Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:58

Ik ben zooo blij dat sommigen niet mijn vrienden of in mijn kenniskring zitten :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:10

_San87_ schreef:
Shaggy09 schreef:
Daar wordt de samenleving wel een stuk leuker op hé, zo'n mentaliteit. :+
Nee, tuurlijk hoef je niet alles te tolereren, iedereen heeft zijn eigen grens. Maar ik vind
dit wel een beetje level zuurpruim.

Datzelfde kun je natuurlijk ook van jouw instelling zeggen... Ik denk dat het prima mogelijk is rekening te houden met elkaar, ga met elkaar in gesprek, op zo'n manier is al veel meer mogelijk.

Tallie1979 schreef:
Shaggy, jij kunt niet voor een ander bepalen wat ze moeten tolereren.

Ik heb goede afspraken met mijn buren en ook een telefoonnummer voor het geval ze te veel herrie maken, werkt super!

Maar tegelijkertijd heeft eenvan mijn buren bijna iedere 2 weken een lachgas feestje en dat feestje met bijbehorend gesis, luide muziek, keihard lachen begint op vrijdagmiddag en eindigt op zondagavond/maandagmorgen.

Nooit de popos voor gebeld, hoewel ik dat bijna voor hun gezondheid wel zou moeten doen!

Maar jij en ik kunnen niet invullen wat een ander tolereert of niet. Het zou je sieren hier rekening mee te houden! :)

Ja maar ga dan inderdaad met elkaar in gesprek. Dat is wat ik wil zeggen. Ik zou niet zomaar dikke schijt aan mijn buren hebben en heel de nacht pokkeherrie opzetten, maar als er een keer een feestje is en het geluid staat wat hard kun je toch rustig vragen eerst of het geluid wat zachter mag ipv gelijk om 22:02 zaterdagavond de politie te bellen zonder zelf even polshoogte te hebben genomen. Ik vind dat best aso, daar kun je een heel feest mee vergallen. Terwijl je ook gewoon even een belletje kan plegen of even aan kan bellen, want de meeste mensen zetten hem dan gewoon wat zachter. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:16

Jester_ schreef:
Ik ben zooo blij dat sommigen niet mijn vrienden of in mijn kenniskring zitten :')

Of naast je wonen :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:20

Shaggy09 schreef:
_San87_ schreef:

Datzelfde kun je natuurlijk ook van jouw instelling zeggen... Ik denk dat het prima mogelijk is rekening te houden met elkaar, ga met elkaar in gesprek, op zo'n manier is al veel meer mogelijk.

Tallie1979 schreef:
Shaggy, jij kunt niet voor een ander bepalen wat ze moeten tolereren.

Ik heb goede afspraken met mijn buren en ook een telefoonnummer voor het geval ze te veel herrie maken, werkt super!

Maar tegelijkertijd heeft eenvan mijn buren bijna iedere 2 weken een lachgas feestje en dat feestje met bijbehorend gesis, luide muziek, keihard lachen begint op vrijdagmiddag en eindigt op zondagavond/maandagmorgen.

Nooit de popos voor gebeld, hoewel ik dat bijna voor hun gezondheid wel zou moeten doen!

Maar jij en ik kunnen niet invullen wat een ander tolereert of niet. Het zou je sieren hier rekening mee te houden! :)

Ja maar ga dan inderdaad met elkaar in gesprek. Dat is wat ik wil zeggen. Ik zou niet zomaar dikke schijt aan mijn buren hebben en heel de nacht pokkeherrie opzetten, maar als er een keer een feestje is en het geluid staat wat hard kun je toch rustig vragen eerst of het geluid wat zachter mag ipv gelijk om 22:02 zaterdagavond de politie te bellen zonder zelf even polshoogte te hebben genomen. Ik vind dat best aso, daar kun je een heel feest mee vergallen. Terwijl je ook gewoon even een belletje kan plegen of even aan kan bellen, want de meeste mensen zetten hem dan gewoon wat zachter. :)

Dat klinkt inderdaad al een stuk beter :).

