Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:44

Janine1990 schreef:
Mars schreef:
Hier in de buurt rijdt ook een oudere man rond in zijn scootmobiel. Vreselijke man, die van elk jonger persoon in de buurt verwacht dat ze meteen in de houding springen.
Als hij bij de supermarktkassa komt, boodschappen zijn gescant en de caissière noemt de prijs dan smijt hij zijn tas in haar richting met een ‘ja ik kan niet zelf inpakken he!’.
Ik ben hem weleens tegen gekomen in een gangpad, had hij een brood laten vallen wat hij probeerde op te rapen. Hij ziet me en het eerste wat uit zijn mond kwam ‘je ziet toch dat ik er niet bij kan!’ Ik heb meneer gezegd dat ik dat inderdaad zag en wat nu precies zijn verwachting was? ‘Ja wat denk je nou zelf!?’

Ik heb hem gevraagd dat te herhalen omdat ik dacht dat ik zijn vraag verkeerd verstaan had. ‘Ja trut, loop nou maar door!’

Ik lees hier verschillende mensen pochen met ‘ik ben nog opgevoed met respect voor ouderen’. Ik ook, maar oud zijn betekend niet dat je je als een klootzak kunt gedragen en alsnog iedereen in de houding moet springen. Een beetje meedenken door iets op te pakken/aan te geven of plaats te maken zal ik altijd doen. Maar ik laat me niet als stront behandelen.

Ook bovenstaand voorbeeld met het kassameisje, daar kom ik dus ook voor op. Met het gevolg dat ik natuurlijk een bemoeizuchtig zeikwijf ben :=

Ik leerde altijd 'het moet wel een vraag waard zijn'. :Y)

Dus dat gebruik ik ook altijd.

Gelukkig kom ik ze niet tegen zoals bovenstaand figuur... Ik moet al vaak genoeg helpen in de supermarkt omdat ik zo lang ben. Vind ik persoonlijk al awkward genoeg... Voel me echt vreselijk al mensen dan vragen: "Kan jij dat voor mij pakken, jij bent zo mooi lang." En dan vol OPRECHTE bewondering ook he... :r :r :r Alsof ik het 8e wereldwonder op dat moment ben.
Maar da's toch juist leuk :')

Als ik zo'n mini-medemens weer eens de rekken in zie klimmen blijf ik vaak bewust even staan tot ze mij om hulp vragen, volgen inderdaad de meest vreemde uitspraken op :j

Echt asociaal gedrag maak ik niet vaak mee, help ouderen/mensen die dit nodig hebben altijd in/uit een trein of bus en sta als eerste op als zo iemand een zitplaats nodig heeft.

Maar, respect werkt wel 2 kanten op. Zo werkte ik tijdens mijn studie bij een tankstation met verse broodjes, rond de lunch was het dan ook altijd enorm druk. Staat er dus al een flinke rij aan de kassa en vervolgens komt er een oudere meneer de zaak in en loop zo langs die hele rij om vervolgens z'n pas op de balie te leggen en pomp 4 te roepen. Meneer was van mening dat hij, vanwege zijn leeftijd, dit recht had. Ik gaf aan dat als meneer van mening was dat hij belangrijker was dan de rest, dat ik hem uiteraard met alle liefde zou helpen. Keren daarna sloot meneer 'netjes' achter aan de rij aan.

In diezelfde shop ook meermaals een oudere mevrouw het advies gegeven om naar de lokale supermarkt te gaan voor haar boodschapjes, want die waren bij zo'n tankstation 3 keer zo duur.

En dan heb ik het nog niet eens over de 2-maandelijkse 75+ bingo waar ik altijd help. Werkelijk die mensen zijn bloedfanatiek, gunnen een ander niks en dan het schaamteloos flirten met personeel, ik vind het mooi :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:45

Boompje1985 schreef:
Oh ja tijdje geleden kwamen we op een 100 kilometer weg een ouder vrouwtje tegen die op het midden van de weg 80 bleef rijden. Ze reed echt over de middenstrepen heen, dus mijn geeft haar de ruimte maar ze blijft daar in het midden rijden. Na een minuut of wat geeft mijn vriend een toeter seintje, mevrouw doet niks blijft op het midden. Toen wij er langs reden kregen wij een dikke middelvinger van haar! Ja die kreeg ze dubbel terug van mij. Stom mens en nog gevaarlijk ook want zo hield ze 2 banen bezet terwijl het hartstikke druk was.

