Suzanne F. schreef:Mijn ervaringen zijn inderdaad niet zo goed maar ik zeg niet dat alle relaties zo zijn. Wat ik wel zeker weet is dat het niet zo rozengeur en maneschijn is als hierboven staat beschreven. Het is veel geven en weinig nemen, veel rekening houden met iemand anders, jezelf soms wegcijferen om de ander gelukkig te maken en er zijn nog veel meer andere dingen die kunnen voorkomen in relaties. Hoeft niet, maar ik zie het wel om me heen. En er is geeneen relatie waar ik mee zou willen ruilen. Alleen zijn heeft zoveel voordelen, voor mij in ieder geval wel zodat ik hier bewust voor kies. Er zullen vast ook hele gelukkige relaties zijn en dat is heel fijn voor ze. Maar toch benijd ik ze niet.
Ik geloof niet in 'vechten voor een relatie'. Als ik ervoor moet vechten, is het gewoon niet goed genoeg. Hoe dat voor een ander is, maakt me niet uit, geloof best dat dat anders kan zijn.
Ik geef niets op, hou weinig rekening met maar het is ook niet dat we elkaar verwaarlozen of zo. Onze relatie loopt gewoon heel smooth en dat is bijna altijd zo geweest. We hebben elk nog echt ons eigen leven en een stukje samen en dat werkt het best zo voor mij. Sowieso doe ik graag dingen alleen, zoals naar het paard, hardlopen, uit eten en ook eens per jaar reis ik liever alleen. (overigens moet je niet alleen reizen als je alleen wil zijn... ik word constant aangesproken en moet mezelf soms letterlijk opsluiten om efkes alleen te zijn
Met mijn vent mee is het op dat vlak veel rustiger).
Ik vind mezelf nog wel het leukst dus geniet ik ook op tijd van mijn eigen gezelschap
Maar ik ben ook net zo blij om dingen met mijn man te doen.
Zoals jij hierboven omschrijft, zou ik ook vriendelijk voor bedanken
Maar het kan wel degelijk anders. Ik vind het ook prima als mensen liever alleen zijn, of liever een heel aanhankelijke relatie hebben: you do you 
elnienjo schreef:Nog een groot voordeel van single zijn: geen schoonfamilie inclusief de verplichte nummertjes!
En niet iedereen haat zijn schoonfamilie
Ik ben dol op mijn schoonfamilie en kom er graag vaak over de vloer
Mocht mijn man me ooit laten zitten, zou ik net zo hard om hen huilen dan om mijn vent haha 
Maar verplichte bezoekjes doe ik ook niet aan. Dat wel.