En ik denk dat de meeste mensen ook heus wel even aanbellen, en niet meteen de politie bellen. Het is alleen wel situatie afhankelijk, vind ik. Bij mijn vroegere buren hoefde ik niet aan te bellen of het zachter kon, dan ging de muziek namelijk harder.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:21

Inderdaad behoorlijk laf om direct politie te bellen, in plaats van eerst met de overlastgevers te praten! Kinderachtig..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:21

En kreeg ik een bierfles naar m'n hoofd :').

En vergis je niet, het was een keurige buurt, verder. Geen volksbuurtje oid.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:22

Ik heb laatst 112 gebeld omdat ik op de snelweg achter een stel idioten op motoren reed die over de drie banen verspreid reden, met zijn allen tot ongeveer 50 km/u afremde en dan een lieten versnellen om een wheelie te doen en daarna met zijn allen weer harder te gaan om het geheel dan vervolgens weer af te remmen voor de volgende wheelie. En dat allemaal in shirtjes en korte broeken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:25

_San87_ schreef:

Dan snap ik dat je de popo belt hoor! Kan echt niet.
Maar sommige mensen zijn gewoon te lui om het eerst zelf even te vragen aan de buufjes en bellen gelijk de politie. Die zullen vast zelf nooit hebben meegemaakt hoe het is als de politie op je feestje komt, de sfeer is daarna echt ver te zoeken. Daarom vind ik het zo jammer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:26

Decibels van landende en opstijgende vliegtuigen dag en nacht vallen duidelijk niet onder zulke '' geluidswetgeving '' ... :x

Maakt wat meer herrie dan de meeste feestjes denk ik :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:27

Pandora2 schreef:
Decibels van landende en opstijgende vliegtuigen dag en nacht vallen duidelijk niet onder zulke '' geluidswetgeving '' ... :x

Maakt wat meer herrie dan de meeste feestjes denk ik :=

Dat is het nadeel van dicht bij een vliegveld wonen. Maar als het goed is weet je dat van tevoren.

Net als dat er treinen langskomen wanneer je aan het spoor woont. Dus echt een vergelijking vind ik dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:29

Ik woon in een tokkiewijk, ken mijn buren amper, maar weet wel dat ze al gerust een hele avond hebben zitten tanken met het huis vol. Denk je dan nu echt dat ik (alleenwonend) midden in de nacht ga aanbellen :+ De laatste keer heb ik gehoord hoe ze reageerden op de politie, nou, blij dat ik niet zelf heen ben gelopen. Politie was nog geen 3 minuten weg of de muziek ging weer op standje burenruzie.. Dat is een beetje het niveau van mijn buren. Neh, dank je feestelijk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:29

Pocca_Locca schreef:
Inderdaad behoorlijk laf om direct politie te bellen, in plaats van eerst met de overlastgevers te praten! Kinderachtig..

Meh de laatste keer dat ik echt last van mijn buren had bleken het drie inbrekers te zijn.
Ik ben blij dat ik niet aangebeld heb.

Verder heb ik buren die ik appjes kan sturen als er iets is, of zij mij als m'n auto in de weg staat. En één van mijn buurmannen steekt na elke gewonnen wedstrijd van Ajax vuurwerk af. Soms de hardste knallen. Hij heeft met de ene buren afgesproken dat niet onder het raam van hun slapende kinderen te doen en hij houdt het bij een paar. Laat die jongen lekker. Als ze een paar straten verder de politie gebeld hebben, heeft bij ons nóóit iemand een idee waar het vandaan kwam. O:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:30

:D Klopt hoor !
Anderzijds weet je toch ook in welke buurt je gaat wonen... of gaat overnachten :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:33

Pandora2 schreef:
:D Klopt hoor !
Anderzijds weet je toch ook in welke buurt je gaat wonen... of gaat overnachten :+

Niet per se he. Je buren kun je niet kiezen, en je kunt je er ook niet altijd een beeld van vormen.

