Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:10

Ik woon tijdelijk in de VS, voorlopig kan ik niet terug maar huis. Dat is geen probleem, ik had alleen wel 4 vakanties gepland staan voor de komende 5 maanden. Waarschijnlijk worden deze allemaal geannuleerd. Mijn trip naar Hawaii is geannuleerd en de trip naar Turks and Caicos ook.
In mei staat er gepland dat mijn ouders me komen bezoeken maar dat is afwachten of dat nog door kan gaan.
En over 2 weken zou ik naar Costa Rica gaan met een vriend uit België maar dat is waarschijnlijk ook niet meer mogelijk.

Hopelijk krijg ik mijn geld terug voor mijn reis naar Costa Rica want ik heb niet veel gereisd in Amerika en al mijn geld gespaard voor deze trip.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:14

In België zijn alle restaurants op slot sinds vorige nacht, circuleren nu filmpjes van sluis en vooral de restaurants die overvol zaten met Belgen die toch uit eten wouwen....

Zelf vloog ik normaal deze avond naar Hongarije, dinsdag terug.
Alhoewel ik niet dacht dat er problemen zouden zijn, toch niet gegaan.

Wel dubbel, krijg je dan een mail van Ryanair dat je gratis je vlucht kan omboeken, als je een duurdere vlucht neemt moet je alleen de toeslag wel betalen.
Ik kijk, zag een datum, op hun site 19,90 euro, wil ik omboeken en is dezelfde datum via de omboeklink 32.48 euro.

Stelletje bedriegers....

Sassii

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:16

Ik ben zo blij!
Zojuist is bekend geworden dat Taiwan nu ook een negatief reisadvies heeft, dit houdt in dat wij alles vergoed krijgen! Dit was eerst namelijk niet het geval.

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:22

Sassii schreef:
Ik ben zo blij!
Zojuist is bekend geworden dat Taiwan nu ook een negatief reisadvies heeft, dit houdt in dat wij alles vergoed krijgen! Dit was eerst namelijk niet het geval.

Ik wil geen pretbederver zijn, maar weet je zeker dat je alles vergoed krijgt? Bij veel reisverzekeringen is zelfs een negatief reisadvies namelijk geen reden om geld terug te krijgen. Als je het wel terugkrijgt, heel fijn!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:23

Ja ik weet het zeker :) ik ben zo verstandig geweest om, toen Corona Europa in kwam, een hele goede dure verzekering te zoeken die dit soort dingen vergoed. Ik zit bij centraal beheer en zij zijn volgens mij de enige verzekeraar dit zit vergoed.

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:25

Sassii schreef:
Ja ik weet het zeker :) ik ben zo verstandig geweest om, toen Corona Europa in kwam, een hele goede dure verzekering te zoeken die dit soort dingen vergoed. Ik zit bij centraal beheer en zij zijn volgens mij de enige verzekeraar dit zit vergoed.

Dan heb ik niets gezegd, heel fijn!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:28

Inderdaad. We zouden naar Taiwan gaan voor de bruiloft van de biologische broer van mijn vriend. (Hij is geadopteerd.) helaas kunnen zij verder dit jaar geen vakantie meer opnemen. Nu hopen dat het snel beter gaat in de wereld, want met dit geld willen wij eigenlijk wel vraag in de zomervakantie naar Curaçao, mocht de wereld het toelaten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:40

Minister De Crem van Binnenlandse zaken (Belgie) raadt het af dat Belgen in Nederland ( en andere buurlanden) gaan winkelen of wandelen.
Ze willen het woord “lock down” niet uitspreken maar ? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:47

Lukasje schreef:
Minister De Crem van Binnenlandse zaken (Belgie) raadt het af dat Belgen in Nederland ( en andere buurlanden) gaan winkelen of wandelen.
Ze willen het woord “lock down” niet uitspreken maar ? :o?

Ja duh. Het slaat toch nergens op. In België is alles dicht, laten we met z’n allen naar nederland gaan eten en zuipen. Zijn die lui wel helemaal goed. Niks lockdown, gewoon je normale verstand gebruiken. Ik hoop bijna dat het een lockdown wordt. Blijkbaar kunnen mensen niet een avond zonder kroeg of restaurant. Het is van de zotte.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:50

Hier ook in twijfel, ik zou samen met een collega 29 maart naar Indonesië gaan. Beide werken we in de zorg, we horen maandag of we überhaupt weg mogen van onze werkgever. We hopen eigenlijk van niet, dan kunnen we later dit jaar alsnog gaan. Ik denk dat wij op dit moment niet kunnen genieten van een vakantie als we niet weten hoe het er thuis aan toe gaat.. We hebben beide een goede reisverzekering die uitkeert als het reisadvies negatief wordt.. Al weet ik niet of dat geldt als we daar het land niet in mogen. Gelukkig alleen de vlucht nog maar geboekt, hostels ed niet! :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:51