Dit zou heel goed mijn schoonmoeder geweest kunnen zijn. Dit doet ze juist zodat je niet kunt inhalen want 80 is hard zat. 8)7 en mocht je haar wel inhalen dan is ze idd boos, ze reed toch juist op zo,n manier dat je moeilijk kon inhalen?

Ik kan blijven zeggen dat juist zij de gevaarlijke op de weg is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 12:55

Ailill en Karuna, ik neem het ook niemand kwalijk hoor :') Ja, m'n ouders dat ze me zo lang hebben gemaakt :') Vind het gewoon niet leuk om lang te zijn, maar help met liefde hoor :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:58

Janine1990 schreef:
Ailill en Karuna, ik neem het ook niemand kwalijk hoor :') Ja, m'n ouders dat ze me zo lang hebben gemaakt :') Vind het gewoon niet leuk om lang te zijn, maar help met liefde hoor :D
Ik moet er altijd om lachen als ik die mensen weer de meest lastige manouvres uit zie proberen te voeren :P

Heb nog niet de ballen gehad om zo'n mini-medemens te vragen iets uit het onderste schap voor mij te pakken O:)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:01

Janine1990 schreef:

Ik heb er jaren over gedaan om een langer iemand om hulp te durven vragen omdat ik me behoorlijk schaamde. Nooit bij stil gestaan dat het voor een lang iemand net zo ongemakkelijk zou kunnen voelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 13:03

verootjoo schreef:
Het probleem met dementie is dus juist dat gebrek aan inzicht :+ En het is moeilijk te herkennen, zeker in het begin wordt het heel vaak verbloemd en dus niet herkend door de kinderen. De diagnose wordt vaak pas gesteld als het proces al gevorderd is. En in die verbloemfase of al daarna kunnen er gevaarlijke situaties voorkomen en meestal is dat het punt dat de kinderen gaan ingrijpen. Als ze die situatie zoals op die weg al te weten komen. Want als pa of moe dat niet vertelt dat zulke dingen gebeuren (nog steeds verbloemen dus) dan weet niemand dat.

En qua vriendelijk doen of niet: met de aftakeling van de hersenen kan er ook wat licht decorumverlies komen. Hoef je niet eens dementerend voor te zijn, maar feit is dat je hersenen achteruit gaan en minder flexibel worden.
Ik verwacht niet eens flexibiliteit meer van ouderen en dan heb je er ook niet zo’n last van als ze onredelijke dingen gaan doen :+

Maar natuurlijk zijn er idd ook gewoon onaardige ouderen, net zoals er overal onaardige mensen bestaan.

Helaas weet ik iets te veel van dementie voor iemand die Bedrijfskunde heeft gestudeerd :Y)

We hebben maar gelachen achteraf, toen mijn oma een blok van 8 woningen met inwoners in levensgevaar heeft gebracht door het gas open te laten staan. Godzijdank had haar kapster nog geen sigaret opgestoken voor ze de deur open deed.

Of de vele keren dat ze in het ziekenhuis luidkeels mensen veroordeelde om hoe ze er uit zagen... Een donkere vrouw bijvoorbeeld met een enorm derrière... "Zo hé, die het 'n dikke poepert'.

Of die keer dat ze de buurman (oorlogsveteraan!) beschuldigde van het stelen van haar wasgoed.

