Waarom wc papier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 02:25

Ik was vanmiddag niets vermoedend in de winkel voor de weekend boodschappen.
Het schap van toilet en keukenpapier was gewoon leeg. Ook het schap van de potten groente en pasta ging vrij hard.

Ik snap dat benauwde gedoe gewoon niet. Bang voor het virus maar wel met 100 man in de winkel staan? Bizar.

Ik heb vorige week op de zaak pallets wc papier laten bezorgen omdat ik dat verkoop aan klanten waar we schoonmaken. Bij een vriend op fb maakte ik een grapje dat ik genoeg wc papier heb (40.000 rollen) dus als hij te kort kwam.....

Ik heb serieus al 2 berichtjes via fb ontvangen van mensen die willen weten wat de prijs voor een baal is :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 02:28

Myfairytale schreef:
Stiekem wel grappig om te lezen bij hoeveel bokkers het toiletpapier écht bijna op was. :=

:') You can count me in.....

Echt serieus, ik had al de hele week "wc papier" op m'n boodschappen lijstje staan, zelfs al paar x ff snel in supermarkt (Plus of Aldi bij ons in dorp) geweest, maar steeds vergeten of onhandig meenemen.
Dus toen ik gisteravond laat en vanochtend dit over wc papier op nieuws hoorde..... Ik had beneden nog een halve rol en boven nog halve rol.

Ondanks dat ik alleen woon, heb ik helaas wel een nier/bekkenbodem/blaas probleem, overgehouden aan een ernstige nierbekkenontsteking. Heb ik wel medicatie voor, maar alsnog betekent dat dat ik vooral vaak moet plassen en dan ook echt meteen moet.

Gelukkig hier bij de Aldi (daar haal ik altijd zo'n pak 2laags, wel zacht maar ook goedkoop) nog wel iets pakken over, maar gut, zelfs hier in ons kleine dorp zag ik bepaalde mensen met karren vol blik"voer", pasta's, rijst, en wc papier voor heel weeshuis.
Opvallend detail; het waren vooral leeftijdsgenoten/jongvolwassenen die hier hamsterden en riepen "is dit genoeg voor 2 weken??", terwijl de ouderen het echt dikke onzin vonden. Mevrouw voor mij bij de kassa "ik had pasta vandaag op het menu staan, maar kijk ze hadden alleen nog maar een paar zakjes van dit tarwe volkoren penne..." -O-

Ook ik had plaatsvervangende schaamte, heb zoals altijd gewoon 1 pak wc papier meegenomen, had het serieus écht écht nodig :') :o

Ik zou me echt kapot schamen als ik voor een heel weeshuis aan eten en levensmiddelen zou hamsteren, en mensen die "niks" hebben niets meer kunnen krijgen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 02:34

nicole_floor schreef:
Toulouze schreef:
Ik heb ook nog maar 1 rol.. maar ja schijt aan :')

Ik heb er nog 2 :')
Gelukkig mag ik wat van moeders lenen, want net bij de jumbo was alles op.

Terwijl het hier qua besmettingen allemaal (nog) heeeel erg meevalt...
Voordeel van het "goed noaberschap" hier hé, mocht ik iets echt nodig hebben en niet kunnen kopen kan ik altijd bij m'n ouders paar straten verderop terecht, of de buurtjes/andere dorpsgenoten. Geldt overigens vice versa. Had ik die mevr. van de pasta ook aangeboden, gezien ik best een voorraad diverse pasta soorten op heb i.v.m. eerdere aanbiedingen, dat ze anders daar best een zak van mocht hebben. Vond ze heel erg lief maar "ach, als ze dit thuis niet te vreten vinden smeren ze maar boterham, 't is wel gezonder". :') _/-\o_

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 02:39

Wc papier hebben wij nog genoeg in huis :+ vorige week 32 rollen ingeslagen.
En vandaag mini-hamsteraar uitgehangen. Naast de reguliere/periodieke boodschappen ook toch voor de zekerheid nog wat extra rode bieten,spinazie, aardappelpuree poeder, afbakbroodjes(4x) en paracetamol(3x) meegenomen. Niks wat anders niet opkomt, maar mocht het nodig zijn is het toch wel handig :+

Hier wordt nog niet echt gehamstert geloof ik, iets drukker als normaal en relatief lege groente/fruit afdeling, maar verder weinig te merken. Ook nog wc-papier zat geloof ik :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 02:47

Bij welke winkel krijg je meer dan 3 pakjes paracetamol mee? Ben al jaren grootgebruiker wegens chronische pijn, maar krijg ook al jaren niet meer dan 3 pakjes tegelijk mee. Zelfs ruzie gehad omdat mijn moeder er ook 3 had en de caissière vond dat ze het dan ook niet mee mocht geven.. (ik ben 40 en woon dik 20 jaar op mezelf)

