Jouw allervreemdste droom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:42

Haha oeps :') ik heb het idd ook wel eens geprobeerd overdag. Maar dan vanaf mijn bed. Lukte idd ook niet. Helaas :')

xLeoniee

Re: Jouw allervreemdste droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:51

Vliegen kan ik ook! Ik neem een aanloopje en duik voorover en met zwembewegingen ga ik vooruit _O-

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:40

Uhhh.. nou een heel aantal vreemde tot bizarre dromen.

Ik zat eens met mijn moeder in de bus, en er kwamen twee reuzen achter ons aan rennen. De bus moest alleen steeds stoppen, dus de reuzen haalden ons bijna in. De auto was al kapot getrapt door hen.

Een andere keer ging ik winkelen met mijn ouders, en er was een soort vierkant met aan alle kanten verschillende roltrappen. Het was een aantal meter in de lucht, en alleen een plateau verbonden aan die roltrappen. Ik kon er alleen af als mijn ouders me kwamen halen, maar toen ze kwamen wilde ik nog niet gaan. Toen zouden ze terugkomen om mij te halen, maar kwamen ze steeds niet...

Verder een heel aantal keren gedroomd dat ik naakt of bijna naakt op school was, dat ik dan mezelf moest aankleden met wc papier etc..

Ik had laatst ook een droom dat ik in een of andere attractie wilde maar als je daar in ging moest je een vaccin en daarin zat een zender, als je uit die achtbaan was kwamen ze je opzoeken en vermoorden en je ogen meenemen.

Ook een keer: ik was met school naar een pretpark, en zodra je binnen was mocht je niks eten, drinken of kopen daar want het park werd beheerst door geesten. Als je dat wel deed dan werd je ook een geest en kwam je nooit meer naar buiten. Verder veranderde de kleur van de lucht zodra je het park inliep in roodachtig, en er was geen zon, geen maan en geen wolk te zien. Wanneer je in een achtbaan zat mocht dat alleen met iemand die je kende naast je, anders kwam er een geest naast je zitten en die kon je dan ook geest maken. Redelijk absurd deze :')

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:03

xLeoniee schreef:
Vliegen kan ik ook! Ik neem een aanloopje en duik voorover en met zwembewegingen ga ik vooruit _O-

Dit is inderdaad ook hoe ik "vlieg" in mijn dromen, het is doodvermoeiend :')

Wat ik trouwens ook regelmatig droom, is dat ik allerlei acrobatische kunsten aan het uithalen ben, in wat voor situatie dan ook. Het kan een hele serieuze droom zijn, waarbij andere mensen bijvoorbeeld gestrest zijn en we ergens heen moeten rennen, en ik kan het dan niet laten om met allerlei flikflaks, radslagen en salto's weg te rennen :')

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:08

ik droomde dat ik in de auto achter het stuur zat ( ik heb nog geen rijbewijs) en mijn vader zei dat ik steeds harder moest rijden want dan konden we opstijgen omdat we over een onwijs grote golf (a la de tsunami die over de himalya heen komt in 2012) heen moesten vliegen en ik maar gillen " ik heb geen rijbewijs!"

waarschijnlijk omdat ik heel snel overprikkeld ben zijn mijn dromen 9 vd 10 keer heel echt en blijven ze ook gewoon hangen, alsof het een herinnering is in plaats van een droom.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:15

Een droom die ik vroeger eens heb gehad en voor mij zo echt was dat ik anderen regelmatig vol overtuiging heb verteld dat ik dit heb meegemaakt: een raketlancering waar ik met m’n vader naartoe ben geweest. Wij stonden buiten een hek te kijken _O-

Wat ook vaak voorbij komt is dat ik auto rijd, wil parkeren of remmen en dat de remmen niet werken. Een keer gedroomd dat ik in een parkeergarage zo voorover ben geklapt op een etage lager omdat ik niet kon remmen. En ik droom vaak dat ik tv kijk, deze daarna uit wil zetten en dat ie niet uit wil. Drukken op de uit-knop werkt niet en ook de stekker eruit trekken werkt niet. Heel frustrerend!

Ondertussen wil ik nu niet gaan slapen want ik wil niet dat ik weer over de hond droom...

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:32

Disclaimer: best wel heavy... Voor de beeldende lezers...

