Relatie op punt van de afgrond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:01

Ik vind 2.5 jaar anders best lang om een goede mening te kunnen vormen. Mogen anders alleen mensen van 60 jaar oud met een relatie van minstens 30 jaar een mening daarover hebben en de rest niet want die hebben alleen maar fantasie? :+ Als we het dan toch over meningen hebben vind ik het ook een mening dat 2.5 jaar een korte relatie is. Persoonlijk vind ik een halfjaar een korte, niet serieuze relatie. In 2.5 jaar gebeurt heel veel imo. :)

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:08

Suzanne F. schreef:
En no way dat hij je daarom zou verlaten? En no way dat je daar bang voor bent?

No way inderdaad. Wij hebben een goede relatie. Van daar uit besloten dat we een kindje wouden.
Helaas liep de bevalling wat anders dan verwacht en heb ik er een lange nasleep van gehad incl meerdere operaties.

Dus no way dat hij me daarom zou verlaten. Tuurlijk is het niet leuk dat hij niet aan zijn trekken kan komen op zo'n moment. Maar heb ik niet hetzelfde probleem dan? Denk je dat ik dat leuk vind?
Ik heb een dik jaar met pijn gelopen. Dus ik had dubbel pech.
En na een jaar geen pijn wederom een operatie met 3 maanden pijn nadien.
Mijn partner baalt dan natuurlijk ook wel, maar vind het rotter dat ik zo'n pijn heb. Godzijdank dat hij begrip voor zijn partner heeft ipv alleen maar aan zijn eigen trekken denkt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:11

naomiiiii schreef:
Ik vind 2.5 jaar anders best lang om een goede mening te kunnen vormen. Mogen anders alleen mensen van 60 jaar oud met een relatie van minstens 30 jaar een mening daarover hebben en de rest niet want die hebben alleen maar fantasie? :+ Als we het dan toch over meningen hebben vind ik het ook een mening dat 2.5 jaar een korte relatie is. Persoonlijk vind ik een halfjaar een korte, niet serieuze relatie. In 2.5 jaar gebeurt heel veel imo. :)

Oneens. 1 relatie met saaie seks die niet bij je past daar leer je je eigen voorkeuren niet van kennen. Als je jezelf leert kennen op dat gebied door ervaringen dan kun je een beter aansluitende partner zoeken waardoor het wel altijd leuk en spannend blijft. Bijna iedereen heeft een trigger, maar veel mensen vinden die niet door een vertekend beeld van normen en waarden en wat "normaal" is. Tussen normaal en abnormaal en ernstig afwijkend zitten nog vele gradaties. Ontdek jezelf en vind iemand die daarbij aansluit. Mijn relatie/huwelijk van totaal 3,5 jaar was saaier dan de meeste korte relaties die ik heb gehad :') ik heb veel meer over mezelf geleerd op andere manieren dan in die ene relatie.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:12

TS, is de liefde er wel nog van beide kanten?
Is er wel de wil om constructief te investeren?

Dan zou ik kiezen om naar een relatietherapie te gaan.
Daar leer je allebei om naar elkaar te luisteren, krijgt handvaten om met elkaar om te gaan en werkt dingetjes uit die je lastig vind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:35

Suzanne F. schreef:
MarcoBorsato schreef:
Nee, als jij 2,5 jaar een relatie hebt gehad en vanuit die 2,5 jaar mensen adviseert en conclusies trekt vind ik dat niet realistisch.

Waarom moet jij altijd zo hatelijk doen? Jij bent niet beter en wijzer dan een ander he? Je komt vaak echt naar over. Ik ken je nog van vroeger hier van Bokt dus ik weet dat ik het met een korreltje zout moet nemen. Maar je kan niet zo hard oordelen over een ander zonder dat je weet wat diegene heeft meegemaakt. Oordelen kan je in ieder geval wel heel goed. Het zou je sieren als je wat minder je eigen visie er zo hard doordrukte hier.

Hoe is dat precies hatelijk? Jij bent altijd ongenuanceerd, anti relatie, anti man.

Neem het asjeblieft niet met een korreltje zout.

En nee, ik vind niet dat je per sé 30 jaar samen moet zijn, praktisch onmogelijk hier op het forum.

Anoniem

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:58

Ik heb een relatie van bijna 20 jaar en ben volkomen van God los. Toch vind ik seks persoonlijk binnen een monogame relatie veel leuker dan alle losse flodders in de tijd daarvoor. Was ook leuk, maar dit is zoveel fijner. Maar dat zal van mens tot mens verschillen. Dit is wat bij mij past en goddank zitten we daarin ook samen op één lijn.

