Elektrische bakfiets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:18

sita12 schreef:
Heleen_B schreef:
Oh nu snap ik wat je met schuin bedoelt haha, daar schakel ik gewoon terug naar de 1 en dan kom ik er wel op. Even iets ruimer aansnijden.

Hmm eerst nog maar eens proberen zonder kids en zonder zwangere buik

Haha dat is wel fijn voor ze. In het begin moet je echt wennen maar dat gaat snel genoeg.
Ik ga er gewoon schuin over maar met een iets grotere bocht maar dat moet je gewoon ff uitproberen.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 19:08

KletsKoekje schreef:
Ik ben inmiddels wel erg handig ermee. Zo'n schuine drempel neem ik de bocht wat groter en rustiger en geen problemen met kiepen. Moet wel zeggen dat kans op kiepen wat groter is/voelt zonder kids. Met kids is de bak zwaarder en kom je sowieso niet snel van de grond. Maar ik heb dan ook 4 kids in de bak meestal.

Ik vindt met kids inderdaad beter fietsen dan zonder.

Mijn buikspieren zijn momenteel ook niet heel sterk natuurlijk gister controle gehad baby doet t goed maar hebben 1 cm ontsluiting en ze kon het hoofdje voelen dus ga maar niet fietsen! Binnen nu een twee weken zal nummer 3 er wel zijn

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:16

sita12 schreef:
KletsKoekje schreef:
Ik ben inmiddels wel erg handig ermee. Zo'n schuine drempel neem ik de bocht wat groter en rustiger en geen problemen met kiepen. Moet wel zeggen dat kans op kiepen wat groter is/voelt zonder kids. Met kids is de bak zwaarder en kom je sowieso niet snel van de grond. Maar ik heb dan ook 4 kids in de bak meestal.

Mijn buikspieren zijn momenteel ook niet heel sterk natuurlijk gister controle gehad baby doet t goed maar hebben 1 cm ontsluiting en ze kon het hoofdje voelen dus ga maar niet fietsen! Binnen nu een twee weken zal nummer 3 er wel zijn

Haha nee dat lijkt me niet het beste moment om dan te gaan stunten met de nieuwe fiets. Spannend, gaat echt opschieten nu

Onze babboe curve wordt donderdag geleverd.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 19:18

sita12 schreef:
KletsKoekje schreef:

Haha nee dat lijkt me niet het beste moment om dan te gaan stunten met de nieuwe fiets. Spannend, gaat echt opschieten nu[/quote]

Ja echt zo spannend hahaha
Heb al paar dagen krampen en uitstraling naar mijn benen maar of dat van baby is of spierpijn of mijn Bekken durf ik niet goed te zeggen voorlopig afwachten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:34

Oh nee doe maar niet meer :') Wat spannend TS! Veel succes de komende weken

Heleen_B

Re: Elektrische bakfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:34

En hoe gaat het nu met de fiets TS?

Hier toch besloten nog een babyschaal te bestellen. Maxi cosi neemt vrij veel ruimte in. De maxi cosi kunnen meenemen is wel handig, zeker in het begin als je ze nog niet zo makkelijk vast kan houden. Maar maken we straks toch minder gebruik van. En met babyschaal kan de kinderwagen nog makkelijker mee in de bak

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 21:00

Heyyy

Ik was van plan om niet meer te fietsen tot de baby er is maar kon toch de verleiding niet weerstaan. Afbeelding
Afbeelding

Dus de kids van dagverblijf opgehaald. Het ging al een stuk beter alleen een tractor met kar is eng als die je inhaalt op een land weggetje hahah
Ofnaja dat vindt mama dan toch de kids die riepen alleen maar tractor !!!! Het fietsen opzich gaat wel goed alleen ruim 39 weken zwanger werkt niet echt mee.

Owhh en mijn kussentjes zijn binnen, ik weet niet of je ze goed ziet op de foto.
Ik heb ze nu er gewoon ingelegd en niet bevestigd met de klittenband. Voor nu blijft het goed zitten.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:04

Ja ik zie ze, zijn ze een beetje dik?
Succes met de laatste loodjes!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:18

Knap dat je überhaupt nog zo kunt fietsen met 39 weken én ontsluiting

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 08:44

Heleen_B schreef:
Ja ik zie ze, zijn ze een beetje dik?
Succes met de laatste loodjes!

