Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Shaggy09 schreef:Daar wordt de samenleving wel een stuk leuker op hé, zo'n mentaliteit.
Nee, tuurlijk hoef je niet alles te tolereren, iedereen heeft zijn eigen grens. Maar ik vind
dit wel een beetje level zuurpruim.
Datzelfde kun je natuurlijk ook van jouw instelling zeggen... Ik denk dat het prima mogelijk is rekening te houden met elkaar, ga met elkaar in gesprek, op zo'n manier is al veel meer mogelijk.
Tallie1979 schreef:Shaggy, jij kunt niet voor een ander bepalen wat ze moeten tolereren.
Ik heb goede afspraken met mijn buren en ook een telefoonnummer voor het geval ze te veel herrie maken, werkt super!
Maar tegelijkertijd heeft eenvan mijn buren bijna iedere 2 weken een lachgas feestje en dat feestje met bijbehorend gesis, luide muziek, keihard lachen begint op vrijdagmiddag en eindigt op zondagavond/maandagmorgen.
Nooit de popos voor gebeld, hoewel ik dat bijna voor hun gezondheid wel zou moeten doen!
Maar jij en ik kunnen niet invullen wat een ander tolereert of niet. Het zou je sieren hier rekening mee te houden!
Shaggy09 schreef:_San87_ schreef:
Datzelfde kun je natuurlijk ook van jouw instelling zeggen... Ik denk dat het prima mogelijk is rekening te houden met elkaar, ga met elkaar in gesprek, op zo'n manier is al veel meer mogelijk.Tallie1979 schreef:Shaggy, jij kunt niet voor een ander bepalen wat ze moeten tolereren.
Ik heb goede afspraken met mijn buren en ook een telefoonnummer voor het geval ze te veel herrie maken, werkt super!
Maar tegelijkertijd heeft eenvan mijn buren bijna iedere 2 weken een lachgas feestje en dat feestje met bijbehorend gesis, luide muziek, keihard lachen begint op vrijdagmiddag en eindigt op zondagavond/maandagmorgen.
Nooit de popos voor gebeld, hoewel ik dat bijna voor hun gezondheid wel zou moeten doen!
Maar jij en ik kunnen niet invullen wat een ander tolereert of niet. Het zou je sieren hier rekening mee te houden!
Ja maar ga dan inderdaad met elkaar in gesprek. Dat is wat ik wil zeggen. Ik zou niet zomaar dikke schijt aan mijn buren hebben en heel de nacht pokkeherrie opzetten, maar als er een keer een feestje is en het geluid staat wat hard kun je toch rustig vragen eerst of het geluid wat zachter mag ipv gelijk om 22:02 zaterdagavond de politie te bellen zonder zelf even polshoogte te hebben genomen. Ik vind dat best aso, daar kun je een heel feest mee vergallen. Terwijl je ook gewoon even een belletje kan plegen of even aan kan bellen, want de meeste mensen zetten hem dan gewoon wat zachter.
._San87_ schreef:En kreeg ik een bierfles naar m'n hoofd.
En vergis je niet, het was een keurige buurt, verder. Geen volksbuurtje oid.
Pandora2 schreef:Decibels van landende en opstijgende vliegtuigen dag en nacht vallen duidelijk niet onder zulke '' geluidswetgeving '' ...
Maakt wat meer herrie dan de meeste feestjes denk ik
De laatste keer heb ik gehoord hoe ze reageerden op de politie, nou, blij dat ik niet zelf heen ben gelopen. Politie was nog geen 3 minuten weg of de muziek ging weer op standje burenruzie.. Dat is een beetje het niveau van mijn buren. Neh, dank je feestelijk
Pocca_Locca schreef:Inderdaad behoorlijk laf om direct politie te bellen, in plaats van eerst met de overlastgevers te praten! Kinderachtig..
Pandora2 schreef:Klopt hoor !
Anderzijds weet je toch ook in welke buurt je gaat wonen... of gaat overnachten
. Daarnaast kwamen ze er wonen na ons. Dus sja.
. MyWishMax schreef:Ik twijfel er wel eens over om de politie te bellen voor de buurman. Elke zaterdagavond keiharde muziek, zo hard dat ik mijn eigen TV vele malen harder moet zetten om iets te verstaan en ik dus nooit op tijd naar bed kan. Ik heb best een leven, maar vanwege gezondheid wil ik wel om 22.00 uur naar bed of zelfs eerder. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om daar aan te bellen, ik denk dat die het niet hoort (hoort overdag de bel al niet of doet bewust niet open) en ik voel me dan erg kwetsbaar.
En dan is dit huis nog extra geïsoleerd tussen zijn huis en het mijne. Nog steeds kan ik elk woord verstaan van de muziek.
Cowboy55 schreef:_San87_ schreef:
Het flesje was leeg!!
Ook nog statiegeld kado! Ondankbaar wicht!![]()
. Relaxed schreef:Ik woon in een tokkiewijk, ken mijn buren amper, maar weet wel dat ze al gerust een hele avond hebben zitten tanken met het huis vol. Denk je dan nu echt dat ik (alleenwonend) midden in de nacht ga aanbellenDe laatste keer heb ik gehoord hoe ze reageerden op de politie, nou, blij dat ik niet zelf heen ben gelopen. Politie was nog geen 3 minuten weg of de muziek ging weer op standje burenruzie.. Dat is een beetje het niveau van mijn buren. Neh, dank je feestelijk
Jester_ schreef:Ik ben zooo blij dat sommigen niet mijn vrienden of in mijn kenniskring zitten
Shaggy09 schreef:En sowieso vind ik het belachelijk om niet zelf eerst even polshoogte te nemen. Als je gewoon op een nette manier aangeeft dat de muziek te hard staat durf ik te wedden dat de meeste mensen gewoon netjes de muziek wat zachter zetten.
Citaat:Door de politie te bellen verpest je wel mooi de sfeer op zo'n feest, al helemaal als ze met zo'n houding binnenkomen als bij mij toen. Bah, dat was echt niet leuk.
Renee1991 schreef:Jester_ schreef:Ik ben zooo blij dat sommigen niet mijn vrienden of in mijn kenniskring zitten
![]()
![]()
![]()
Hier in de straat ook een huis waar een gezin met 12 kinderen woont. Vader is nooit in beeld geweest, moeder is twee jaar geleden overleden. De oudsten krijgen nu zelf kinderen en ze hebben allemaal een vriendje/vriendinnetje, tig auto's en vaak feestjes.
Echt, ik kan ze schieten, maar als zij in het weekend een feest hebben en rond 01.00 u de muziek wat zachter doen, vind ik het best. Kan overal wel over gaan liggen zeuren.
Mijn directe buren daarentegen hebben vaak vrienden over de vloer op donderdagavond en daar kan ik dus echt niet tegen. Die maken op een doordeweekse dag herrie tot middernacht, laten keiharde boeren, muziek aan, terwijl mijn vriend en ik allebei rond 6u weer op moeten. Dan ga ik wel ff uit het raam hangen om te zeggen dat de overlast iets te groot is