Ik heb ook eens gedroomd dat ik op een familiefeest was, en alle kleinkinderen waren buiten bij het meer aan het spelen. In het meer was een eilandje met een hutje erop. Ik hoorde geschreeuw dus ik met een bootje het meer op en roeienroeienroeien... Maar snel ging het niet, net zoals dat je niet kan rennen...
Eenmaal aangekomen, was iedereen opgehangen, en ik moest ze uit hun lijden verlossen door ze dood te steken met een mes want ze leefde nog en konden alleen zo gered worden (uit hun lijden dan...)
En de enigste die ik kon 'redden' (dus met dat mes...) was m'n neefje, die iets later helaas aan kanker is overleden...

Dat was best een heftige droom als 10 jarige en die staat me nog steeds bij... :\

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:48

Ik droomde afgelopen nacht dat ik in mijn auto reed, die opeens heel laag was een geen dak. Bij een stoplicht was ik net te ver doorgereden waardoor ik het licht niet meer zag. Ineens was er een enorme vrachtwagen achter mij die over mijn auto heen kon, en dus vlak achter mijn hoofd stopte. Opeens toeterde hij keihard waardoor ik enorm schrok en door reed. Ik ging vaag opzij ofzij en die vrachtwagen kon mij inhalen. Ik gaf hem de middelvinger waardoor hij zo boos werd dat hij tegen de gebouwen aan reed, ik reed snel door.
Ik had namelijk een etentje met vrienden in een restaurant, en Koning Willem Alexander was er ook bij. Ik wist dat mijn familie dat niet zou geloven dus ik wilde een selfie met hem maken. Alleen ging hij diep ongelukkig aan een andere tafel zitten en durfde hem niet te storen.

Toen werd ik wakker, dus die selfie met de koning heb ik niet kunnen maken :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:20

Melewel94 schreef:
Disclaimer: best wel heavy... Voor de beeldende lezers...

Ik heb ook eens gedroomd dat ik op een familiefeest was, en alle kleinkinderen waren buiten bij het meer aan het spelen. In het meer was een eilandje met een hutje erop. Ik hoorde geschreeuw dus ik met een bootje het meer op en roeienroeienroeien... Maar snel ging het niet, net zoals dat je niet kan rennen...
Eenmaal aangekomen, was iedereen opgehangen, en ik moest ze uit hun lijden verlossen door ze dood te steken met een mes want ze leefde nog en konden alleen zo gered worden (uit hun lijden dan...)
En de enigste die ik kon 'redden' (dus met dat mes...) was m'n neefje, die iets later helaas aan kanker is overleden...

Dat was best een heftige droom als 10 jarige en die staat me nog steeds bij... :

Oh wauw .. inderdaad!

Nog een heftige hier. Ik droomde dit regelmatig in een periode waar ik veel stress had en mij niet thuis voelde.

Er was een soort circus met allemaal verschillende tentjes en we waren daar vrolijk aan het heen en weer rennen. Ik niet zo vrolijk maar meer in paniek en ik kan mij nog zo goed herinneren dat ik een tentje opende en dat ik daar een bloedbad aantrof met een paard en nouja … een hoop ook uit het paard.

En dan schrik je wakker en wat een rot gevoel heb je dan zeg ….

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:06

En dat rotgevoel erna is vaak nog erger als de droom zelf, vind ik... Ik wist wel dat het een droom is met zoiets, maar alsnog word je verslagen en beroerd wakker... ;(

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:48

Ik heb ook af en toe dat ik heel erg moet huilen in mijn droom en wakker wordt met tranen over mn gezicht 8)7

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:06

Ik droom heel vaak raar.

Het was stevig crisis in ons land. Klimaatproblemen, te weinig voedsel, alle banken omgevallen, geen werk meer, etc. Het was gedaan met de welvaart. De bevolking was wanhopig. Demonstraties hielpen niets. De meest radicale mensen wilden als ultiem protest collectief zelfmoord plegen, de meest extreme schreeuw om verandering. De overheid zag in dat het niet voorkomen kon worden, maar wilde de rest van de bevolking graag beschermen, dus werd het uit veiligheidsoverwegingen vanuit de staat georganiseerd. Zo kon de plaats, de tijd en de manier bepaald worden. Met bijkomend 'voordeel' voor de demonstranten was dat niemand het 'per ongeluk' zwaar gewond zou kunnen overleven en als kasplantje verder zou moeten.
In de aardkorst werden scheuren gemaakt. Daar konden de demonstranten in klimmen (afdalen eigenlijk). Alles werd begeleid door de politie. Het gebied was afgezet, maar wel toegankelijk voor publiek. Toen de demonstranten in de scheur stonden, werd de de scheur in de aardkorst langzaam weer dichtgemaakt, zodat de mensen geplet werden en ook meteen begraven waren. Hoewel de mensen er zelf voor gekozen hadden, hoorde je dat ze het uitschreeuwden van angst en pijn... De scheur in de aarde kon zich niet volledig meer sluiten, dus werd het opgevuld met water. Hoe meer water erin liep, hoe meer het geluid verstomde. Totdat het uiteindelijk doodstil was.