Helaas ontkende de zoon die de financien beheerde de gezondheid van oma volledig. Hij kon ook makkelijk voor 1 zondag in de maand twee uurtjes op bezoek... Daardoor kwam oma veel te laat in een bejaardentehuis terecht... En ondanks intensieve zorg van haar dochter die verpleegkundige is die pleitte voor opname op de groep (helaas geen plaats toen ze eindelijk terecht kon), kwam oma op de reguliere gang. Waar ze midden in de nacht bij de buurvrouw naar de wc ging _O-

Ik heb nooit een gezonde/kwieke/fitte oma gehad, maar wel een hoop lol om haar acties. :D Maar ik neem mijn oom wel kwalijk dat hij haar opname zolang heeft tegengehouden, wat had er wel niet kunnen gebeuren.

Daarom, onaardig of dement maakt niet uit... Soms zijn ze asociaal, en dan kunnen we er hier beter met z'n allen om lachen dan hetzelfde gedrag terug vertonen, right?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:05

Ik fietste met mijn bakfiets en zoon voorin over de weg. Ik werd gebeld terwijl mijn telefoon op niet-storen stond, dus er konden maar 2 mensen bellen en die bellen niet voor niks.
Dus ik zet direct mn fiets aan de kant en pak mijn telefoon. Inderdaad, het is mijn vriendin die wegens haar depressie en zelfmoordpogingen opgesloten zit.

Dus ik sta aan de kant op haar in te praten en haar rustig proberen te krijgen, komt er opeens een oude man op mij af gelopen vanuit zn woning.. hoe ik het in mijn hoofd haalde om te bellen op de weg want dat mag helemaal niet en dan ook nog een schuin tegenover zijn huis. Dus ik zeg nog: "nou meneer, ik sta stil en het is dringend" en ik ga verder met mijn gesprek. Begint die idioot toch te schelden en te vloeken waardoor mijn zoon can schrik begint te huilen en mijn vriendin door de telefoon huilt dat ze mij ook al problemen bezorgd en dat ze maar ophangt.

Dus ik wil snel naar huis en in de auto springen want ik weet waar mn vriendin heen wilde gaan. Versperd die man de weg en houd mijn fiets vast! Toen ben ik echt uit mn slof geschoten en gelukkig kwamen omstanders mij helpen want anders had ik echt dingen gedaan die niet zo netjes zijn. Ik word gewoon weer boos als ik eraan denk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 13:09

Anoeska27 schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb er jaren over gedaan om een langer iemand om hulp te durven vragen omdat ik me behoorlijk schaamde. Nooit bij stil gestaan dat het voor een lang iemand net zo ongemakkelijk zou kunnen voelen.

Nou, hier heb ik dus nooit bij stilgestaan. :D Zie het niet als gemakzucht van kleine mensen, het is gewoon niet anders.
Ook vooral blijven vragen, mocht je me ooit tegenkomen :Y) Want daar word ik niet boos van. :')

Ik word hooguit boos als mensen zeggen: Nouja, jouw broeken zijn in ieder geval nooit te lang, dan moet je dat weer vermaken enzo. :roll: "

NEE IDIOOT! MIJN BROEKEN ZIJN NOOIT TE LANG, ALTIJD TE KORT! EN ZE GROEIEN HEUS NIET AAN HOOR!

Ailill schreef:
Janine1990 schreef:
Ik moet er altijd om lachen als ik die mensen weer de meest lastige manouvres uit zie proberen te voeren :P

Heb nog niet de ballen gehad om zo'n mini-medemens te vragen iets uit het onderste schap voor mij te pakken O:)

Zou ik dus nooit doen :') Het is niet zo dat ze mij bewust pesten door me te vragen iets voor ze te pakken. Dat zou van mijn kant uit bewust pesten zijn. En dat is niet nodig.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:14

0091 schreef:
Ik fietste met mijn bakfiets en zoon voorin over de weg. Ik werd gebeld terwijl mijn telefoon op niet-storen stond, dus er konden maar 2 mensen bellen en die bellen niet voor niks.
Dus ik zet direct mn fiets aan de kant en pak mijn telefoon. Inderdaad, het is mijn vriendin die wegens haar depressie en zelfmoordpogingen opgesloten zit.

