Schoonloeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:27

Shaggy09 schreef:
k_m schreef:
Wel jammer ik denk dit word zo een hilarisch topic met gekke schoonmoeder verhalen, gaat het al 6 pagina`s over respect en koken en ijsblokjes :+

Soms wil je gewoon ff klagen, leek me hilarisch zo een topic. Mensen nemen dingen echt te zwaar op, het gaat over andere mensen die je niet eens kent. :+

Dat was ook letterlijk mijn bedoeling met het topic. :') Erg jammer maar ja..

Ik denk dat veel mensen dingen wel hilarisch vinden, maar in dit geval wordt er gepraat en geoordeeld over andere mensen met andere normen en waarden (die vaak niet anders kennen en een stuk ouder zijn) en dan ook nog nota bene de familie van je vriend. De woordkeuze die is gebruikt is wat mij betreft respectloos.. tegenover schoonouders maar ook tegenover vriend, het zijn immers zijn ouders.

Ik heb ook wel eens wat meegemaakt met mijn schoonmoeder, maar daar is niks hilarisch aan, het zorgt toch alleen maar voor onrust? Daarnaast ben ik zo opgevoed om die onderwerpen niet op het internet te zetten maar juist te communiceren met de desbetreffende persoon, of gewoon te laten zoals het is.

Als iedereen elkaar respecteerd (en diens normen en waarden) en in zijn/haar waarde laat, is de wereld toch een stuk gezelliger :)*

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:39

anjali schreef:
Ik zou nooit slecht over iemand's moeder praten. Kennelijk kan dat in Nederland.In veel buitenlanden blijft een moeder altijd op de eerste plaats staan hoor.

Ik kan hier alleen maar om lachen. Vind dit echt zo'n 'ik ben een weekje in Spanje op vakantie geweest en nu ben ik een echte kenner van de wereld en Nederland is stom' opmerking.

Als moeder ben je geen heilige ofzo. Dat kunnen net zo goed monsters zijn. Sterker nog, bij mijn vorige baan waren dat de ergste klanten om mee te dealen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:40

anjali schreef:
Ik zou nooit slecht over iemand's moeder praten. Kennelijk kan dat in Nederland.In veel buitenlanden blijft een moeder altijd op de eerste plaats staan hoor.

Meen je dit nou serieus :') Als je een kind uitpoept ben je opeens een beschermd diersoort of hoe werkt dat precies?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:41

[***] schreef:
anjali schreef:

Meen je dit nou serieus :') Als je een kind uitpoept ben je opeens een beschermd diersoort of hoe werkt dat precies?

Dankzij je moeder ben je wel op deze aardkloot terecht gekomen. Een planeet vol met boze schoonmoeders en kinderen in de ballenbak. Niet heilig dus.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:50

Wat is dat inderdaad voor gezeik altijd bij dit soort dingen dat moeders heilig zijn. Je hebt een kind gebaard, nou, fantastisch. Dat kan ieder persoon met werkende voortplantingsorganen. Daarnaast kan ik me niet herinneren er ooit om gevraagd te hebben op de wereld gezet te worden. Ik ben blij dat we gewoon in een land leven waar we de vrijheid hebben om ongenoegen over onze (schoon)moeders te uiten.

Topic gaat wel een beetje alle kanten uit nu :+

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:09

Ik vraag me af of jullie zelf kinderen hebben.. Mij heeft dat iig geholpen alles heel wat genuanceerder te zien. En ik zou dus ook nooit slecht praten over iemands moeder, zeker niet over de moeder van iemand waar ik van hou.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:11

Wat ik jammer vind is dat ouders eigenlijk van hun kinderen verwachten dat zij zo blijven leven als dat ze opgevoed zijn. Niet alles wat je mee krijgt als kind is het juiste voor je. Net wat anderen ook al zeggen: je wordt volwassen, gaat dingen ontdekken, dingen die je niet van huis uit hebt mee gekregen maar die wel bij je passen. Door dan een aantal dingen anders te willen gaan doen wil nog niet zeggen dat je geen respect hebt voor je ouders of dat wat ze voor je doen/gedaan hebben.
Sommige dingen passen nu eenmaal niet meer bij je manier van leven als je ouder wordt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:13

Sjong schreef:
Ik vraag me af of jullie zelf kinderen hebben.. Mij heeft dat iig geholpen alles heel wat genuanceerder te zien. En ik zou dus ook nooit slecht praten over iemands moeder, zeker niet over de moeder van iemand waar ik van hou.