En toen werd ik echt zó beroerd wakker. Ik vergeet deze droom nooit meer.

Ik droomde ook eens dat de wereldbevolking uit twee type mensen bestond. Ze leefden gescheiden. Het ene type leefde volgens de oud Egyptische cultuur. Je weet wel, zoals de farao's. Helemaal zo gekleed. Alleen dan in een moderne wereld qua apparatuur. De andere mensen kan ik niet goed beschrijven. Die waren heel vaag. Er was een soort van stille oorlog aan de gang tussen de twee culturen. Binnen de twee culturen waren er mensen waren die door potloden konden kijken. Alsof er een camera in het 'lood' van het potlood zat. Ze zagen alleen beelden (geen geluid) en de beperking op deze gave was, dat je nooit kon kiezen vanuit welke kant van het potlood je kon kijken. Dus soms keek je in het perfecte potlood, maar dan net uit de verkeerde kant, waardoor je niet kon spioneren, maar alleen de muur zag.

Zo ben ik ook wel eens in oorlog geweest met een groep militairen. Zij met hun wapens en legervoertuigen, ik op mijn neushoorn. Dit allemaal in de mooie binnenstad van Hattem. De neushoorn was echt het beste strijdmiddel ever. Ik was net een superheld op die neushoorn.

Of dat ik iemand had vermoord. Ik weet niet wie of hoe en ik had alleen nog maar zijn schedel. Ik was alleen maar bang dat ik werd gepakt. Om die vent (het was een man) was ik niet rouwig, want die had het er echt naar gemaakt. Maar die schedel... Die moest weg. Dus toen ben ik naar de VS gevlogen omdat Halloween daar meer een ding is dan hier en zo kon ik hem onopvallend in een spookhuis verstoppen. :+

SusanH schreef:
Zag iets over noten lezen wat niet lukt. Probeer sowieso eens te lezen. Of iets in te typen via een toetsenbord. Lukt niet in je droom.

Ik kan op één of andere manier wel klokkijken en lezen + schrijven in mijn droom. Ik heb laatst een heel Harry Potter tentamen gemaakt, nadat we hadden ingebroken in een snackbar. Ik wist alle vragen en antwoorden nog. Heel gedetailleerd. Inmiddels ben ik ze wel vergeten.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:38

Een Harry Potter tentamen. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:36

Ik heb vannacht over jullie gedroomd _O- het ging hier toch heel de tijd over wc’s, dus ik denk dat moet ik eens checken. Dus ik in mijn droom naar de wc: kom ik aan bij een stal :+ dus de deuren echt maar 1.30m hoog ofzo. Daar stond een vrouw te wachten, er bleken 2 wc’s naast elkaar te zitten dus privacy had je niet. De ene wc had geen gat er in, maar een kleine afvoer met roostertje, soort urinoir waar je op kan zitten. Dus alleen plassen en geen wc papier gebruiken :+ De vrouw die er was stond bij het normale toilet te wachten, deze was verstopt want ze moest een nr. 2 :P en ik dacht ook echt: ah die bokkers hebben echt gelijk :D
Ik ben daarna nog bij een ander toilet geweest maar die kan ik me niet meer goed herinneren. Wel dat het ook zo’n zit urinoir was.
Wat is dat eigenlijk, waarom de wc’s nooit normaal zijn in dromen?
Ik heb overigens wel eens gedroomd -toen ik 8 was ofzo- dat ik naar het toilet ging en daar op zat. Dus ik laat alles lopen, word ik wakker omdat het wel heel nat aanvoelt. Zit ik op mijn kussen te plassen :oo zouden die gekke wc’s voorkomen dat je echt naar de wc gaat in je dromen _O-
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 12-09-19 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:37

Afgelopen nacht droomde ik dat ik een aantal teken op me had zitten, bijna alles eraf heb gekregen op 1 na, die ene is in een wond gekropen waar allemaal pus uit liep. En ja , nu zit dat beest ergens onder mijn huid vast aan de binnenkant..

