Zwangerschappen/omgeving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 13:07

Liezel1, helaas beslist het ziekenhuis of ze die echo willen maken dan. Vragen staat vrij, maar mijn ervaring is dat ze bij de 2e zwangerschap geen controles doen ofzo, omdat er de 1 x een MK was.
Ik ben idd wel bezig op de achtergrond met dingen die we nog kunnen doen. Echter bleek gister bij de huisarts dat we idd álles eraan gedaan hebben en/of doen.
Qua voeding, sporten, medicijngebruik. alle bloedwaarden zijn natuurlijk ook ''gewoon goed''.

Een collega van me zei dat we misschien eens moeten kijken naar acupunctuur icm Chinese kruiden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 13:13

_lautje_ schreef:
Daarmee doe je het verdriet van een heleboel vrouwen tekort en klink je vooral bijzonder afgunstig.
Hiermee zeg je eigenlijk hetzelfde als die mensen die jij zo irritant vindt joh het komt vanzelf.

Jij krijgt ook vanzelf hulp alleen niet nu omdat nu nog de kans groter is dat...

Ik word iig echt heel boos als mensen teksten zoals hierboven gaan uitslaan. Jij vind jezelf vooral heel zielig en dat mag maar je bent niet zieliger dan ieder ander die om wat voor reden geen kind kan krijgen.

Vind het wel fijn dat je exact uitdrukt hoe ik me soms voel als weer eens een arts zegt: hier is weer een jaar >;)
Ik denk dat je mijn zin verkeerd opvat/leest (of ik heb hem niet handig neergeplant).
Ik bedoel te zeggen; dat indien je van het ziekenhuis allerlei mogelijkheden 'aangereikt' krijgt en je doet deze behandelingen, dan weet je dat je er álles aan gedaan hebt wat binnen je bereik lag.

Ik ben blij dat je de volgende zin hebt aangepast:
Citaat:
Jij krijgt ook vanzelf hulp alleen niet nu omdat nu nog de kans groter is dat...

Dit is namelijk BS. Ik krijg geen hulp omdat ik miskramen gehad heb en mijn lijf dus mogelijkheid heeft om bevrucht te worden.

Anoniem

Re: Zwangerschappen/omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:23

Ts, ik snap Lautje ergens wel. Ik vind het wel niet kunnen dat het zo gevoelloos in een topic wordt gekwakt. Maar... In jou openingspost van begin dit jaar staat dat je ruim de 30 voorbij bent. Dit ben je niet. Je was toen net 33 en wordt er nu 34. Dat is niet ruim. Ik snap dat als je op alles zo een kijk hebt alles er ook veel zwarter uit ziet.

Ik wil jou enkel aanraden om jou zeker ook mentaal te laten ondersteunen, voor je niet meer leeft met kinderwens die moeilijk gaat, maar een moeilijke kinderwens jou leven wordt. Veel succes nog ts.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:17

Ik snap TS haar frustratie wel en ik denk dat veel mensen niet begrijpen hoeveel frustratie je kan opbouwen door zo een situatie.

Ik heb ook meer dan een jaar moeten proberen alvorens ik zwanger was. De afspraak was al vastgelegd voor extra controles toen ik dan toch plots zwanger was. Na een prachtige en goede zwangerschap van 27 weken is er iets acuut misgegaan waardoor ik mijn mooie dochtertjes verloren ben voor dat ik het besefte. Dit is nu 4 maanden geleden...
Schoonzus 1 kan elk moment bevallen en schoonzus 2 is ondertussen ook zwanger. Ik wou dan mensen konden begrijpen hoeveel frustraties en verdriet zoiets met zich mee brengt. Op de slechte dagen kan ik ook wel 1000 redenen verzinnen waarom ik meer “recht” zou hebben op een kindje. Rationeel gezien is dat natuurlijk bullsh*t en dat besef ik ook. Als ik naar de Ikea ga dan wordt het soms een marteling om alle gelukkige ouders en zwangere vrouwen te zien. Ook dan vind ik wil telkens een puntje wat hun “slecht” zou maken. Ik heb zoiets niet in de hand en ik weet zelf ook dat het gewoon onzin is. Maar hormonen en emoties gaan hand in hand en dat geeft soms heftige gedachten. Ik spreek deze niet uit maar dat neemt niet weg dat ik niet vaak zo denk. Naar mijn schoonzussen toe krijg ik nu ook amper iets verwoord... wanneer baby 1 geboren wordt dan gaan we zeker op bezoek en het cadeautje ligt al klaar (snel online besteld want babywinkels zijn verschrikkelijk). Maar ik ben hier in mijn hoofd al een maand mee bezig over hoe we dit gaan aanpakken en dat ik mij moet vermannen op dat moment.
Ondertussen ben ik ook op de afdeling fertiliteit beland om de eerste onderzoeken te laten doen. Ze snappen mijn insteek maar ze zeggen ook dat ze wsl na de eerste onderzoeken ook weer gaan aanraden om te wachten. Daar zie ik ook echt tegenop maar ik begrijp dat ook wel.

Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt TS. Maar weet ook dat je niet alleen staat in deze frustratie.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:43

Vumana89 schreef:
Liezel1, helaas beslist het ziekenhuis of ze die echo willen maken dan. Vragen staat vrij, maar mijn ervaring is dat ze bij de 2e zwangerschap geen controles doen ofzo, omdat er de 1 x een MK was.

Jij kunt gewoon een echobureau bellen en daar elke week een echo laten maken als je wilt. Die kosten zijn alleen wel voor jezelf...
Dus nogmaals: het staat je vrij om meerdere echo's te laten maken.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:25

Ik hoop dat je mijn post niet verkeerd opvat...

Helaas ook hier ervaringsdeskundige, 3 verschillende miskramen gehad waarbij het twee keer goed fout is gegaan. Hierdoor begrijp ik ook je frustratie en verdriet.

Ook ik heb alle onderzoeken gehad, hier kwam ook niks uit. Conclusie: dikke vette pech 3 x ( geloof er nog steeds niks van). Wel heb ik nu 2 gezonde kinderen, zonder hulp. Voor mij gevoel twee keer mega veel geluk gehad.

Wel lees ik in je post zoveel frustratie verdriet en woede dat het misschien goed is eens met een proffesioneel iemand te gaan praten? Wat andere bokkers waarschijnlijk ook bedoelen is dat je je wereldje op deze manier heel erg klein maakt. En tuurlijk is dat je eigen keuze en tuurlijk heb je het recht alles wat met babys en zwangerschappen te maken heeft te ontlopen.

Ik hoop voor je dat je snel gezond zwanger bent en een wolk van een baby mag krijgen maar op deze manier door blijven lopen gaat je niet gelukkig maken in de toekomst.

:(:)