Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:58

Nou ja, wat bizar! Ik zou toch ook inderdaad contact opnemen met een advocaat, en inderdaad, als hij aangifte kan doen dan jij toch zeker ook!?

Heel veel sterkte TS

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:01

Hebben ze ook expliciet gezegd dat je verdachte bent?
Want een verhoor kan ook gewoon zijn om het verhaal nog eens door te nemen!
En idd neem een advocaat.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 21:03

Ja mijn gegevens en logboek zouden ook daar moeten liggen (zou mijn wijkagent regelen). De mevrouw die mij kwam uitnodigen wist echter nergens niks van en ging dit ook controleren.

Ik zei ook dat ik niks te verbergen had omdat ik er zelf last van had en toen zei ze ook iets van jou woord tegen zijn woord. Dus geen idee waarom ik nu als verdachte wordt behandeld.

Ik ga morgen even bellen hoe het zit met advocaat. Waarschijnlijk verdien ik teveel, had al even zitten googlen.

Heb trouwens een afspraak in de avond dus hoop niet dat ik daar uren zit, zo zei ze het ook niet. Want ze had het erover dat ze donderdag de officier van justitie al kon bellen en dat ik dan meteen meer te horen kreeg? Is dat dan iets positiefs misschien?

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 21:06

Cayenne schreef:

Ja ze zei wel meteen dat ik bepaalde rechten had en advocaat mee mocht nemen. Ik kon ook zonder advocaat langs komen en halverwege stoppen als ik er toch wel een zou willen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:08

Rechtsbijstand contacteren en tot woe niks inhoudelijks posten zou mijn tip zijn.

Edit: en contact opnemen met (nieuwe)wijkagent om zelf alle gegevens te hebben.

Furrow

Re: Help, ik word gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:12

Als ze je niets kunnen maken zou ik niet te bang zijn, als iemand een klacht neerlegt is het normaal dat je verhoort gaat worden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:16

Fashionstyle schreef:
Cayenne schreef:

Ja ze zei wel meteen dat ik bepaalde rechten had en advocaat mee mocht nemen. Ik kon ook zonder advocaat langs komen en halverwege stoppen als ik er toch wel een zou willen

Meteen advocaat meenemen, die heeft het ook het makkelijkste als die geen misverstanden hoeft recht te trekken van wat voor zijn/haar hulp gezegd is. Hele gebeuren is behoorlijk emotioneel en dat kan je meer ellende opleveren dan je denkt. Onschuldig zijn maakt niet dat je zo zonder problemen ook weer het bureau uit zal lopen. Ook politie maakt fouten.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:16

wauw wat raar. als je dat progamma gestalkt kijkt dat mensen die er zo erg aan toe zijn geen aangifte kunnen doen of er niks mee gedaan wordt en dsn nu dit leest.

rare wereld! |o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:18

Ashleytjuhh schreef:
wauw wat raar. als je dat progamma gestalkt kijkt dat mensen die er zo erg aan toe zijn geen aangifte kunnen doen of er niks mee gedaan wordt en dsn nu dit leest.

rare wereld! |o

Ja die van gister... had gewoon bewijs maar kon geen aangifte doen :? En deze knakker kan wel aangifte doen, maar blijkbaar zonder bewijs, want TS zegt niks gedaan te hebben.
Bizar verhaal -O-

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:24

LaPluche schreef:
Neem een advocaat mee! Als je als vedachte opgeroepen wordt, dan kunnen ze je tot 6 uur zonder advocaat laten zitten, dus plan die dag maar niks.
En gewoon niets zeggen totdat jouw advocaat erbij is.
Wat een gek land leven we in....

Dit klopt niet. TS is uitgenodigd en komt "vrijwillig". Advocaat is dan op eigen kosten en na verhoor kan ze gewoon gaan. Tenminste ik lees nergens dat ze wordt aangehouden. De rechercheur zal haar direct te woord staan en haar geen uren laten zitten.

Even buiten het verhaal van TS om:
Mocht je aangehouden zijn en je wilt voor je verhoor een advocaat dan heeft de advocaat 2 uur de tijd om te komen. Je zult dan inderdaad moeten wachten omdat het je RECHT is om voor verhoor bijstand te hebben van een advocaat. Je kunt ook afstand doen van dit RECHT en dan kan de recherche je direct verhoren.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:29

Misschien worden jullie beide wel gestalkt?
Sterkte

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:31

Vermoedelijk probeert iemand jullie tegen elkaar uit te spelen. Succes woensdag!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:41

Gewoon gaan woensdag. Als je ook maar enigszins denkt dat ze vragen stellen om je iets te laten bekennen waar je je niet goed bij voelt, beroep je op zwijgrecht. En niks ondertekenen. Ook niet als de politie zegt dat als je tekent dat dan de boel is afgedaan. Eerst de sh*t uitgewerkt op papier waar je 100% achterstaat en dan tekenen. Liefst ook nog ff doorspreken met juridisch loket oid.
Advocaat is duur en kost erg veel tijd.. Niet groter maken dan het is.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 21:55

verootjoo schreef:
Ashleytjuhh schreef:

rare wereld! |o

Ja die van gister... had gewoon bewijs maar kon geen aangifte doen :? En deze knakker kan wel aangifte doen, maar blijkbaar zonder bewijs, want TS zegt niks gedaan te hebben.
Bizar verhaal -O-

Dit is ook echt heel frustrerend. Bij mij zeiden ze namelijk ook dat het niet kon en er anders vrij weinig mee gedaan wordt. En staan ze nu ineens op de stoep.

