Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shaggy09 schreef:Maar waarom laat je dan niks weten? Omdat je diegene al een tijd niet hebt gesproken? Die persoon betaalt wel gewoon voor jouw aanwezigheid dus wanneer je niks laat weten en wegblijft is dat eigenlijk weggegooid geld..
Shaggy09 schreef:Ja je betaalt natuurlijk niet letterlijk voor ieder figuur een bepaald bedrag.
Maar als er nou 10 stuks zijn die zonder iets te laten weten afzien dan kost het je aan het einde
van de rit wel geld.
Naast dat vind ik het sowieso onbeschoft.
DeMolenhoek schreef:Poes: Doen ze echt wel. Mijn vriend is nog uitgenodigd met de mededeling dat er geen eten en drank voorzien was voor hem, maar dat hij wel welkom is indien hij een envelop met geld af gaf. Want dat konden ze goed gebruiken![]()
Nu willen die mensen (nicht en haar gezin van mijn vriend zijn kant) naar geen enkel feest van ons meer komen omdat hij zo ondankbaar was om niet gewoon geld te komen afgevenGeen probleem voor mij overigens. Ik vind het geen gemis.
Brainless schreef:Shaggy09 schreef:Maar waarom laat je dan niks weten? Omdat je diegene al een tijd niet hebt gesproken? Die persoon betaalt wel gewoon voor jouw aanwezigheid dus wanneer je niks laat weten en wegblijft is dat eigenlijk weggegooid geld..
Dat klopt niet helemaal.
Je geeft een aantal mensen op stel..100 man.
Dan is het minimale waarvoor je moet betalen ca 10% minder.. dus 90.
Komen er 95 betaal je voor 95, komen er 85 dan betaal je sowieso voor die 90.
Ik heb ook ooit eens een uitnodiging gehad van iemand die ik al jaren uit mijn leven had verbannen.
Die kaart ging direct in het grijze archief.
@DeMolenhoek
Dat is helemaal erg
Selina schreef:Shaggy09 schreef:Ja je betaalt natuurlijk niet letterlijk voor ieder figuur een bepaald bedrag.
Maar als er nou 10 stuks zijn die zonder iets te laten weten afzien dan kost het je aan het einde
van de rit wel geld.
Naast dat vind ik het sowieso onbeschoft.
Nou ja, wij betaalden wel voor elk persoon. Hier zijn 3 mensen niet komen opdagen ondanks aanmelden en dan spoel je gewoon geld door de plee eigenlijk.
Vjestagirl schreef:Ik heb hele goede vrienden vorige week een grote tuinplant cadeau gedaan, met daarbij een zelfgeschreven verhaal over hoe deze plant en de zorg ervoor hun liefde en relatie symboliseert. Geld geven vind ik ontzettend onpersoonlijk en zal ik niet snel doen.
Amandavd schreef:Dit idd, geldt ook voor onze bruiloft volgend jaar. Dus hoop dat mensen het fatsoen hebben om af te melden.

elnienjo schreef:Amandavd schreef:Dit idd, geldt ook voor onze bruiloft volgend jaar. Dus hoop dat mensen het fatsoen hebben om af te melden.
Dan zet je er een rsvp op voor de close familie en vrienden. En mensen met wie je niet regelmatig contact hebt die bel je even om te vragen of ze interesse hebben op jullie bruiloft te komen.
Amandavd schreef:Uh nee. Als ik jou een uitnodiging stuur kun je er van uit gaan dat ik je er graag bij wil hebben.
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:Maar waarom laat je dan niks weten? Omdat je diegene al een tijd niet hebt gesproken? Die persoon betaalt wel gewoon voor jouw aanwezigheid dus wanneer je niks laat weten en wegblijft is dat eigenlijk weggegooid geld..
Diegene betaalt helemaal niets. Diegene is gewoon ordinair zaalvulling aan 't hosselen door bij iedereen die hij nog in z'n oude adresboekjes heeft staan aan te kloppen. Als je verwatert contact weer wil doen herleven, bel dan gewoon een keertje op, dan kom je tevens te weten of je uitnodiging gewenst is. Een trouwfeest is tenslotte niet een gelegenheid om bij te kunnen kletsen. Het is een verplicht nummertje voor velen. Maar als niet meer tot de vriendenkring behorende laat ik mij dus geen verplichte actie opleggen. Jij reageert toch ook niet op spammails mag ik hopen?
Wat een verzuurde reactie.MarcoBorsato schreef:Familie 100, vrienden 50, kennissen 20.
.
.
. elnienjo schreef:Amandavd schreef:Uh nee. Als ik jou een uitnodiging stuur kun je er van uit gaan dat ik je er graag bij wil hebben.
Als je mij in het afgelopen jaar nooit gemaild, gebeld hebt of nooit moeite hebt gedaan om af te spreken dan zie ik het als een ordinaire manier om zaalvulling en gevulde enveloppen te bietsen.
Shaggy09 schreef:Even iets anders..
Ik heb volgend jaar een bruiloft zonder enige cadeauwens/tip.
Wat geven jullie dan? Het gaat om een jong stel maar ze zijn zeg maar
financieel al wel redelijk verzadigd. Dus weet niet of geld geven dan niet te makkelijk is?
Shaggy09 schreef:Even iets anders..
Ik heb volgend jaar een bruiloft zonder enige cadeauwens/tip.
Wat geven jullie dan? Het gaat om een jong stel maar ze zijn zeg maar
financieel al wel redelijk verzadigd. Dus weet niet of geld geven dan niet te makkelijk is?
) Tja en nu? Wij hebben beide iets van: Ze heeft echt al een heel mooi cadeau gehad van ons. Maar met lege handen toe komen kunnen wij ook niet maken, vinden wij. Dus wat geef je dan? Weer geld?
DeMolenhoek schreef:Wij hebben ook een lastige. Schoonzus is 2 jaar geleden voor de wet getrouwd. Groot cadeau gehad van ons (rond de €700) Nu trouwt ze zaterdag opnieuw, maar deze keer voor de kerk (met dezelfde man hoor) Tja en nu? Wij hebben beide iets van: Ze heeft echt al een heel mooi cadeau gehad van ons. Maar met lege handen toe komen kunnen wij ook niet maken, vinden wij. Dus wat geef je dan? Weer geld?