Dus ik sta aan de kant op haar in te praten en haar rustig proberen te krijgen, komt er opeens een oude man op mij af gelopen vanuit zn woning.. hoe ik het in mijn hoofd haalde om te bellen op de weg want dat mag helemaal niet en dan ook nog een schuin tegenover zijn huis. Dus ik zeg nog: "nou meneer, ik sta stil en het is dringend" en ik ga verder met mijn gesprek. Begint die idioot toch te schelden en te vloeken waardoor mijn zoon can schrik begint te huilen en mijn vriendin door de telefoon huilt dat ze mij ook al problemen bezorgd en dat ze maar ophangt.

Dus ik wil snel naar huis en in de auto springen want ik weet waar mn vriendin heen wilde gaan. Versperd die man de weg en houd mijn fiets vast! Toen ben ik echt uit mn slof geschoten en gelukkig kwamen omstanders mij helpen want anders had ik echt dingen gedaan die niet zo netjes zijn. Ik word gewoon weer boos als ik eraan denk.

Dat is een ellendige ervaring. Maar zou die man nou zo gedaan hebben omdat hij oud was?
Zou hij je toen hij tien jaar jonger was, met rust hebben gelaten?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:20

Janine, daarom doe ik het ook niet, daar heb ik m'n kleine neefjes en nichtjes voor :Y)

Maarre meen je dit nou, groeien jouw broeken niet mee -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 13:24

Ailill schreef:
Janine, daarom doe ik het ook niet, daar heb ik m'n kleine neefjes en nichtjes voor :Y)

Maarre meen je dit nou, groeien jouw broeken niet mee -O-

Hé jij bent een man, voor jou is het doodnormaal om elke willekeurige broek in lengtemaat 36 of 38 te krijgen...
In reguliere winkels vind je bij hoge uitzondering het saaiste model in 34... Hippe broeken zijn altijd 32... ;(

Vertel me je magic spell, dan kan ik ook een keer een hippe broek kopen :D

Mysa, doet het er toe? Verandert een analyse de ervaring?

Ailill

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:27

Even serieus, voor dames zijn er toch ook lengtematen? Althans, dat heb ik altijd gedacht. Weet wel dat het lastiger is voor dames, maar ik wist niet dat het zo lastig was. 36 lukt meestal wel, 38 i.c.m. 31/32 is dan weer een enorme uitdaging.

Hopen dat we heel oud mogen worden, dan krimpen we vanzelf richting 32/34 :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:29

mysa schreef:
0091 schreef:

Dat is een ellendige ervaring. Maar zou die man nou zo gedaan hebben omdat hij oud was?

Maakt dat wat uit?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:31

san4nie schreef:
Toen ik een jaar of 15 was, zag ik half op/ half naast het spoor een oudere man liggen met een elektrische fiets bovenop zich, die ook op het spoor lag. De vrouw stond ernaast en kreeg de fiets niet van meneer af. Dus ik van m’n fiets af stappen om ze te helpen. Wouden ze absoluut niet hebben! Ik heb toch maar die fiets opgetild en aan de kant gezet. Dat meneer nog even wou blijven zitten en bijkomen naast het spoor, prima. Maar zo op het spoor kan je beter niet te lang fietsen en benen laten liggen. Ik snapte echt niet waarom die mensen zo raar reageerden op het feit dat ik ze wou helpen. Nu snap ik dat nog steeds niet.

Misschien dachten ze dat je ze ging beroven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 13:42

Ailill schreef:
Even serieus, voor dames zijn er toch ook lengtematen? Althans, dat heb ik altijd gedacht. Weet wel dat het lastiger is voor dames, maar ik wist niet dat het zo lastig was. 36 lukt meestal wel, 38 i.c.m. 31/32 is dan weer een enorme uitdaging.

Hopen dat we heel oud mogen worden, dan krimpen we vanzelf richting 32/34 :P

Ja gelukkig wel, maar 34 vind je maar heel weinig in reguliere winkels, althans toen ik daar nog kwam voor broeken...
Ik heb intussen mijn 'eigen' winkeltje in Groningen, daar ga ik graag naartoe. Veel merken en modellen en kleuren. En speciaal voor lange vrouwen...
Nu heb ik het geluk dat 38 meestal veel te lang voor mij is. :Y)

En verder gewoon rokken/jurken dragen. Maar een minirok is voor mij iets te sexy... :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:44

OH DIT TOPIC!

