veel mensen tegelijk zijn

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:44

Ik begin het nu al spuugzat te worden, kan bijna geen corona meer lezen.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat de maatregelen echt tot 6 april duren en er daarna weer wat ademruimte komt en het leven weer wat normaler verder kan gaan.

Dit is zo geen leven en dit moet geen maanden gaan duren want dan zitten we straks in een nog ergere recessie dan die van 2008.

En dan ben ik voorlopig verzekerd van een inkomen, heb nl wajong, maar voor iedereen die nu in de problemen komt.... sterkte.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:58

mvdende schreef:
Ik begin het nu al spuugzat te worden, kan bijna geen corona meer lezen.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat de maatregelen echt tot 6 april duren en er daarna weer wat ademruimte komt en het leven weer wat normaler verder kan gaan.

Dit is zo geen leven en dit moet geen maanden gaan duren want dan zitten we straks in een nog ergere recessie dan die van 2008.

En dan ben ik voorlopig verzekerd van een inkomen, heb nl wajong, maar voor iedereen die nu in de problemen komt.... sterkte.

Waarom vind je het geen leven? Waar heb je moeite mee?