Buitenlandse liefde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:22

DeMolenhoek schreef:
Bescherming van de gezinswoning noemt dat. Zelfs al staat het op TS haar naam mag ze de toegang niet ontzetten aan haar ex partner. Zij mag deze zelfs niet verkopen zonder zijn toestemming, zelfs al is de woning van haar en haar alleen. Als zij wettelijk samen wonen moet dit via de vrederechter beslecht worden.

Als jullie enkel feitelijk samenwonen (dus niet wettelijk) heb je gelukkig wel meer rechten.

Volgens mij is dat in Nederland anders.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... edehuurder
https://www.eindesamenwonen.nl/koophuis ... -gaan.html
Als de vriend geen medehuurder is of medeigenaar dan kan hij eruit gezet worden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:24

Dammie schreef:
DeMolenhoek schreef:
Bescherming van de gezinswoning noemt dat. Zelfs al staat het op TS haar naam mag ze de toegang niet ontzetten aan haar ex partner. Zij mag deze zelfs niet verkopen zonder zijn toestemming, zelfs al is de woning van haar en haar alleen. Als zij wettelijk samen wonen moet dit via de vrederechter beslecht worden.

Als jullie enkel feitelijk samenwonen (dus niet wettelijk) heb je gelukkig wel meer rechten.

Als de vriend geen medehuurder is of medeigenaar dan kan hij eruit gezet worden.

Volgens mij ook.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 21:25

DeMolenhoek schreef:

Zijn adres staat inderdaad bij mij, nu begin ik te twijfelen of ik misschien nog bij een ander politiekantoor moet langs gaan. De inspecteur die ik nu heb gehad was nog maar pas politie-inspecteur. Ik denk ook niet dat ik daar ga blijven wonen want dan ga ik altijd leven in angst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:29

Dammie schreef:
DeMolenhoek schreef:

Nederland is inderdaad anders, maar TS is Belgisch, of woont toch in België, dus dan geld de Belgische wet.

Ts: Nogmaals veel sterkte. Wat een nare situatie dat je jou niet meer veilig kunt voelen in jou eigen huis.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:15

Melleke24 schreef:
bigone schreef:
Waar woon je nu in Belgie en waar wonen je ouders??

Mijn ouders wonen 10 minuten van ons vandaan. Ik woon in Limburg.

Maar ts woont toch in Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:20

Hij is toch Belg en zij is als Nederlandse naar België verhuisd? In België hebben wij ook de provincie limburg. Als ik fout ben, mijn excuses. Dan doet mijn raad er inderdaad niet toe.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 23:26

DeMolenhoek schreef:
Hij is toch Belg en zij is als Nederlandse naar België verhuisd? In België hebben wij ook de provincie limburg. Als ik fout ben, mijn excuses. Dan doet mijn raad er inderdaad niet toe.

Ik ben Nederlandse maar woon in België.

Zerena

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:03

Ah sorry, verkeerde limburg in mijn hoofd O:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:04

En julie zijn gaan samen wonen toen je 21 was en toen had je plots een eigen huis? Want daarvoor woonde je bij je ouders ?
Buiten het verkoop gedeelte ,klopt het wat molenaar verteld. Ze kan het huis wel verkopen enkel krijgen nieuwe eigenaren hem als huurder er dan bij.Word het een ingewikkelde toestand.

Maar gisteren open je een topic over welke relatie je nu wilt houden,de internet relatie of je huidige en nu word de jongen waarmee je al 6 jaar samen woont plots staats gevaarlijk?
Neem contact op met deze instantie https://www.caw.be/hoe-wij-helpen/ Zij kunnen je de juiste adviezen geven en evt helpen onderduiken.
Ik neem aan dat je ook je stalling nog moet opzeggen als ze morgen je paard komen halen.Zeg tegen de oude staleigenaar dat het paard verkocht is.Dan heb je minder kans dat ze er achter gaan zoeken.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 00:24

beatje schreef:
En julie zijn gaan samen wonen toen je 21 was en toen had je plots een eigen huis? Want daarvoor woonde je bij je ouders ?
Buiten het verkoop gedeelte ,klopt het wat molenaar verteld. Ze kan het huis wel verkopen enkel krijgen nieuwe eigenaren hem als huurder er dan bij.Word het een ingewikkelde toestand.

Maar gisteren open je een topic over welke relatie je nu wilt houden,de internet relatie of je huidige en nu word de jongen waarmee je al 6 jaar samen woont plots staats gevaarlijk?
Neem contact op met deze instantie https://www.caw.be/hoe-wij-helpen/ Zij kunnen je de juiste adviezen geven en evt helpen onderduiken.
Ik neem aan dat je ook je stalling nog moet opzeggen als ze morgen je paard komen halen.Zeg tegen de oude staleigenaar dat het paard verkocht is.Dan heb je minder kans dat ze er achter gaan zoeken.

Het huis waar ik in woon heb ik zelf gekocht. Ik heb natuurlijk financiële hulp gekregen van mijn oma en opa en mijn ouders. Ik woon inderdaad al 6 jaar met hem samen. En dat agressieve was er al vrij snel maar geloof me hij kan je zo slecht laten voelen dat je niet durft weg gaan. Dit heeft me echt veel moeite gekost. In het begin was hij niet zo agressief als nu. Dan sloeg hij me en dan zei hij sorry. Ik ben altijd goedgelovig geweest en ben altijd blijven hopen dat het zou stoppen maar Met de jaren is het erger en erger geworden. Als hij agressief is weet hij volgens mij zelf niet waartoe hij in staat is. Door die andere jongen heb ik beginnen beseffen dat het anders kon. En voelde ik me goed omdat hij wel lief was. De staleigenaar heb ik nog niets verteld omdat hij anders misschien hem gaat verwittigen. Morgen gaan ze mijn paard ophalen en vertel ik dat het verkocht is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:38

Het klinkt verstandig wat je doet TS. Heel dapper.
Heb je wel back-up van je familie/vrienden/organisatie ter ondersteuning bij huiselijk geweld?
Dit soort dingen zijn veel te ingewikkeld om in je eentje te doen.
Ik duim heel hard voor jou dat morgen alles goed verloopt. Dat heb je verdiend!

