"Omgekeerd" feminisme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:10

bigone schreef:
Wat mij tegenstaat is dat tegenwoordig echt alles op een weegschaal gelegd moet worden om te zorgen dat er niet één persoon is die er iets van kan vinden, positief of negatief en daarin is de hele maatschappij finaal doorgeschoten. Maar dat is mijn persoonlijke mening, bvb ,toen ik jong was lachte je er om dat je een keer nagefloten werd op straat, nu word er meteen gedaan of de fluiter iemand verkracht.
Iets uit het verleden, mensen met een andere huidkleur vinden zwarte piet racistisch, dat kan, dat mag, dat begrijp ik, echter die hele discussie is aangezwengeld door een blanke dame die zitting heeft in de VN en bedacht dat dit niet door de beugel kon, woonachtig in Amerika of all places. Het is gewoon allemaal zo ver door getrokken dat er een steeds krampachtigere maatschappij aan het ontstaan is en dat vind ik niet prettig. Er moet politiek correct gehandeld en behandeld worden en zo niet dan dondert de hele wereld over je heen.

Is het misschien niet zo dat het genormaliseerd is/was waardoor het ok leek?
Ik heb een tijdje in Spanje gewoond met twee Hongaarse meiden. Enorm lief, maar Hongarije loopt nog wat achter op Nederland.
Wij zouden een auto huren en naar Valencia rijden. We waren met drie meiden in totaal en zochten dus nog een persoon, bij voorkeur iemand met rijbewijs langer dan 3 jaar. Hun idee: laten we een jongen uitnodigen voor het autorijden. Zij wilden eigenlijk niet rijden terwijl zij beiden hun rijbewijs al een tijdje hebben. Puur omdat het zo genormaliseerd is daar gaven zij die voorkeur aan. Ik vind dat ze af doen aan zich zelf hierdoor. Ik heb gezegd dat ik ze prima vertrouw in hun kunsten en zo mijn ogen dicht zou doen met hen aan het stuur. Uiteindelijk hebben ze zelf gereden zonder problemen.

Ik snap je punt wel ergens, met nafluiten bijvoorbeeld. Er is seksuele vrijheid en dit mag je wat mij betreft altijd uiten. Maar, ik ben geen hond waar je naar toe fluit. Wanneer een man tegen mij zegt aantrekkelijk te vinden vind ik dit geen enkel probleem. Wanneer je dingen ‘uitkraamt’ op straat wel. Ik ben immers geen stuk vlees.

Zwarte piet etc hoort hier niet echt thuis dus dat bewaar ik voor een ander topic :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:11

bigone schreef:
Iets uit het verleden, mensen met een andere huidkleur vinden zwarte piet racistisch, dat kan, dat mag, dat begrijp ik, echter die hele discussie is aangezwengeld door een blanke dame die zitting heeft in de VN en bedacht dat dit niet door de beugel kon, woonachtig in Amerika of all places.

Dat is onjuist. De discussie is vanaf de jaren 80 veelvuldig teruggekomen, steeds op de kaart gezet door Nederlanders van kleur. Daarna is het weer opgelaaid omdat Nederlandse actievoerders van kleur een t-shirt droeg met 'Zwarte piet is racisme' droegen bij de intocht, en daarna (vrij hardhandig) door de politie verwijderd werden.

Citaat:
Het is gewoon allemaal zo ver door getrokken dat er een steeds krampachtigere maatschappij aan het ontstaan is en dat vind ik niet prettig.

Er is natuurlijk de kans dat andere mensen de racistische benamingen niet zo prettig vonden en daarom in verweer kwamen?

Citaat:
Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat twintigjarigen een totaal andere kijk hebben dan zestigjarigen en dat is alleen maar goed, echter denk ik dat in mijn jeugd, zonder internet, er geen haan kraaide naar al deze zaken(los van het feit of ze goed of fout zijn) en er toen veel meer het motto was van leven en laten leven en maak je niet zo druk.