Hoe lang je langste relatie heeft geduurd meewegen in hoe serieus je zo'n uitspraak van iemand neemt lijkt me in deze context (naast heel erg onaardig) volstrekt irrelevant. Na tweeëneenhalf jaar relatie had ik namelijk exact hetzelfde gezegd. Ik denk dat zelfs mensen die nog nooit een relatie hebben gehad zich prima een voorstelling kunnen maken van wat het beste bij ze past.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:04

Ik had me waarschijnlijk anders moeten uitdrukken. Maar ik blijf erbij dat als je getekend bent door een relatie (en dat je enige relatie is) en je van daaruit per definitie per sé negatief reageert, je niet genuanceerd kunt kijken naar het probleem.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:21

MarcoBorsato schreef:
Ik had me waarschijnlijk anders moeten uitdrukken. Maar ik blijf erbij dat als je getekend bent door een relatie (en dat je enige relatie is) en je van daaruit per definitie per sé negatief reageert, je niet genuanceerd kunt kijken naar het probleem.

Ik geloof niet dat Suzanne zegt dat het voor TS dé oplossing is om maar gewoon te kappen met relaties. Zij zegt alleen dat zíj bang is om niet aan allerlei (inclusief seksuele) verwachtingen te kunnen voldoen en er daarom niet meer aan begint.
En ik weet niet wat erger is, na 1 mislukte relatie die conclusie over jezelf trekken, of pas na 6 mislukkingen... Je kunt ook zeggen: ik weet nu wat ik niet wil, en ik ben blij daar al zo snel achter te komen ipv jarenlang doodongelukkig achter een utopie aan te jagen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:38

Ja ik las het anders. In ieder geval, 4 december een docu over seks en libido.

https://www.vpro.nl/programmas/mijn-seks-is-stuk.html

Ben er wel superbenieuwd naar. Ik vind seks ook echt wel belangrijk in een relatie, het maakt voor mij het verschil tussen vriendschap, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:54

Uiteindelijk reageren we allemaal voor een deel op basis van onze ervaringen. Ook als dat positieve ervaringen zijn trouwens.

Maar ik denk dat iedereen beter voor zichzelf kan bepalen in welke mate hij of zij reageert vanuit ervaringen. En niet dat een ander op Bokt het relationele CV van diegene tevoorschijn trekt en op basis daarvan allerlei aannames doet over de invloed van die ervaringen op de reacties. Want dat is niet aardig. Als je denkt dat er invloed is, zou je het ook gewoon even kunnen vragen ipv aannemen. Of gewoon kunnen laten voor wat het is natuurlijk. Want uiteindelijk is Bokt niks meer dan een berg meningen van mensen met ervaringen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:00

Oh, onaardig zijn is voor mij geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:14

MarcoBorsato schreef:
Oh, onaardig zijn is voor mij geen probleem.

Voor mij ook niet hoor. Ben er best goed in. Maar uiteindelijk geef je er wel een ander een rotgevoel mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 12:15

Tja.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:02

MarcoBorsato schreef:
Ik vind seks ook echt wel belangrijk in een relatie, het maakt voor mij het verschil tussen vriendschap, zeg maar.

Nou dit inderdaad, ik snap dat als je een tijdje niet lekker in je vel zit, moe bent en/of pijn hebt het niet kan en je partner daar rekening mee moet houden. Maar bij een gezonde relatie hoort ook seks en dat is niet iets wat alleen de man maar wil hoor.
Zeker als je jong bent en nog niet lang in een relatie zit (en dan vind ik 2,5 jaar ook niet lang), dan zijn die gevoelens van verlangen gewoon vaak sterker en die mogen er ook zijn. Ik vind het sneu hoe de vriend van TS soms wordt weggezet als drammer omdat hij seks wilt. Die jongen heeft gewoon natuurlijke verlangens en daar is niks mis mee. Je kunt toch niet vragen dat zo’n jongen maar gewoon seksloos door het leven gaat? Dat is net zo oneerlijk als TS dwingen tot seks. En misschien is de conclusie dat de behoeftes in deze relatie te ver uit elkaar liggen en de relatie dus niet werkt, maar daarvoor moet TS eerst uitzoeken hoe ze weer zin kan krijgen en pijnvrij kan vrijen. Ga naar de huisarts, een seksuoloog, weet ik het, maar accepteer niet dat het voor jou vanaf nu gewoon niet meer hoeft. Dat kan natuurlijk uiteindelijk een conclusie zijn en dan kun je samen van daaruit kijken hoe en of je verder gaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:03

Ik volg dit topic, maar nog niet eerder gereageerd. Is het een idee om een apart discussietopic te maken over seks en relaties in plaats van dit in dit topic te doen? TS zit hier ook niet op te wachten, denk ik.

