Geld cadeau bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:58

Ja je betaalt natuurlijk niet letterlijk voor ieder figuur een bepaald bedrag.
Maar als er nou 10 stuks zijn die zonder iets te laten weten afzien dan kost het je aan het einde
van de rit wel geld.

Naast dat vind ik het sowieso onbeschoft.

Anoniem

Re: Geld cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:03

Dat hadden wij met onze babyborrel. 3 dagen voor aanvang nog meer dan 20 personen moeten contacteren. Deel nam niet op, liet ook niets weten. Deel zei af de dag zelf of kwamen ondanks toezegging niet opdagen. Gevolg: Foodtruck was voorzien voor 80 mensen en er zijn er 45 gekomen. Het heeft ons dus €210 meer gekost terwijl dat niet nodig was.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:07

Shaggy09 schreef:
Maar waarom laat je dan niks weten? Omdat je diegene al een tijd niet hebt gesproken? Die persoon betaalt wel gewoon voor jouw aanwezigheid dus wanneer je niks laat weten en wegblijft is dat eigenlijk weggegooid geld..

Diegene betaalt helemaal niets. Diegene is gewoon ordinair zaalvulling aan 't hosselen door bij iedereen die hij nog in z'n oude adresboekjes heeft staan aan te kloppen. Als je verwatert contact weer wil doen herleven, bel dan gewoon een keertje op, dan kom je tevens te weten of je uitnodiging gewenst is. Een trouwfeest is tenslotte niet een gelegenheid om bij te kunnen kletsen. Het is een verplicht nummertje voor velen. Maar als niet meer tot de vriendenkring behorende laat ik mij dus geen verplichte actie opleggen. Jij reageert toch ook niet op spammails mag ik hopen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:07

Shaggy09 schreef:
Maar als er nou 10 stuks zijn die zonder iets te laten weten afzien dan kost het je aan het einde
van de rit wel geld.

Nou ja, wij betaalden wel voor elk persoon. Hier zijn 3 mensen niet komen opdagen ondanks aanmelden en dan spoel je gewoon geld door de plee eigenlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:09

DeMolenhoek schreef:
Poes: Doen ze echt wel. Mijn vriend is nog uitgenodigd met de mededeling dat er geen eten en drank voorzien was voor hem, maar dat hij wel welkom is indien hij een envelop met geld af gaf. Want dat konden ze goed gebruiken :evaw:

Nu willen die mensen (nicht en haar gezin van mijn vriend zijn kant) naar geen enkel feest van ons meer komen omdat hij zo ondankbaar was om niet gewoon geld te komen afgeven :') Geen probleem voor mij overigens. Ik vind het geen gemis.

Haha, die maken het helemaal bont; niet eens hapjes en drankjes voorzien voor degenen die een envelop willen komen afgeven. :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:11

Brainless schreef:
Shaggy09 schreef:
Maar waarom laat je dan niks weten? Omdat je diegene al een tijd niet hebt gesproken? Die persoon betaalt wel gewoon voor jouw aanwezigheid dus wanneer je niks laat weten en wegblijft is dat eigenlijk weggegooid geld..

Dat klopt niet helemaal.
Je geeft een aantal mensen op stel..100 man.
Dan is het minimale waarvoor je moet betalen ca 10% minder.. dus 90.
Komen er 95 betaal je voor 95, komen er 85 dan betaal je sowieso voor die 90.

Ik heb ook ooit eens een uitnodiging gehad van iemand die ik al jaren uit mijn leven had verbannen.
Die kaart ging direct in het grijze archief.

@DeMolenhoek
Dat is helemaal erg :(

Terecht!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:14

Selina schreef:
Shaggy09 schreef:
van de rit wel geld.

Nou ja, wij betaalden wel voor elk persoon. Hier zijn 3 mensen niet komen opdagen ondanks aanmelden en dan spoel je gewoon geld door de plee eigenlijk.

Dit idd, geldt ook voor onze bruiloft volgend jaar. Dus hoop dat mensen het fatsoen hebben om af te melden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:15

Vjestagirl schreef:
Ik heb hele goede vrienden vorige week een grote tuinplant cadeau gedaan, met daarbij een zelfgeschreven verhaal over hoe deze plant en de zorg ervoor hun liefde en relatie symboliseert. Geld geven vind ik ontzettend onpersoonlijk en zal ik niet snel doen.