Nee. Dat was echt het motto niet. Er is hard gestreden om allerlei dingen die we nu heel normaal vinden zo te krijgen (de ontzuiling bv.) Nederland was nooit een land van 'leven en laten leven' ook al willen we dat graag zo geloven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:14

Danique_G schreef:
bigone schreef:
Wat mij tegenstaat is dat tegenwoordig echt alles op een weegschaal gelegd moet worden om te zorgen dat er niet één persoon is die er iets van kan vinden, positief of negatief en daarin is de hele maatschappij finaal doorgeschoten. Maar dat is mijn persoonlijke mening, bvb ,toen ik jong was lachte je er om dat je een keer nagefloten werd op straat, nu word er meteen gedaan of de fluiter iemand verkracht.
Iets uit het verleden, mensen met een andere huidkleur vinden zwarte piet racistisch, dat kan, dat mag, dat begrijp ik, echter die hele discussie is aangezwengeld door een blanke dame die zitting heeft in de VN en bedacht dat dit niet door de beugel kon, woonachtig in Amerika of all places. Het is gewoon allemaal zo ver door getrokken dat er een steeds krampachtigere maatschappij aan het ontstaan is en dat vind ik niet prettig. Er moet politiek correct gehandeld en behandeld worden en zo niet dan dondert de hele wereld over je heen.

Is het misschien niet zo dat het genormaliseerd is/was waardoor het ok leek?
Ik heb een tijdje in Spanje gewoond met twee Hongaarse meiden. Enorm lief, maar Hongarije loopt nog wat achter op Nederland.
Wij zouden een auto huren en naar Valencia rijden. We waren met drie meiden in totaal en zochten dus nog een persoon, bij voorkeur iemand met rijbewijs langer dan 3 jaar. Hun idee: laten we een jongen uitnodigen voor het autorijden. Zij wilden eigenlijk niet rijden terwijl zij beiden hun rijbewijs al een tijdje hebben. Puur omdat het zo genormaliseerd is daar gaven zij die voorkeur aan. Ik vind dat ze af doen aan zich zelf hierdoor. Ik heb gezegd dat ik ze prima vertrouw in hun kunsten en zo mijn ogen dicht zou doen met hen aan het stuur. Uiteindelijk hebben ze zelf gereden zonder problemen.

Ik snap je punt wel ergens, met nafluiten bijvoorbeeld. Er is seksuele vrijheid en dit mag je wat mij betreft altijd uiten. Maar, ik ben geen hond waar je naar toe fluit. Wanneer een man tegen mij zegt aantrekkelijk te vinden vind ik dit geen enkel probleem. Wanneer je dingen ‘uitkraamt’ op straat wel. Ik ben immers geen stuk vlees.

Zwarte piet etc hoort hier niet echt thuis dus dat bewaar ik voor een ander topic :P
Wat een tof verhaal, mijn ervaring is juist geheel anders. Ik woonde ook een tijdje in Spanje, als ruiter met toevallig ook een Hongaars meisje. Is nu 8 jaar geleden, maar we spreken elkaar nog veel en ik ben pas op haar huwelijk geweest.

We waren beide ruiter voor een bijzonder vermogende meneer, op een dag moesten we een nieuw iemand ophalen van het vliegveld en we mochten de cabrio v.d. eigenaar gebruiken. Het is een heel pittige discussie geworden, maar uiteindelijk won zij ;)

Mungbean

Re: "Omgekeerd" feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:18

Zonder alles over 1 kam te willen scheren zijn voor mij de meest zelfstandig en zelfbewuste vrouwen totaal niet de typische westerse vrouwen.
Israelische vrouwen heb ik vaak veel bewondering voor, even als Chinese vrouwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:23

Shadow0, het wereldje waar je toen in leefde was veel kleiner, veel meer op je eigen cirkel gericht. Nu ligt de hele wereld open aan ieders voeten via een muisklik . En dat bedoel ik met leven en laten leven, regenboog zwartepiet , prima. Bekeuren van smerige praat richting vrouwen prima. Maar er word zoveel drama gemaakt over alles en nog wat dat het soms gewoon veel te ver doorschiet. Het is soms ook de manier waarop mensen iets voor elkaar willen krijgen wat gigantische weerstand oproept, en dan krijg je de felle tegenreacties zoals geblokkeerde wegen in Friesland. En ik kan me voorstellen dat de professionele betogers die overal vooraan staan maar verder geen flikker voor de maatschappij doen gewoon heel veel agressie oproepen en indirect ook tegen mensen die er helemaal geen mening over hebben en het wel prima vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:24

Sizzle schreef:
Zonder alles over 1 kam te willen scheren zijn voor mij de meest zelfstandig en zelfbewuste vrouwen totaal niet de typische westerse vrouwen.
Israelische vrouwen heb ik vaak veel bewondering voor, even als Chinese vrouwen.

