Wat doe jij met ongezond eten uit je kerstpakket?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij met ongezond eten uit je kerstpakket?

Ik eet het toch maar zelf op
120 (37%)
Mijn gezinsleden weten er wel raad mee
29 (9%)
Ik gooi wat ik niet wil in de kliko
13 (4%)
Ik geef wat ik niet wil weg aan anderen
140 (43%)
Anders, namelijk...
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 321

Avanti

Re: Wat doe jij met ongezond eten uit je kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:29

Ik heb gisteren ook maar wat dingen van het kerstpakket vorig jaar uit de voorraadkast weggegooid.
Wel de bedoeling om te gebruiken maar uiteindelijk ga ik ook toch ook liever voor wat verser en/of zelf gemaakt.
Snackjes gaan er wel prima in hier.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:37

soesie schreef:
Albert schreef:
Hier in de buurt staat een weggeefkast, daar kun je van alles in zetten dat je zelf niet meer gebruikt.
Van eten tot boeken tot servies tot gereedschap tot speelgoed....
Ik zou het eten dus daar in zetten en dan kan iemand zelf de keuze maken het wel of niet mee te nemen.
Vind niet dat ik hoef te beslissen of een een ander al dan niet ongezond mag eten.

Wat een super-idee, zo’n kast. Hoe weet je dat er zo’n kast in de buurt staat? Kan ik dat ergens opzoeken?

Kijk eens bij basisscholen in de omgeving. Mijn moeder werkt op meerdere basisscholen en op elke locatie staat zo'n kast. :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:21

Breng het naar een voedselbank

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 08:32

Anoniem schreef:
Ik mis de optie gewoon met veel plezier lekker opeten!

Dat idd. Wat is daar mis mee? En als ik iets echt niet lust gaat het naar m'n ouders. Maar vaak zijn dat juist de gezonde dingen :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 08:36

Ja, hier ook, gewoon van genieten :))
Vlees zou naar mijn ouders of de hond gaan, andere dingen die we niet eten/lusten gaan desnoods naar de kippen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 08:59

Ik haal de dingen eruit die ik zelf graag lust en dat zijn vaak meestal de ongezonde dingen. :+
Niet altijd want ik ben erg kieskeurig. De dingen die ik niet lust neem ik mee naar mijn werk en zet het daar neer voor mensen om mee te nemen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:12

Ik heb tot nu toe alleen jouw teksten gelezen, niet die van anderen (en dus alleen jouw eigen mening).
Waarom kaart je dit niet aan bij de werkgever? Op deze manier verandert er niets en het is nu pas echt verspilling als je er zo over denkt.
Wij hebben op het werk de keuze, pakket of vvv bon. Eerder zat daar nog een wijnpakket bij en dat vond ik wel raar, alcohol.... je geeft toch ook geen sigarettenpakket als keuzemogelijkheid. Maar ieder mag dan voor zichzelf beslissen. Misschien een idee voor volgend jaar?!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:13

Ik zou het naar de voedselbank brengen. Dan maak je misschien wel meerdere gezinnen blij, omdat het verdeeld wordt.

Ik kan zelf kiezen wat ik koop met mijn kerstpakket dus ik ga iig niks weggooien of weggeven. Maar m'n vriend heeft 2 (vr)eetpakketen gekregen. Het is niet alsof dat in 2 weken op is. Hetgeen wat niet op komt gaat gewoon naar andere familie, z'n vader lust toch alles :P.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:24

Mijn vorige werkgever deed standaard een extra doosje in het kerstpakket en alles wat je niet wilde (+ evt extra dingen thuis die je nooit gebruikte) kon je terug inleveren voor de voedselbank.
Dat vond ik nou echt een goed idee!
Heel toegankelijk want doosje zat er al bij en kon je onder de kerstboom bij de ingang zetten en dan werd dat later verzameld.

Ik wil dat op m’n nieuwe werk voor volgend jaar ook gaan voorstellen!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 10:14

Margee schreef:
Ik heb tot nu toe alleen jouw teksten gelezen, niet die van anderen (en dus alleen jouw eigen mening).
Waarom kaart je dit niet aan bij de werkgever? Op deze manier verandert er niets en het is nu pas echt verspilling als je er zo over denkt.
Wij hebben op het werk de keuze, pakket of vvv bon. Eerder zat daar nog een wijnpakket bij en dat vond ik wel raar, alcohol.... je geeft toch ook geen sigarettenpakket als keuzemogelijkheid. Maar ieder mag dan voor zichzelf beslissen. Misschien een idee voor volgend jaar?!

Bij mijn werkgever zou een kerstpakket als dit ondenkbaar zijn. Dat is jaren terug al afgeschaft. Zolang ik er werk krijg ik al een bon waar je iets mee kunt uitzoeken of een donatie kunt doen aan een goed doel.
Dit is een pakket van de werkgever van mn man. Mag hij doen. :D (er zit inderdaad ook ieder jaar een fles wijn in ja)

Dispar_Vulgo schreef:
Mijn vorige werkgever deed standaard een extra doosje in het kerstpakket en alles wat je niet wilde (+ evt extra dingen thuis die je nooit gebruikte) kon je terug inleveren voor de voedselbank.
Dat vond ik nou echt een goed idee!
Heel toegankelijk want doosje zat er al bij en kon je onder de kerstboom bij de ingang zetten en dan werd dat later verzameld.

Ik wil dat op m’n nieuwe werk voor volgend jaar ook gaan voorstellen!

Toffe actie! Leuk ook dat je het volgend jaar bij je nieuwe werkgever voor gaat stellen. Ik vind het sowieso al ontzettend leuk dat er nagedacht wordt over meer duurzaamheid en iets betekenen voor anderen, op welke manier dan ook.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:31

Margee schreef:

Ik hoop dat je zelf ook snapt dat de vergelijking tussen een wijnpakket en een sigarettenpakket niet op gaan? :+

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:39

Shaggy09 schreef:
Margee schreef:

Ik hoop dat je zelf ook snapt dat de vergelijking tussen een wijnpakket en een sigarettenpakket niet op gaan? :+

Whaha, ik vond die vergelijking ook een beetje vreemd.

Mooie oplossing TS!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 11:43

Bij ons gaat het kerstpakket in zijn geheel door naar een buurvrouw van vrienden die het niet zo breed heeft..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:30

safina schreef:
Margee schreef:

Bij mijn werkgever zou een kerstpakket als dit ondenkbaar zijn. Dat is jaren terug al afgeschaft. Zolang ik er werk krijg ik al een bon waar je iets mee kunt uitzoeken of een donatie kunt doen aan een goed doel.
Dit is een pakket van de werkgever van mn man. Mag hij doen. :D (er zit inderdaad ook ieder jaar een fles wijn in ja)

Ik neem aan dat je man het met je eens is, dus hij kan het ter sprake brengen als jullie het zo'n item vinden.

En nee, ik vind een fles wijn niet echt heel gewoon en totaal iets anders als bv. een "ongezonde" kerstcake.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:34

Waarom? :+ Er is niks mis met een fles wijn hoor. Zolang je er geen misbruik van maakt. Sigaretten daarentegen zijn puur vergif.