TS, ik heb je privé een berichtje gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:17

Ik ben het met MB eens dat sex in je relatie het verschil maakt.
Met mijn man (6 jaar samen+kind) heb ik nog steeds zin , altijd ! Liefst dagelijks
Het blijft leuk , spannend , erotisch en we maken elkaar helemaal gek.
Dat zorgt ervoor dat je meer pikt elkaar , je best blijft doen voor elkaar om af en toe eens een tandje bij te zetten. Ik zie er graag goed uit voor hem , en hij doet dat ook voor mij ook.

Misschien ziet jou partner het nu somber in om de rest van zijn zo door te gaan.
Jullie zijn jong en staan vol in het leven en eerlijk een goed sexleven zou toch niemand willen missen.

Ik heb ook een relatie gehad waarin de sex niet was , hoe ik was.
Ik durfte niets los te laten en was geforceerd.
Ik dacht toen , dat dat normaal was en ik gewoon niet zo was als ik kon fantaseren.

Relatie was over mede daarom en nu ben ik zielsgelukkig met mijn soulmate waarin in mij een godin voel.

Ik snap je partner volledig, sorry daarvoor.
Passie , genot , connectie , verliefdheid vervliegt als er geen lichamelijk contact meer is.

Dan wordt het de verstandige of sociaal keuze om met iemand verder te gaan en je erbij neer te leggen.
Er blijft er altijd 1 minder gelukkig.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:12

Een relatie moet iets toevoegen. Een veel genoemd zin op bokt. Wanneer je in een relatie je continu je zelf moet wegcijferen is dit geen gezonde relatie.

Intimiteit en seksualiteit is erg belangrijk voor mij. Gelukkig denkt mijn vriend net zo op dit gebied. Ook ik heb verwachting op dit gebied bij mijn vriend, mochten er in de toekomst problemen ontstaan op dit gebied dan verwacht ik van hem dat hij actief aan werk gaat om dit probleem op te lossen. Hij mag dit ook van mij verwachten. Soms heb ik inderdaad geen zin in penetratie. Gelukkig weet ik genoeg andere leuke sex spelletjes waar hij net zoveel van geniet.

Soms kun je bij een ongezonde relatie beter scheiden en op zoek gaan naar iemand die wel echt bij je past. Los laten is ook liefde.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:43

Dat is toch helemaal niet relevant voor TS? TS heeft een medisch probleem en daardoor geen zin in seks. En misschien is geen zin in hebben een gevolg van het probleem, maar kan ook onderdeel van het probleem zijn. Hoe dan ook lijkt me de volgende stap een arts en verwijzing naar gynaecoloog.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:30

Avalanche81 schreef:
Dat is toch helemaal niet relevant voor TS? TS heeft een medisch probleem en daardoor geen zin in seks. En misschien is geen zin in hebben een gevolg van het probleem, maar kan ook onderdeel van het probleem zijn. Hoe dan ook lijkt me de volgende stap een arts en verwijzing naar gynaecoloog.

Ts heeft inderdaad een medisch probleem en een partner die er blijkbaar alleen maar erop en erover wil. Ze zegt zelf dat ze een langer voorspel nodig heeft en haar partner dat niet doet. Komt op mij over als een man die alleen maar aan zijn eigen behoefte denkt.
Wanneer je echt om elkaar geeft dan probeer je je in te leven en praat je en heb je tijden die voor de één en dan voor de ander soms niet leuk zijn maar wanneer een relatie goed zit kom je daar doorheen, samen.
Geven en nemen en praten en doen, advies na 40 jaar samen en daarvoor genoeg uitgevreten zodat ik en hij ook aardig weten wat we willen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:37

Dat lijkt me nou ook Avalanche. De hele discussie gaat helemaal niet over het probleem van ts >;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:46

Killed schreef:
Air schreef:
Seks is niet alleen maar penetratie, hebben jullie in dat geval helemaal geen seks of gebeurt er wel wat? Ik kan me voorstellen dat de angst vooral bij penetratie ligt ivm. de infecties.

Als je niet aseksueel bent is seks binnen relatie toch wel belangrijk, het zorgt bijv. ook voor een diepere connectie met je partner.
Maar je gezondheid gaat wel voor en is van grote invloed daarop.. wat is er allemaal al getest?

