Gedoe met buren over geluid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:18

Britta31 schreef:
Maar wat zijn woon geluiden voor iemand?Iedereen ziet dat weer anders.Ik had een buurvrouw die kwam vragen of ik mee ging klagen bij mijn onderbuurman.Ze hoorde dat hij zijn schoenen uit trok s'avonds en dat hij de gordijnen dicht deed.2 keer zelfs.

De gordijnen dichtdoen of opendoen hoor ik ook van in elk geval 1 van de buren.
Daar kun je toch niet over gaan klagen hou op zeg.

Als iemand daar bij mij voor aan de deur zou komen zou ik ze eerst met open mond aanstaren en ze daarna uitlachen met de woorden sorry dat ik besta. Leer er maar mee leven.

zonnebloem18
Amazone

Re: Gedoe met buren over geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:41

Ik heb geluk met een woning van 2008, ik hoor het alleen als de wasmachine centrifugeert en de kleinkinderen de trap op rennen.

Klagen over een doorspoelende wc, deuren (normaal) open en dicht doen, een stoel verschuiven gordijnen open en dicht doen kan echt niet. Dat zijn normale leefgeluiden en horen bij het wonen in een flat.

Zelf zou ik ook niet heel blij worden van een feestje tot half 3, gasten die weg gaan heb je toch altijd wat meer last van. Netjes dat je het hebt nagevraagd bij de buren, maar het viel te verwachten dat de onderbuurman er moeilijk over zou gaan doen.

Ik werk alleen maar late diensten waardoor ik 3 ochtenden in de week uitslaap. Ik kan niet verwachten dat alles en iedereen daar rekening mee houdt. Soms is dat wel even vervelend, maar ik zal daar nooit over klagen.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:13

Ik heb dit soort ellende ook gehad; was bijna nooit thuis, nooit feestjes en altijd met sokken door huis en nóg klaagden de onderburen. Ook over allerlei onzin (water horen lopen terwijl bij mij alles was afgesloten, klagen over regenwater wat van mijn balkon in hun planten viel :') , enz enz). Mijn conclusie was die buren gewoon negeren, want ze verpesten je woongenot en ze zijn toch nooit tevreden. -O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:49

Ik heb onderburen gehad die klaagden dat we reden met onze bureaustoelen. We hadden vloerbedekking en een ondervloer. En ja, als ik aan mijn bureau wil zitten, dan moet ik rollen.
Op een bepaald moment kwam ze aan de deur. We hadden om 3uur ‘s nachts de hele tijd met de bureaustoelen gerold. Uhhh, we waren niet eens thuis! Geen idee dus wat ze wel hoorde, maar niet ons :)

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:54

Volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen in de berichten tot nu toe, maar is het wel 100% zeker dat jullie de oorzaak zijn van het geluid zoals het rondlopen van je vriend?

Voorbeeld, ik heb een rijtjeshuis en dus geen buren boven mij, wel links en rechts. Wanneer mijn buurman rechts rondloopt met zijn schoenen aan, dan hoor ik dat. Als hij echter zijn zolder op gaat, maakt niet uit of hij schoenen aan heeft of niet, dan klinkt het in mijn slaapkamer (die grenst daar schuin aan) alsof er iemand in MIJN slaapkamer rondloopt, zo hard. De eerste keer dat dat gebeurde, hij liep toen in de ochtend op zijn zolder, toen ben ik dus gillend van angst wakker geworden omdat ik echt dacht dat er een insluiper in mijn slaapkamer naast mijn bed stond. Maar dat ging dus over de ruimte rechts boven mijn slaapkamer, een verdieping hoger dus.
Misschien zijn het wel de buren links of rechts van jou, waar hij last van heeft?
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:15

Wat zijn leefgeluiden....bij mij het doortrekken van de wc, douchen, afzuigkap. Als het aan de buurvrouw ligt, mogen die allemaal niet gebruikt worden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:30

LadyMadonna schreef:
Ik woon vrijstaand, de hele dijk, maar elk weekend feesten met dj? Nee, echt zèlden....

Maar dat is misschien omdat het werkendam is?

Nou hier ook veel ervaring met vrijstaand en ik woon niet in Werkendam maar dit herken ik ook absoluut niet. :')