Waar doe jij je boodschappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar doe jij je boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:38

Ik vind het wel interessant om te zien hoe veel mensen naar verschillende plekken gaan voor verschillende boodschappen, juist ook met oog op geld besparen. Ik vind boodschappen doen echt een verschrikkelijk klusje, ik raak altijd super afgeleid en overprikkeld waardoor mijn vriend echt politieagentje moet spelen om te voorkomen dat onze kar vol ligt met spullen waar we niks aan hebben. Ik vind dat halve uurtje in de Ap dus echt al een drama, en in de Lidl is het nog 100 keer erger. Kan me dus niet voorstellen dat we na de Appie nog naar een andere winkel gaan :n

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:38

Heel eerlijk? Ik maak een lijst wat ik nodig heb, gewoon op papier, en dan kom ik er achter dat de ah op zijn basismerken vaak het goedkoopste is.
Ook tegenover Aldi, Lidl en Jumbo.

En gezien alles op fiets route te doen is, zoek ik het maar al te graag uit!

Maar... Tegenwoordig kan ik ook eens per veertien dagen een pakket bestellen.
Omgerekend tegenover een winkel betaal ik nu 8 euro minder voor 16 producten!
Kort om 10 euro voor het pakket.
En daar zit behoorlijk wat in.

Er zijn ook producten die ik bij de turk haal.
Kort om, één boodschappenronde, kan het zijn dat ik vijf winkels in één dag bezoek.

Veel werk?
Ja
Tenzij het je hobby is.
En dat is het voor mij geworden

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:12

Ik vind onze AH achteruit gaan.
Steeds meer producten die wij gebruiken uit het assortiment waarvoor we dan toch wel naar een andere winkel toe moeten.

Kwa verse groenten wint de Lidl het hier van prijs en ook van aanbod ruim van de AH.

En vlees wil ik sowieso niet uit de supermarkt, vlees van onze slager is zoveel lekkerder/betere kwaliteit.

Ik vind een rondje winkels langs altijd wel leuk en zeker het contact met de lokale ondernemers (bakker/slager) is ook zoveel leuker dan de 'nummertje' behandeling die je in een grote supermarkt krijgt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:14

Bijna alles bij de Aldi
Fruit bij “de buren” (fruitteler paar huizen verderop)
Vlees bij kippeenkip/varken/koe
Enkele dingen die ze bij de Aldi niet hebben bij AH of MCD

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:37

albert heyn is veruit mijn favoriete winkel. omdat ik daar het brood als enige lekker vind en ze verder gewoon een groot en fijn assortiment hebben. waarbij ook veel keus in a, b of c merk.

overigens probeer ik altijd veel in de aanbieding te kopen, bij ah, boni, hoogvliet etc.
1+1 gratis koop ik echt 10 producten tegelijk en sla dat op in mijn mini supermarkt, mijn schuurtje.
ah hamsterweken zijn altijd geweldige aanbiedingen.
dan betaal ik bijv 75 euro aan de kassa, waarbij ik 60 euro heb bespaard. geniaal vind ik dat!
en er is dan altijd wel wat in huis om te snaaien, eten of koken.

Zware boodschappen die nergens in (een goede) aanbieding zijn, koop ik groot in via picnic. 5 grote flessen wasmiddel bijv. maar ook vuilniszakken, kattenbak vulling en (fris)dranken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:30

Shaggy09 schreef:
Bij ons in 't dorp hebben ze sinds een jaar of 4 de mcd veranderd in een boons en daar baal ik nog steeds van.

Vooral de indeling van de supermarkt is daarmee zo ontzettend achteruit gegaan. Het is zo onlogisch ingedeeld en onoverzichtelijk. Het was al een kleine winkel maar met deze inrichting is het echt een buurt super.

Toen was het ook nog huismerk markant, nu is dat g'woon geworden.

Komt allemaal uit het zelfde distributiecentrum. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:33

Hier in de mcd hebben ze tegenwoordig ook g’woon (gewoon! -:(- ) en geen markant meer...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:38

Markant heeft gewoon ( :))) de naam veranderd naar g’woon :P

Hier in de emte hebben ze ook g’woon nu.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:46

Voorheen hadden we een AH die tot 22uur open was en ook op zondag bijv. Dan liep ik er 100x heen en kocht veel teveel.