Kunnen jullie hier wel goed over communiceren?

Er gebeurt wel penetratie maar ik moet me kunnen ontspannen en niet beginnen stressen over dat het misschien weer niet gaat lukken, want dan lukt het inderdaad niet en doet het pijn down under, wat niet bevorderlijk is.
Ik heb ook nood aan lang voorspel om goed in de mood te geraken terwijl hij dat niet noodzakelijk vindt. Dus er is wel seks maar niet frequent, 1xop de 3weken ofzo? Soms eens vaker maar niet zoals het vroeger was.

We praten er wel over en het gaat hem niet om het feit dat hij niet veel seks 'krijgt' maar dat onze connectie lijkt te vervagen.

Ik heb al meerdere bloedtesten gehad waarbij ik steeds lage magnesium heb, ondanks supplementen stijgt deze niet.
Ook is er nu een eiwittest gedaan waarbij blijkt dat mijn weerstand extreem laag is, m'n lever werkt te traag en m'n lymfesysteem werkt niet goed waardoor m'n afvalstoffen niet goed afgevoerd worden.

En gisteren ben ik teruggeweest opnieuw bloed laten nemen voor te bepalen welke virale infectie ik heb, dokter had gedacht dat ik na 3weken alwel genezen had moeten zijn. Hopelijk komt hier iets uit zodat we gerichter kunnen behandelen.

Voor nu lijkt het mij dat je hier al perfect de mogelijke "compromis" geeft. Langer voorspel. :) Hij vindt dat niet noodzakelijk, nou jammer dan. Jij wel. IMO is voorspel ook gewoon een stuk aanhalen van die connectie. Het is contact maken... écht contact maken. Als ik het zo lees dan zal hij dus ook weer een tandje bij moeten steken als hij die connectie wil houden en het niet puur op jou afschuiven. :) Seks is toch elkáár goed laten voelen? Niet maar één partij? Dus dan zal er met de voorkeuren van beide rekening gehouden moeten worden en zal daarin een compromis bereikt moeten worden lijkt me. Is jouw "zin" in seks ook niet geminderd omdat je simpelweg niet echt aan je noden komt omdat hij dat voorspel niet noodzakelijk vindt waardoor het een beetje een "erop en er af'" gevoel wordt?
De infecties en pijn zijn één ding en die kunnen heel erg zwaar wegen. Echt. Maar ergens zal er toch meer spelen als het nu fysiek beter gaat. Je geeft aan dat het jou ook frustreert maar iets houdt je toch tegen. Even heel eerlijk met jezelf zijn en je af vragen of dat 'iets' niet te maken heeft met een gevoel van wellicht ergens iets te kort te komen? Je kan 7/7 seks hebben en nog steeds niet aan al je behoeften komen. :) En dat voorspel puntje dat je hier noemt is voor mij wel een dingetje dat ik denk "is het daar niet heel langzaamaan, haast ongemerkt, begonnen?"
En soms worden al die onopgemerkte kleine dingetjes dan ineens zoveel dat het ontploft... :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:03

Alles gaat of staat met communicatie. Langer voorspel nodig, is dat ook duidelijk aangegeven in een goed gesprek? Of vul je dat in omdat hij bepaalde hints vanuit het man zijnde niet goed begrijpt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:07

Gisteren zag ik op Twitter deze korte docu langs komen en moest aan dit topic denken.

https://youtu.be/znb-3MWMsC8

Aan de comments te zien herkennen veel mensen de problemen. Dus hopelijk besef je dat je niet de enige bent. De seksuoloog zegt een paar mooie dingen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:25

Bovenstaande docu wilde ik ook net aanraden. Daardoor besefte ik me ook opeens dat een bepaalde manier van aanraking en genegenheid in mijn relatie miste, waar ik wel regelmatig om vroeg maar dan kort kreeg waarna het van zijn kan weer verwaterde.

Ik denk ook wel dat dat voorspel onderschat word, want ook al heb je zin in seks dan moet je nog wel verder opgewarmd worden om het ook een echt fijne ervaring te maken, en de juiste connectie te hebben.

Dus, heb het er duidelijk over met je vriend dat jij langer voorspel nodig hebt, spreek misschien af dat er even geen penetratie is zolang jij je daar niet goed bij voelt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:13

Wauw wat een mooie docu! Voor mij lichamelijk niet herkenbaar, maar wel op andere punten. Zet me wel aan het denken. Dankjewel voor het delen!