Iedere ochtend wakker worden met dit uitzicht is in ieder geval geen straf....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Waikiki schreef:Ik woon al bijna 7 jaar in Australië en heb mijn sponsorship hier ook gedaan. Ik kreeg mijn residency meer dan 2 jaar geleden. Reken maar op rond de 4000euro voor een skilled visa, en rond de 8 a 9000 euro voor je PR. Prijzen gaan omhoog en het wordt ook moeilijker. Mijn PR proces duurde 7 maanden van het aanvragen totdat ik het kreeg. In de tussentijd betaal je meer belasting dan de rest en zit je vast aan je baan. Je betaald meer voor ziekenkosten etc maar krijgt minder terug totdat je PR bent.
Terug zou ik never nooit niet willen. Ik vervloek Nederland soms dat ze geen dubbele nationaliteit toestaan, en zou het haast daarvoor opgeven....
hoe ben je in Australia terecht gekomen? Booooo schreef:Waikiki schreef:Ik vervloek Nederland soms dat ze geen dubbele nationaliteit toestaan, en zou het haast daarvoor opgeven....
Ligt er maar net aan voor welk land.
mijn oma en tante hebben zowel een Nederlands als Frans paspoort. En mijn oom Duits en Nederlands. superpony schreef:We zijn natuurlijk hier erg gewend om te fietsen in principe. Ik vind dat zelf ook fijn en pak niet graag voor alles de auto.
Maar als ik naar een ander land ga, zijn al die andere dingen ook de charmes van een land.
Je merkt sowieso binnen de paardenwereld al, dat we in Nederland niet zo goed gewend zijn grote afstanden af te leggen, of iig niet met regelmaat. Mezelf incl. Als ik naar mn merrie in Z Limburg wil, plannen we dat. Waar ik weet dat er Amerikanen zijn die dat dagelijks naar hun werk rijden of het een normale afstand vinden naar familie, een ziekenhuis etc.
Het mooiste zou zijn als je wat makkelijker zou kunnen emigreren. Als ik echt heel diep in mn hart zou kijken, zouden we misschien elk jaar een nieuw avontuur aangaan. Of een half jaar Nederland en een half jaar een ander land en dan elke keer een ander land. Er is zoveel moois.
moonsparkle schreef:Waikiki schreef:Ik woon al bijna 7 jaar in Australië en heb mijn sponsorship hier ook gedaan. Ik kreeg mijn residency meer dan 2 jaar geleden. Reken maar op rond de 4000euro voor een skilled visa, en rond de 8 a 9000 euro voor je PR. Prijzen gaan omhoog en het wordt ook moeilijker. Mijn PR proces duurde 7 maanden van het aanvragen totdat ik het kreeg. In de tussentijd betaal je meer belasting dan de rest en zit je vast aan je baan. Je betaald meer voor ziekenkosten etc maar krijgt minder terug totdat je PR bent.
Terug zou ik never nooit niet willen. Ik vervloek Nederland soms dat ze geen dubbele nationaliteit toestaan, en zou het haast daarvoor opgeven....
Qua tijd vindt ik het nog wel meevallen, maar van de prijs schrik ik welhoe ben je in Australia terecht gekomen?
Waikiki schreef:Ik woon al bijna 7 jaar in Australië en heb mijn sponsorship hier ook gedaan. Ik kreeg mijn residency meer dan 2 jaar geleden. Reken maar op rond de 4000euro voor een skilled visa, en rond de 8 a 9000 euro voor je PR. Prijzen gaan omhoog en het wordt ook moeilijker. Mijn PR proces duurde 7 maanden van het aanvragen totdat ik het kreeg. In de tussentijd betaal je meer belasting dan de rest en zit je vast aan je baan. Je betaald meer voor ziekenkosten etc maar krijgt minder terug totdat je PR bent.
elnienjo schreef:Waikiki schreef:Ik woon al bijna 7 jaar in Australië en heb mijn sponsorship hier ook gedaan. Ik kreeg mijn residency meer dan 2 jaar geleden. Reken maar op rond de 4000euro voor een skilled visa, en rond de 8 a 9000 euro voor je PR. Prijzen gaan omhoog en het wordt ook moeilijker. Mijn PR proces duurde 7 maanden van het aanvragen totdat ik het kreeg. In de tussentijd betaal je meer belasting dan de rest en zit je vast aan je baan. Je betaald meer voor ziekenkosten etc maar krijgt minder terug totdat je PR bent.
Belachelijk idd, Nederland zit vol met dubbele nationaliteiten, maar de nationaliteit van hun bloedeigen onderdanen moet opgeven worden als je er een andere nationaliteit bijkrijgt.
Een NL vriendin van mij is in Nederland met een Bulgaar getrouwd en samen zijn ze naar Australie geemigreerd. De Bulgaar is op dit moment dus in het bezit van 3 nationaliteiten (want hij hoefde zijn Bulgaarse niet op te geven om Nederlander te worden) en hij hoeft ook de Nederlandse niet op te geven om Australier te worden. Mijn vriendin wél, zij is nu dus alleen nog Australische. Zó krom!
Frummels schreef:Zoals ik hierboven al aangaf hangt dat denk ik af van welke nationaliteit je erbij krijgt? Want mijn oma en tante hebben beiden een Nederlands paspoort, emigreren naar Frankrijk en mogen hun Nederlandse nationaliteit houden naast hun Franse. Voor mijn oom hetzelfde met Nederlands en Duits.
Frummels schreef:Maar je hoeft toch niet perse uitkeringen uit nederland te krijgen als je in t buitenland woont en werkt?
Sizzle schreef:Frummels schreef:Maar je hoeft toch niet perse uitkeringen uit nederland te krijgen als je in t buitenland woont en werkt?
Dat heeft niets met de dubbele nationalitet te doen maar alles met slechte boekhouding van de overheid.