bigone schreef:Wat mij tegenstaat is dat tegenwoordig echt alles op een weegschaal gelegd moet worden om te zorgen dat er niet één persoon is die er iets van kan vinden, positief of negatief en daarin is de hele maatschappij finaal doorgeschoten. Maar dat is mijn persoonlijke mening, bvb ,toen ik jong was lachte je er om dat je een keer nagefloten werd op straat, nu word er meteen gedaan of de fluiter iemand verkracht.
Iets uit het verleden, mensen met een andere huidkleur vinden zwarte piet racistisch, dat kan, dat mag, dat begrijp ik, echter die hele discussie is aangezwengeld door een blanke dame die zitting heeft in de VN en bedacht dat dit niet door de beugel kon, woonachtig in Amerika of all places. Het is gewoon allemaal zo ver door getrokken dat er een steeds krampachtigere maatschappij aan het ontstaan is en dat vind ik niet prettig. Er moet politiek correct gehandeld en behandeld worden en zo niet dan dondert de hele wereld over je heen.
Is het misschien niet zo dat het genormaliseerd is/was waardoor het ok leek?
Ik heb een tijdje in Spanje gewoond met twee Hongaarse meiden. Enorm lief, maar Hongarije loopt nog wat achter op Nederland.
Wij zouden een auto huren en naar Valencia rijden. We waren met drie meiden in totaal en zochten dus nog een persoon, bij voorkeur iemand met rijbewijs langer dan 3 jaar. Hun idee: laten we een jongen uitnodigen voor het autorijden. Zij wilden eigenlijk niet rijden terwijl zij beiden hun rijbewijs al een tijdje hebben. Puur omdat het zo genormaliseerd is daar gaven zij die voorkeur aan. Ik vind dat ze af doen aan zich zelf hierdoor. Ik heb gezegd dat ik ze prima vertrouw in hun kunsten en zo mijn ogen dicht zou doen met hen aan het stuur. Uiteindelijk hebben ze zelf gereden zonder problemen.
Ik snap je punt wel ergens, met nafluiten bijvoorbeeld. Er is seksuele vrijheid en dit mag je wat mij betreft altijd uiten. Maar, ik ben geen hond waar je naar toe fluit. Wanneer een man tegen mij zegt aantrekkelijk te vinden vind ik dit geen enkel probleem. Wanneer je dingen ‘uitkraamt’ op straat wel. Ik ben immers geen stuk vlees.
Zwarte piet etc hoort hier niet echt thuis dus dat bewaar ik voor een ander topic
Sowieso is onze hele cultuur afkomstig van wat vroeger Perzië was.