Verliefdheid niet wederzijds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:43

Is het niet beter om beide heren zelf te laten uitzoeken wat hun vriendschap waard is? Als TS zelf het vriendschappelijk contact niet meer wil is dat toch ok zonder dat haar partner daarom hetzelfde moet doen? Niet alle vrienden moeten toch gemeenschappelijk zijn? Als TS hem mijdt is het probleem toch van de baan? Je kan als buitenstaander toch niet inschatten waarom haar partner de vriendschap wel wil laten bestaan? Mss is er een diepe band om één of andere reden die wij niet weten en wil hij die niet snel verbreken (kan om allerhande zaken zijn) of mss is die band integendeel gewoon oppervlakkig om leuke dingen samen te doen. Wat maakt het nog uit? TS heeft er geen last meer van want geen contact, dan is dat toch een non issue geworden? Los van hoe laakbaar het is om zo'n dingen te zeggen en willen doen met de partner van een vriend. Dat is toch aan de partner om daar mee om te gaan (of niet).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:02

cursebreaker schreef:
Ik snap wat dat betreft echt niet dat mannen onderling, elkaar zo makkelijk kunnen vergeven - al durf ik te zweren dat mijn man dit nooit zou vergeven van een vriend.

Denk niet zo dat dat een mannending is, denk meer dat dat van die specifieke verloofde is. Mijn vriend zou dit ook niet accepteren.
Rakkie123 schreef:
Hoe korter de boodschap, hoe duidelijker het wordt.

Mij valt op dat mensen veel te veel praten, ze willen uitleggen, aardig gevonden worden, verzinnen alternatieven.

Mee eens. En daarmee geven mensen eigenlijk alweer een opening voor gedrag dat ze absoluut niet willen. Je hoeft echt je verontschuldigingen niet aan te bieden voor het niet accepteren van bepaald gedrag.

Rakkie123 schreef:
Het meest verbijsterende voorbeeld....man vermoord exvriendin, zus ex vriendin biedt zich op een presenteerblaadje aan....de strik zit er nog om.....

Het antwoord op die vraag zit denk ik eerder in het verleden van die vrouwen...... goede kans dat ze een vader hebben die hun moeder sloeg, of op een andere manier als kind zwaar getraumatiseerd zijn. Mensen hebben de neiging zich aangetrokken te voelen tot wat ze kennen. Dat is voor beide geslachten hetzelfde. Alleen vrouwen worden veel vaker slachtoffer van geweld, en zullen dus veel vaker dit gedrag vertonen.

nessinator

Re: Verliefdheid niet wederzijds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 11:20

Mijn verloofde is inderdaad makkelijk in het acties en emoties scheiden, maar hij heeft de vriend niet vergeven hoor! Hij houdt eerder een extra oogje in het zeil, en is er als de kippen bij mochten die woorden toch overgaan in daden. Hij vindt dat je geen controle hebt over welke emoties je voelt, maar wel over wat je met die emoties doet (hetzelfde als iemand wel/geen mep verkopen als je erg boos wordt bijvoorbeeld). Dat vind ik heel nobel van hem. En het laatste wat ik wil is hem beperken, op wat voor manier dan ook, in hoe hij zijn vrije tijd besteedt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:22

Misschien dat jouw verloofde na het vrijgezellenfeest na gaat denken over de vriendschap. Ik zou als goede vriend(in) beide doen (mits het financieel te behappen is).

Of was het de bedoeling om met 4 iets meer te doen als gezellig uit eten of zo? Maar kan ook best zijn dat jouw verloofde het er wel nog met hem over heeft gehad toen jij er niet bij was maar dit nog niet ter sprake is gekomen?

Ik begrijp dat je nu niks kan/wil zeggen en ik zou het op zijn beloop laten gaan wat betreft vrijgezellenfeest. Zou de partner van die "vriend" dan ook naar jouw vrijgezellenfeest komen? of is het vooral iets tussen jullie drie en komt ze mee met haar man/vriend?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:12

nessinator schreef:
Mijn verloofde is inderdaad makkelijk in het acties en emoties scheiden, maar hij heeft de vriend niet vergeven hoor! Hij houdt eerder een extra oogje in het zeil, en is er als de kippen bij mochten die woorden toch overgaan in daden. Hij vindt dat je geen controle hebt over welke emoties je voelt, maar wel over wat je met die emoties doet (hetzelfde als iemand wel/geen mep verkopen als je erg boos wordt bijvoorbeeld). Dat vind ik heel nobel van hem. En het laatste wat ik wil is hem beperken, op wat voor manier dan ook, in hoe hij zijn vrije tijd besteedt.

Klinkt heel gezond :) alle twee :)

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:10

Avalanche81
Whatever het verleden, wat ik er mee aan wil geven, mannen en vrouwen, het verschilt niet zoveel, als het er om gaat `gekkigheid` te vergeven.

Wij kunnen hier vanachter de pc niet zien wat de achtergrond van mannen en vrouwen is.
Maar hun gedrag is niet zo enorm afwijkend in dat opzicht, niet het verschil in denken tussen man en vrouw....wel tussen personen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:16

Rakkie123 schreef:
Avalanche81
Whatever het verleden, wat ik er mee aan wil geven, mannen en vrouwen, het verschilt niet zoveel, als het er om gaat `gekkigheid` te vergeven.

Wij kunnen hier vanachter de pc niet zien wat de achtergrond van mannen en vrouwen is.
Maar hun gedrag is niet zo enorm afwijkend in dat opzicht, niet het verschil in denken tussen man en vrouw....wel tussen personen.

Mee eens hoor :) vond het ook goede posts