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 00:40

senna21 schreef:
Heb je wel back-up van je familie/vrienden/organisatie ter ondersteuning bij huiselijk geweld?

Mijn beste en enige vriendin weet niets van deze situatie af. Daarvoor schaam ik me denk ik een beetje. Ouders zijn op de hoogte maar niet van alles.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:45

De partner die geweld pleegt, weet vaak erg goed in te spelen op deze gevoelens van schaamte. (manipuleren).
Manipuleren gaat onder je huid zitten. Je gaat dingen doen/denken die je eigenlijk niet wilt/gelooft.
Nu hoef jij je niet te schamen... dat zou je ex moeten doen.
Je familie en vriendin zal alleen maar blij zijn als jij hen in vertrouwen neemt.
En ik denk dat je hen hard nodig bent in de komende tijd.
Zet 'm op!
Toi toi

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 01:27

Melleke24 schreef:
senna21 schreef:

Mijn beste en enige vriendin weet niets van deze situatie af. Daarvoor schaam ik me denk ik een beetje. Ouders zijn op de hoogte maar niet van alles.

Schaam je vooral niet. Dat zou je vriend moeten doen zich kapot schamen.
Ik vind je ontzettend stoer!
Sterkte met alles. Hopelijk keert gauw de rust weer terug in je leven!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 06:24

Ja hebt de mensen om je heen straks hard nodig. Wees eerlijk naar ze, neem ze in vertrouwen. Je hebt niets maar dan ook niets fout gedaan hé. Dus schamen no way meis echt niet doen hoor. Je komt nu voor jezelf op, daar mag je trots op zijn! En dat zullen hun ook zeker zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:46

Sterkte ts, weet wat het is. Y;(
Negeer al zijn pogingen tot contact, ook al is dat soms heel lastig (vooral op de momenten dat je je schuldig voelt, en dat hij aangeeft niet zonder je te kunnen)
Uiteindelijk ga je dit achter je laten. Het kost tijd. Natuurlijk hoef je je nergens voor te schamen, maar zo werkt dat nou eenmaal.
Vertel het je ouders. Het is fijn als je mensen achter je hebt staan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:29

Probeer open te zijn naar de mensen om je heen! Pas dan zal hij van niemand de kans krijgen nog in je buurt te komen. En geloof me, jij zal des te meer steun krijgen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:32

Er is echt niks om je voor te schamen ook al voelt het wel zo. Stoer van je dat je stappen zet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:53

Vind het toch wel knap dat je binnen een dag alles geregeld hebt, er zijn wel vaker topics over vrouwen (en misschien mannen) die jarenlang mishandeld worden en daar zie één gelijkenis, het duurt echt een poos voor ze zich los kunnen maken en voor zichzelf kiezen. Knap hoor dat jij in een dag de knop al om kunt zetten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:36

bigone schreef:
Vind het toch wel knap dat je binnen een dag alles geregeld hebt, er zijn wel vaker topics over vrouwen (en misschien mannen) die jarenlang mishandeld worden en daar zie één gelijkenis, het duurt echt een poos voor ze zich los kunnen maken en voor zichzelf kiezen. Knap hoor dat jij in een dag de knop al om kunt zetten.

Ik heb in een situatie gezeten die enigszins hetzelfde was, maar zonder de lichamelijke agressie. Ik hoop echt dat de knop om is, het gaat 'normaal' gesproken niet zo makkelijk en het heeft mij jaren geduurd voordat ik de knop om kon zetten. En zelfs daarna ging de knop weer meerdere keren bijna weer terug. Het is te danken aan de mensen om mij heen, dat ik niet terug ben gegaan.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 12:36

Ik wist denk ik al wel lang dat dit niet de ideale situatie was maar ik durfde het gewoon niet inzien. Ik schaam me er ook echt voor want soms voelt het alsof het mijn schuld is dat hij me slaagt. Mijn paard word zo meteen opgehaald en ik ga dan tegen hem zeggen dat ik het verkocht heb. Ik wil het liefst zo snel mogelijk zeggen dat het uit is tussen ons maar langs de andere kant heb ik bang voor wat hij gaat doen. Ik zie straks mijn beste vriendin en ga haar dan in vertrouwen nemen. Misschien dat ik dan tijdelijk bij haar kan logeren. Want hij weet haar niet wonen denk ik.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:37

Doe dat TS! Ik weet zeker dat je vriendin je steun kan bieden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:45

Maar hij zal weten waar je werkt,hoe los je dat dan op?

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 13:41

beatje schreef:
Maar hij zal weten waar je werkt,hoe los je dat dan op?

Ik werk in de thuiszorg en heb verschillende adressen waar ik langs moet. Daar heb ik inderdaad nog niet aan gedacht :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:45

Weetje als iemand je wil vinden vindt hij je toch wel. Maar zorg er gewoon voor dat de politie er vanaf weet. Vaak schrikt dat wel voldoende af. :j