Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
denice schreef:Het is algemeen bekend dat ieder jaar overstappen je geld oplevert, dus het is sowieso de moeite waard om je er in te verdiepen. Dat kan natuurlijk ook zelfstandig. Gebeld worden vind ik nog vervelender dan aan de deur.
), dus ze gaan uit van schattingen op basis van gemiddelden. Ibbel schreef:klopt, dat kunnen ze ook niet weten. Tevens kunnen ze ook niet zien wanneer jij jouw huidige contract hebt afgesloten. Heb je bijvoorbeeld in 2017 je tarieven vastgezet voor 5 jaar dan is er geen maatschappij die deze vandaag de dag nog zo goedkoop aan kan bieden.Ik vind het altijd wel interessant als ze beweren dat ze al voor je hebben berekend dat je goedkoper uit bent. Mijn vraag zou dan meteen zijn: "Hoe komt u aan mijn verbruiksgegevens?"
Die hebben ze uiteraard niet (mag ik tenminste hopen), dus ze gaan uit van schattingen op basis van gemiddelden.
Die schattingen kloppen vaak niet natuurlijk, een gemiddelde ontstaat door uitschieters naar boven én naar beneden.

Jeah right, een boete als je opzegt omdat je verhuist.. Ik heb ze een prettige dag gewenst
amandananana schreef:Wij hebben vorig jaar de politie gebeld over een verkoper van Budgetenergie die meteen onze gang binnenstapte toen mijn vriend de deur open deed en zijn tablet op de tafel in de woonkamer zette. Ondanks meerdere verzoeken van mijn vriend te vertrekken ging hij niet, beschuldigde mijn vriend van liegen toen hij zei dat hij niet wist wat hij nu betaalde voor energie. ik was boven bezig. Ben naar beneden gegaan, heb gezegd dat ik mijn vriend meerdere keren heb horen vragen of hij weg wilde gaan en nu dus nogmaals het niet meer zo vriendelijke verzoek om te vertrekken. Hierop kwam hij heel dicht bij mij staan en zei: ‘zo, dus de chickies maken in dit huis de dienst uit..’ en daarna is hij weggegaan.
Ik vond dit echt een hele vervelende en ook wat enge ervaring, heb daarna de politie en het bedrijf waarvoor hij werkte gebeld en kreeg hier als antwoord dat zij vonden dat het allemaal wel meeviel maar hij niet zo ‘amicaal’ had mogen zijn.
wij kopen dus echt nooit iets aan de deur, de deur wordt meteen weer gesloten nadat we hebben gezegd dat we geen interesse hebben. 
Gaat mij iig niet weer gebeuren
Daar controleren de boa’s ook op. En dan waarschuwen ze je dus. alice0cullen schreef:Ik heb al eens twee boa 's die ineens naar binnen stuiteren zonder aan te bellen of wat, hadden folders voor inbraakpreventie en zagen dan de deur niet op slot zat. Vond het toch wat vreemd.
Beste man verteld dat ik continue door de garage naar buiten aan het lopen was