Maar goed, man deed vanmorgen de boodschappen voor het weekend aangezien hij moet werken en ik verrek van de pijn, maar hij kwam behoorlijk verbouwereerd weer thuis. Gelukkig eten we vooral vers, maar hij durfde z'n karretje met een afbak breekbrood al niet zonder toezicht te laten. |o

Overigens kopen wij ons wcpapier eigenlijk altijd in de aanbieding als het zo'n xxl pak is, dus dat hoefde hij niet mee te nemen. Maar goed ook, want het was op in de winkel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 08:12

Ik heb niet het hele topic gelezen maar deze column van Pieter Derks over het hamsteren van WC papier is echt briljant _O- _O-
Excuses als deze link al geplaatst was. Edit: deze column was van afgelopen woensdag toen er nog geen overige dingen gehamsterd werden.

https://www.youtube.com/watch?v=p8Z36TQ352I

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 08:46

Dreamybol schreef:
Bij welke winkel krijg je meer dan 3 pakjes paracetamol mee? Ben al jaren grootgebruiker wegens chronische pijn, maar krijg ook al jaren niet meer dan 3 pakjes tegelijk mee. Zelfs ruzie gehad omdat mijn moeder er ook 3 had en de caissière vond dat ze het dan ook niet mee mocht geven.. (ik ben 40 en woon dik 20 jaar op mezelf)

Bij de lidl haal ik altijd een stapeltje :D zowel pcm als ibu.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 08:51

Hutcherson schreef:
Op marktplaats wordt al toiletpapier aangeboden. Bizar. Alsof je spontaan aan de schijterij gaat als je corona krijgt.
Al die doomsday preppers zitten nu keihard in hun vuistje te lachen door die massa hysterie. Ik doe altijd voor twee weken boodschappen en dat hadden we toevallig dinsdag gedaan. Dus heb nog 30 rollen. Wij zitten veilig de komende 3-4 weken.

Voor 14 dagen boodschappen doen en dan 30 rollen mee nemen :') .Zulke scheiters zijn ze hier in huis gelukkig niet.En ik vraag me altijd al af waar het toiletpapier blijft.
Buiten als de hond zich weer eens te buiten is gegaan aan een rol :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 08:53

Hier in de winkel stond eerst alleen bij het zeepvak dat je maximaal 2 per persoon mocht meenemen.
Nu geldt dat bijna voor de hele winkel :+
Het is echt belachelijk..

Er zijn nu ook stellen die met zn tweeen komen, met 2 wagens rondlopen en dan apart naar de kassa gaan.. Want maximaal 2 per persoon.. Als je beide apart afrekent heb je alweer 4 :roll:
Ze zijn echt gewoon gek geworden..

Edit:

Oh en trending op Netflix: Pandemic :+ :=
Zag ik gister, moest er toch wel om lachen hoor.

MaNdiii

Re: Waarom wc papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:07

Chaos in de supermarkt. Aangezien ik nu in het gips zit ging ik nietsvermoedend mee met iemand. Vond het verschrikkelijk. Bij het toiletpapier bedacht ik me dat ik aan de laatste rol was. Nu heb ik een soort van schuurpapier. Kreeg van degene met wie ik was gelijk de vraag of ik er geen sudocreme bij moest nemen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:52

Ja, ik haal mijn houdbare producten alleen maar als het in de aanbieding is. De ene keer is dit een aanbieding van alleen die dag, duurt het 2 weken of is het de hele maand. Dus neem ik tijdens mijn wekelijkse boodschappen altijd de maximale hoeveelheid mee van de houdbare producten die ik gebruik. We hebben hier water dat uit de rivier komt, als we droogte hebben is er dus ook een probleem. Kans op aardbevingen en bij te veel regen dus afgesloten en/of weggespoelde wegen/bruggen waardoor we geen bevoorrading krijgen. Heb dus altijd al een flinke hoeveelheid houdbare producten (waaronder ook fruit in fruitsap). Daarnaast kook ik soepen, macaroni, spaghetti, nassi, lasagne, enz altijd in grote porties. Daarvan gaan dus vaak voor nog 4-6 maaltijden in de vriezer.

Moet ik me dan schuldig voelen omdat ik nog een kast en vriezer vol heb staan voor nood en dat eerst opmaken? Ben ik dan ook aan het hamsteren?

Ik kom nog één 6-pack te kort om in geval van een landelijke zelfisolatie, zoals b.v. China gedaan heeft, het 14 dagen vol te kunnen houden. En ik denk dat daarom mensen nu massaal aan het hamsteren gaan, als er idd zo'n regel plaats zou vinden vliegt iedereen naar de winkel. Omdat er heel veel dagelijks of maar voor een paar dagen boodschappen doen houdt dat wel in dat er ook mensen zijn die niets hebben en ik denk dat men daar zo bang voor is.