Dit zeker, ja. :j Sowieso is onze hele cultuur afkomstig van wat vroeger Perzië was.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 20:29

bigone schreef:
Shadow0, het wereldje waar je toen in leefde was veel kleiner, veel meer op je eigen cirkel gericht. Nu ligt de hele wereld open aan ieders voeten via een muisklik . En dat bedoel ik met leven en laten leven, regenboog zwartepiet , prima. Bekeuren van smerige praat richting vrouwen prima. Maar er word zoveel drama gemaakt over alles en nog wat dat het soms gewoon veel te ver doorschiet. Het is soms ook de manier waarop mensen iets voor elkaar willen krijgen wat gigantische weerstand oproept, en dan krijg je de felle tegenreacties zoals geblokkeerde wegen in Friesland. En ik kan me voorstellen dat de professionele betogers die overal vooraan staan maar verder geen flikker voor de maatschappij doen gewoon heel veel agressie oproepen en indirect ook tegen mensen die er helemaal geen mening over hebben en het wel prima vinden.

Maar het is een mensenrecht om te protesteren. Waarom zou het minder geldig zijn? Hoe weet jij dat ze niets uitvoeren? Sinds wanneer is agressie het antwoord? ‘Zij’ die protesteren daartegen hebben net zoveel rechten als ‘wij’ dat hebben. Ik vind de bewoording die je kiest niet heel erg prettig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:02

bigone schreef:
Shadow0, het wereldje waar je toen in leefde was veel kleiner, veel meer op je eigen cirkel gericht.

Praat eens niet voor anderen? Misschien dat jouw wereldje een stuk kleiner was, maar dat geldt niet voor iedereen.

Citaat:
Het is soms ook de manier waarop mensen iets voor elkaar willen krijgen wat gigantische weerstand oproept,

Nee hoor, dat is over het algemeen niet zo! Wat weerstand oproept is de inhoud van de vraag, namelijk dat je je verdiept in ervaringen die niet van jou zijn.

Bij de situatie rond Zwarte Piet zie je bijvoorbeeld dat er vanaf het begin af aan NOOIT een mogelijkheid is geweest om het op de 'goede' toon aan te kaarten. Die goede toon bestaat niet als mensen de inhoud niet willen. De snelwegblokkade was dan ook 1. gevaarlijk, 2. illegaal, maar vooral 3. tot op het bot racistisch in inhoud.
Niks toon.

[quote]En ik kan me voorstellen dat de professionele betogers die overal vooraan staan maar verder geen flikker voor de maatschappij doen gewoon heel veel agressie oproepen/quote]

Ik vind 'ik kan me voorstellen' altijd wel een mooie manier om te zeggen 'dit vind ik maar ik ben te beroerd om op mijn mening aangesproken te worden.' :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:03

bigone schreef:

Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat twintigjarigen een totaal andere kijk hebben dan zestigjarigen en dat is alleen maar goed, echter denk ik dat in mijn jeugd, zonder internet, er geen haan kraaide naar al deze zaken(los van het feit of ze goed of fout zijn) en er toen veel meer het motto was van leven en laten leven en maak je niet zo druk.

En wat betreft racisme, in mijn familie komen homo's lesbo's en donkere mensen voor, we zijn allemaal gelijk en merken het zelf niet eens op. Natuurlijk word er gedonderjaagd en grappen gemaakt, over alles trouwens.

Ik ben het zo met jouw eens. _/-\o_
Iets vinden kan niet meer tegenwoordig, je moet er meteen over bloggen, bij een of andere talkshow aan tafel, en iedereen mag uiteraard zijn of haar mening geven, todat ie afwijkt van die van jou. Dan is de ander een lunatic, rascist, bekrompen enz..

Ik wordt er vooral moe van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:19

Shadow0 , zolang Jerry Afriyie voorman/ oprichter van Kick Out Zwarte Piet is zal er ook niet gepraat kunnen worden, iemand die zichzelf met Rosa Parks en Maarten Luther King vergelijkt , sorry die kan ik niet serieus nemen, vooral niet omdat hij zelf homofoob, anti gelijke rechten voor vrouwen en nog wat meer van dat soort zaken. Hij krijgt zelfs een dikke subsidie voor lespakketten voor lagere scholen en plagieert er lustig op los. Dat is als gesprekspartner niet serieus te nemen . Maar terug naar het feminisme, fijn dat het er is maar het moet niet doorslaan want daar schieten vrouwen niets mee op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:25

Fijn is dat toch Bigone? Dan hoef je helemaal niet naar de inhoud te kijken, omdat je al een 'jamaarzullie' hebt klaarliggen. Geruststellend.

