Janine1990 schreef:Maar da's toch juist leukMars schreef:Hier in de buurt rijdt ook een oudere man rond in zijn scootmobiel. Vreselijke man, die van elk jonger persoon in de buurt verwacht dat ze meteen in de houding springen.
Als hij bij de supermarktkassa komt, boodschappen zijn gescant en de caissière noemt de prijs dan smijt hij zijn tas in haar richting met een ‘ja ik kan niet zelf inpakken he!’.
Ik ben hem weleens tegen gekomen in een gangpad, had hij een brood laten vallen wat hij probeerde op te rapen. Hij ziet me en het eerste wat uit zijn mond kwam ‘je ziet toch dat ik er niet bij kan!’ Ik heb meneer gezegd dat ik dat inderdaad zag en wat nu precies zijn verwachting was? ‘Ja wat denk je nou zelf!?’
Ik heb hem gevraagd dat te herhalen omdat ik dacht dat ik zijn vraag verkeerd verstaan had. ‘Ja trut, loop nou maar door!’
Ik lees hier verschillende mensen pochen met ‘ik ben nog opgevoed met respect voor ouderen’. Ik ook, maar oud zijn betekend niet dat je je als een klootzak kunt gedragen en alsnog iedereen in de houding moet springen. Een beetje meedenken door iets op te pakken/aan te geven of plaats te maken zal ik altijd doen. Maar ik laat me niet als stront behandelen.
Ook bovenstaand voorbeeld met het kassameisje, daar kom ik dus ook voor op. Met het gevolg dat ik natuurlijk een bemoeizuchtig zeikwijf ben
Ik leerde altijd 'het moet wel een vraag waard zijn'.![]()
Dus dat gebruik ik ook altijd.
Gelukkig kom ik ze niet tegen zoals bovenstaand figuur... Ik moet al vaak genoeg helpen in de supermarkt omdat ik zo lang ben. Vind ik persoonlijk al awkward genoeg... Voel me echt vreselijk al mensen dan vragen: "Kan jij dat voor mij pakken, jij bent zo mooi lang." En dan vol OPRECHTE bewondering ook he...![]()
![]()
Alsof ik het 8e wereldwonder op dat moment ben.

Als ik zo'n mini-medemens weer eens de rekken in zie klimmen blijf ik vaak bewust even staan tot ze mij om hulp vragen, volgen inderdaad de meest vreemde uitspraken op

Echt asociaal gedrag maak ik niet vaak mee, help ouderen/mensen die dit nodig hebben altijd in/uit een trein of bus en sta als eerste op als zo iemand een zitplaats nodig heeft.
Maar, respect werkt wel 2 kanten op. Zo werkte ik tijdens mijn studie bij een tankstation met verse broodjes, rond de lunch was het dan ook altijd enorm druk. Staat er dus al een flinke rij aan de kassa en vervolgens komt er een oudere meneer de zaak in en loop zo langs die hele rij om vervolgens z'n pas op de balie te leggen en pomp 4 te roepen. Meneer was van mening dat hij, vanwege zijn leeftijd, dit recht had. Ik gaf aan dat als meneer van mening was dat hij belangrijker was dan de rest, dat ik hem uiteraard met alle liefde zou helpen. Keren daarna sloot meneer 'netjes' achter aan de rij aan.
In diezelfde shop ook meermaals een oudere mevrouw het advies gegeven om naar de lokale supermarkt te gaan voor haar boodschapjes, want die waren bij zo'n tankstation 3 keer zo duur.
En dan heb ik het nog niet eens over de 2-maandelijkse 75+ bingo waar ik altijd help. Werkelijk die mensen zijn bloedfanatiek, gunnen een ander niks en dan het schaamteloos flirten met personeel, ik vind het mooi

en mocht je haar wel inhalen dan is ze idd boos, ze reed toch juist op zo,n manier dat je moeilijk kon inhalen?

En het is moeilijk te herkennen, zeker in het begin wordt het heel vaak verbloemd en dus niet herkend door de kinderen. De diagnose wordt vaak pas gesteld als het proces al gevorderd is. En in die verbloemfase of al daarna kunnen er gevaarlijke situaties voorkomen en meestal is dat het punt dat de kinderen gaan ingrijpen. Als ze die situatie zoals op die weg al te weten komen. Want als pa of moe dat niet vertelt dat zulke dingen gebeuren (nog steeds verbloemen dus) dan weet niemand dat.
"
. Lekker lange lees dit