Relaxed schreef:En hoe ver gaan jullie hierin met familie?
Net de zoveelste aanvaring met mijn zusje.. Haar negatieve houding, vooroordeel over alles en iedereen, mijn vriendinnen afzeiken, nooit eens interesse tonen.. Ben er zo klaar mee..
Hoe vaak zie je je zusje? Spreken jullie dan apart af of altijd samen met andere mensen?
Mijn ervaring is dat het wel helpt als je elkaar wat minder ziet. Ik zie mijn ouders en jongere zusje nu ook een pak minder. Soms maar één keer in de maand. Soms eens twee keer in de maand, maar vaak kunnen er wat maanden tussenzitten. Vooral met mijn moeder heeft het veel opgelost, minder discussie/ruzie. Tussen mij en mijn zusje gaat het ook beter. En als ik hun dan wel zie is het een pak gezelliger, maar het moet voor mij zeker niet meer.
Ook had ik bijvoorbeeld een tante waar het minder mee leek te klikken. Ofja, het was wel duidelijk dat ze mij niet echt mocht (hoorde ik ook van anderen) en ik haar ook niet zo.
Totdat ze mij eens 'verplicht' weg moest brengen. Zo'n 45 minuten samen, alleen in de auto met haar. Mijn nicht wenste me nog veel succes.
Bleek het uiteindelijk toch wel nog goed tussen ons te klikken.
Hadden gewoon nooit eerder de kans gehad om echt met elkaar te praten zonder dat er andere mensen bij waren. Nu voelt het ook al een stuk beter aan tussen ons.
Maar als je elkaar al weinig ziet en het blijft nog zo... Zou het voor mij persoonlijk niet veel uitmaken dat het familie is. Heb je er al eens een fatsoenlijk gesprek met haar over gehad?