Terug naar het feminisme: het feminisme slaat niet door maar het geweld tegen vrouwen wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:28

Shadow0 schreef:
Fijn is dat toch Bigone? Dan hoef je helemaal niet naar de inhoud te kijken, omdat je al een 'jamaarzullie' hebt klaarliggen. Geruststellend.

Terug naar het feminisme: het feminisme slaat niet door maar het geweld tegen vrouwen wel.

Oh en de eerste maatschappelijke kritiek op zwarte piet was er al in 1930! Ter uwer info . Als we toch persoonlijk worden .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:32

Als je het dan toch al weet, waarom verspreid je dan leugens dat het aangezwengeld zou zijn door een VN-medewerker? Je ondermijnt je eigen punt, dat weet je he?

Maar goed, het is niet zo toevallig dat een discussie over het feminisme ook over racisme gaat: antifeminisme en racisme gaan (oa via de altright) hand in hand, en de manieren waarop ze ingezet worden ook. Zoals het befaamde 'toon'-argument. Ja, nee, we zouden wel inhoudelijk willen luisteren maar de manier waarop het aan de orde gesteld wordt is fout. En de boodschapper is fout. Echt, heus, men zou wel willen luisteren maar er zijn net even 1400 redenen om het niet te doen. Dat heeft niets met de inhoud te maken. Tuurlijk niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:46

Shadow0 schreef:

Vergelijk je het dan wel een beetje op een gelijkaardige manier? Als je kijkt naar bijvoorbeeld de media heb je een movement als me to, waarbij vrouwen juist gesterkt worden om geweld niet meer te pikken. En er worden in Nl wetten aangenomen tegen straatintimidatie. Dan zou je toch zeggen dat in de maatschappij over het algemeen geweld tegen vrouwen juist serieuzer word genomen en er meer word gedaan om dit te bestrijden. Emancipatie in het algemeen vind ik ook niet doorgeslagen.

Als je opzoek gaat naar mensen die een doorgeslagen mening hebben over een van beide zaken dan vind je die op het internet natuurlijk sowieso wel.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:13

bigone schreef:
Shadow0 , zolang Jerry Afriyie voorman/ oprichter van Kick Out Zwarte Piet is zal er ook niet gepraat kunnen worden, iemand die zichzelf met Rosa Parks en Maarten Luther King vergelijkt , sorry die kan ik niet serieus nemen, vooral niet omdat hij zelf homofoob, anti gelijke rechten voor vrouwen en nog wat meer van dat soort zaken.

Want iemand die een voorvechter is voor gelijke rechten op 1 gebied moet gelijk maar perfect zijn op alle gebieden....... en als die persoon niet perfect in het plaatje past van wat een voorvechter zou moeten zijn, schrijven we hem maar gewoon af? Dat is wel makkelijk natuurlijk.
bigone schreef:
Maar er word zoveel drama gemaakt over alles en nog wat

Dit is ook een manier om het niet serieus te nemen he...... noem het een hoop drama, noem het van alles en nog wat, en je hebt het weggezet

bigone schreef:
Het is soms ook de manier waarop mensen iets voor elkaar willen krijgen wat gigantische weerstand oproept

Nou, er is nog nooit in de geschiedenis een structurele vorm van onrechtvaardigheid afgeschaft met lieve woordjes en volzinnen. Zodra mensen dingen gaan roepen die tegen iets in gaan 'wat we nu eenmaal zo doen' komt er tegenreactie. Ik kan legio voorbeelden geven. De Amerikaanse burgeroorlog. Die was er omdat beleefd vragen of mensen geen slaven meer wilde hebben niet zo heel goed werkte uiteindelijk. In het begin trouwens ook niet, mensen werden dan gelyncht en zo.
Je kunt simpelweg niet redelijk en beleefd blijven als de andere kant er geen moeite mee heeft om te moorden. Plus dat slavernij an sich niet een heel redelijk iets is, zeg maar.

bigone schreef:
en dan krijg je de felle tegenreacties zoals geblokkeerde wegen in Friesland.