Ik ga eerst m'n bijdrage delen en daarna alles bijlessen :)). Lekker lange lees dit :))

Ik woon dus met mijn vriend in een appartementencomplex waar heel veel oudjes wonen. En de laatste jaren worden appartementen verkocht aan een Indische man die de appartementen te huur aanbiedt aan expats.
Dus, de verdeling is nu zo'n 60% gepensioneerde oudjes, 30% expats, 10% starters of jonge gezinnen.

Nu hebben we elke zo veel tijd ook een Algemene Leden Vergadering van onze Vereniging van Eigenaren, en die ging de laatste 3x hé-le-maal spaak.

Huisdieren:
Anderhalf jaar terug heb ik geprobeerd om de regel van 'geen huisdieren' (alles behalve honden was wel toegestaan) te veranderen. Ik heb immers een hond die ik heb meegekregen, en heb toestemming gekregen van het toenmalige bestuur om haar hier in het appartementencomplex te houden. Zo ook meerdere andere eigenaren. Ik vond het een beetje stom dat je wel een hond méé mag nemen als je deze al hebt, maar als je hond komt te overlijden je geen nieuwe meer mag. Dus, een regelementverandering was geprobeerd.
Reacties die ik van de pruimpjes hier terug kreeg? "Honden zijn vies, dus ik ga er alles aan doen om dit tegen te houden." "Dit appartementencomplex is alleen voor senioren. Honden en kinderen zijn niet welkom." (die laatste is vooral tekenend, gezien het geen officiële seniorenflat is en er ook gewoon gezinnen wonen, en huisdieren dus in sommige situaties zijn toegestaan).

Expats:
Nu bevindt ons appartementencomplex zich in de randstad, wat betekent dat hier ook veel expats wonen. Even ter illustratie: er is 1 (Indische) man die appartementen opkoopt en deze verhuurd aan expats. Ook bij ons in het complex. Deze man verhuurt zijn appartementen (2, 3 en 4-kamer appartementen, 3 kamer appartement is zo'n 72m2) voor 1800 per maand aan expats.
In de eerste van de 3 ALV's begonnen de verrimpelde pruimen hier een discussie over. Want, het was toch belachelijk dat er zo veel buitenlanders woonden in ons mooie appartementencomplex. En die Indische man was toch een regelrechte afzetter omdat hij zo veel huur vroeg en appartementen opkocht. Vervolgens gingen de pruimpjes helemaal los op de kookkunsten van deze expats. Want, het stonk toch zo ongelooflijk en daar moest echt wat aan gedaan worden. Ja, het bestuur moest hier écht iets aan gaan doen! Het moest verboden worden om appartementen te verhuren of te verkopen aan buitenlanders!
Het toenmalige bestuur (ook 3 pruimpjes) was het hier natuurlijk volmondig mee eens, en geen argument van de starters of expats kon hier verandering in brengen. Dus gingen ze kijken of ze juridisch hier iets aan konden doen. (spoiler alert: dat kan niet). Ik ga hier niet herhalen wat allemaal werd gezegd tijdens deze betogen en discussies, maar laten we het erop houden dat het niet echt PG-13 is en er volmondig werd gescholden, gediscrimineerd. Het toenmalige bestuur en het overgrote deel van de pruimpjes is namelijk zo racistisch als de pest. Je kan je er vast iets bij voorstellen.

