Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:41

Raamzicht schreef:
Ik zie weinig afspraken met vrienden. Hebben jullie daar nog wel tijd voor? Veel drukke schema's!

Nee bijna niet. Maar heb ook niet de behoefte ze wekelijks te zien. In de lente en zomer heb ik daar wat meer tijd voor omdat ik de werkzaamheden rondom stal dan ook ‘s avonds kan doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:56

Zorg voor kind (ook brengen naar school, clubjes ed) en huishouden, werk, naar de paarden. Dat zijn wel de vaste dingen die iedere week terugkomen. Ik werk onregelmatig in de gehandicaptenzorg, 24 uur per week. Als ik zo lees heb ik best een relaxt ritme. Maar ik zou van wat ik bij sommigen zie echt gillend gek worden, dat trek ik niet. Ik heb werk wat mentaal best wat vraagt. Ik heb het echt nodig om daarnaast op te laden en weer even tot mezelf te komen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:19

Woow die schema’s van jullie zeg hee.. Ik zou daar niet gelukkig van worden :o

Werk; 24,5 uur per week. In de buurt dus weinig reistijd.

Paarden: 3 aan huis. Meerdere malen voeren per dag. Ik rij/train 3 á 4 dagen ze zijn nog jong. (Ik rij ze niet allemaal 3 of 4 keer). Regelmatig lekker naar het strand/bos en ook vaak op wedstrijd. Ik help ook bij wedstrijden bij de vereniging elke maand.

Vriendinnen; ik spreek sowieso elke week met 1 vriendin af. Samen eten, winkelen, bios of naar yoga. Met 1 andere vriendin doe ik vooral paardendingen, helpen elkaar op wedstrijd enzo. Regelmatig avondje borrelen. En bij een bevriend stel gaan we gemiddeld 1x per maand langs.

Vriend; We doen heel veel leuke dingen samen. Bios, uit eten of gewoon gezellig een bordspelletje doen ofzo. Of juist een avondje samen aan de drank. (Naast dat we samen wonen).

Honden; 2x per week maak ik een grotere wandeling met ze. Ze lopen verder op ‘t erf en in de tuin. En 1x gaan ze met de uitlaatservice mee voor een hele grote wandeling in het bos.

Huishouden; 1 dag per week was ik heel veel. Elke dag even snel stofzuigen. Verder geef ik weinig om een heel schoon huis. Het is prima hoor maar niet brandschoon. Ik vind het zonde van de tijd.

Verder heb ik eigenlijk overal gewoon lekker tijd voor. Weinig stress. :D

Anoniet

Re: Wat zijn jullie vaste bezigheden per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:31

Ik werk 40 uur per week.
Verder probeer ik zo min mogelijk verplichtingen/vaste bezigheden te hebben.
Ik heb echt veel tijd voor mezelf nodig en zou doodongelukkig worden van een nog vollere planning.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:32

Sommigen van jullie hebben de paarden aan huis en voeren meerdere keren per dag.Waarom meerdere keren?Ik heb zo ook aan huis staan en voer ze s'morgens en s'avonds.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:46

Britta31 schreef:
Sommigen van jullie hebben de paarden aan huis en voeren meerdere keren per dag.Waarom meerdere keren?Ik heb zo ook aan huis staan en voer ze s'morgens en s'avonds.

Buiten het aanbieden van voer, vind ik de controle belangrijk. Om die reden ben ik ook altijd 's avonds laat nog even bij de paarden te vinden en laat ik meteen de hond uit. Daarbij voorzie ik ze liever steeds van een nieuwe portie hooi, dan dat ik grote bakken o.i.d. neerzet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:05

Hier werk ik 24 - 30 uur per week in een verpleeghuis.
Het enige vaste verder is dat ik op maandagavond behendigheid doe met mijn hond.
Wat dagelijks wel terug komt is dat ik met de hond wandel, gemiddeld wel 1.5 a 3 uur per dag.
En ergens in de loop van dit jaar komt er ook nog een pup bij.

Sinds kort geen eigen paard meer en dat geeft een hoop rust en tijd.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:10

Ligt aan mijn werkweek. Ik heb om de week nachtdienst van 02.45 tot uiterlijk 11.45. Dan is het na het werken paardrijden, slapen, eten, slapen, werken. Met dagdiensten is het paardrijden, werken, slapen. Mijn vriend heeft nu vakantie dus hij doet het huis nu. Maar zodra dat om is komt het er ook nog tussen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:24

ik werk 40 uur. vertrek 0715, ben 1815 thuis.
op maandag training met de hond, dinsdag avonddienst (11.15 weg, 22.00 thuis), woe of don sporten, zaterdag ook.

iedere dag stal uitmesten, 4-5x in de week rijden.

kattenbak, huishouden zijn dingen die tussendoor gebeuren. was loop ik altijd onwijs mee achter.

met vrienden afspreken... eigenlijk alleen in het weekend, ddw zit ik gewoon vol.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:25

Britta31 schreef:

Ik heb 2 fjorden en een Shetlander die ik niet dik wil hebben. Als ik ze altijd toegang tot ruwvoer geef worden ze echt te dik. Ook met grof hooi uit baaltjes. Dus worden ze 4x per dag gevoerd uit slowfeerders. Dat gaat veel beter.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:26

Momenteel even een uitzondering, maar daarom even wat ik had als schema.

- 36 uur per week stage met enkele reis van en naar stage van ruim een uur.
- hond uitlaten (1 uur per dag).
- 2 tot 3 keer per week sporten á 1,5 tot 2 uur en daarna nog een drankje doen waardoor ik pas laat thuis ben.
- 1 dag per week school (á 8 uur) met enkele reis heen en terug van ruim een uur.
- 1 dag per week werken (á 6 uur) met half uur tot 3 kwartier reizen naar werk.
- 1 keer per week ongeveer een vergadering met de commissie (studentenvereniging) en daarna nog 1 a 2 uur pw dingen daarvoor regelen.
- 1 keer per maand (een dag van 8 uur) vrijwilligerswerk.
- tussendoor om de dag stofzuigen en dweilen, iedere dag even de keuken en wc schoonmaken en elke week op zaterdag of zondag 4 uurtjes wat grover schoonmaken in huis of tuin.
- tussendoor huiswerk wat ongeveer 14 uur per week in beslag neemt.
- en dan heb ik zo ongeveer elke week een afspraak bij huisarts, ziekenhuis, tandarts, etc, etc.
- en als er tijd over is lekker tv kijken/netflixen, met vriendinnen, verjaardagen, etc. etc.

En in de vakanties werk ik extra bij om de studie te kunnen bekostigen zodat ik niet eindig met een mega studieschuld

En ja, mijn situatie is nu dus anders. Ik heb gekozen een half jaartje langer over de studie te doen, omdat ik bovenstaand schema niet meer vol kon houden -O-
Het is nu dus tijdelijk iets rustiger, maar ik ga binnenkort opzoek naar een baan erbij, dus dan wordt het weer drukker...

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:22

Jullie vergeten bokt erbij te zetten!!