De buren in mijn voorbeeld waren overdag keurige mensen, hadden alleen een heel heel erg kwade dronk. Daar kom je meestal pas achter als t te laat is :+. Daarnaast kwamen ze er wonen na ons. Dus sja.

En dan nog is dat natuurlijk geen excuus om maar overlast te veroorzaken ;).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:39

_San87_ schreef:

Krijg je bier van de buren is het NOG niet goed! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:43

Ik twijfel er wel eens over om de politie te bellen voor de buurman. Elke zaterdagavond keiharde muziek, zo hard dat ik mijn eigen TV vele malen harder moet zetten om iets te verstaan en ik dus nooit op tijd naar bed kan. Ik heb best een leven, maar vanwege gezondheid wil ik wel om 22.00 uur naar bed of zelfs eerder. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om daar aan te bellen, ik denk dat die het niet hoort (hoort overdag de bel al niet of doet bewust niet open) en ik voel me dan erg kwetsbaar. Zelfs voor 22.00 uur vind ik het storend, want ik moet mijn eigen geluid van radio of tv zo hard zetten dat ik er zelf hoofdpijn van krijg of luisteren naar zijn muziek wat absoluut niet mijn smaak is. Elke week, elke zaterdagavond en als hij vakantie heeft ook hele dagen.

En dan is dit huis nog extra geïsoleerd tussen zijn huis en het mijne. Nog steeds kan ik elk woord verstaan van de muziek.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 27-08-19 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:43

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

Het flesje was leeg |( !!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:45

_San87_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Ook nog statiegeld kado van die aardige buurtjes! Ondankbaar wicht! _O- :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:45

MyWishMax schreef:
Ik twijfel er wel eens over om de politie te bellen voor de buurman. Elke zaterdagavond keiharde muziek, zo hard dat ik mijn eigen TV vele malen harder moet zetten om iets te verstaan en ik dus nooit op tijd naar bed kan. Ik heb best een leven, maar vanwege gezondheid wil ik wel om 22.00 uur naar bed of zelfs eerder. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om daar aan te bellen, ik denk dat die het niet hoort (hoort overdag de bel al niet of doet bewust niet open) en ik voel me dan erg kwetsbaar.

En dan is dit huis nog extra geïsoleerd tussen zijn huis en het mijne. Nog steeds kan ik elk woord verstaan van de muziek.

Heb je buren die hetzelfde probleem hebben? Misschien samen eens aanbellen en in gesprek gaan. Misschien heeft hij het helemaal niet door omdat hij slechthorend is of zo.

En anders eens samen met de wijkagent?

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

Ook nog statiegeld kado! Ondankbaar wicht! _O- :D

Ja, ik ben wel echt een waardeloze buur in dat opzicht _O-.

Bowo

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:52

Zelf zie ik eigenlijk ook nooit dingen die het waard zijn om te klikken. Ik kom niet verder dan pratende mensen in de stiltecoupe die ik zelf aanspreek.

Gisteren heeft een vriendin van mij wel geklikt. We waren in een bar die mensen die kotsen er uit gooit. Toen stond er dus inderdaad een te kotsen wat zij nou niet bepaald fris vond, dus toen heeft ze de security erbij gehaald.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:05

Relaxed schreef:
Ik woon in een tokkiewijk, ken mijn buren amper, maar weet wel dat ze al gerust een hele avond hebben zitten tanken met het huis vol. Denk je dan nu echt dat ik (alleenwonend) midden in de nacht ga aanbellen :+ De laatste keer heb ik gehoord hoe ze reageerden op de politie, nou, blij dat ik niet zelf heen ben gelopen. Politie was nog geen 3 minuten weg of de muziek ging weer op standje burenruzie.. Dat is een beetje het niveau van mijn buren. Neh, dank je feestelijk :n