Modernisering:
Voor dit jaar stond de modernisering van onze hal op de planning n.a.v. het meerjarenplan. Dat is eigenlijk ook hard nodig, gezien het er in de gezamenlijke ruimten écht uitziet als een bejaardentehuis. Dus had het toenmalige bestuur gevraagd aan 2 vrouwen om een plan van aanpak te maken en wat voorbeelden te schetsen. Een van hen was makelaar dus wist hier wel veel vanaf.
Hier zijn deze vrouwen maandenlang mee bezig geweest. Een paar dagen voor de ALV waarin het plan gepresenteerd zou worden, heeft de voorzitter tegen hen gezegd 'het is niet meer nodig, we huren gewoon een schilder in om de muren te schilderen'. En die schilder was een vriendje van de voorzitter en vroeg echt een exorbitant hoog bedrag. Maanden van werk wat die vrouwen hebben gedaan dus voor niks geweest.
Dus, die vrouwen hebben uiteindelijk toch hun plan gepresenteerd en gewoon open kaart gespeeld met hoe het toenmalige bestuur hun heeft behandeld. Ze hebben uitgelegd dat alhoewel ze respect hebben voor het bestuur, dat ze niet eens waren met deze beslissing en van mening waren dat voor zo'n ingrijpende kostenpost/verandering er een democratische stemming zou moeten plaatsvinden. Het was écht heel netjes verwoord, ondanks de niet-zo-nette manier van communiceren van het bestuur.
Nou, het bestuur was instantly beledigd en hebben de twee vrouwen helemaal uitgekafferd. Een paar andere pruimen (vriendjes met het bestuur) deden ook gezellig mee.

Uiteindelijk was het bestuur zo beledigd dat ze aangaven te stoppen met het bestuur, 'want er werd niet respectvol met hun omgegaan'. De grap hiervan is dat echt niemand van de pruimen mee wil doen aan het bestuur. En ten tijde van het oude bestuur mochten starters/full-time werkenden niet in het bestuur vanwege te weinig tijd. Dan blijft er niet veel over...

Er werd afgesproken dat de twee vrouwen een gedetailleerde presentatie zouden gaan geven die in de 2 daaropvolgende weken zou gepland worden. Een nieuwe ALV voor de verkiezing van het bestuur was ten laste gelegd aan het oude bestuur (want er waren bepaalde regels voor een bestuursverkiezing waar aan gehouden moest worden).

Bij de gedetailleerde presentatie van de twee vrouwen werden ze continu onderbroken en er werd door hun heen geschreeuwd. Respectloos, ze hebben het bestuur weggejaagd, ze wilden ons allemaal op de kosten jagen, de pruimpjes wilden absoluut niks beslissen of horen tot er een nieuw bestuur was. De vrouwen konden niet uitpraten. Het oude bestuur was het hier volmondig mee eens en deed zelf gezellig mee. En ze waren boos dat de twee vrouwen geen nieuwe stemming hadden geregeld voor een nieuw bestuur (iets wat niet hun taak was). Uiteindelijk werd er gestemd over de vraag of we dan de regels voor de bestuursverkiezing overgeslagen mochten worden en er meteen voor een nieuw bestuur gestemd kon worden. De stemming kwam uit op 'Ja'. Vervolgens de vraag of iemand zich dan verkiesbaar stelde.... maar het bleef stil aan de pruimenkant. Ze hadden overal commentaar op, maar niemand wilde zich verkiesbaar stellen voor het bestuur. Uiteindelijk hebben de twee vrouwen zich beschikbaar gesteld samen met nog een derde vrouw (De horror, 3 relatief jonge vrouwen die fulltime werken in het bestuur!!!). Dit is er met de hakken over de sloot doorheen gekomen.

Dus we hebben nu -gelukkig!- een nieuw, jong bestuur wat veel netter is dan het oude. Maar het oude bestuur gooit nog elke keer de kont tegen de krib en onderbreekt het nieuwe bestuur continu. Samen hun pruimenvriendjes.