Toen kwamen we in een afgelegen dorp te wonen en begon met 1 of 2x pw boodschappen doen en beter vooruit denken. Dat kostte eerst meer, want ik naam alles mee, voor als.........

Maar dan gooi je ook weleens wat weg.

Nu doe ik al een aantal jaren echt boodschappen vanaf een lijstje. Ben van merken afgestapt en van Lidl zelf gaan nemen. Soms wennen en soms niet, dus haal een enkel ding wel bij een merkwinkel.
Nu ik een lijstje maak en maar 1x pw boodschappen doe, scheelt dat echt ontzettend veel. Vorige week heb ik alleen wat groente gehaald en enkele kleine dingen en was 20 euro kwijt voor 2 volwassenen. Voorheen was dat echt minimaal 60-80 euro pw.

Vlees van supermarkten vind ik ook niks, maar we eten vrij weinig vlees nog. Niet per se niet, maar ook gewoon minder per keer. Kipfilet zelfde verhaal.

Van wat ik tegenwoordig bespaar haal ik meer bio en beter leven etc.

EN ons afval is heel erg veel minder. Onze grijze bak wordt eens per 2 weken geleegd, maar wij zetten hem nog maar eens per 6 weken aan de weg.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:40

Hebben jullie trouwens nog tips voor biologisch vlees? Bij AH en Jumbo vind ik het aanbod niet heel erg groot, misschien is er nog een winkel die nog meer aanbied?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:44

Koopeenkoe.nl en koopeenkip.nl

Niet ‘officieel’ biologisch, wel eerlijk en verantwoord vlees.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:00

Ik koop alles bij de Lidl, prima producten voor een prima prijs. Daarbij zit de Lidl ook het dichtste bij.
Enkele producten die we perse van een A-merk willen haal ik dan nog bij de Coop of Jumbo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:22

Shaggy09 schreef:
Hebben jullie trouwens nog tips voor biologisch vlees? Bij AH en Jumbo vind ik het aanbod niet heel erg groot, misschien is er nog een winkel die nog meer aanbied?

En ik vertrouw het niet helemaal. Scharrelkip van Lidl heeft geloof ik maar 1 of 2 sterren van beter leven......
Heb wel de kippets eitjes van Lidl. Dat zijn die langwerpige blauwe doosjes.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 23:38

1 of 2 sterren is echt zo verre van echt biologisch :n Vind dat echt misleidend voor de klanten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:44

Shaggy09 schreef:
1 of 2 sterren is echt zo verre van echt biologisch :n Vind dat echt misleidend voor de klanten.

Beter leven heeft helemaal niks met biologisch te maken he :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 23:46

Nee dat zeg ik toch?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:59

Wij gaan ook eerst naar de Lidl, (meest dichtbij).. Daarna ga ik soms nog naar de AH of Plus voor aanbiedingen of boodschappen die uitverkocht waren bij de Lidl.
Wat ik ideaal vind voor een boodschappenlijstje is de app Google keep. Lijstje deel ik met mijn man, dus hij kan daarin zelf ook boodschappen noteren. Ik werk daarin middels een afvinklijstje en als ik de boodschap gepakt heb vink ik het af en 'verdwijnt' het naar onderen ( naar de afgevinkte lijst). Zo blijven de boodschappen bewaard voor de week erna (weet ik precies wat ik nodig heb) en ook kan mijn man heel makkelijk boodschappen doen. :D

Oh en inmiddels weet ik -uit ervaring- precies wat ik kan halen bij de Lidl en wat niet, & dat haal ik dan afhankelijk van de aanbiedingen bij een vd andere supermarkten.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:15

Meeste halen we bij de Lidl om de hoek. Voor een paar dingen gaan we naar de AH, 100 meter verderop.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:24

Shaggy09 schreef:
Nee dat zeg ik toch?

Nee zo begreep ik hem niet.

