Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:02

lifaya schreef:
als jij inhaalt op een 130 km weg waar je een vrachtwagens inhaalt met 95 km per uur creeer je files en een gevaarlijke situatie. Pas je snelheid aan zodat je snel inhaalt en weer lekker naar rechts kan om weer rustig door te kachelen. Mij is altijd geleerd gas bijgeven wanneer je inhaalt. Zo moeilijk is dat toch niet???

Mij dus ook.
Maar om gelijk zo defensief de snelweg op te rijden niet :')

En Nayomie het is wel zo dat je nu pas echt leert rijden na het halen van je rijbewijs.
Dus pas je aan aan het verkeer om je heen en blijf kijken en anticiperen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:04

Wanneer wegen bij elkaar komen vind ik het altijd wat spannend worden. Ik rijd zoveel mogelijk rechts, maar als deze weg dan links van een bestaande weg komt rijd ik dan dus even in het midden. Ik wil dan zo snel mogelijk weer naar rechts, maar word dan van rechts met een noodgang ingehaald dat ik soms de mogelijkheid niet krijg om naar rechts te gaan. Ik probeer die wegen maar te vermijden.

Verder vind ik de automobilisten die haast hebben heel vervelend. Moet hier regelmatig vol op de rem omdat er fietsers worden ingehaald waar het niet veilig is, er mensen vol gas toch nog voor mij door de wegsmalling moeten terwijl dat niet past of omdat door rood rijden hier gewoon heel normaal is. Ik snap dat niet.

Oh en ouders die hun kinderen niet in de gaten houden. Steekt er ineens een kind over op een drukke weg. Of fietsen ze slingerend op een drukke weg zonder enig toezicht, want ouders kijken niet verder dan hun telefoon.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:10

Ohhhhh ik sluit me bij zo’n beetje alles aan hier. Vooral die 110 gaan rijden op de linkerbaan waar je 130 mag. Ja ik ben die aso die dan gewoon op mn toeter hangt hoor, sorry. Haal dan of niet in, of geef voor 10 seconde even gas bij en ga daarna weer langzaam rijden. Het is wachten tot dat er iemand een keer achterop klapt.. Levensgevaarlijk gewoon.

En nog een snelweg ergenis, mensen die vol op hun rem trappen zodra de matrixborden aangaan in een spitsuur. Doe toch eens normaal en blijf gewoon met het verkeer meerijden. Laat desnoods je gas los. Mensen schieten gelijk volledig in de stress terwijl er nog niks aan de hand is. Je veroorzaakt zo alleen maar gevaarlijke situaties.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:11

Je haalt iemand in omdat die met van alles bezig is behalve met autorijden, rem ik af voor oranje zie ik haar zo aankomen en ze vliegt zo achterop mijn auto -O-
Ik was nogal boos toen ik uitstapte, durfde ze haar auto niet uit :')
Ergste was dat mijn oude autootje die heerlijk reed Total los was :wave:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:19

lovecappie schreef:
Ohhhhh ik sluit me bij zo’n beetje alles aan hier. Vooral die 110 gaan rijden op de linkerbaan waar je 130 mag. Ja ik ben die aso die dan gewoon op mn toeter hangt hoor, sorry. Haal dan of niet in, of geef voor 10 seconde even gas bij en ga daarna weer langzaam rijden. Het is wachten tot dat er iemand een keer achterop klapt.. Levensgevaarlijk gewoon.
.

Sorry, maar dan anticipeer jij niet goed en rijd je veel te hard. Want bij een verschil van 20 km klap je echt niet zomaar achterop als je op let. Dus wie doet er dan levensgevaarlijk?

sureido

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:23

Grappig dat Nayomie nu vertelt wordt dat ze pas na haar rijbewijs leert rijden door mensen die veeel te langzaam op de snelweg rijden en dus zelf ook nog een aantal lesjes moeten volgen gok ik zo. :+ Het is wel waar, maar het komt echt uit verkeerde mensen de mond.

En Fitzroy, het heeft niks te maken met anticiperen, je gaat er vanuit dat mensen rijden zo hard je mag rijden en niet eigen rechter gaan spelen. En dan ergeren aan mensen die 150 rijden ... dat is echt exact hetzelfde als 20 te zacht rijden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:30

In het verkeer moet je nergens vanuit gaan. Alert blijven, hoe dan ook. Zolang het niet verboden is om onder de maximumsnelheid te rijden, hebben mensen die minder hard rijden nog steeds meer recht van spreken dan mensen die te hard rijden. Dat is nl. wél verboden :P
Ik erger me overigens niet meer.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:33

Veel te langzaam rijden?
Vrachtwagens en aanhangers rijden ook 80-90 waarom zou je als automobilist dan 130 moeten?

