Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
blokje schreef:Net gevraagd wat monsters zijn en hoe ze er uitzien. en dat zijn dode mensen in zijn hoofd. Hij vertelde net dat hij vaak (oud) opa ziet liggen in bed hem hoort ademen en dan opeens hoort dat hij niet meer ademt en hij dus is dood gegaan. Dan is hij bang dat hij zelf ook in de nacht dood zal gaan. En hij ons als hij dood is vreselijk gaat missen.
SinneJ schreef:Ik zou even heel ver weg blijven van paranormale zaken en aardstralen.
Is het kind al bij een kinderpsycholoog geweest? Ik snap dat je dat niet doet als het probleem een weekje aanhoudt, maar dit klinkt toch wel voldoende ernstig om onder de loep te nemen in plaats van op bokt een hoop diagnoses te bespreken. Ik vind niet dat dit alles in de juiste volgorde verloopt. Alternatieve zaken wil je (als je dat al wil) echt pas als allerlaatste gaan bekijken, of toch zeker niet voor er een regulier opgeleid persoon bij betrokken is geweest. Met jezelf kan je aanmodderen, met je kinderen/dieren niet.
Ik heb als kind erg veel slaapproblemen gehad en kinderpsychologen hebben me tools gegeven om mijn angst onder controle te krijgen.
marrlinde schreef:Mijn ervaring is dat, wanneer er niet bedachtzaam mee omgegaan wordt, je heel gemakkelijk de deur op een kier zet voor de geestelijke wereld en daar met name bij Christen gretig gebruik van gemaakt wordt door de -voor christenen- slechte kant. Meer dan niet-christenen, daar heeft 'de duivel' namelijk niets te verliezen.
.
Kuggur schreef:marrlinde schreef:Mijn ervaring is dat, wanneer er niet bedachtzaam mee omgegaan wordt, je heel gemakkelijk de deur op een kier zet voor de geestelijke wereld en daar met name bij Christen gretig gebruik van gemaakt wordt door de -voor christenen- slechte kant. Meer dan niet-christenen, daar heeft 'de duivel' namelijk niets te verliezen.
.
Bedankt voor deze zeer amusante glimp in jouw christelijke gedachtengoed Marrlinde....
SinneJ schreef:Ik zou even heel ver weg blijven van paranormale zaken en aardstralen.
Is het kind al bij een kinderpsycholoog geweest? Ik snap dat je dat niet doet als het probleem een weekje aanhoudt, maar dit klinkt toch wel voldoende ernstig om onder de loep te nemen in plaats van op bokt een hoop diagnoses te bespreken. Ik vind niet dat dit alles in de juiste volgorde verloopt. Alternatieve zaken wil je (als je dat al wil) echt pas als allerlaatste gaan bekijken, of toch zeker niet voor er een regulier opgeleid persoon bij betrokken is geweest. Met jezelf kan je aanmodderen, met je kinderen/dieren niet.
Ik heb als kind erg veel slaapproblemen gehad en kinderpsychologen hebben me tools gegeven om mijn angst onder controle te krijgen.
wemkelover schreef:SinneJ schreef:Ik zou even heel ver weg blijven van paranormale zaken en aardstralen.
Nou indd. Ik vind kinderpsycholoog nog het beste. Die weten wat ze doen. Die geven het kind en ouder tips om er mee om te gaan.
Ninx schreef:Religie is mooi. Maar de bijdragen op de laatste pagina's geven toch duidelijk aan waar de schoen wringt.
De angst voor de duivel en het onbekende wordt er al jong ingestopt.
Prrrr schreef:Ninx schreef:Religie is mooi. Maar de bijdragen op de laatste pagina's geven toch duidelijk aan waar de schoen wringt.
Dat zie ik bij veel mensen voorbij komen, maar niet bij TS. Ik denk dat TS goed naar haar kind kijkt en met hem kijkt waar de schoen wringt. En dat was toch niet de angst voor de duivel en het onbekende. Ik vind het jammer dat je daar dan toch deze draai aan geeft.
Ninx schreef:Religie is mooi. Maar de bijdragen op de laatste pagina's geven toch duidelijk aan waar de schoen wringt.
Je kunt kinderen juist heel mooi helpen met religie als positieve, helpende levensbeschouwelijke filosofie.
Maar deze, door mensen, geïnterpreteerde versie is schadelijk voor kinderen.
Ik plaats het linkje nog maar eens:
https://cip.nl/57312-omdenken-voor-christenen
Babootje schreef:Stop even je overtuiging er zo door te drammen en lees je even in over slaapverlamming.
Dit soort dromen zijn daarbij doodnormaal. Beangstigend maar doodnormaal.
Slaapverlamming heeft niets te maken met wat je "in je kind stopt". Het komt bij veel kinderen en volwassenen voor los van de achtergrond die ze hebben.
blokje schreef:Dood gaan opzich vind hij volgens mij niet eng maar idd het idee dat hij niet meer bij ons is dan.
Sneu is dat...
Ik heb tussen de oudste twee een baby'tje verloren (miskraam). Wij zijn heel open dus dat weten ze. Daar is hij ook met periodes druk mee.