Als we het dan toch over meningen hebben vind ik het ook een mening dat 2.5 jaar een korte relatie is. Persoonlijk vind ik een halfjaar een korte, niet serieuze relatie. In 2.5 jaar gebeurt heel veel imo.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als we het dan toch over meningen hebben vind ik het ook een mening dat 2.5 jaar een korte relatie is. Persoonlijk vind ik een halfjaar een korte, niet serieuze relatie. In 2.5 jaar gebeurt heel veel imo.
Suzanne F. schreef:En no way dat hij je daarom zou verlaten? En no way dat je daar bang voor bent?
naomiiiii schreef:Ik vind 2.5 jaar anders best lang om een goede mening te kunnen vormen. Mogen anders alleen mensen van 60 jaar oud met een relatie van minstens 30 jaar een mening daarover hebben en de rest niet want die hebben alleen maar fantasie?Als we het dan toch over meningen hebben vind ik het ook een mening dat 2.5 jaar een korte relatie is. Persoonlijk vind ik een halfjaar een korte, niet serieuze relatie. In 2.5 jaar gebeurt heel veel imo.
ik heb veel meer over mezelf geleerd op andere manieren dan in die ene relatie. Suzanne F. schreef:MarcoBorsato schreef:Nee, als jij 2,5 jaar een relatie hebt gehad en vanuit die 2,5 jaar mensen adviseert en conclusies trekt vind ik dat niet realistisch.
Waarom moet jij altijd zo hatelijk doen? Jij bent niet beter en wijzer dan een ander he? Je komt vaak echt naar over. Ik ken je nog van vroeger hier van Bokt dus ik weet dat ik het met een korreltje zout moet nemen. Maar je kan niet zo hard oordelen over een ander zonder dat je weet wat diegene heeft meegemaakt. Oordelen kan je in ieder geval wel heel goed. Het zou je sieren als je wat minder je eigen visie er zo hard doordrukte hier.
MarcoBorsato schreef:Ik had me waarschijnlijk anders moeten uitdrukken. Maar ik blijf erbij dat als je getekend bent door een relatie (en dat je enige relatie is) en je van daaruit per definitie per sé negatief reageert, je niet genuanceerd kunt kijken naar het probleem.
MarcoBorsato schreef:Ik vind seks ook echt wel belangrijk in een relatie, het maakt voor mij het verschil tussen vriendschap, zeg maar.
Avalanche81 schreef:Dat is toch helemaal niet relevant voor TS? TS heeft een medisch probleem en daardoor geen zin in seks. En misschien is geen zin in hebben een gevolg van het probleem, maar kan ook onderdeel van het probleem zijn. Hoe dan ook lijkt me de volgende stap een arts en verwijzing naar gynaecoloog.
Killed schreef:Air schreef:Seks is niet alleen maar penetratie, hebben jullie in dat geval helemaal geen seks of gebeurt er wel wat? Ik kan me voorstellen dat de angst vooral bij penetratie ligt ivm. de infecties.
Als je niet aseksueel bent is seks binnen relatie toch wel belangrijk, het zorgt bijv. ook voor een diepere connectie met je partner.
Maar je gezondheid gaat wel voor en is van grote invloed daarop.. wat is er allemaal al getest?
Kunnen jullie hier wel goed over communiceren?
Er gebeurt wel penetratie maar ik moet me kunnen ontspannen en niet beginnen stressen over dat het misschien weer niet gaat lukken, want dan lukt het inderdaad niet en doet het pijn down under, wat niet bevorderlijk is.
Ik heb ook nood aan lang voorspel om goed in de mood te geraken terwijl hij dat niet noodzakelijk vindt. Dus er is wel seks maar niet frequent, 1xop de 3weken ofzo? Soms eens vaker maar niet zoals het vroeger was.
We praten er wel over en het gaat hem niet om het feit dat hij niet veel seks 'krijgt' maar dat onze connectie lijkt te vervagen.
Ik heb al meerdere bloedtesten gehad waarbij ik steeds lage magnesium heb, ondanks supplementen stijgt deze niet.
Ook is er nu een eiwittest gedaan waarbij blijkt dat mijn weerstand extreem laag is, m'n lever werkt te traag en m'n lymfesysteem werkt niet goed waardoor m'n afvalstoffen niet goed afgevoerd worden.
En gisteren ben ik teruggeweest opnieuw bloed laten nemen voor te bepalen welke virale infectie ik heb, dokter had gedacht dat ik na 3weken alwel genezen had moeten zijn. Hopelijk komt hier iets uit zodat we gerichter kunnen behandelen.
Hij vindt dat niet noodzakelijk, nou jammer dan. Jij wel. IMO is voorspel ook gewoon een stuk aanhalen van die connectie. Het is contact maken... écht contact maken. Als ik het zo lees dan zal hij dus ook weer een tandje bij moeten steken als hij die connectie wil houden en het niet puur op jou afschuiven.
Seks is toch elkáár goed laten voelen? Niet maar één partij? Dus dan zal er met de voorkeuren van beide rekening gehouden moeten worden en zal daarin een compromis bereikt moeten worden lijkt me. Is jouw "zin" in seks ook niet geminderd omdat je simpelweg niet echt aan je noden komt omdat hij dat voorspel niet noodzakelijk vindt waardoor het een beetje een "erop en er af'" gevoel wordt?
En dat voorspel puntje dat je hier noemt is voor mij wel een dingetje dat ik denk "is het daar niet heel langzaamaan, haast ongemerkt, begonnen?"