Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:36

Ik draag altijd andere schoenen naar stal en heb de stalschoenen daar in de kast. Ook een andere jas en deo mee maar dat is meer om de geur... :')
Verder interesseert het me niet veel of ik paardrijkleding aan heb. Zolang ik niet al te vies ben.

Ik woon nu sinds een jaar weer in een dorp, een kleintje. En ik werd wel even raar aangekeken toen ik ziek in pyama met mijn dikke hoge panda sokken naar de auto liep om er wat spullen uit te halen.

Overigens liep ik eens in een bh en pyamabroek snel naar beneden om de katten te voeren en toen werd ik door onze contactgestoorde buurvrouw prutsmuts genoemd en of ik de rode lampen niet op moest hangen. Terwijl mijn rij instructeur me net kwam ophalen. :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:42

Ik zit gerust met mijn eenhoorn onesie op de bank als manlief visite heeft, boeit me niet :’) lekker bankhangen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:51

Ik loop ook regelmatig rond in mijn huispak. Ook als er bezoek komt. Lekker belangrijk :D

Overigens hangt het wel af van het bezoek. Als mijn baas bijvoorbeeld komt (ivm in de ziektewet zitten) kleed ik me wel even om.

alice0cullen

Re: Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:57

Ik ga ook gewoon na een dag werken op stal in diezelfde kleren naar de winkel hoor. Ik weet niet wat jij doet maar ik zit niet helemaal onder de stront. Ik ga echt niet eerst maar huis, douchen en dan weer naar de winkel.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:21

Ik heb zo vaak mn onesie aan onder mn jogging broek als ik de paarden ga voeren 's ochtends :')
Hier ook, bezoek? Ik zit gewoon in m'n huispak hoor. Ik heb zo weinig vrij dat ik lekker wil relaxen als ik thuis ben.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:38

Maar toch, als je in je pyjama gaat boodschappen doen, de hond uitlaten, paarden voeren en wat al niet, dan is dat toch niet fris om daarna daarmee in bed te gaan liggen? Ik trek ‘s avonds na het eten ook graag een pyjama aan, maar dan lig ik er hoogstens nog een uurtje mee op de bank voor ik naar bed ga. Ik zou met dagelijkse kleren aan in bed liggen ook vies vinden. Al dat straatvuil dat je mee naar bed neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:41

Wat een heerlijk topic!
Dit bevestigt zoveel vooroordelen tav bepaalde bokkers.

Please, post, ga door!!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:50

alice0cullen schreef:
Ik ga ook gewoon na een dag werken op stal in diezelfde kleren naar de winkel hoor. Ik weet niet wat jij doet maar ik zit niet helemaal onder de stront. Ik ga echt niet eerst maar huis, douchen en dan weer naar de winkel.

Je kan ook al onaangenaam ruiken of vlekken op je kledij krijgen of er niet meer zo heel net uitzien zonder dat je meteen in de stront hebt liggen rollen. :D

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:54

Ceffyl schreef:
Maar toch, als je in je pyjama gaat boodschappen doen, de hond uitlaten, paarden voeren en wat al niet, dan is dat toch niet fris om daarna daarmee in bed te gaan liggen? Ik trek ‘s avonds na het eten ook graag een pyjama aan, maar dan lig ik er hoogstens nog een uurtje mee op de bank voor ik naar bed ga. Ik zou met dagelijkse kleren aan in bed liggen ook vies vinden. Al dat straatvuil dat je mee naar bed neemt.

Oh maar in bed draag ik ook echt geen pyjama, alleen daarbuiten :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:47

Ik slaap ook meestal naakt.

En ja dan stink ik maar eens in de winkel. Jongens toch. Bel de Gazet. Vreselijk!

:+ niet te serieus pakken :D

Ik ga echt niet als wandelende mestvaalt door de winkel maar gewoon in mijn paardenkleren of sportkleren. Als je dat al vies vindt, heb je dan verder erg moeite met eten uit de winkel halen? Want dan vind je alles er toch vies of zie ik dat verkeerd?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:10

Ik doe ook rustig boodschappen in m’n pyjama hoor. Wat boeit mij dat nou? :') Ik heb toch kleding aan? Ik vind het best grappig dat mensen zich er zo druk over kunnen maken wat iemand aan heeft in een supermarkt 8)7 ik kom daar voor m’n boodschappen, niet om een modeshow te lopen.

