Scheer jij je bovenbenen mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Scheer jij je bovenbenen?

Ja
340 (32%)
Nee
716 (67%)

Totaal aantal stemmen: 1056

Marjo

Re: Scheer jij je bovenbenen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:16

Oh daar heb ik echt geen last van :D

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:32

Afhankelijk van welke rituals je hebt is het suiker, bamboo of zout. Ik kan met mijn rituals lijn ook perfect scrubben na het scheren( de happy buddha) dat is suiker met olie, heerlijk spul!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:33

dieseltje09 schreef:
Afhankelijk van welke rituals je hebt is het suiker, bamboo of zout. Ik kan met mijn rituals lijn ook perfect scrubben na het scheren( de happy buddha) dat is suiker met olie, heerlijk spul!

Poeh geen idee. Ik heb de Sakura en de Ayurveda iig gebruikt :P
Vooral die olie is heel erg fijn ja.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:37

@Marjo de Sakura is met suiker, de Ayurveda met zout hihi

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:38

Ik scheer heeeeel soms mijn bovenbenen mee. Maar ben er sowieso de laatste tijd wat laks in. Ik heb best blonde haren op mijn benen dus het is ook niet per se nodig. Maar het zacht geschoren gevoel is wel fijn <3
Ik epileer nu ook wat vaker en dan hoef ik dus ook minder vaak iets aan mijn benen te doen, dus dat is ideaal :D Epileren doe ik wel echt alleen onderbenen, want bovenbenen doet echt super veel pijn :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:56

In het algemeen hebben vrouwen qua benen alleen terminaal(ontwikkeld) haar op hun onderbenen. Als ik de haren op mijn bovenbenen wil zien moet ik echt mijn best doen, dus die scheren komt al helemaal niet in mij op. Vind al dat scheren sowieso zonde van de tijd en de inspanning ;), dus doe alleen het hoogst nodige.

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:06

Maar de mensen die epileren he, vraagje. Hebben jullie dan zo’n apparaatje je er voor? Want die heb ik ooit eens gebruikt en ik ging door de grond van de pijn en kreeg dat echt uitslag van. Bikinilijn enzo epileer ik met een pincet. Me enkels heb ik ook wel eens met een pincet gedaan, en dan heb ik geen pijn en uitslag.

En echt respect voor de mensen die elke dag of om de dag scheren. Bij mij hangt het af van het weer, warm weer? 1 a 2x in de week. Winters? 1x per maand ofzo haha.

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:48

Montgri schreef:
Maar de mensen die epileren he, vraagje. Hebben jullie dan zo’n apparaatje je er voor? Want die heb ik ooit eens gebruikt en ik ging door de grond van de pijn en kreeg dat echt uitslag van. Bikinilijn enzo epileer ik met een pincet. Me enkels heb ik ook wel eens met een pincet gedaan, en dan heb ik geen pijn en uitslag.

Ik heb inderdaad een apparaatje. In het begin deed het wel pijn, maar als je even bezig bent wordt het wel minder. Ik gebruik lotion van Etos voor na het scheren die werkt wel prima om uitslag tegen te gaan.

Bikinilijn doe ik met ontharingscreme, als ik daar scheer krijg ik wel uitslag.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:15

Bovenbenen neem ik af en toe mee, maar heb daar alleen wat blonde donshaartjes.
Gebruik trouwens Avoyd na het scheren, en ben daar erg tevreden over.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:45

Ik sad ook altijd veel uitslag en bultjes en ingegroeide haren met scheren.

Nu ik alles laat waxen (bovenbenen, brazillian) gaat dat veel beter. Heb nu 1 x per maand nog een flink ingegroeide haar ofzo.

Mijn onderbenen en oksels wax ik wel zelf, de rest is me te pijnlijk om het zelf te doen. Dan durf ik niet meer te trekken :')
Bij mijn waxer is het zo gepiept en veel minder pijnlijk.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:24

Ik werd altijd voor gek verklaard dat ik mijn bovenbenen schoor (als ik een rokje of korte broek droeg). Ik heb mijn bovenbenen echter van mijn leven nog nooit geschoren :D , die paar blonde donsharen mogen wat mij betreft dus gewoon blijven staan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:27

Rytir schreef:
Ik werd altijd voor gek verklaard dat ik mijn bovenbenen schoor (als ik een rokje of korte broek droeg). Ik heb mijn bovenbenen echter van mijn leven nog nooit geschoren :D , die paar blonde donsharen mogen wat mij betreft dus gewoon blijven staan.

:D ik snap het even niet..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:28

MissBambi schreef:

Nu ik alles laat waxen (bovenbenen, brazillian) gaat dat veel beter. Heb nu 1 x per maand nog een flink ingegroeide haar ofzo.

