Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
soesie schreef:Albert schreef:Hier in de buurt staat een weggeefkast, daar kun je van alles in zetten dat je zelf niet meer gebruikt.
Van eten tot boeken tot servies tot gereedschap tot speelgoed....
Ik zou het eten dus daar in zetten en dan kan iemand zelf de keuze maken het wel of niet mee te nemen.
Vind niet dat ik hoef te beslissen of een een ander al dan niet ongezond mag eten.
Wat een super-idee, zo’n kast. Hoe weet je dat er zo’n kast in de buurt staat? Kan ik dat ergens opzoeken?

. Margee schreef:Ik heb tot nu toe alleen jouw teksten gelezen, niet die van anderen (en dus alleen jouw eigen mening).
Waarom kaart je dit niet aan bij de werkgever? Op deze manier verandert er niets en het is nu pas echt verspilling als je er zo over denkt.
Wij hebben op het werk de keuze, pakket of vvv bon. Eerder zat daar nog een wijnpakket bij en dat vond ik wel raar, alcohol.... je geeft toch ook geen sigarettenpakket als keuzemogelijkheid. Maar ieder mag dan voor zichzelf beslissen. Misschien een idee voor volgend jaar?!
(er zit inderdaad ook ieder jaar een fles wijn in ja)Dispar_Vulgo schreef:Mijn vorige werkgever deed standaard een extra doosje in het kerstpakket en alles wat je niet wilde (+ evt extra dingen thuis die je nooit gebruikte) kon je terug inleveren voor de voedselbank.
Dat vond ik nou echt een goed idee!
Heel toegankelijk want doosje zat er al bij en kon je onder de kerstboom bij de ingang zetten en dan werd dat later verzameld.
Ik wil dat op m’n nieuwe werk voor volgend jaar ook gaan voorstellen!
Margee schreef:Ik heb tot nu toe alleen jouw teksten gelezen, niet die van anderen (en dus alleen jouw eigen mening).
Waarom kaart je dit niet aan bij de werkgever? Op deze manier verandert er niets en het is nu pas echt verspilling als je er zo over denkt.
Wij hebben op het werk de keuze, pakket of vvv bon. Eerder zat daar nog een wijnpakket bij en dat vond ik wel raar, alcohol.... je geeft toch ook geen sigarettenpakket als keuzemogelijkheid. Maar ieder mag dan voor zichzelf beslissen. Misschien een idee voor volgend jaar?!
Shaggy09 schreef:Margee schreef:Ik heb tot nu toe alleen jouw teksten gelezen, niet die van anderen (en dus alleen jouw eigen mening).
Ik hoop dat je zelf ook snapt dat de vergelijking tussen een wijnpakket en een sigarettenpakket niet op gaan?

safina schreef:Margee schreef:Ik heb tot nu toe alleen jouw teksten gelezen, niet die van anderen (en dus alleen jouw eigen mening).
Bij mijn werkgever zou een kerstpakket als dit ondenkbaar zijn. Dat is jaren terug al afgeschaft. Zolang ik er werk krijg ik al een bon waar je iets mee kunt uitzoeken of een donatie kunt doen aan een goed doel.
Dit is een pakket van de werkgever van mn man. Mag hij doen.(er zit inderdaad ook ieder jaar een fles wijn in ja)
Er is niks mis met een fles wijn hoor. Zolang je er geen misbruik van maakt. Sigaretten daarentegen zijn puur vergif.