Janine1990 schreef:_San87_ schreef:Ik had het in mijn voorbeeld over mezelf. Op gegeven moment was ik voor 6 familieleden tekeningen/schilderijen aan het maken die zij vervolgens cadeau konden doen aan anderen.
Sorry, die had ik ff gemist!
Dat is natuurlijk geen stijl
Askja schreef:Wat mij opvalt aan de openingspost is dat er gezegd wordt dat de zus het niet breed heeft, daar 'best iets aan kan doen' maar ervoor kiest dat niet te doen (hetgeen niet nader toegelicht wordt dus dat moeten we dan maar aannemen), maar dat ze dat 'natuurlijk' helemaal zelf moet weten.
Vind jij dat echt ts? Ik geloof er namelijk niets van. Op mij komt het over alsof jij je zus stiekem een beetje een luie profiteur vindt die een voorbeeld aan jou zou moeten nemen. Haar vragen om een pop te haken, als deze af is informeren wat ze ervoor wil hebben, en vervolgens verontwaardigd zijn als ze daar daadwerkelijk op ingaat, in plaats van de pop als bedankje aan jou cadeau te geven, komt op mij nogal dubbel en eigenaardig over.
Misschien moet je eens eerlijk tegen je zus durven zeggen wat je echt van haar keuzes inzake levensonderhoud vindt. Nu neem je haar namelijk niet serieus en wek je de indruk je nogal superieur te voelen jegens haar. Temeer omdat zuslief neem ik aan niet op de hoogte is van het feit dat je dit verhaal op Bokt plaatst.
Selecteer even op de posts van TS, daarin legt ze beter uit wat de situatie van haar zus is en in hoeverre TS daar al aan toe komt.
Dan begrijp je de frustraties van TS absoluut!
Vind ik ook. Enkel maar om aan te geven dat niet alles voor familie altijd maar vanzelfsprekend is om te doen.
Overigens snap ik de frustratie van TS ook, en zou het dan ook zeker opgooien zodra zij haar zus weer ziet.
.
)
regelmatig mooie kleren in bezit gekregen - nachtje biotex en hoepla)
(Mensen kunnen het zichzelf en anderen erg lastig maken...)
maar wellicht heb je 'jezelf vervolgd' en denkbaar nooit met persoon x overlegd over "ik wil je graag helpen maar je moet het ook zelf leren kunnen".