Ja, gelijk heb je.. het hangt inderdaad erg af van wie er naast je woont, en hoe ze in het verleden reageerden en hoe je verstandhouding met ze is. Als je je niet veilig voelt, zeker niet aanbellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:34

Jester_ schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hier in de straat ook een huis waar een gezin met 12 kinderen woont. Vader is nooit in beeld geweest, moeder is twee jaar geleden overleden. De oudsten krijgen nu zelf kinderen en ze hebben allemaal een vriendje/vriendinnetje, tig auto's en vaak feestjes.
Echt, ik kan ze schieten, maar als zij in het weekend een feest hebben en rond 01.00 u de muziek wat zachter doen, vind ik het best. Kan overal wel over gaan liggen zeuren.
Mijn directe buren daarentegen hebben vaak vrienden over de vloer op donderdagavond en daar kan ik dus echt niet tegen. Die maken op een doordeweekse dag herrie tot middernacht, laten keiharde boeren, muziek aan, terwijl mijn vriend en ik allebei rond 6u weer op moeten. Dan ga ik wel ff uit het raam hangen om te zeggen dat de overlast iets te groot is :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:42

Wat heb ik het dan getroffen met mijn buren!
Ene kant ouder echtpaar die de hele zomer op de camping zijn en andere kant jong gezin waarvan zij en hij beiden psycholoog zijn O:)
Van verderop hoor ik normaal niks of ik moet in de tuin zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:51

Shaggy09 schreef:
En sowieso vind ik het belachelijk om niet zelf eerst even polshoogte te nemen. Als je gewoon op een nette manier aangeeft dat de muziek te hard staat durf ik te wedden dat de meeste mensen gewoon netjes de muziek wat zachter zetten.

Ik zou die weddenschap niet aandurven, zeker niet later op de avond... maar vooral: de nadelige gevolgen als het niet zo is zijn nogal ingrijpend. Als je makkelijk op iemand afstapt moet je het vooral doen, maar aangezien ik alleen ben en er niemand is als het mis gaat, is dat een risico dat ik echt niet ga nemen, tenzij ik weet dat de buren er erg voor open staan en het contact daar goed genoeg voor is.

Citaat:
Door de politie te bellen verpest je wel mooi de sfeer op zo'n feest, al helemaal als ze met zo'n houding binnenkomen als bij mij toen. Bah, dat was echt niet leuk.

Maar de houding die de politie aanneemt bij zoiets is ook de keuze van de politie zelf. Misschien is het ook goed dat de politie het eerst vriendelijk vraagt. (En misschien reageerde de politie ook wel weer op iets in jullie houding, want daar waren we ook niet bij tenslotte.)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 17:00

Renee1991 schreef:
Jester_ schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hier in de straat ook een huis waar een gezin met 12 kinderen woont. Vader is nooit in beeld geweest, moeder is twee jaar geleden overleden. De oudsten krijgen nu zelf kinderen en ze hebben allemaal een vriendje/vriendinnetje, tig auto's en vaak feestjes.
Echt, ik kan ze schieten, maar als zij in het weekend een feest hebben en rond 01.00 u de muziek wat zachter doen, vind ik het best. Kan overal wel over gaan liggen zeuren.
Mijn directe buren daarentegen hebben vaak vrienden over de vloer op donderdagavond en daar kan ik dus echt niet tegen. Die maken op een doordeweekse dag herrie tot middernacht, laten keiharde boeren, muziek aan, terwijl mijn vriend en ik allebei rond 6u weer op moeten. Dan ga ik wel ff uit het raam hangen om te zeggen dat de overlast iets te groot is :=

Ik vind dit wel dubbel. In het weekend mag het wel, maar doordeweeks wanneer jij moet werken is een feestje probleem. En mensen die er in het weekend wel een probleem mee hebben om wat voor reden dan ook (misschien ook wel werk) moeten dan niet zeuren?