Nee hoor, die krijg je omdat verandering niet geaccepteerd wordt. Omdat mensen niet oncomfortabel willen zijn, en dan worden ze agressief. Overigens is 'een felle tegenreactie' een understatement hier. Het was niet fel. Het was illegaal, het was levensgevaarlijk, het was traumatiserend, en het was tot op het bot racistisch.

bigone schreef:
En ik kan me voorstellen dat de professionele betogers die overal vooraan staan maar verder geen flikker voor de maatschappij doen

Dit is ten eerste invullen, je weet namelijk niet of ze geen flikker doen, ten tweede is het jouw opinie. Ik vind namelijk dat ze wel wat voor de maatschappij doen, ze maken mensen bewust van racisme, en dat is een heel goed ding, want uiteindelijk zorgt dat ervoor dat iedereen zich comfortabel en welkom voelt, ook rond Sinterklaas, en niet alleen blanke mensen.

bigone schreef:
gewoon heel veel agressie oproepen en indirect ook tegen mensen die er helemaal geen mening over hebben en het wel prima vinden.

Victim blaming. Het is niet omdat je het ergens niet mee eens bent, dat je agressie oproept. In een redelijk debat, waar respect is voor elkaar is het oneens zijn met elkaar namelijk helemaal geen probleem, en is een onrechtvaardigheid ter sprake brengen ook geen probleem, en omdat beide partijen dan redelijk zijn, is er helemaal geen plaats voor agressie, en ziet een redelijk mens prima in dat onrechtvaardigheid niet acceptabel is.
Die agressie is er omdat mensen zich bewust worden dat iets wat voor hen altijd normaal is geweest, veranderd moet worden omdat het niet oke is, en het kan soms heel pijnlijk zijn om je bewust te worden van je eigen fouten. Dat geeft ook verder niet, maar agressie is geen redelijke reactie, en het is niet omdat iemand een weerwoord geeft dat je ze op de bek mag slaan.

bigone schreef:
Je moet je afvragen of de gigantische voortgang niet iets veroorzaakt heeft wat helemaal niet zo prettig is. En ik schrijf nergens dat fluitende kerels of vrouwen bedankt moeten worden, je kunt je er ook gewoon niets van aantrekken. Dus die volgende stap komt er niet.

Het probleem is dat als je je er niets van aantrekt, er ook niets verandert. Heel veel mensen voelen zich daar onprettig en onveilig bij, en als je gelijkwaardigheid wilt op alle fronten, dan moet iedereen zich comfortabel en veilig voelen, want dan pas is er ruimte voor diversiteit.
Mensen zijn niet gelijk, en willen dat ook niet zijn, maar het is de intimidatie en agressie (want het is agressie) die maakt dat mensen zich gaan gedragen als een eenheidsworst, wat ze in wezen niet zijn en ook niet willen zijn.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:39

Sunnda schreef:
bigone schreef:

En wat betreft racisme, in mijn familie komen homo's lesbo's en donkere mensen voor, we zijn allemaal gelijk en merken het zelf niet eens op. Natuurlijk word er gedonderjaagd en grappen gemaakt, over alles trouwens.

Ik ben het zo met jouw eens. _/-\o_
Iets vinden kan niet meer tegenwoordig, je moet er meteen over bloggen, bij een of andere talkshow aan tafel, en iedereen mag uiteraard zijn of haar mening geven, todat ie afwijkt van die van jou. Dan is de ander een lunatic, rascist, bekrompen enz..

Ik wordt er vooral moe van.

Eens!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:02

Uitspraak van John Lennon: "Woman is the nigger of the world."Nou vind ik dat momenteel in Europa heel erg meevallen. Hier zijn toch echt wel gelijke rechten voor man en vrouw. Buiten Europa kan het hier en daar helaas slechter gesteld zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:36

bigone schreef:
White privilege?? Moet niet gekker worden, het waren voorbeelden. Maar negerzoen is nog steeds lekker.
En dan even de knuppel in het hoenderhok, denken jullie dat de toename van andere geloven in de samenleving geen slechte invloed op de vrijheid van jonge vrouwen in de samenleving heeft??

Dat heeft een verschrikkelijk slechte invloed vind ik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:37

anjali schreef:
Uitspraak van John Lennon: "Woman is the nigger of the world."Nou vind ik dat momenteel in Europa heel erg meevallen. Hier zijn toch echt wel gelijke rechten voor man en vrouw. Buiten Europa kan het hier en daar helaas slechter gesteld zijn.