Inhalen als je 90-100 rijdt is niet erg verantwoord. Maar als je de baan hebt en er is geen ander verkeer zie ik niet in waarom niet.

Ook als je met 130 aan komt scheuren gaat die inhalende vrachtwagen echt niet opzij, of die hele rits auto's (komen ze heel hard achterop gereden, sorry maar ik rijd ook achter 10 andere auto's, ga je daar ook in de achterbak zitten?)
Pootje van het gaspedaal en er is niks aan de hand.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:36

secricible schreef:
Geen rekening houden met mensen op de oprit.
Bij ons een autoweg, ik kom aan via de oprit. Auto rijdt net aan 80 dus kan ik wel voorbij voor ik de oprit op ga. Maar blijkbaar heeft mevrouw geen stabiel voetje dus die gaat gas bijgeven. Prima, ga ik achter je, maar toen bleek 90 toch te hard dus terugggg naar 80. Ondertussen moest ik bovenop mijn een om er nog achter te kunnen.

Sowieso, woon in het buitengebied dus auto os hier onmisbaar. Maar gevolg is dat mensen die echt niet meer kunnen rijden, toch rijden.

Jij rijd vast ook wel eens over de brug. Ik vind die rotonde daar zo irritant! Hoe vaak ik daar OP de rotonde in de ankers moet omdat iemand vindt dat het nog wel past :roll:

Linkerbaan suffers zijn wel degelijk irritant, maar dan voornamelijk buiten de spits als het rustig is. Fijn dat jij met net aan 100 een rits vrachtwagens wil inhalen. Maar dan moet je niet je stuur naar links gooien als ik net met 130 aankom.

Maar nog erger: wanneer ik iets wil inhalen, een gaatje spot wat makkelijk past, richting aangeef en gas geef om naar links te gaan.. En de idioot die het gat liet vallen, ineens plankgas geeft om het gat dicht te rijden terwijl ik al naar links aan het gaan ben. En dan gaan gebaren en bumperkleven. Dan heb je oprecht een zwaar leven :+

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:37

Fitzroy schreef:
Sorry, maar dan anticipeer jij niet goed en rijd je veel te hard. Want bij een verschil van 20 km klap je echt niet zomaar achterop als je op let. Dus wie doet er dan levensgevaarlijk?

En in dit geval lees jij niet goed. Het is ‘wachten tot het gebeurd’. Ik klap helemaal nergens achterop omdat ik inderdaad goed anticipeer, maar de volgende doet dat niet. ‘Dus wie doet er levensgevaarlijk?’, ik rij absoluut niet levensgevaarlijk, maar met het verkeer mee. Als er vrachtwagens op de rechterbaan rijden rijd ik 9/10 keer op de linkerbaan. Ik overschrijd geen snelheidslimieten, maar waar ik 130 mag rijd ik ook 130. Ik houd genoeg afstand van mijn voorganger, en juist daarom ontstaat er een gat waardoor de 110 rijders een mooie gelegenheid zien om hun auto precies voor die van mij te gooien waardoor ik vol in de ankers moet. Want ja, als ik met 130 aankom rijden en iemand schuift met 110 voor me zal ik hoe dan ook keihard moeten remmen. Op een snelweg. Waar niemand die achter mij rijd dat verwacht. Levensgevaarlijk dus. En zoals ik al zei, zo ontstaan er ongelukken en de volgende klapt er wél boven op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:40

Hollanders op onze Vlaamse wegen, met op kop de vrachtwagens met geel/zwarte nummerplaten. Vooral op de Antwerpse ring zijn ze een ramp.

OH, en al de mensen die de snelheidsbeperkingen aan wegenwerken negeren en degene die de tijdelijke beperkingen bij noodweer negeren. Vorige week met Chiara was heel de Antwerpse ring maar 70 owv aquaplaning. Bijna niemand hield zich eraan. Vrachtwagens bleven stug aan 90 voorbij vlammen, waardoor het water hoog op spatte en mijn ruitenwissers het niet weg kregen. Hou je bij noodweer aan de snelheid die op de borden aangegeven wordt, ipv te zeveren dat mensen niet kunnen rijden bij een paar druppels regen of vlokjes sneeuw.

