Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MightyMike schreef:Verzenden, administratie etc is mijns inziens logisch, daar kiest een bedrijf zelf voor wanneer ze online willen verkopen in kleding.
MightyMike schreef:Een discussie is prima, maar hoef me niet te verdedigen waarom ik kleding bestel zoals ik het doe, dat was mijn vraag niet. Een antwoord op wat een webshop er mee doet, is natuurlijk prima, maar commentaar op waarom ik bestel is helemaal niet nodig.
DeMolenhoek schreef:Ts, je blijft een winkel vergelijken met een webshop. Dit kun je niet maken. Even een berekening:
Fysieke winkel:
Kleding komt binnen
Wordt uitgepakt en opgehangen
Klant komt passen. Hangt terug of koopt. Bij koop wordt het product betaald en uitgeboekt. Maar een minimum wordt terug gebracht.
Webshop:
Product komt binnen
Wordt gesorteerd in het juiste schap.
Bestelling komt binnen, producten worden bij elkaar gezocht.
Producten worden uitgeboekt, verpakt en verzonden.
Producten komen retour.
Producten moeten uitgepakt en gecontroleerd worden
Eventuele reiniging.
Producten moeten opnieuw ingepakt worden en ingeboekt worden
Producten moeten opnieuw gesorteerd worden.
Dat is het verschil. Veel meer werk. Buiten dit alles is er kans op schade of verlies door transport. Kans dat ze hun geld niet zien bij betalen achteraf.
Zalando gaat retourneren betalend maken of heeft het betalend gemaakt (in België allersinds) want ze begonnen in slechte cijfers te zitten door de vele retourkosten of beschadigingen tijdens transport.
Je blijft maar roepen: Dat hoort bij een webshop! Nee, een webshop is een alternatief voor een winkel waar je ook gewoon jou manieren moet houden. Je retourneert voor 80%. Je hoort bij de uitzonderlijke 5%. Je kan wel blijven zeggen: Het is toch niet abnormaal. Blijkbaar wel. Als je er zo veel besteld weet je na een tijd toch echt wel welke maten je moet hebben.
Wat er mee gebeurt: Opkoper, vernietiging, soldenproduct etc.
Relaxed schreef:Daarbij is dat artikel ook nog eens een langere tijd niet beschikbaar.. Dat hele traject vanaf bestelling 'afrekenen' totdat het retour gestuurde weer is ingeboekt, kan het artikel gewoon niet verkocht worden én de webshop heeft er dan ook nog geen geld voor ontvangen..
MightyMike schreef:Nog één keer dan Gini, beloofde net niet meer te reageren. Ik ben geërgerd door reacties van mensen hier in dit topic, die hun mening op kinderachtige wijze duidelijk willen maken met een wijzende vinger naar waarom ik zo winkel in een webshop als ik zou doen in een stenen winkel. Ik ben niet geérgerd door de webshop waar ik de regel nu heb gekregen, dat is jammer, heb liever achteraf betalen, dus mijn keuze om dan naar een stenen winkel te gaan, prima, mogen ze vragen, mag ik kiezen wat ik doe. Ik betaal liever niet vooraf en wacht dan 2 of 3 weken tot ze de retour verwerkt hebben. Ik geef alleen aan dat het zo liep vanuit het bedrijf, maar daar gaat mijn vraag verder helemaal niet over. Ik hoor in de media dat webshops het moeilijk hebben met de vele retouren en dat dit met name komt doordat ze terugkomende kleding bijv zouden vernietigen. Verzenden, administratie etc is mijns inziens logisch, daar kiest een bedrijf zelf voor wanneer ze online willen verkopen in kleding, maar was benieuwd naar de overige redenen, met name wat er dan met kleding zou gebeuren ten opzichte van de stenen winkel. Ik vond online winkelen heerlijk, maar doe dit dus wellicht idd hetzelfde als shoppen bij de gewone winkel, net als velen met mij, maar de onbegripvolle reacties van mensen die het blijkbaar anders doen maken dat ik geen behoefte meer heb aan verder reageren. Een discussie is prima, maar hoef me niet te verdedigen waarom ik kleding bestel zoals ik het doe, dat was mijn vraag niet. Een antwoord op wat een webshop er mee doet, is natuurlijk prima, maar commentaar op waarom ik bestel is helemaal niet nodig.
Relaxed, ik lees vaak mee, dit was een oprechte vraag, maar jouw naam is me zeker vaker opgevallen. Ik zeik helemaal niet over dat ik achteraf moet betalen, doe ik liever niet, maar prima, ga ik naar de stenen winkel, geen enkel probleem.

.
Waarom zou ik op een andere manier moeten winkelen in een webshop dan een gewone winkel? Daar pas ik ook om te kijken of het iets is en leg het anders terug. Mijn eerlijke, maar blijkbaar unieke mening, dan had het geen kledingwinkel moeten worden. Maattabellen is iets heel anders dan of het staat en leuk zit. Dat een webshop regels maakt om zoveel mogelijk verlies uit te sluiten, begrijp ik heus wel, maar volgens mij gaat er in het proces toch iets fout en vroeg mij af of het idd zo verspillend is dat alles wat ik terug stuur, weggegooid zou worden. Maar goed, als ik niet zo kan winkelen als ik in een stenen winkel zou doen, met het verschil dat ik nu plaatjes kijk en het niet in handen uit een rek heb gehad, dan voor mij liever niet. Ik hoef geen kleding die niet zit puur omdat ik deze dan niet terug hoef te sturen. Van de ene spijkerbroek heeft mijn dochter maat 140, de andere 152. Dan kan ik wel 1 broek bestellen, maar wanneer die niet past, blijft dat toch hetzelfde? Dan moet ik alsnog de tweede bestellen. Maar we gaan het denk ik niet eens worden verder
Ik blijf het vanuit standpunt klant zien en vind 80% ook wel veel als je het zo leest, maar zo doe ik het in de winkel ook, passen en kijken wat ik wil houden. Denk dat dit probleem ook wel typerend is voor kleding, van andere dingen stuur ik verder nooit iets terug, dan bestel ik wat ik zoek. Het kan wel zijn dat dit het allemaal kost, maar om het dan maar kort te sluiten, dat boeit me als klant dan niet, dan shop ik de komende tijd liever in een stenen winkel waar passen en kijken of ik het mooi vind wel geaccepteerd word. Punt duidelijk, ik blijkbaar eigenwijs, sorry
Topic mag verder wel op slot.