Ja ze zijn wel redelijk van dikte, ik zal straks even een foto maken.
DiantaM schreef:
Knap dat je überhaupt nog zo kunt fietsen met 39 weken én ontsluiting

Tja eigenwijs en maar hopen dat t eerder aan de gang gaat

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:21

Haha ik zat ook met 39+6 nog op de bakfiets en 7 uurtjes later was ik bevallen

MizzMontana
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:27

Wij hebben besloten om een Troy aan te schaffen en gelijk besteld, inclusief maxicosi-drager. Maar nou belde de fietsenmaker op dat hij die drager niet kan installeren in de Troy als je er nog 2 kinderen bij in wil :o?
Het zou volgens hem wel passen op de Vouge want die is 5 en breder, maar die vond ik helemaal niet fijn fietsen :=

Sita (en andere bokkers met de Troy en 3 kinderen, waarvan 1 in een maxicosi) hoe hebben jij dat gedaan? Heb je daar ook foto’s van met maxicosi en 2 kinderen er in?
Bij jou moet de baby nog geboren worden maar heb je het al gepast met maxicosi er in? Ik zit nog te denken om eventueel voor een babyschaal te gaan omdat dat minder ruimte in neemt, maar die ziet er uit alsof ze daar veel minder stabiel en te recht op in zitten in verhouding met een maxicosi.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:30

Ik heb net het eerste ritje met de babboe curve met kids erin achter de rug. Ze vonden het fantastisch. Het enige enge is om dus een drempel te nemen. Rechtdoor over een drempel is geen probleem, maar schuin wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:21

Goh door jullie instabiele verhalen ben ik helemaal aan het afknappen eerlijk gezegd -O-

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:25

pmarena schreef:
Goh door jullie instabiele verhalen ben ik helemaal aan het afknappen eerlijk gezegd -O-

Een driewieler is nou eenmaal anders fietsen dan een tweewieler. Maar ik vind het juist heel veilig voelen, mits je rekening houdt met de omstandigheden.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 14:28

pmarena schreef:

Naar mate ik meer fiets wordt ik steeds stabieler gelukkig . Ik vindt driewieler juist ideaal! Het fijne is dat je gewoon kunt blijven zitten terwijl je stilstaat.
ik heb de maxicosie eerlijk gezegd nog niet gepast ik heb zo en zo een babyschaal dus dat is een optie. En is een maxicosie houder echt nodig? Als onze kids tegen over elkaar zitten past de maxicosie houder gewoon op de bodem van bak. Of de twee kids op een bankje en de maxicosie op het andere bankje met spanbanden vast.

Ik zal get binnenkort eens uitproberen en foto’s maken

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:51

Hier een gedeeltelijke meelezer die even inbreekt in dit topic, (heb na pagina 1 even alles overgeslagen, dus weet niet of iemand anders het zelfde al gepost heeft; sorry dan)

Toen mijn nummer 3 op komst was overwoog ik ook een bakfiets, om zo 3 kinderen per fiets te kunnen vervoeren.
Uiteindelijk niet gedaan omdat het ding nooit door de tuinpoort zou passen en ik hem niet in de voortuin wilde hebben. (en het me een beetje zwaar trappen leek, de elektrische bakfiets was toen trouwens nog niet uitgevonden)
Toen gekozen voor een fietskar, een hele ruime die door een deur van 80 cm kon (parkeerde hem thuis in de gang). Jaren lol van gehad, was zo ruim dat een 10-jarige er nog mee vervoerd kon worden (had een laadvermogen van 55 kilo)

Voor mensen die om wat voor reden dan ook niet aan een bakfiets kunnen of durven, is de fietskar (al dan niet met een elektrische fiets daarvoor) misschien ook nog een optie?

TS; fijn dat je een fijne kar hebt en succes met de bevalling!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:55

Nooit bang geweest met de fietskar dat ze hem over het hoofd zouden zien?

Mijn zoontje van 3 bijna 4 is te lang geworden voor het achterzitje op de fiets. Bakfiets kan en wil ik niet, maar een fietskar zou bijna nog een oplossing zijn

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:07

pmarena schreef:

Nee, niet afknappen! :(:)
Het is even wennen, maar daarna juist ideaal. Vooral even rustig aan doen bij bochten en hobbels, maar dat wordt al snel automatisme. En omdat je elektrische ondersteuning hebt, kost het geen enkele moeite om daarna weer tempo te maken.