Ik heb hier over zitten denken. Ikzelf hou bvb helemaal niet van spullen. Mij maak je blij met een dagje weg, reizen, uit eten etc. Zou je mij dan alsnog iets materieel cadeau doen? Ik zou bvb samen een dagje uit of uit eten dan enorm apprecieren. En ja geld is best onpersoonlijk maar ik kan er dan juist de dingen mee doen waar ik erg blij van word. Verder zou het wel ingewikkeld worden als elke genodigde op een trouwfeest zoals jou redeneert denk ik. Dan sta je als koppel met meer dan 50 persoonlijk uitgezochte cadeaus, dat komt volgens mij ook echt niet goed.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:18

Amandavd schreef:
Dit idd, geldt ook voor onze bruiloft volgend jaar. Dus hoop dat mensen het fatsoen hebben om af te melden.

Dan zet je er een rsvp op voor de close familie en vrienden. En mensen met wie je niet regelmatig contact hebt die bel je even om te vragen of ze interesse hebben op jullie bruiloft te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:22

Ik vind sommige bedragen best veel :=

Mijn moeder en haar man zijn vorig weekend getrouwd. En hun boeide het echt niet hoe duur de cadeaus waren of hoeveel geld er in een envelop zat.

Van een goede vriend, kregen ze een prachtige zelfgemaakte cadeau voor buiten op tafel. Heeft niet veel gekost, maar was 1 van de mooiere cadeaus die erbij zat en dat diegene echt zijn tijd er heeft ingestoken, om iets moois te maken.

Zo gaat dat bij alle feestjes in onze kennissenkring. Als je er maar bent, word veel meer gewaardeerd dan een envelop met veel geld of een duur cadeau.

Nu hebben we ook niet de meest standaard vrienden en kennissen. Geloof dat 3/4 op de bruiloft ook gewoon in hun leren motorhesje liepen :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:25

elnienjo schreef:
Amandavd schreef:

Dan zet je er een rsvp op voor de close familie en vrienden. En mensen met wie je niet regelmatig contact hebt die bel je even om te vragen of ze interesse hebben op jullie bruiloft te komen.

Uh nee. Als ik jou een uitnodiging stuur kun je er van uit gaan dat ik je er graag bij wil hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:27

Amandavd schreef:
Uh nee. Als ik jou een uitnodiging stuur kun je er van uit gaan dat ik je er graag bij wil hebben.

Als je mij in het afgelopen jaar nooit gemaild, gebeld hebt of nooit moeite hebt gedaan om af te spreken dan zie ik het als een ordinaire manier om zaalvulling en gevulde enveloppen te bietsen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:27

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Diegene betaalt helemaal niets. Diegene is gewoon ordinair zaalvulling aan 't hosselen door bij iedereen die hij nog in z'n oude adresboekjes heeft staan aan te kloppen. Als je verwatert contact weer wil doen herleven, bel dan gewoon een keertje op, dan kom je tevens te weten of je uitnodiging gewenst is. Een trouwfeest is tenslotte niet een gelegenheid om bij te kunnen kletsen. Het is een verplicht nummertje voor velen. Maar als niet meer tot de vriendenkring behorende laat ik mij dus geen verplichte actie opleggen. Jij reageert toch ook niet op spammails mag ik hopen?

:') :') Wat een verzuurde reactie.

Ik hoop dat je zelf ook snapt dat een spammail en een uitnodiging van een oud contact iets heel anders is?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:30

MarcoBorsato schreef:
Familie 100, vrienden 50, kennissen 20.

Dit houden ik en mijn man een beetje aan. Hoe aardiger we je vinden uiteraard :Y) :+ .

Zelf zijn we 2 maanden geleden getrouwd en de bedragen zijn heel wisselend wat wij hebben gekregen. Van belachelijk veel, tot niks van twee van onze daggasten :') .

Zoals wij hebben aangegeven op onze kaart was het voor ons al een feest als mensen erbij konden zijn. En als ze de behoefte hadden om iets te geven dan wilde wij graag een bijdrage hebben aan onze huwelijksreis.(http://www.huwelijksreiscadeau.com)
We hebben niks aan liefbedoelde cadeau's of bloemen of zoals vroeger gebruikelijk "een uitzet". We wonen al samen en hebben genoeg troep :+ .