Gelukkig toen ik wakker werd had ik helemaal geen teken op me en ook geen wonden. :o
Al loop ik wel de hele dag met een steek ik mijn knie rond :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:51

Ik droomde vanacht dat ik in een bus zat en daar was ik wat aan het praten met een blond meisje. We moesten al snel uitstappen, want het eindstation was bereikt. Daar waren we precies op schoolreis met allemaal een rugzak maar we waren nog ver van school en onze ouders moesten ons komen halen (ben ondertussen wel 25 met auto). Opeens verscheen er een soort heks (wel zo het 'vriendelijke' type) die zei dat ze iedereen zijn gsm had gestolen en terug gegeven met een andere wallpaper als straf omdat we zo slecht hadden opgelet in de bus. Toen ik mijn gsm nam om te kijken was die verwisseld met die van dat blonde meisje dat opeens weg was. Toen ging ik naar de heks, die keek beteuterd en zei 'oeps foutje' en was dan ook opeens weg. Dus ik kon niemand bereiken en mijn id en andere kaarten waren ook weg want die zitten altijd in mijn hoesje. Toen ging ik met vrienden mee, maar ook die wisselden constant tussen mensen van op mijn werk, oude school, compleet onbekenden. Ondertussen wandelde ik rond en probeerde ik die gsm aan de praat te krijgen maar die was vergrendeld en na een tijdje was het opeens gewoon een leeg hoesje. Ik weet nog dat ik dan maar voor een kraam met hele grote koeken voor 2 euro stond. En toen werd ik wakker.

Wtf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 05:22

Van de week nog werd ik huilend wakker rond een uur of 4. Ik had gedroomt dat mijn vriend een super super grote spin had gevangen en die wou houden. Vervolgens stond er een dikke kooi in de slaapkamer en kwam zijn broer ineens een stuk of 30 spinnen in die kooi rond schieten. Vervolgens moest ik er doorheen lopen. Ik was echt overstuur en mijn vriend maar vragen wat er nou was. :+ (ik ben niet bang voor spinnen zoals ieder mens is, ik ben ooit uit een rijdende auto gesprongen door een spin dus het is wel erg met mij := )

En als kind had ik elk jaar een droom dat ik in een of ander videospel zat met orks van lord of the rings. Terwijl ik de films nog nooit had gezien. :') Zelfde verhaal met een achtervolging door dino's in een stad. Die 2 dromen had ik elk jaar en dat een paar jaar lang. Dat vind ik zelf best raar. :Y)

Ik droom niet vaak maar zoals jullie merken droom ik niet echt realistisch. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:49

Ik droom mn hele leven lang al over oorlog.
Vaak ben ik in een bekend huis en ineens hoor je de vliegtuigen al. Dan weet ik al hoe laat het is. Paniek dus, wegwezen, vluchten verstoppen.
Soms probeer ik mn hond(die ik niet heb) te verkopen om een ticket te kopen om weg te komen. Of ik verstop me met mn katten in het park. Maar ik ben altijd te laat. Of ik word gevonden, of ik loop een paar mannetjes tegen het lijf.
Op het vliegveld moeten we in rijen verzamelen. Ik ben dan vaak iemand of iets kwijt. Paniek paniek. Vervolgens worden we naar de gaskamer begeleid.
Maar meestal word ik neergeschoten. Ik lok dat soms ook bewust uit; schiet me maar neer dan. En dan loop ik weg en dan hoor ik een knal en ben k door mn hoofd geschoten. Ik ben ook wel eens in de kappersstoel neergeschoten. Ik zag in de spiegel dat ik een gat in mn hoofd heb. Heel bizar. Ik ben me dan bewust dat ik ben neergeschoten en doodga.. Op dat moment word ik dan wakker..
Maar meestal heb k wel van die paniekdromen..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 17:01

Humpiedumpie schreef:
Ik droom mn hele leven lang al over oorlog.
Vaak ben ik in een bekend huis en ineens hoor je de vliegtuigen al. Dan weet ik al hoe laat het is. Paniek dus, wegwezen, vluchten verstoppen.
Soms probeer ik mn hond(die ik niet heb) te verkopen om een ticket te kopen om weg te komen. Of ik verstop me met mn katten in het park. Maar ik ben altijd te laat. Of ik word gevonden, of ik loop een paar mannetjes tegen het lijf.
Op het vliegveld moeten we in rijen verzamelen. Ik ben dan vaak iemand of iets kwijt. Paniek paniek. Vervolgens worden we naar de gaskamer begeleid.
Maar meestal word ik neergeschoten. Ik lok dat soms ook bewust uit; schiet me maar neer dan. En dan loop ik weg en dan hoor ik een knal en ben k door mn hoofd geschoten. Ik ben ook wel eens in de kappersstoel neergeschoten. Ik zag in de spiegel dat ik een gat in mn hoofd heb. Heel bizar. Ik ben me dan bewust dat ik ben neergeschoten en doodga.. Op dat moment word ik dan wakker..
Maar meestal heb k wel van die paniekdromen..

