Hoe maak jij je koffie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe maak jij je koffie?

Senseo
120 (17%)
Nespresso cups
142 (21%)
Ouderwets koffiezet apparaat
140 (20%)
Los filterhouder, losse filterzak, losse koffie, gekookt water, eventueel zelf malen
39 (5%)
Volautomatische machine
123 (18%)
Percolator
28 (4%)
Anders
83 (12%)

Totaal aantal stemmen: 675

oomens

Re: Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:38

DE snelfiltermaling in een los opgietfilter hier. Af en toe voor speciaal versgemalen espressobonen in een percolator op het vuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:16

18 % van de mensen heeft een Senseo :(:)
Ik ben in shock

Toen oma nog zo’n apparaat had nam ik daar geen koffie, te smerig, smaakt naar koffie die al paar uur staat bah. Ik werd er op de 1 of andere manier ook misselijk van

Ik heb thuis Nespresso en filterkoffie
Met melkopschuimer. Soms siroopjes
Bonen machine staat nog op de verlanglijst voor als we grotere keuken hebben. Maar moet zeggen dat ik de Nespresso er niet veel voor onder vindt doen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:22

SusanH schreef:
Het is toch echt smaak afhankelijk. Ik doe het er prima op. En ik leef nog steeds :j . Ik vind heel veel koffie in de horeca echt niet te doen. En dat komt dan wel uit een heel fancy duur koffie apparaat.

Tuurlijk het is smaak afhankelijk, maar ik vraag me toch wel af in hoe verre je een koffie liefhebber bent als je Senseo lekkerder vind dan Nespresso :')

Een beetje net zoiets als wijn, smaken verschillen maar sommige goedkope wijnen smaken gewoon ronduit bagger.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:25

ClaudiaHS schreef:
Karma schreef:

Hou op hoor....

Senseo is smerig, altijd! Zelfs met Senseo-pads geeft het een melige nasmaak. Als ik weet dat mensen Senseo serveren dan neem ik liever thee.

:j mee eens.
Wij hebben helaas op het werk een senseo, dus heb niet veel keus.
Dan pak ik altijd wel de sterkste smaak die er is en dat is nog niet te zuipen.

Thuis heb ik een DeLonghi Magnifica espresso (bonen) apparaat en daar gaan dan ook altijd de sterkte espresso bonen in <3
Voor als ik eens zin heb in wat anders hebben we ook een Dolce Gusto staan.
Enige wat ik daar heel af en toe mee maak is een latte macchiato.

Hier ook een DeLongi, wij maken er een sport van de bonen zelf te mengen in een giga emmer. Een zak sterke bonen, een zak mokka, een zak dessert, ... jammieeee

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:34

Senseo is niks mis mee. Kwestie van smaak. Ik vond het altijd wel makkelijk in de morgen. Even snel een bakkie.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:54

SusanH schreef:
Karma schreef:
Hou op hoor....

Senseo is smerig, altijd! Zelfs met Senseo-pads geeft het een melige nasmaak. Als ik weet dat mensen Senseo serveren dan neem ik liever thee.

Het is toch echt smaak afhankelijk. Ik doe het er prima op. En ik leef nog steeds :j . Ik vind heel veel koffie in de horeca echt niet te doen. En dat komt dan wel uit een heel fancy duur koffie apparaat.

helemaal mee eens, je kan nog zo'n fancy duur apparaat hebben, maar als die niet schoon is, gebrande bonen gebruikt worden en/of iemand de koffie zet die niet weet hoe dat moet is het echt vies! Er komt veel kijken bij een lekker bakkie pleur :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:27

Shaggy09 schreef:
SusanH schreef:

Tuurlijk het is smaak afhankelijk, maar ik vraag me toch wel af in hoe verre je een koffie liefhebber bent als je Senseo lekkerder vind dan Nespresso :')

Een beetje net zoiets als wijn, smaken verschillen maar sommige goedkope wijnen smaken gewoon ronduit bagger.

Ik zeg toch nergens dat ik Senseo lekkerder vind? Ik vind Nespresso cups en het bijbehorende apparaat gewoon veel te prijzig. En Senseo is prima te drinken. Ik vind de smaak het prijsverschil niet waard.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:33

Rakkie123 schreef:
Oploskoffie...ohhhh jeeee.... :=
Das toch geen koffie maar je reinste vergif :x

Mijn opa werd er 86 mee... :D

(Maar hij rookte nooit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:06

Ik vind het verschil Senseo en mijn Krups Quattro Force bonenmachine echt levensgroot. Mijn zus heeft nog een Senseo en het verschil is heel duidelijk. Senseo is voor mij een soort slap aftreksel van koffie; ergens ver weg proef je dat het koffie is maar de echte koffiesmaak zit er voor mij niet aan. :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:21

Wij hebben nu nog een senseo (prima te drinken vind ik) maar er komt een nespresso delonghi aan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:41

LWDaisy schreef:
ClaudiaHS schreef:

:j mee eens.
Wij hebben helaas op het werk een senseo, dus heb niet veel keus.
Dan pak ik altijd wel de sterkste smaak die er is en dat is nog niet te zuipen.