Op papier vast. In de praktijk valt er nog wel wat cultuurverandering te behalen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:52

anjali schreef:

Qua rechten heb je misschien gelijk, wat mij stoort is de ongelijkheid wat je ziet in de media..vrouwen worden nog steeds verkocht als lustobject. Uiteraard doen ze (sommige) daar zelf ook aan mee, wat al eerder aangehaald werd met Instagram + foto's bewerken etc. Maar feit is dat vrouwen nog veel te veel op uiterlijk ipv innerlijk beoordeeld worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:58

Zelf vind ik wel dat we op moeten passen om alles af te doen als: dat is omdat ik vrouw ben.

Ik had een keer te maken met een specialist die nogal God ambitie had. Ik stelde een vraag en hij reageerde uit de hoogte. Iemand anders zei tegen mij: belachelijk hoe hij vrouwen niet serieus neemt. Dat had er echter geen drol mee te maken. Als ik mij met titel voorgesteld zou hebben dan had hij namelijk geheid anders gereageerd.
(Echter heb ik sowieso geen behoefte om met zulke neerbuigende mensen om te gaan dus die titel houdt ik liever achterwege).

Er wordt best wel snel een conclusie getrokken als: dat is omdat ik jong/oud/dik/vrouw/donker ben (of op een Fries rijd) . Dat is echter veel minder vaak ook echt het geval dan men doet denken.
Het is soms ook gewoon een manier van coping om niet zelf verantwoordelijk te hoeven zijn.

Ik werd zo ook eens belerend toegesproken door een vrouw die zei: als je als vrouw een keer boos wordt heb je gelijk de stempel hysterisch.
Wijselijk heb ik mijn mond gehouden, maar deze vrouw was daadwerkelijk hysterisch als ze boos was, tot schreeuwen en met deuren gooien aan toe (op de werkvloer notabene!) :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:40

Elisa2 schreef:
bigone schreef:
White privilege?? Moet niet gekker worden, het waren voorbeelden. Maar negerzoen is nog steeds lekker.
En dan even de knuppel in het hoenderhok, denken jullie dat de toename van andere geloven in de samenleving geen slechte invloed op de vrijheid van jonge vrouwen in de samenleving heeft??

Dat heeft een verschrikkelijk slechte invloed vind ik.

Wees specifiek?

Elisa2 schreef:
anjali schreef:

Qua rechten heb je misschien gelijk, wat mij stoort is de ongelijkheid wat je ziet in de media..vrouwen worden nog steeds verkocht als lustobject. Uiteraard doen ze (sommige) daar zelf ook aan mee, wat al eerder aangehaald werd met Instagram + foto's bewerken etc. Maar feit is dat vrouwen nog veel te veel op uiterlijk ipv innerlijk beoordeeld worden.

Dus als ik een mooie foto van mezelf online zet verkoop ik mezelf als lustobject? Vind dit wat weghebben van slutshaming eigenlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:44

Dat vind ik ook wel een voorbeeld die goed bij de OP past.
Als er vrouwen zijn die gewoon graag zichzelf uitdagend gekleed op internet willen zetten omdat ze dat leuk vinden, is dat dan ook een daad tegen gelijkwaardigheid?
Vrouwen die die zich graag bewust laten beminnen door zelf het middelpunt van mannelijke attentie te spelen, afbreuk aan het feminisme?

Het kan toch ook niet zo zijn dan men die wat over het hoofd aait en zegt: jij kunt er niets aan doen dat je het nog niet begrijpt, dat komt door de negatieve impact van de mannelijke maatschappij, je denk alleen maar dat je dit uit vrije wil leuk vind.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:50

Nou er is een verschil tussen mooie foto's of foto's waar je jezelf opzet als lustobject..het is maar net hoe je wilt dat mensen jou zien. ;-)

Als vrouwen zichzelf zo neer willen zetten op het internet omdat ze het leuk vinden dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Wat ik mij wel af vraag is, doen die vrouwen dat echt omdat zij dat leuk vinden? of denken ze dat dat de enige manier is waarop ze aandacht kunnen krijgen? en komt dat weer door het beeld vanuit de media/ maatschappij?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:52

Om specifieker te zijn wbt de andere geloven.

De moslimcultuur die steeds meer in NL komt, heeft een cultuur van ongelijke rechten/ vrouwenonderdrukking. Naarmate de ernst van het geloof..zij hebben weinig respect voor vrouwen en vaak helemaal geen respect voor nederlandse vrouwen. Ik vind dat een kwalijke ontwikkeling omdat dat ook mengt met de NL cultuur op scholen etc. en dat op die manier ook een slechte invloed kan hebben op NL jongeren.