Normaal gesproken zal je niemand kwetsen als dat niet nodig is toch?
Ik zit in elk geval niet zo in elkaar maar ik heb zoveel mee gemaakt met mijn schoonouders dat ik er helemaal klaar mee ben. De waarheid mag gezegd worden vind ik of die leuk is is wat anders.
Omdat ze de ouders zijn van je geliefde maakt het nog niet dat ze dan ook maar alles mogen doen/zeggen/eisen wat ze willen. Er zijn grenzen. Respect moet je verdienen en als dat eenmaal weg is is het erg lastig om dat weer terug te krijgen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:16

Sjong schreef:

Jazeker, 2 stuks.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:16

meggiemeg schreef:
Wat ik jammer vind is dat ouders eigenlijk van hun kinderen verwachten dat zij zo blijven leven als dat ze opgevoed zijn. Niet alles wat je mee krijgt als kind is het juiste voor je. Net wat anderen ook al zeggen: je wordt volwassen, gaat dingen ontdekken, dingen die je niet van huis uit hebt mee gekregen maar die wel bij je passen. Door dan een aantal dingen anders te willen gaan doen wil nog niet zeggen dat je geen respect hebt voor je ouders of dat wat ze voor je doen/gedaan hebben.
Sommige dingen passen nu eenmaal niet meer bij je manier van leven als je ouder wordt.

Ik heb niet het idee dat ouders dat doorgaans verwachten. Volgens mij voed je juist je kinderen op om hun eigen keuzes te maken, maar wel met respect voor anderen.
En sorry, maar in het huis waar ik woon en waar ik de hypotheek betaal wil ik niet het gevoel hebben dat ik me moet aanpassen aan gasten die elk weekend komen ( en begrijp me niet verkeerd in ons huis is iedereen welkom, en ik hou altijd rekening met anderen, maar daar zijn wel grenzen aan).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:18

Sjong schreef:

Mwah, ik praat niet graag slecht over andere mensen in het algemeen. Maar een moeder kan nog steeds een vervelend persoon zijn. Dat heeft echter weinig met het moederschap te maken.

Ik heb ook schoonmoeders gehad die juist zo extreem aardig waren dat ik er echt eng van werd :') Da's ook een interessant uiterste

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:21

Magrathea schreef:
Sjong schreef:

Mwah, ik praat niet graag slecht over andere mensen in het algemeen. Maar een moeder kan nog steeds een vervelend persoon zijn. Dat heeft echter weinig met het moederschap te maken.

Ik heb ook schoonmoeders gehad die juist zo extreem aardig waren dat ik er echt eng van werd :') Da's ook een interessant uiterste

Ik zeg ook niet dat een moeder niet vervelend kan zijn maar het is wel de moeder van je geliefde. Dat zorgt ervoor dat ik altijd conflictvermijdend reageer omdat ik hem niet in een vervelende positie wil brengen.

Magrathea

Re: Schoonloeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:24

Oh dat zeker, het is niet een willekeurig persoon. Maar het hangt ook wel een beetje af van hoe de verhouding tussen je partner en zijn/haar moeder (ouders) is. Mijn ex had echt niet zo'n goeie relatie met ze, we zagen ze maximaal eens per 2-3 maanden ofzo (met kerst en verjaardagen en soms eens tussendoor). Dat was voor hem prima, hij hoefde ze echt niet vaker te zien, en ik had er nou ook geen schreeuwende behoefte aan ofzo. Dan wil ik best dat ene avondje mooi weer spelen en dan zijn we daar ook weer vanaf :j

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:36

Sjong schreef:
En ik zou dus ook nooit slecht praten over iemands moeder

Moeders zijn ook maar mensen hoor.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:53

Shae schreef:
Sjong schreef:
En ik zou dus ook nooit slecht praten over iemands moeder

Moeders zijn ook maar mensen hoor.