Zit ook al de hele avond te malen wat ik verkeerd zou hebben kunnen doen richting mijn ex wat de politie als bewijs kan zien.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:56

heb je veel telefoontjes of smsjes gepleegd of veel email verkeer?Ze moeten toch iets hebben?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:59

Ik ben ook benieuwd wat ze hebben. Als ze zogenaamde mails hebben die van jou komen, trap er niet in. En nee, je account is dan niet gehackt. Maar lijkt me stug dat ze daar mee komen, ze moeten ander bewijs hebben dan toch?
Ben erg benieuwd waar ze mee komen.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:10

Jeetje wat heftig zeg allemaal. Hopelijk vinden ze voor jou bewijzen dat je onschuldig bent en vinden ze de echte dader. Ook apart idd dat jij en je ex gebeld worden. Heel veel succes woensdag. Hopelijk kom je ondanks het voor jou is wat onterecht is misschien een stukje veder.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:16

beatje schreef:
heb je veel telefoontjes of smsjes gepleegd of veel email verkeer?Ze moeten toch iets hebben?

Hoe goed bedoeld deze vragen ook zijn... Ik zou er (openbaar) op internet niet op antwoorden. Zeker niet nu je verhoord gaat worden.

Succes/sterkte iig

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:23

Hutcherson schreef:
Gewoon gaan woensdag. Als je ook maar enigszins denkt dat ze vragen stellen om je iets te laten bekennen waar je je niet goed bij voelt, beroep je op zwijgrecht. En niks ondertekenen. Ook niet als de politie zegt dat als je tekent dat dan de boel is afgedaan. Eerst de sh*t uitgewerkt op papier waar je 100% achterstaat en dan tekenen. Liefst ook nog ff doorspreken met juridisch loket oid.

Die advocaat kan je erg veel ellende (en geld) schelen als je die meteen al inzet, stalkers zijn gehaaid in het pesten van slachtoffers, ga niet op eigen houtje aanklooien, wet is niet altijd logisch voor ons gevoel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 00:44

Juridisch loket miss handig?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 00:59

PureSG schreef:
Nou ja, wat bizar! Ik zou toch ook inderdaad contact opnemen met een advocaat, en inderdaad, als hij aangifte kan doen dan jij toch zeker ook!?

Heel veel sterkte TS

Deze vraag quote ik nog even. Want vraag me dit ook af.

Mogelijk zijn ze bij je ex geweest en die verteld natuurlijk een ander verhaal. En nu zou het een zaak kunnen zijn. Dat je officieel verhoord wordt dus niet zozeer als verdachte.

Toen ik iemand als vermist ging opgeven. Werd ik bijvoorbeeld ook officieel verhoord. Maar ik was geen verdachte ze wilde alles weten en dat werd officieel vast gelegd.

Ik zou helemaal nog geen advocaat mee nemen. Die zou pas in beeld komen als ik officieel verdacht zou zijn of als ik die nodig zou hebben tegen iemand anders.

Iig sterkte.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 01:01

tamary schreef:
Hutcherson schreef:

Die advocaat kan je erg veel ellende (en geld) schelen als je die meteen al inzet, stalkers zijn gehaaid in het pesten van slachtoffers, ga niet op eigen houtje aanklooien, wet is niet altijd logisch voor ons gevoel.

Welnee. Eerst kijken wat het precies inhoud.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 01:25

Ik zou er gewoon woensdag heen gaan, je eigen bewijzen meenemen wat je tot nu toe verzameld hebt. Evt nog een uitdraai van je telefoongeschiedenis waarmee je kan bewijzen dat je vanaf jouw telefoon hem niet gestalkt hebt.
Verder is het in Nederland zo, wie eist, bewijst. Aan hem dus om te bewijzen dat jij hem stalkt en aan jou te bewijzen dat jij gestalkt wordt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 02:34

Nicje87 schreef:
Ik zou er gewoon woensdag heen gaan, je eigen bewijzen meenemen wat je tot nu toe verzameld hebt. Evt nog een uitdraai van je telefoongeschiedenis waarmee je kan bewijzen dat je vanaf jouw telefoon hem niet gestalkt hebt.
Verder is het in Nederland zo, wie eist, bewijst. Aan hem dus om te bewijzen dat jij hem stalkt en aan jou te bewijzen dat jij gestalkt wordt.

Neem alsjeblieft wel een advocaat mee, je zult namelijk niet de eerste zijn die zich schuldig praat. Ik volg op dat gebied ook altijd het advies van mijn vader op, ook al ben je onschuldig dan kun je nog steeds rare dingen zeggen waardoor je jezelf verdacht maakt. Dit komt puur door de wanhoop om je onschuld te bewijzen. Ga dus alsjeblieft niet alleen heen, zeker niet in een stalking-zaak. Een advocaat weet exact welk soort vragen, waar toe kunnen leiden i.s.m. de "verkeerde" antwoorden.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik niet eens heen gaan als ik niet aangehouden ben.

Fashionstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 06:33

Ik ga er zowiezo heen. Ik heb niks te verbergen en weet zeker dat ik het niet ben. Of dit met of zonder advocaat wordt ligt even aan de financiën.

Moeten ze ook aangeven wat ze tegen mij hebben wat mij verdacht maakt of is het echt alleen verhoren wat ik weet?

Ik ga ook zeker proberen om nu een tegenaangifte te doen. Maar achteraf snapte ik ook niet helemaal wat zij zei met ik kan dan dag later officier van justitie bellen en dan jou meer laten weten