En dan nog de idioten die een rood kruis boven een baanvak negeren, terwijl dat baanvak afgesloten is voor een ongeval en dan tot vlak aan dat ongeval blijven rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-20 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:49

lovecappie schreef:

En nog een snelweg ergenis, mensen die vol op hun rem trappen zodra de matrixborden aangaan in een spitsuur. Doe toch eens normaal en blijf gewoon met het verkeer meerijden. Laat desnoods je gas los. Mensen schieten gelijk volledig in de stress terwijl er nog niks aan de hand is. Je veroorzaakt zo alleen maar gevaarlijke situaties.

mag ja. Je MOET geen 130 rijden :')

En als de matrixborden aangaan geldt die snelheid als maximumsnelheid. Wat mij betreft hoef je niet gelijk op je rem te gaan staan. Maar je mag i.p. dan ook niet harder dan dat rijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:51

Wij rijden niet te langzaam hoor :') , 130 mag is geen moeten. 100 is een prima snelheid , gas even indrukken met inhalen en niks aan het handje

Volgende maand gaat iedereen 100 , dan ga ik niet meer zogenaamd te langzaam

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:53

Pas als je onder de 80 (?) rijdt op de snelweg ga je te langzaam :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:56

Wat ik knetterirritant vind zijn mensen die geen gas bijgeven als ze in een tunnel weer omhoog rijden of als ze een brug oprijden waardoor de snelheid direct terugzakt naar 80 of soms 70 op de snelweg.
Geef gewoon gas bij als je omhoog rijdt en houd je snelheid stabiel. Zo moeilijk is het niet.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:57

SVRL schreef:
Hollanders op onze Vlaamse wegen, met op kop de vrachtwagens met geel/zwarte nummerplaten. Vooral op de Antwerpse ring zijn ze een ramp.

OH, en al de mensen die de snelheidsbeperkingen aan wegenwerken negeren en degene die de tijdelijke beperkingen bij noodweer negeren. Vorige week met Chiara was heel de Antwerpse ring maar 70 owv aquaplaning. Bijna niemand hield zich eraan. Vrachtwagens bleven stug aan 90 voorbij vlammen, waardoor het water hoog op spatte en mijn ruitenwissers het niet weg kregen. Hou je bij noodweer aan de snelheid die op de borden aangegeven wordt, ipv te zever dat mensen niet kunnen rijden bij een paar druppels regen of vlokjes sneeuw.

En dan nog de idioten die een rood kruis boven een baanvak negeren, terwijl dat baanvak afgesloten is voor een ongeval en dan tot vlak aan dat ongeval blijven rijden.

En ik vind het als nederlander altijd complete chaos op de ring van Antwerpen, vooral mensen die denken dat ze met 6 banen tegelijk kunnen oversteken :'). Wel vind ik dat de gemiddelde belg een wat pittigere rijstijl heeft dan de gemiddelde nederlander, dus heeft wel een tijdje geduurt voordat ik daaraan gewend was in belgie :') . Overigens veel van het vrachtverkeer heeft een nederlandse oplegger, en dan een roemeense/tsjechische/poolse oid vrachtauto.

Maar ben het eens met je punt over de storm van vorige week. Reed rond 9 uur langs antwerpen, mega regenbui. Gemiddelde snelheid 40, richten op de achterlampen van je voorganger omdat er niks meer van de weg te zien was, komt er opeens van links iemand met >120 aangestormd. Dan kun je je wel ergeren aan mensen die langzamer gaan rijden, maar ik zie hier aanpassen aan de grote massa aan de veiligste methode om van A naar B te komen, zowel voor jezelf als ook voor anderen. Al ging het hier wel om vrij extreme weersomstandigheden

Andere ergenissen: Die mensen die zich ergeren als ik met 80-100 invoeg op de snelweg. Geloof me ik heb jarenlang een VW polootje gehad met 45PK. Als we daar met 4 man inreden dan had ik de hele invoegstrook nodig in z'n 3 om op tijd de 100km/h aan te tikken, of de 80 als het en korte strook was. En aangezien vrachtverkeer ook op die snelheid rijdt kan ik prima tussen het vrachtverkeer invoegen. (inmiddels wel een auto die wat sneller gaat, maar genoeg mensen met zo'n klein bakkie die als hij vol beladen is, en gewoon echt niet sneller optrekt).