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:31

elnienjo schreef:
Amandavd schreef:

Als je mij in het afgelopen jaar nooit gemaild, gebeld hebt of nooit moeite hebt gedaan om af te spreken dan zie ik het als een ordinaire manier om zaalvulling en gevulde enveloppen te bietsen.

Ik nodig bij voorbaat mensen die ik al lang niet meer gesproken heb, inclusief familie niet uit, maar de manier waarop jij redeneert vind ik vrij zwaar, daar zal het leven toch niet leuker van worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:32

Even iets anders..
Ik heb volgend jaar een bruiloft zonder enige cadeauwens/tip.
Wat geven jullie dan? Het gaat om een jong stel maar ze zijn zeg maar
financieel al wel redelijk verzadigd. Dus weet niet of geld geven dan niet te makkelijk is?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:34

.. (dubbel)
Laatst bijgewerkt door Olle op 01-07-19 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Shaggy09 schreef:
Even iets anders..
financieel al wel redelijk verzadigd. Dus weet niet of geld geven dan niet te makkelijk is?

Je zou het eventueel even kunnen vragen? En anders zou ik toch een envelopje met geld doen, geld is altijd goed wat dat betreft.

Olle

Shaggy09 schreef:
Even iets anders..

Ik zou geld doen met een leuke kaart of geld op een ludieke manier geven.
Een bruiloft is altijd een aanslag op de financiële situatie. :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:35

Shaggy09 schreef:
Even iets anders..

Geld is altijd goed. :j

Anoniem

Re: Geld cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:39

Wij hebben ook een lastige. Schoonzus is 2 jaar geleden voor de wet getrouwd. Groot cadeau gehad van ons (rond de €700) Nu trouwt ze zaterdag opnieuw, maar deze keer voor de kerk (met dezelfde man hoor :D) Tja en nu? Wij hebben beide iets van: Ze heeft echt al een heel mooi cadeau gehad van ons. Maar met lege handen toe komen kunnen wij ook niet maken, vinden wij. Dus wat geef je dan? Weer geld?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:40

Dat is wel zo inderdaad.
Ik zou eigenlijk ook niet weten wat ik zou moeten geven als ik geen geld geef.
Ik vind cadeaus altijd heel lastig omdat het zo persoonlijk is. Alleen bij mijn beste vriendin en vrienden weet ik met welk cadeau ik ze echt blij kan maken.

Maar ik dacht misschien komt een envelopje te gemakkelijk over? Ze komen uit nogal een chique, dure familie. :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:40

DeMolenhoek schreef:
Wij hebben ook een lastige. Schoonzus is 2 jaar geleden voor de wet getrouwd. Groot cadeau gehad van ons (rond de €700) Nu trouwt ze zaterdag opnieuw, maar deze keer voor de kerk (met dezelfde man hoor :D) Tja en nu? Wij hebben beide iets van: Ze heeft echt al een heel mooi cadeau gehad van ons. Maar met lege handen toe komen kunnen wij ook niet maken, vinden wij. Dus wat geef je dan? Weer geld?

Dan zou ik gewoon iets kleins meenemen. Een fles wijn die ze lekker vind ofzo. Vind echt niet dat je dan weer een groot cadeau kunt verwachten hoor.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:41

Molenhoek: ik zou echt niet veel meer geven als je al zoveel gegeven hebt. Mss etentje of zo? Of gewoon leuke kaart of een ingelijste foto van die hond :D

Als er geen cadeautje staat vraag ik ook altijd of er iets is waar we ze blij mee kunnen maken en anders gewoon geld. Altijd een kaartje bij.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:42

Afgelopen zaterdag mijn eigen bruiloft gevierd en ik heb allerlei verschillende bedragen gehad. Kadotip was ook geld, we zijn aan het sparen voor een aantal dingen dus geld is welkom. Maar wat voor ons het belangrijkste was dat iedereen aanwezig was. Het gekste kado wat we hebben gehad is een onderdeel van een ploeg, ding weegt 100 kg maar was een geintje van het werk van mijn man.

Waar we wel van baalden is dat sommige mensen zich niet afmelden of heel laat (we hadden gezegd graag afmelden voor 29 mei) want idd het kost anders geld.