Overig:
- Je wordt als jongere echt met de nek aangekeken. Zéker als ik met mijn hond door de gang loop om te gaan wandelen. Als er een plasje water in de lift ligt wordt ik ook altijd beschuldigd dat het mijn hond is (terwijl het later gewoon iets van vis-vloeistof leek te zijn).
- Naast ons wonen twee pruimpjes die volgens mij hartstikke dement zijn. Ze kijken continu glazig voor zich uit, en als ze geen huishoudelijke hulp zouden hebben zou ik me zorgen maken. Maar deze kijken ons ook continu met de nek aan en als ze een pakketje van ons krijgen omdat de postbode het daar afgeeft, zetten ze het meteen voor onze deur terug waar iedereen het pakketje zo weer mee kan nemen. Hebben aangegeven dit niet te willen, maar ze blijven het doen.
- We hebben een parkeerplaats voor bezoekers waar men max 4u mag staan. Oud-bestuurslid-voorzitter-pruim loopt nog elke dag meerdere keren te controleren welke auto's hier meer dan 4u staan. Zo ja, dan wordt er een gelamineerde brief op de auto gelegd als waarschuwing en dat als dit vaker gebeurd de auto zal worden weggesleept. Dit laatste heb ik nog nooit zien/horen gebeuren. Die man heeft echt niks beters te doen met zijn tijd :)).
- Het nieuwe bestuur heeft om hulp gevraagd omdat ze zelf dus ook werken en niet full-time bestuurders kunnen zijn. Komt er geen hulp, dan gaan de (nu al hoge) servicekosten omhoog omdat ze het dan uit moeten besteden. Verrassing verrassing, geen een pruimpje ziet de behoefte om te helpen.
- Pruimpjes hier zijn tegen verandering. Het nieuwe bestuur wil graag de flat moderniseren waardoor de servicekosten omlaag gaan (denk aan verwarming, isolatie etc.) en richting gasloos gaan (wat blijkbaar gesubsidieerd kan worden door de gemeente). De pruimpjes zijn hier fel tegen 'want ze zien het nut niet'. Een aantal van deze veranderingen hebben rendement over langere termijn, maar de pruimpjes willen dit niet want ze hebben er zelf geen voordeel aan: 'dan ben ik toch al dood'. Veranderingen zodat de appartementen meer waard worden (waaronder modernisering van de hal) vinden ze ook onzin, omdat ze er zelf niks aan hebben.

Echt, ik kan niet wachten tot we weer verhuizen over een paar jaar, dit is me echt te veel drama :evaw:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:49

Ouderen zijn gewoon mensen en iemand wordt niet leuker of minder leuk door zijn\haar leeftijd.Dus als iemand zich vervelend gedraagt is dat gewoon een vervelend persoon.Waarbij leeftijd er niet toe doet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:50

anjali schreef:
Ouderen zijn gewoon mensen en iemand wordt niet leuker of minder leuk door zijn\haar leeftijd.Dus als iemand zich vervelend gedraagt is dat gewoon een vervelend persoon.Waarbij leeftijd er niet toe doet.
Da's wel heel kort door de bocht ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:53

Imandra, ik vind het behoorlijk denigrerend om over pruimpjes te praten. En als je niet wil dat je pakket bij de buren wordt afgeleverd dan hang je een briefje op de deur of laat het bij een afhaalpunt afgeven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:54

D'r zitten best wat zuurpruimpjes tussen hoor, zo ken ik ook eikels van in de 30 en mutsen van rond de 20 :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 13:55

Anoeska27 schreef:
Imandra, ik vind het behoorlijk denigrerend om over pruimpjes te praten. En als je niet wil dat je pakket bij de buren wordt afgeleverd dan hang je een briefje op de deur of laat het bij een afhaalpunt afgeven.

Dat laatste is helaas niet altijd te realiseren...
En dat briefje zal ook wel weer de nodige sores gaan opleveren in het complex...
Maar is het niet zo dat je in ieder geval bij PostNL een aantekening bij je adres kan laten maken voor dit soort zaken?

Maar jemig, wat een verhaal zeg...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:01

DeMolenhoek schreef:
mysa schreef:

Maakt dat wat uit?

Ja, voor mij wel. Dit topic gaat om onhebbelijke ouderen. Maar ervworden best veel voorbeelden genoemd, die naar mijn idee niet gerelateerd zijn aan het feit dat zo iemand op leeftijd is.

En als het dan toch een tendens is dat ouderen over het algemeen asociaal zijn, dan vraag ik me af: hoe komt dat? Waarom zijn mensen, zeg bijvoorbeeld dertigers, gemiddeld gezien normaal en vriendelijk en waarom worden ouderen dan als negatief ervaren?