Of een stuk snelweg waar je 100 mag, met 100 inhaalt, en er vervolgens iemand met 140 met groot licht op je af komt geracet met groot licht (en evt. nog met claxon) of ik aub door wil rijden want het is een snelweg. Max snelheid is 100...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:59

verootjoo schreef:
Pas als je onder de 80 (?) rijdt op de snelweg ga je te langzaam :Y)

60 zelfs.
Ik ga met mijn hondehok echt geen 130 rijden, ook niet als je toetert of drukt. Tuurlijk probeer je niet met 95 een vrachtwagen in te halen maar zoals iemand hiervoor al zij, zolang ik mijn eigen benzine betaal en in een kleine bejaarden auto rij ga ik niet boven de 120 uit.
Met de bus ook, die is begrensd op 85 maar als er een vrachtwagen 70 sukkelt ga ik er echt wel langs. Als je optijd je gas loslaat is er niets aan de hand. Wat dat betreft ben ik blij als alles de max snelheid in ieder geval op 2 baans snelwegen terug naar 100 gaat. 130 is eigenlijk gewoon een te groot verschil.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:02

oh 60 :+

Iedereen kan gewoon uit z'n doppen kijken en dan zie je snel genoeg of je voorganger net zo hard rijdt als jij of van baan wil verplaatsen. Want vaak wordt gezegd dat iemand 'hem er zomaar voorgooide', maar net zo vaak zie je dat al een km van tevoren aankomen, bv als iemand niet zo'n stabiele rijstijl heeft, dus prima op te anticiperen. Je moet gewoon even een beetje rondkijken als je aan het rijden bent en niet zo stug vooruit blijven staren om de 130km te handhaven :Y)

Als er trouwens gedrukt wordt ga ik zeker weten niet meer harder rijden, ook al was ik dat wel van plan als mijn voorganger voor me weg is.
Drukken/bumperkleven vind ik echt zeer asociaal gedrag :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:04

Precies, dat dus, verootjoo. En dat bedoel ik dus ook met anticiperen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:05

Jeetje dus als je 110 op de snelweg wil rijden mag je geen verkeer inhalen. Bijzonder :'). Ik rij graag relaxt. En zuinig. Dus geen 130. Soms wel, maar meestal niet. Ga wel zo snel als het kan weer naar rechts. Mijn ergernis is dat je inhaalt, en er gelijk iemand zit te duwen achter je. Wat verwacht je dan, dat ik ineens in het niets oplos? Ik ga toch eerst die vrachtwagen voorbij. In mijn tempo.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:06

_/-\o_ Verootjoo
Laatst bijgewerkt door Onali op 16-02-20 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:07

Mij is met rijlessen altijd geleerd dat daar waar je de maximum snelheid kunt rijden je dit ook moet doen ivm de doorstroming van het verkeer.
Eerlijk gezegd snap ik de mensen dan ook niet die met 100 gaan inhalen. Al het achter opkomend verkeer moet dan voor jou op de rem.
Dan kun je net zo goed 10 km langzamer gaan rijden en achter de vrachtwagen of waar je op dat moment dan ook achter rijdt blijven rijden als je toch niet van plan bent de maximale snelheid te rijden.

Ohja nog een ergernis die ik veel had toen ik nog in Almelo woonde.
Daar staat een flitspaal de meest verdiende flitspaal in de regio.
Veel mensen die daar 40 gaan rijden ipv 50 omdat ze bang zijn voor een boete en zodra ze er voorbij zijn gelijk veelste hard gaan rijden :roll:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:08

Maar dat is toch raar.
Als de max. snelheid 150 was geweest had je het dan ook gedaan?

Zelf nadenken en meegaan met het overig verkeer wordt niet meer geleerd.
Dat is jammer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:13

Onali schreef:
Maar dat is toch raar.

Dat is jammer.

Waar baseer je op dat dat niet meer geleerd wordt? Ik heb juist van meer oudere bestuurders last van wat jij hier nu benoemt. Bij mij is er juist eindeloos gewerkt aan mijn aandachtsverdeling en anticipatie op de omgeving.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:21

Onali schreef:
Maar dat is toch raar.

Dat is jammer.

Als de max snelheid 150 zou zijn, ja dan zou ik ook gerust 150 rijden als dat kan. Maar gezien de drukte op de NLse snelwegen zou dat enkel 's nachts zijn denk ik :P

Overigens vind ik de A27 best een vervelende snelweg. Daar is een heel stuk 80 en vrachtwagens blijven daar doodleuk 95 rijden. Ik wil dan naar de rechterbaan om 80 te rijden (wordt ook veel gecontroleerd daar volgens mij), waardoor je vervolgens ingehaald wordt door vrachtwagens die menen dat 80 niet voor hun geldt := Als je überhaupt al de kans krijgt om naar de rechterbaan te gaan.