Wc papier had ik al voor 10 weken dus dat laat ik nu gewoon staan.
Afbeelding
Afbeelding

Oja, mocht jij/u of eenvriend/kennis op vakantie komen naar NZ binnen nu en 16 dagen. Je bent verplicht om minimaal 14 dagen in zelfisolatie te gaan.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 14-03-20 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:55

Nou ik heb wc papier gescoord hoor. Bij de appie was het al op, vet veel mensen keukenrollen e.d kopen. Ik dacht, goh kijk eerst wel bij de deka en jawel. Nog een halve stelling vol wc papier. Hoef ik het niet met 1 rol te doen voor 2 weken, zoiets. Kan niet eens normaal mijn boodschappen doen zo druk is het. En dat in de ochtend.. :+
Normaal haal ik het bij de action. Maar als ik zie hoeveel en hoe snel er in de ochtend al weg is gegaan had ik zoiets van: ik neem die gok maar niet. :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:55

Vroeger gebruikten we ook weleens krantenpapier maar toen kregen we iedere dag de krant, nu niet meer dus zou niet weten waar ik het vandaan moet halen.
Heb vorige week toevallig twee pakken bij de Lidl meegenomen!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:59

chanicha schreef:
Vroeger gebruikten we ook weleens krantenpapier maar toen kregen we iedere dag de krant, nu niet meer dus zou niet weten waar ik het vandaan moet halen.

Krant kán nog wel.

Maar je iPad wordt er zo smerig van... :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:19

chanicha schreef:

Wel hard aan je billen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:35

Ik snap dat plunderen ook niet hoor, ik ben het ook niet van plan.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:15

Hahahaha, lach me rot om de vele grappige opmerkingen en linkjes in dit topic, geniaal! Maar goed, heb gisteren geen boodschappen gedaan. Straks onze ""gewone"" zaterdag boodschapjes halen. Misschien dat het lachen me dan vergaat }> .

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:23

Ik zou een rol pleepapier meenemen van huis.

Als je dan moet huilen in de winkel (van het lachen of van ellende) heb je tenminste iets om je tranen te drogen...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:43

Ik snap het ook niet, en dat nog wel als Crohn patient, ik waardeer mijn toiletpapier wel zeg maar :o Maar goed, waarom idd hamsteren, geen idee?! Ik zou liever voedsel hebben wanneer we door Corona op de een of andere manier geen mogelijkheid meer hebben om naar de winkel te gaan of de winkels leeg zouden zijn. Al neem je dan toch maar een pakje extra mee, omdat je bang bent dan iedereen de winkel leeg heeft gehamsterd |(

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:46

Femke_Tweety schreef:
Ik zou een rol pleepapier meenemen van huis.

Als je dan moet huilen in de winkel (van het lachen of van ellende) heb je tenminste iets om je tranen te drogen...

Zou ik niet doen. Levert gevaar voor je eigen leven op als mensen zien dat jij wél wc papier hebt.

Grapje natuurlijk. ;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:03

WC-papier.

Het statussymbool van 2020.

Ik dénk dat ik maar eens een paar rollen in mijn auto op mijn hoedenplank zet...
Misschien nog een rolletje aan mijn spiegel hangen ook.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:08

Vroegah hadden we zo'n rol op de hoedenplank en daar had oma dan zo'n creatief hoesje omheen gehaakt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:21

Gisterochtend hier niks aan de hand, Utrechtse heuvelrug, vandaag even naar Kruidvat en Jumbo en pcm weg, wcpapier weg, houdbare melk weg.

Blijkbaar sloeg iedereen gisteravond ineens op hol.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:38

Nou dat hamsters van wc papier (en ook houdbare voedsel) hoorde ik gisteren van mijn vader die in Peru woont ook daar gedaan word op dit moment.

Mijn man is vanmorgen vroeg de week boodschappen gaan doen. Dit keer voor een hele week i.p.v. een halve week wat we normaal doen. Maar dat is omdat ik extra moet werken en grote kans is dat de kids niet naar school gaan maandag (zijn aan het snotteren nu) en we dus geen tijd hebben om boodschappen te doen. Zouden we ook gedaan hebben als er niet gehamsterd werd. Hadden ook nog 1 pakje paracetamol nodig. Maar hij was in 4 winkels voor de week boodschappen. Maar in geen een winkel was er paracetamol te koop.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:53

Femke_Tweety schreef:
WC-papier.

Het statussymbool van 2020.

Ik dénk dat ik maar eens een paar rollen in mijn auto op mijn hoedenplank zet...
Misschien nog een rolletje aan mijn spiegel hangen ook.

En dat het risico lopen op een auto-inbraak? ;)