Wel bizar dat hier in Belgie de horeca sluit en gebieden als Noord-Brabant erger getroffen zijn en daar horeca geopend blijft? Euh gezond verstand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:52

thaampjee schreef:
Hier ook in twijfel, ik zou samen met een collega 29 maart naar Indonesië gaan. Beide werken we in de zorg, we horen maandag of we überhaupt weg mogen van onze werkgever. We hopen eigenlijk van niet, dan kunnen we later dit jaar alsnog gaan. Ik denk dat wij op dit moment niet kunnen genieten van een vakantie als we niet weten hoe het er thuis aan toe gaat.. We hebben beide een goede reisverzekering die uitkeert als het reisadvies negatief wordt.. Al weet ik niet of dat geldt als we daar het land niet in mogen. Gelukkig alleen de vlucht nog maar geboekt, hostels ed niet! :)

Lijkt me geen land waar je wil zitten als de pleuris uitbreekt of als je zelf ziek wordt!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:52

Cioccolato schreef:
Als er geen negatief reis advies is, kun je toch prima op vakantie? Als het niet kan, kan het helaas niet.

Wacht dacht je van een stukje verantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid naar de medemens.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:53

thaampjee schreef:

Hoe zit eigenlijk in de zorg als je van je baas niet mag reizen? Krijg je dit dan vergoed van je werk, mocht je geen goede reisverzekering hebben?

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:54

Joman schreef:
thaampjee schreef:

Lijkt me geen land waar je wil zitten als de pleuris uitbreekt of als je zelf ziek wordt!

Er is daar op dit moment niet echt iets aan de hand. Waarschijnlijk door de warmte uit het virus zich niet zo snel als bij ons. Maar dat is inderdaad ook wel 1 van de redenen dat we hopen dat we niet mogen of dat het reisadvies negatief wordt. Er zal werk genoeg zijn..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:55

Het is hier 34 graden over dag en het verspreid zich ook gewoon hoor... Ik denk dat het eerder trager verspreid omdat er gewoonweg minder mensen in en uit reizen...

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:55

Sassii schreef:
thaampjee schreef:

Hoe zit eigenlijk in de zorg als je van je baas niet mag reizen? Krijg je dit dan vergoed van je werk, mocht je geen goede reisverzekering hebben?

Geen idee, die vraag hebben we nu bij de werkgever neergelegd. Heb wel van anderen gehoord dat er behoorlijk gecompenseerd wordt als je wel blijft werken, maar dat is niet in de zorgsector.. Daar zijn ze denk ik niet zo gul

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:58

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:01

Iriscope schreef:
Het is hier 34 graden over dag en het verspreid zich ook gewoon hoor... Ik denk dat het eerder trager verspreid omdat er gewoonweg minder mensen in en uit reizen...

Je hebt inderdaad gelijk hoor! Andere virussen kunnen niet goed tegen de warmte, dit is nog niet bewezen bij het coronavirus. Er reizen veel mensen van en naar Bali, maar daar is nog weinig aan de hand volgens de lokale bevolking..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:01

thaampjee schreef:
Joman schreef:

Er is daar op dit moment niet echt iets aan de hand. Waarschijnlijk door de warmte uit het virus zich niet zo snel als bij ons. Maar dat is inderdaad ook wel 1 van de redenen dat we hopen dat we niet mogen of dat het reisadvies negatief wordt. Er zal werk genoeg zijn..

Ook daar zijn mensen besmet.
Het zou toch prettig zijn als mensen zich deugdelijk laten informeren. Op de site van de who lees je, dat warmte helaas geen issue is.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:09

Ik weet wel dat er mensen besmet zijn, dat hoor je mij niet zeggen. Er worden daar op dit moment geen extra maatregelen genomen in vergelijking met Nederland bijvoorbeeld. Dat bedoel ik met 'niet echt iets aan de hand'. De mensen die daar op dit moment zijn geven ook aan dat ze niets/weinig merken van het virus, behalve dat er veel mensen wegblijven.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:15

Dat is wellicht juist een reden om weg te blijven. Als er weinig tot niets gedaan wordt in combinatie met de matige zorg en armoede in het land kan het opeens heel erg mis gaan daar.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:16

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:26

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:28

Wij zouden gisteren naar Wenen vliegen. Besloten thuis te blijven, vanwege het risico dat we niet terugkomen (onze zoontjes bleven in NL, plus alle kosten als je daar verplicht moet blijven). Helaas niks retour...

Mijn ouders zouden donderdag vanuit Cambodja terug naar huis vliegen via China. Konden op eigen kosten omboeken. Gaan nu via Bangkok, maar ook weer €900,- extra :(