Thuis heb ik een DeLonghi Magnifica espresso (bonen) apparaat en daar gaan dan ook altijd de sterkte espresso bonen in <3
Voor als ik eens zin heb in wat anders hebben we ook een Dolce Gusto staan.
Enige wat ik daar heel af en toe mee maak is een latte macchiato.

Hier ook een DeLongi, wij maken er een sport van de bonen zelf te mengen in een giga emmer. Een zak sterke bonen, een zak mokka, een zak dessert, ... jammieeee

En hier ook delonghi liefde
Bonen Er in een gaan
Onderhoud is een eitje
Heb Ook een 5 liter filterbak van Brita in de koelkast staan speciaal voor de machine , maakt het water nog zachter
is deels voor behoud van de machine en minder onderhoud
En bijkomstig voordeel
Het maakt de koffie nog lekkerder

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 17:52

Senseo apparaat met andere koffie dan in nl te koop in supermarkt is te doen.

Vandaag in Valkenburg lekkere koffie op. Madagaskar bonen vers gebrand ter plaatse met los filter en geduld hebben. Noemen ze chique koffie. Was duurder dan de latte macchiato daar. Smaakte bijna gelijk als mijn eigen koffie. Hihi

Wel grappig de verschillen hier. Maar zo te lezen best veel dure machines voor koffie

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:12

LWdaisy ik meng inderdaad ook wel eens bonen. Soms heb ik op het werk de crema in de aanbieding en die meng ik dan net de dark espresso.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:14

Ik ben dol op m’n Nespresso machine. Gebruik meestal de Starbucks cupjes <3 Heb ook een Nespresso opschuimer voor de melk, ideaal voor latte en cappuccino.

Senseo vind ik niet te zuipen :r Dan neem ik liever thee.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:16

Ik heb de Nespresso Vertuo nog niet voorbij zien komen, ik gebruik die meer dan mijn nespresso met de original pods. Heerlijke koffie die daaruit komt!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:17

SusanH schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik zeg toch nergens dat ik Senseo lekkerder vind? Ik vind Nespresso cups en het bijbehorende apparaat gewoon veel te prijzig. En Senseo is prima te drinken. Ik vind de smaak het prijsverschil niet waard.

Nee ik had het niet over jou, maar over een bokker die aangaf senseo wél lekkerder te vinden dan Nespresso.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:18

Zwarte filterkoffie met een 'gewoon' koffiezetapparaat. Senseo hebben wij op werk en vind ik absoluut niet lekker. Verder maak ik zelf wel latte macchiato's met een melkklopper en een pannetje. Heerlijk!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:27

Dolce gusto

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 07:45

Ik moet zeggen dat ik Dolce Gusto ook lekker vind en dan de Lungo op drie streepjes :9
Mijn dochter heeft deze maar ik vind de Nespressocups al prijzig maar de Dolce Gusto is nog duurder.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:09

chanicha schreef:
Ik moet zeggen dat ik Dolce Gusto ook lekker vind en dan de Lungo op drie streepjes :9
Mijn dochter heeft deze maar ik vind de Nespressocups al prijzig maar de Dolce Gusto is nog duurder.

Volgens mij is de dolce gusto wel iets goedkoper hoor. De capsules van Nespresso kosten gemiddeld 40 cent, en die van Dolce Gusto iets van 32 cent gemiddeld.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:31

Koop ze meestal bij dirk in de aanbieding dan valt het wel mee. Wil ook nog eigen merk proberen las goeie dingen over de cups van hema.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:43

Ik kan voor Nespresso echt alleen maar afraden om andere merken te gebruiken. Ivm patent moeten die dinkies altijd qua grootte afwijken. Ze maken ze dus meestal iets kleiner. Vraagt om lekkage.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:46

Heb een dolce gusto dus geen idee hoe het met die zit

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:58

Ik heb ook Senseo en dolce gusto.
Dolce Gusto vind ik duur, Senseo vind ik echt wel te doen.
Persoonlijk vind ik nespresso niet te zuipen :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:02

Voor de Senseo vond ik zelf de coffee duck echt een uitkomst! Werd het een stuk beter te doen, al was het wel wat meer gedoe..

Toen wij tijdelijk op een vakantiepark gingen wonen was in dat huisje een Senseo, maar hebben we toch snel een camping koffiezetter geregeld. Camping Senseo is echt te kansloos..