Weet ik, maar ik ga niet tegen iemand slecht over zijn of haar moeder praten ( je quote me maar voor de helft btw).

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:55

Magrathea schreef:
Oh dat zeker, het is niet een willekeurig persoon. Maar het hangt ook wel een beetje af van hoe de verhouding tussen je partner en zijn/haar moeder (ouders) is. Mijn ex had echt niet zo'n goeie relatie met ze, we zagen ze maximaal eens per 2-3 maanden ofzo (met kerst en verjaardagen en soms eens tussendoor). Dat was voor hem prima, hij hoefde ze echt niet vaker te zien, en ik had er nou ook geen schreeuwende behoefte aan ofzo. Dan wil ik best dat ene avondje mooi weer spelen en dan zijn we daar ook weer vanaf :j

Dat klopt, ik ging teveel uit van normale verhouding tussen zoon en moeder. Ik heb zelf een wankele relatie met mijn vader en zie hem inderdaad alleen op verjaardagen, niet eens met kerst. Dan zijn de verhoudingen inderdaad heel anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:55

Nou en ik wel. *D

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:56

Ben ik de enige die vind dat hier best wel overdreven gereageerd wordt over het feit dat TS zelf haar eten koopt en klaarmaakt? :Y)
Mijn ouders vonden het helemaal niet erg toen m’n eerste vriend bijna twee jaar dagelijks over de vloer kwam, bleef slapen en we ons eigen eten klaarmaakten. Het enige wat m’n moeder vroeg was dat we het op tijd lieten weten zodat ze niet onnodig veel eten gekocht had of boodschappen gedaan had.

Ik heb enkele maanden bij mijn huidige vriend z’n moeder gewoond, ook zij maakte daar echt geen probleem van... ze vroeg ons gewoon of we datgene wat ze in gedachten had om te koken lekker vonden. Indien niet gaven we dat aan en kookten we gewoon ons eigen potje, kan je alsnog samen aan tafel zitten. Had niemand een probleem mee hoor. Hier gold hetzelfde: wees gewoon eerlijk of je iets lust of niet en laat het op tijd weten. Ik snap niet zo goed waar zo moeilijk over gedaan wordt := .
Vriend en ik wonen samen en als wij voor langere tijd bezoek zouden hebben, zouden wij er ook geen enkel probleem mee hebben als zij zouden aangeven iets niet te lusten en gewoon voor hun eigen maaltijd zouden zorgen. Heb ik dat veel liever dan dat ik mensen verplicht om iets te eten wat ze echt niet lusten. Ik ga daardoor echt niet denken dat ze respectloos zijn, mijn koken niet appreciëren of ondankbaar zijn...

Maar gelukkig zijn mensen verschillend :D !

Over de rest van de situatie ga ik me niet uitspreken. Als jullie er écht niet samen uitkomen is het misschien fijner om wat meer bij jouw ouders te slapen? :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 19:06

Sjong schreef:

Waarom als ik vragen mag? Wat maakt moeder zijn ineens zo speciaal? Als iemand lelijk tegen jou doet maakt het toch niet uit of het een moeder, vader of broer is?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:23

Shaggy09 schreef:
Sjong schreef:

Waarom als ik vragen mag? Wat maakt moeder zijn ineens zo speciaal? Als iemand lelijk tegen jou doet maakt het toch niet uit of het een moeder, vader of broer is?

Omdat ik veel beter begreep waar haar gedrag vandaan kwam toen ik zelf moeder werd.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:27

Shaggy09 schreef:
Sjong schreef:

amen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:38

Sjong schreef:
Omdat ik veel beter begreep waar haar gedrag vandaan kwam toen ik zelf moeder werd.

Fijn voor jou but I can't relate.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:42

MarcoBorsato schreef:
Sjong schreef:

Fijn voor jou but I can't relate.

Dat is onderhand wel duidelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:46

Niet zo he, ik ben iemands moeder!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:51

Wordt gezellig hier...