Mijn onderbenen en oksels wax ik wel zelf, de rest is me te pijnlijk om het zelf te doen. Dan durf ik niet meer te trekken :')

Hoe vaak moet je waxen?
Ik ben altijd een beetje bang voor die 'tussenperiode' als het dus weer groeit maar je moet wachten op je volgende waxbeurt.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:46

Montgri schreef:

En echt respect voor de mensen die elke dag of om de dag scheren. Bij mij hangt het af van het weer, warm weer? 1 a 2x in de week. Winters? 1x per maand ofzo haha.

Ja, de truc is om niet zon goedkope epileer apparaat te kopen maar een wat duurdere die meer haren in 1 keer pakt. Het liefst ook onder de douchte te gebruiken is. De eerste keer doet echt pijn, daarna word het elke keer minder. Nu Epileer ik mijn benen en oksels met dat apparaat zonder dat het me wat doet, voel er amper wat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:51

MarcoBorsato schreef:
Ik hars of laat harsen, alles eraf. Ook bovenbenen.

Hoe vaak doe je dat en hoeveel kost het?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:19

Bovenbenen meestal niet Maar mijn armen dan wel weer helemaal. Daar erger ik me dan veel meer aan. En geniet er altijd van als ze weer mooi glad zijn.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:27

1 keer gedaan, maar nooit meer terug gekomen :') Op hele benen :')

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:44

Sunnda schreef:
MissBambi schreef:

Hoe vaak moet je waxen?
Ik ben altijd een beetje bang voor die 'tussenperiode' als het dus weer groeit maar je moet wachten op je volgende waxbeurt.

Ik ga iedere 5 weken. De laatste week is altijd een beetje jammer.
Als m'n bikinilijn wat heftig is wil ik die zelf nog doen. Ofja, wanneer het nodig is met zwemmen oid.
Maar verder valt het mee. De haren op m'n bovenbenen zijn gelukkig licht op kleine stukjes na. Daar maak ik me niet zo druk om, die laat ik doen omdat ik dat gladde gevoel zo fijn vind :+

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:45

Resistance schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik hars of laat harsen, alles eraf. Ook bovenbenen.

Hoe vaak doe je dat en hoeveel kost het?

Ik ben 60 euro kwijt voor bovenbenen en brazillian.

1x per 5 weken maar heb zelf best wel behoorlijke haargroei. Ze zijn wel beduidend zachter en lichter geworden sinds ik hars. Mijn onderbenen zijn bijvoorbeeld qua hoeveelheid de helft minder dan voorheen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:02

Ik heb donker, al dan niet zwart haar op m'n benen, maar ik scheer bijna nooit en het groeit toch behoorlijk hard :+ de hele winter niet gedaan, 2 weken geleden m'n down under, onderbenen en oksels even grondig geschoren hahaha, de enige reden was vakantie. Dan loop ik toch vaker in korte broekjes en misschien ga je dan een keer zwemmen of zo, dan vind ik het wel fijn. Voor de rest... heb vaak toch lange broeken aan en als ik korte broeken of jurkjes aantrek dan scheer ik even met een nat washandje bij de hand snel het ergste weg, ga er niet zoveel moeite voor doen die 10/15 dagen in het jaar

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:07

Ja :')

Ik wil over een tijdje ook beginnen met laseren

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:08

Bovenbenen laat ik staan.

Wax verder wel alles. Elke 6 weken sws Brazilian. En dat is 30 anders doe ik holiday wax onder benen, Brazilian en oksels voor 60 euro in Nijmegen bij een salon.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:36

Sunnda schreef:
Rytir schreef:

:D ik snap het even niet..

Mensen dachten/ namen aan dat ik ze scheerde maar dat heb ik dus nog nooit gedaan.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:50

lenaa_tje schreef:
MusicIsLife schreef:
Ik krijg echt een ellende na alles wat ik scheer... dus ik beperk het echt tot de nodige delen. Mijn onderbenen doe ik wel, maar geen bovenbenen. Ga ik niet aan beginnen, Wordt alleen maar ellende. :=

Dit heb ik dus ook.. dus als iemand het redmiddel heeft tegen extreme scheerirritatie. Ook na epileren heb ik er trouwens last van.
Ik heb een lichte huid en wel donkere haren. Die op Mn bovenbenen zijn wel blond maar wel zichtbaar. Daar doe ik het dus maar mee, beter dan roodheid en bultjes.

Avoyd! Is al eens genoemd zag ik net.
Ideaal spul, na het scheren er op smeren en geen last meer van bultjes of extreme irritatie.
Ik had het altijd heel erg bij mijn bikinilijn, maar sinds ik dit er op smeer totaal geen last meer. Je kon via hun website ook eerst een proefmonstertje bestellen om te kijken of het werkt.

Ik scheer alleen mijn onderbenen, boven vind ik niet nodig :')