Juist het feit dat een driewieler altijd stabiel staat in stilstand (bij wegfietsen of verkeerslicht) vind ik een echte luxe.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:30

Ik heb een Velora maar die is nagenoeg gelijk aan de Troy. Maxicosi houder zit vast op de bodem maar dat betekent wel dat er 1 bankje uit moest. En als de maxicosi erin zit dan kan er op het bankje dat er nog in zit 1 kind zitten. Een tweede zou met de voeten in de maxicosi zitten :+ zo’n ding neemt toch verrassend veel ruimte in. Nu alsnog een babyschaal besteld en vandaag in de bakfiets gemaakt. Bedacht me later alleen dat ze dan wel meer in de wind zitten.
En wat jij zegt idd mizzmontana bij een babyschaal liggen ze er wel meer op en rechterop ten opzichte van maxicosi. Van de week als het mooi weer is gaan we het eens uitproberen.

Afbeelding

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 18:09

hoefnageltje schreef:
Hier een gedeeltelijke meelezer die even inbreekt in dit topic, (heb na pagina 1 even alles overgeslagen, dus weet niet of iemand anders het zelfde al gepost heeft; sorry dan)

Toen mijn nummer 3 op komst was overwoog ik ook een bakfiets, om zo 3 kinderen per fiets te kunnen vervoeren.
Uiteindelijk niet gedaan omdat het ding nooit door de tuinpoort zou passen en ik hem niet in de voortuin wilde hebben. (en het me een beetje zwaar trappen leek, de elektrische bakfiets was toen trouwens nog niet uitgevonden)
Toen gekozen voor een fietskar, een hele ruime die door een deur van 80 cm kon (parkeerde hem thuis in de gang). Jaren lol van gehad, was zo ruim dat een 10-jarige er nog mee vervoerd kon worden (had een laadvermogen van 55 kilo)

Voor mensen die om wat voor reden dan ook niet aan een bakfiets kunnen of durven, is de fietskar (al dan niet met een elektrische fiets daarvoor) misschien ook nog een optie?

Hier een fietskar gehad maar daar paste maar twee kindjes in.
In had dus en een mama fiets aan moeten schaffen voor nummer drie en vond de fietskar erg zwaar achter mijn fiets.

Ook vond ik het erg eng omdat de kar achter je fiets hangt en je dus niet ziet wat er achter je gebeurd.

TS; fijn dat je een fijne kar hebt en succes met de bevalling!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:56

Vandaag voor het eerst in de babyschaal gezeten:
Past op zich mooi maar zit best rechtop. Nog paar keer even proberen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:30

Keet schreef:
Nooit bang geweest met de fietskar dat ze hem over het hoofd zouden zien?

Mijn zoontje van 3 bijna 4 is te lang geworden voor het achterzitje op de fiets. Bakfiets kan en wil ik niet, maar een fietskar zou bijna nog een oplossing zijn

Ik heb een elektrische fiets met een fietskar er achter, weliswaar voor de honden maar het idee is redelijk hetzelfde.
Er zitten goede reflectoren op, een vlag en ik moet zeggen dat ik hier (plattelandsdorp) regelmatig mensen met een fietskar zie fietsen, het verkeer is er dus redelijk aan gewend. Kans op over het hoofd zien acht ik niet zo groot, al let ik met kar wel éxtra op of andere bestuurders me hebben gezien :j

MizzMontana
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:55

Dat ziet er best aardig uit Heleen, hoe oud is jouw baby?
Misschien gaan we toch voor de babyschaal er bij en dan bedenkt mijn man vast een constructie om dat ding te bevestigen waarbij de baby minder rechtop zit.

Sita, ik weet niet of de maxi cosi houder echt nodig is, maar het lijkt mij geen fijn idee als dat ding los in de bak staat. Heenweg zitten er bij mij twee kindjes bij in, maar terugweg kan dat ding dan over de hele bodem glijden als ik toch plotseling moet remmen of uitwijken.
De fiets is nog niet bij ons dus misschien is het wel heel anders dan dat ik me voorstel hoor.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:02

Hier ontzettend genoten van de bakfiets met het mooie weer. De oudste kletst over alles en de jongste zwaait vanuit haar peuterstoeltje overal naar.
Afbeelding