Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:verootjoo schreef:Maar superpony: dat is toch niet jouw probleem hoe anderen hun kind opvoeden? En ook niet het probleem van de smartphones.
Voor het smartphone tijdperk waren er ook heus mensen die hun kids anders opvoeden dan jij zelf zou doen. Ik zie om me heen ook een hoop andere visies op opvoeden en ik heb het mijne. Elk kind is anders en elke ouder is anders, dus bij iedereen past ook wat anders.
En als anderen het geen probleem vinden om hun kind de hele dagen achter de PS te laten spelen, so be it.
Ik denk wel dat het een algemeen probleem kan worden. Als iemand mij groet en het kind stapt uit met een telefoon voor zijn neus. Ik zeg hoi X en het kind kijkt niet op en wordt niet geleerd een volwassene netjes terug te groeten, denk ik toch echt niet dat we de goede kant op gaan. En in dit specifieke geval wat ik als voorbeeld noem, spelen er echt meer dingen waar we tegenaan gelopen zijn en wel mee te maken hebben helaas.
Het is ook een algemeen probleem als mensen in gezelschap alleen maar op een schermpje zitten te kijken. Ik blijf tegenwoordig maar weg waar dat gebeurt. Echt geen zin in en ga daar geen moeite voor doen.
En wat ik als voorbeeld eerder gaf. Het is echt wel een probleem als mensen met hun hond lopen en met hun kop naar het scherm. Je weet hier in de buurt precies wanneer bepaalde mensen hun honden lopen uit te laten met kop naar het scherm, want dan is het een en al blaffen en schreeuwen.
En mensen die hun kind niet vertellen dat ze niet op het schermpje moeten kijken op de fiets, moeten we maar normaal vinden? Is niet mijn kind, dus niet mijn probleem? Mag ik ze dan plat rijden als ze 100x fout zijn??
Internet en dit forum hebben echt wel voordelen. Bokt kan info aanbieden en dat is mooi. Op fb en whatsapp kun je contacten onderhouden, dus is modern sociaal zijn.
Maar mensen durven ook veel meer te zeggen. Ik kom in het dagelijks leven echt niet zoveel bijdehandjes mee als hier of op fb bijv.
En je hebt natuurlijk het pestgedrag.
Mensen kunnen door internet op de telefoon erg ver in je prive komen en ook 24uur per dag als ze continu aan staan. Of je dat toelaat ligt deels aan jezelf, maar als je bijv bereikbaar moet zijn voor het een of ander, kan je het andere niet altijd uitschakelen. Hooguit negeren.
Ik zie ook hier en op fb dat mensen zich lijken te vervelen en hun frustraties maar lukraak uitten. Prima, ik zit er niet mee. Heb het te druk verder, ben verder hele ochtend en middag buiten en op pad geweest. Maar het wordt niet gezelliger.
En dan hebben we het nog niet eens over de gezondheidsproblemen door overmatig internetten en naar een scherm staren. Het is wel degelijk een maatschappelijk probleem als mensen meer overgewicht hebben, niet meer goed kunnen functioneren etc.
Ook werklui waar ik dagelijks langs rij staan ook continu op het scherm te kijken. Bij risico beroepen moet dat verboden zijn. En ja, dat is ook een algemeen probleem.
Je kan niet bij alles zeggen; niet op elkaar letten, het is niet jouw probleem. Waar mensen wel op elkaar letten, gaat het een stuk beter.
tengeltje11 schreef:Dat heeft toch niets met mensen te maken die met hun telefoon bezig zijn in het verkeer?
tengeltje11 schreef:Dat heeft toch niets met mensen te maken die met hun telefoon bezig zijn in het verkeer?
lieveli schreef:Shaggy09 schreef:Overigens superpony, denk ik dat als een kind jou geen gedag zegt dat dat meer iets te maken heeft met opvoeding dan met de telefoon.
De moeder gaf aan dat het kind moe was maar dat gelooft superpony niet. Ach ach ach.
verootjoo schreef:tengeltje11 schreef:Dat heeft toch niets met mensen te maken die met hun telefoon bezig zijn in het verkeer?
In het verkeer met je telefoon bezig zijn is gewoon dom.
Ik zie ook vaak pubers op de fiets met hun telefoon, maar die denken wel vaker onsterfelijk te zijn
Over een half jaar wordt het verboden en ik denk dat de politie dan goed gaat controleren.