Lekker in m’n kerst pyjama met vieze paarden uggs naar de albertheijn *\o/*
Afbeelding

En als ik dan savonds ga slapen trek ik een shone pyjama aan. Want sommige mensen hebben meer dan 1 pyjama :+ al moet ik zeggen dat ik mijn pyjama’s vaker buiten bed draag dan in bed.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:22

Frummels schreef:
[ [url=m/3t2pd5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik jou zo tegen zou komen zou ik denken; ooh, wat een leuke legging, wil ik ook. :') Zou het eerlijk gezegd niet als pyjama herkent hebben.. Maar hij is wel leuk. :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:22

Serenity350 schreef:
Frummels schreef:
[ [url=m/3t2pd5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik jou zo tegen zou komen zou ik denken; ooh, wat een leuke legging, wil ik ook. :') Zou het eerlijk gezegd niet als pyjama herkent hebben.. Maar hij is wel leuk. :j

Nou zo zie je maar :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:33

Ceffyl schreef:

Wie zegt dat je met die dezelfde pyjama het bed in kruipt?

Ik heb behoorlijk wat pyjama's. Maar slaap er nooit in.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:01

Ceffyl schreef:

Gewoon een andere schone pyjama aan doen vlak voor het slapen gaan. :)) Problem solved.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:22

Frummels schreef:
Ik doe ook rustig boodschappen in m’n pyjama hoor. Wat boeit mij dat nou? :') Ik heb toch kleding aan? Ik vind het best grappig dat mensen zich er zo druk over kunnen maken wat iemand aan heeft in een supermarkt 8)7

Nieuwsflash: iets gek vinden en het zelf niet doen is niet meteen je druk maken over iets. ;) Want nee, ik ga me inderdaad niet druk maken over wat andere mensen dragen. :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:44

Ibbel schreef:
In smoezelige kleding een supermarkt met etenswaren in gaan mag wat mij betreft overigens net als de Sint Pieter worden behandeld. Het is toch verdikke onhygienisch om zo van stal met de stront nog onder je laarzen eten te gaan kopen? Of boeit dat ook niet?

Ik ga echt niet van stal eerst naar huis om te verkleden om vervolgens de halve weg terug te rijden naar de Lidl/Jumbo etc. Ik rij er letterlijk langs, zonde van de tijd en benzine en dus slechter voor het milieu.

Daarnaast denk ik dat ik theorie ik "viezere" dingen van mijn werk mee kan nemen. Meeste voedsel zit tegenwoordig verpakt en groeten en fruit hoor je ten alle tijden te wassen (jaja zelfs voor gewassen groente zijn echt niet schoon).

*Ben trouwens wel in de Sint Pieter geweest met blote armen 2 a 3 jaar geleden. Werd niks van gezegd. Was ook tegen de 40 graden die dag. Al is er een groot gebied tussen strapless en volledig bedekte armen*

Hoofdvraag topic: in mijn eigen huis draag ik wat ik wil. Visite heeft het daar maar mee te doen. Toen ik nog thuis woonde ook vaak genoeg in m'n PY de vrienden van m'n broer binnen gelaten bij de voordeur waarna we met z'n allen gingen gamen. Heeft nooit iemand raar gevonden of opmerkingen over gemaakt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:08

Gini schreef:
Frummels schreef:
Ik doe ook rustig boodschappen in m’n pyjama hoor. Wat boeit mij dat nou? :') Ik heb toch kleding aan? Ik vind het best grappig dat mensen zich er zo druk over kunnen maken wat iemand aan heeft in een supermarkt 8)7

Nieuwsflash: iets gek vinden en het zelf niet doen is niet meteen je druk maken over iets. ;) Want nee, ik ga me inderdaad niet druk maken over wat andere mensen dragen. :')

Waar lees jij dan dat ik dat concludeer in mijn berichtje? Prettig dat jij je er blijkbaar niet druk om maakt. Maar mijn bericht en constatering waren niet aan jou persoonlijk hoor, mocht dat zo lijken. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:27

SusanH schreef:
Amber_anne schreef:
Ik vraag me met verbazing af wat er mis is om zonder bh te lopen?

Pyjama aan is vaak handigheid en mensen die boven/naast een supermarkt wonen doen het toch een stuk sneller

Hangt een beetje van je cupmaat af denk ik. No way dat ik zonder bh de deur uit ga. Als ik een A of B cup zou hebben zou ik het wel doen.

Nou, ik heb A en ik vind het echt geen gezicht als ik zonder ga lopen.

Het maakt me verder ook niet uit dat mensen een pyjama op straat dragen. Je ziet tegenwoordig niet eens meer het verschil.
Ik zie wel ergere dingen voorbij komen dan pyjama's.

En in de supermarkt?? Ik ga wel in stalkleding als ik naar mijn idee niet te erg stink of doe andere schoenen en jas aan, wat al de helft scheelt. Puur voor andere mensen.
Maar val altijd wel flauw van de smerige lucht van andere mensen; weken niet gedoucht, kettingrokers, zweet, veel teveel parfum......

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:05

Hangt een beetje van het soort pyjama af denk ik haha.
Ik zou toch eerder voor een joggingpak gaan :D