Op welke leeftijd zou je dan zo'n beetje het veranderproces ingaan?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:04

Ik werk voor een boekhandel, met ook een PostNL punt.
Mevrouw had een brief naar één of ander dorpje in Frankrijk, maar had het land er niet bij geschreven.
Dus ik zei "Dit is in Frankrijk toch? Dat hoort er wel onder geschreven te worden."
Vervolgens draaide mevrouw zich om om tien minuten lang net de meneer achter haar te gaan praten over hoe slecht gesteld het wel is met de jeugd tegenwoordig.

Het begon met "ze weten geen eens meer topografie" (oké, ik weer niet elk plaatsje in Frankrijk uit mijn hoofd)
Vervolgens ging het verder over dat we niet meer leren aan elkaar schrijven en rekenen en dat je al je geld tegenwoordig maar gewoon in je handen geduwd krijgt.
Om daarna maar weer verder te gaan over dat dat toch aan de hele mentaliteit van de jeugd ligt, allemaal asociale jongeren etc.

En ik (3e jaars uni student, toch best beleefd, al zeg ik het zelf) luisterde met stijgende verbazing toe hoe een kleine vraag over een gehucht in Frankrijk uitliep in een steeds groter wordend betoog hoe slecht de jeugd ondertussen wel niet is :+
Terwijl ik stiekem dacht dat ik misschien wel meer reken en wiskunde formules ken als mevrouw, en aan elkaar schrijven gaat me ook prima af *D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:06

Janine1990 schreef:
Anoeska27 schreef:

Dat laatste is helaas niet altijd te realiseren...
En dat briefje zal ook wel weer de nodige sores gaan opleveren in het complex...
Maar is het niet zo dat je in ieder geval bij PostNL een aantekening bij je adres kan laten maken voor dit soort zaken?

Maar jemig, wat een verhaal zeg...

Al geprobeerd, wordt genegeerd. We laten het nu idd op ons werk of bij afhaalpunten leveren.
En tja respect is wederzijds Anoeska. Ik noem de mensen in mijn complex pruimpjes omdat het ook gewoon echt geen leuke mensen zijn. En natuurlijk noem ik niet alle ouderen zo: onze onderbuurvrouw ja bijv ook bejaard en een heel leuk mens.

En zijn ze hun hele leven al zo? Vast. Maar een correlatie tussen leeftijd en bijv racisme zal er wel zijn denk ik. Zal ook zeker iets te maken hebben met de tijden waarin ze zijn opgegroeid.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:08

Ik was bijna 42 weken zwanger en zat in de bus omdat mijn auto het had begeven. Er was nog genoeg plaats in de bus maar alleen maar naast andere mensen. Ik zat op een plaats alleen ( niet de invalide plaats) toen er een oude dame binnen kwam. Zij wilde persé niet naast iemand anders zitten en liep naar mij en kwam naast me staan en humde. Ik negeerde haar. En toen gaf ze me de opdracht om op te staan voor haar. Er was nog plaats genoeg dus ik gaf aan dat ik dat niet ging doen. Ze kon immers ook naast iemand gaan zitten, maar ze gaf aan dat haar generatie het land had opgebouwd en dat ze voorrang had op privé plekken. Ik zei dat ik niet op ging staan. Toen liep ze naar de buschauffeur om over mij te klagen. Deze kwam naar mij toe om me van de plaats te sturen. Ik vond dat zo belachelijk dat ik nogal giftig werd. Toen de buschauffeur mijn dikke buik zag liet hij het er ook maar bij zitten. Toen siste ze me toe dat haar dochters altijd goed opgelet hadden en ze zich zou schamen als ze op mijn leeftijd zwanger zouden zijn ( ik was 26). Ik zei: als uw dochters in de verste verte op u lijken zal er vast ook niet makkelijk iemand te vinden zijn die ze zwanger willen maken.

En man voor me heeft een half uur zitten hinniken van het lachen, maar ik voelde de tranen in mijn ogen prikken