2 sterren staat niet gelijk aan biologisch net als dat biologisch niet gelijk staat aan 3 sterren beter leven.

Het lijkt mij vrij logisch en dus ook niet misleidend.

Maar er mist sowieso heel veel kennis over de keurmerken. En niet alleen onder consumenten helaas. Maargoed dat is extreem offtopic :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 00:40

Nou ik vraag of er tips zijn over supermarkten met een goed aanbod van biologisch vlees, en als iemand dan als antwoord geeft dat ze bij de lidl 2 sterren vlees hebben antwoord ik met dat dat verre van biologisch is? :+ Oftewel het heeft inderdaad niets met biologisch te maken.
Daarnaast blijf ik het wel misleidend vinden voor de consument, onwetende mensen denken misschien dat die 2 sterren voor een goed leven staat voor het dier terwijl het toch echt verre van is. Niet iedereen kijkt naar dingen zoals kassa of de consumentenbond. Als je je niet goed inleest word je flink misleid, niet alleen bij vlees overigens ook bij een hele hoop andere producten.

Maargoed dat is idd off topic :P

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:51

Maar is het dan niet zo dat beter leven alsnog wel beter is dan zonder keurmerk? Mijn budget is niet toereikend genoeg om alles biologisch te halen (wel vaak met 35 procent verskorting)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:19

Altijd bij AH, zit vlakbij een XL met grote garage waar altijd plek is. Boodschappentassen open in de kar, heerlijk scannen en gelijk de tas is, pinnen en weer weg..ideaal!
Haal altijd boodschappen voor de hele week incl brood, vleeswaren, vlees enz..en zit aan de €125 à €150,- per week aan boodschappen.
We zijn met z’n drieën met een 18 jarige dochter die vaak vrienden/vriendinnen over de vloer heeft die mee-eten, blijven slapen en smorgens ontbijten, een hond en twee katten en de appels en peren voor de paarden koop ik er ook iedere week.
Vind dan al met al de kosten reuze meevallen...let wel altijd op de aanbiedingen, is morgen de spagetti in de aanbieding bv dan wordt dat ook die week een dag gegeten.
Moet wel zeggen dat wij ook wel A-merk eters/drinkers zijn...er zijn maar heeeel weinig dingen die ik van het huismerk of de basic aanschaf, dan moet je echt denken aan bv een pak suiker of potje tomatenpuree :D

Mijn ouders gaan voor de weekboodschappen naar de Aldi èn de Lidl èn de Plus..dat vertik ik echt, heb al een hekel aan boodschappen doen en ga dan voor geen goud ook nog eens naar verschillende winkels op 1 dag..
Laatst bijgewerkt door judithh op 18-01-19 01:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:20

plantje01 schreef:
Maar is het dan niet zo dat beter leven alsnog wel beter is dan zonder keurmerk? Mijn budget is niet toereikend genoeg om alles biologisch te halen (wel vaak met 35 procent verskorting)

Sowieso. Per ster heeft het dier zeker een beter leven. Dit staat overigens goed uitgelegd op de website van de dierenbescherming. Hier staat precies wat de eisen zijn voor 1, 2 en 3 sterren.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:23

Groente haal ik standaard bij de Lidl. Die kwaliteit is het beste en ze zijn het goedkoopst.
Wc-papier haal ik standaard bij de AH want dat is het goedkoopste en het minst slecht voor de natuur (merk is Mola) De rest is afhankelijk van waar welk product het goedkoopst is, waar ik ben en de aanbiedingen van het moment.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:27

Marjoow schreef:
plantje01 schreef:

Sowieso. Per ster heeft het dier zeker een beter leven. Dit staat overigens goed uitgelegd op de website van de dierenbescherming. Hier staat precies wat de eisen zijn voor 1, 2 en 3 sterren.

Ik wil je niet uit een fijne droom halen maar vrees toch dat ik het moet doen; Het sterrensysteem is helaas 1 grote farce. Dat is op iedere dierenwelzijnsorganisatie-website terug te lezen als je een keer googled. De verschillen zijn minimale verbeteringen en van beter leven is zo goed als geen sprake.