Jeetje wat heftig zeg, het lijken bijna herinneringen uit een vorig leven.
Heb je je hier weleens in verdiept?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 00:28

Ik droom veel en vaak en onthoud ze ook erg vaak.
Zo had ik laatst een droom waarvan ik achteraf dacht, jeetje het kon zo een bizarre film zijn.

Ik droomde dat de wereld een nieuw geloof erbij had en de groep gelovigen werd met de seconde groter. Deze mensen geloofden dat de wereld blank moest zijn en getinte/donkere mensen dood moesten omdat zij boze geesten en krachten tot de wereld aantrokken waardoor we zoveel natuurrampen hadden, oorlogen, hongersnood etc.

Deze gelovigen verzamelden zich en trokken vanuit het noorden, oosten, zuiden en westen in ieder land naar het midden opzoek naar donkere mensen om deze te vermoorden. Hoe bruter, hoe beter het werkte om de wereld beter te maken.

Mijn man en ik konden geen kinderen krijgen en hadden net een kindje uit Sri Lanka geadopteerd en liepen met haar in de draagzak over de dijk achter ons huis. Deze dijk liep in een vierkant en je kon van alle hoeken op en af.

De gelovigen hadden 1 wereldwijd netwerk en communiceerden daar hun acties zodat ze sneller klaar waren en als ze klaar waren zouden ze met zn allen samen naar de landen gaan waar geen internet is zodat die mensen het niet op twitter konden lezen wat er aan de hand was in de wereld.

Ik liep dus samen met mijn man op de dijk toen we van alle kanten mensen aan zagen komen, een lied zongen ze over het vermoorden van donkere mensen. Ik werd vast gepakt en mijn man ook en ze trokken de baby zo uit de draagzak en hielden haar aan haar benen onhoog. Mijn man kon een pistool afpakken van een van de leiders en ik kon onze dochter weer pakken en we vluchten via een ondergrondse gang? :')

Daarna werd ik wakker want mijn arm sliep en ik voelde dus mijn eigen arm in mijn gezicht en schrok daarvan :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 06:03

Niet superbizar, maar in TOPdesk (ticketsysteem op het werk) lezen dat ik naar de wc moet en dan bedenken dat dat inderdaad een goed idee is, is ook niet echt dagelijkse (nachtelijkse?) kost voor mij.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:39

Afgelopen nacht.
Ik zat met mijn hele klas in een lokaal en we moesten aangeven welk master project we gingen doen. Iedereen wilde hetzelfde project als mij doen, dus toen werd dat project geschrapt. Maar ik had die man al gemaild, dus ik op mijn knietjes bij de leraren om te zeggen dat ik die man al gemaild had. Was het antwoord dat niemand dit jaar een project bij het NIOZ mocht doen. Vervolgens zie ik een klasgenoot toch een project bij het NIOZ doen en kom ik de leraar tegen bij wie ik het project wilde doen. Hij probeerde met mij te praten, maar ik rende weg. Toen was ik opeens buiten, leek het NIOZ bijzonder veel op Zweinstein en er vlogen dementors rond. Ik was mentaal in een jank status, dus had algauw 5 dementors die mijn ziel eruit aan het zuigen waren. Dus toen bracht de leraar die de andere student begeleidde met zijn project me naar binnen om een potje magisch schaken te doen en toen werd ik wakker _O-

Ik had tussen al verschillende scènes door veel jankbuien alsof ik een klein kind was dat haar zin niet kreeg.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:52

Jorex je ben vast niet in jubelstemming wakker geworden.

Ik droomde dat ik op vakantie zou gaan voor 2 weken.
Ik had alleen maar 3 onderbroeken en 3 bh’s. Waarvan ik ook nog aan moest trekken voor de reis.
Bagage inleverpunt op het vliegveld zag er ook bijzonder uit.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:23

Ik zie hier dat de meeste mensen niet kunnen lezen in dromen. Ik kan gewoon alles lezen, alleen klokkijken lukt niet...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:43

Ik was vannacht (in mijn droom) in de supermarkt en de poffertjes waren op. Gelukkig was er een meisje die wel verse poffertjes wilde maken, ik kreeg een bakje met plakjes deeg mee wat de poffertjes moesten voorstellen en dan kon ik ze thuis bakken en zouden ze groeien tot echte poffertjes. Toen liep ik de winkel uit en waaide zo al het deeg weg. Heb echt keihard daarom gehuild in mn droom, first world problems :')
Laatst bijgewerkt door Amira_ op 17-09-19 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt