Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Je benoemt de eerste klappen, dan hoort die groep er ook bij. Die merkten het al bij het eerste hamsteren toen nog niks dicht was. Dat gaat toch niet over letterlijk elke groep benoemen? Maar wel over een grote groep die er al last van heeft. Die klappen worden niet opgevangen.
germie schreef:Even serieus, ik ken iemand die een eigen zaak heeft. 4500 euro huur per maand. Dan heb je niet zo veel aan het sociaal minimum van 1050 euro hoor. Hij was vandaag open. Omzet: 1 verkocht artikel van onder de 100 euro.
Ja, die maakt zich echt zorgen.
MyWishMax schreef:Ik geloof dat ook niet, Isabonny. Hoe zou dat trouwens zitten als straks het hamsteren voorbij is en de winkels weer normale voorraad hebben? Krijgen die dan straks geen klap dat ze met dingen blijven zitten, omdat iedereen genoeg voorraad heeft?
Nu heb je natuurlijk dingen die gehamsterd zijn met lange houdbaarheidsdatum, die dus ook langer in de winkel kunnen blijven, maar ik vraag me af wat de winkels gaan merken.
MyWishMax schreef:Ik geloof dat ook niet, Isabonny. Hoe zou dat trouwens zitten als straks het hamsteren voorbij is en de winkels weer normale voorraad hebben? Krijgen die dan straks geen klap dat ze met dingen blijven zitten, omdat iedereen genoeg voorraad heeft?
Nu heb je natuurlijk dingen die gehamsterd zijn met lange houdbaarheidsdatum, die dus ook langer in de winkel kunnen blijven, maar ik vraag me af wat de winkels gaan merken.
Isabonny schreef:Niet hamsteren, roepen ze op TV, om dan net ook op Tv te zien dat er uit andere landen beelden komen van rijen mensen met winkelwagentjes, die uren in de rij staan om nog iets te kunnen kopen. Niet echt slim om zoiets dan op TV te laten zien
moonsparkle schreef:Weet iemand of je al bij je gemeente terecht kan voor die uitkering voor zzpers? Ik vindt het op de website van de gemeente niet echt duidelijk waar je moet zijn, kan me voorstellen dat ze het ook heel druk hebben dus als het niet zo moeilijk is en je het kunt aanvragen via internet zou ik liever niet bellen.
GraceZarif schreef:Is er geen mogelijkheid om deze periode voor zzpers, ondernemers en bedrijven te bevriezen? Erg out of the box denkend.
Geen hypotheek, huur, leaseverplichting, en belasting. Wel netto salarissen en daardoor kunnen we privé wel aan onze verplichtingen blijven voldoen.
Lijkt me weer zo’n gedoe als achteraf alles weer gecompenseerd moet worden met belastingverhogingen en ook fraudegevoelig.
In hoeverre zou een pauze in betalingen haalbaar kunnen zijn? Het zou iig veel faillissementen voorkomen en daarmee de economische crisis.
Mindim schreef:germie schreef:Maar zoals men nu bezig is, maakt men echt alles kapot.
Welk alternatief stel je voor dan?
germie schreef:Welk alternatief stel je voor dan?
fransje23 schreef:Met een sterftepercentage van 2% en uitgegaan van 70% van de bevolking die ziek wordt zit je op ruim 20.000 doden in korte tijd. Los van de extra mensen die sterven door de overbelaste ziekenhuizen dus dat cijfer loopt snel op.
8nnemiek schreef:2% van pakweg 10 miljoen is geen 20.000 maar 200.000![]()
Er liggen ook jongeren aan de beademing. Dus germie, jij ziet liever dat er wellicht 200.000 doden vallen waaronder gezonde mensen van alle leeftijden, dan dat het leven even stil ligt en jij niet op vakantie kan?![]()
Jensen is een mafketel, ik mag toch hopen dat er verder niet veel mensen naar die gast luisteren, letterlijk levensgevaarlijk wat hij momenteel loopt te verkondigen.