[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:13

Ik zie dat het hier al benoemd is maar AskAMortician is inderdaad een heel interessant Youtube kanaal met allerlei van dit soort verhalen uitgelegd en besproken!

Avalanche

*stemt ook voor*

In mijn eentje zou ik dit niet durven trouwens :=

Onali

Ik ben bij het UMC geweest, was ook gratis ivm mn opleiding. Erg interessant om te zien. Hele zenuwstelsels of bloedvatenstelsels en een gevild gezicht van een man met snor :?

Blijf natuurhistorische musea ook altijd interessant vinden. Alleen jammer genoeg mag je niks aanraken :')

Janine1990

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:17

Vorig jaar ben ik bij Body Worlds geweest, daar was een bizar plastinaat... Een doorsnede van penetratie... met het gehele lichaam, en twee nagenoeg complete plastinaten die de daad demonstreerden.

Ik heb me heel wat dingen zitten afvragen, bovenal hoe dit etisch te verantwoorden was...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:20

Ik zou graag die in Berlijn willen zien, zitten meer dieren in.
Heb die in Rotterdam en Amsterdam gezien, maar op een gegeven moment is het allemaal een beetje van hetzelfde.

De serie die op tv te zien was vond ik dan wel weer heel erg leuk. Live snijden in lichamen en tegelijk uitleg geven op levende modellen.
Laatst bijgewerkt door Onali op 14-01-19 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:21

Janine1990 schreef:
Vorig jaar ben ik bij Body Worlds geweest, daar was een bizar plastinaat... Een doorsnede van penetratie... met het gehele lichaam, en twee nagenoeg complete plastinaten die de daad demonstreerden.

Ik heb me heel wat dingen zitten afvragen, bovenal hoe dit etisch te verantwoorden was...

Ik heb het ook gezien. Onder het mom van "wetenschap" kan een hoop...

En ik vraag me eerder af hoe het estethisch te verantwoorden isN want geslachtsdelen zitten niet voor niets aan de onderkant... := :evaw:

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:21

Haha die blijft bizar inderdaad.
Ben twee keer naar bodyworlds geweest :)
Laatste keer kreeg ik maar één iemand mee en op het laatste moment (mocht gratis met mij mee).

Ben vorig jaar ook in de snijkamer geweest.
Vond ik ook erg interessant :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:28

Onali schreef:
Ik ben bij het UMC geweest, was ook gratis ivm mn opleiding. Erg interessant om te zien. Hele zenuwstelsels of bloedvatenstelsels en een gevild gezicht van een man met snor :?

Blijf natuurhistorische musea ook altijd interessant vinden. Alleen jammer genoeg mag je niks aanraken :')

Dat ja ik zou er graag even aan willen zitten. Hoe zeg je dit zonder gestoord te klinken. :+
Gelukkig past het een soort van bij mijn werk. :+:

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:47

Ook even gegoogeld op mh17

Dat dat serieus online staat.
Gewoon een rij stoelen met een vrouw herkenbaar op de foto.
Paar anderen wat minder de rest niet bekeken.
Dat vind ik luguber.

Zelfde als dat botten gebouw vlakbij Praag zou ik niet heengaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:50

Museum Vrolik is niet zo groot, dat heb je vrij gauw gezien. Vond dat ook niet bizar luguber overigens! Ik heb in het AMC gestudeerd en heb heel wat plekken van dat ziekenhuis gezien waar je als bezoeker of patiënt niet komt :=

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:53

ben ik de enige die bij geen van deze fotos iets voelt? is dat raar? ik alles braaf googlen of alle links aanklikken...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:54

Ik ben echt al de hele avond van de leg van die experimenten in dat Japanse kamp |(

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:55

Trui schreef:
ben ik de enige die bij geen van deze fotos iets voelt? is dat raar? ik alles braaf googlen of alle links aanklikken...

Nou.. Ehm.. Ik kan erg veel hebben, maar dat Japanse kamp daar werd ik toch echt onpasselijk van.. Dus tja.. Geen idee.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:59

Trui schreef:

Ik heb eerder fascinatie dan afschuw en draai rustig een paar keer of zoom in om te zien hoe iets zit.
Maar laat me géén dierenfoto's zien, dan ga ik :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:01

Anoniem schreef:
Trui schreef:

Ik heb eerder fascinatie dan afschuw en draai rustig een paar keer of zoom in om te zien hoe iets zit.
Maar laat me géén dierenfoto's zien, dan ga ik :

Hier net zo Tica ..

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:02

bedoelen jullie dan die vader die naar dat handje kijkt?

ja ik vind dit soort dingen ook fascinerend. misschien gek maar scroll soms ook over een gore site. ben altijd toch wel erg benieuwd. zelfs als mensen ‘waarschuwen’ wil ik toch graag kijken...

Alleen shell schock vind ik al jaaaaren eng. maar dat heb ik al op mijn zesde ofs gezien dus daar bn ik echt al 10 jaar bang voor. idem met bevallingen. heb op mijn zesde mezelf geboren zien worden en sorry ik hoef geen kind meer

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 23:09

Nou ik ben nu wel weer een beetje klaar met lugubere zaken, het neemt wel wat energie. Met name omdat hier wat meer gruwelijke dingen genoemd worden waar ik ook veel te nieuwsgierig naar ben.
Die prachtige foto van die zelfmoord vanaf het empire state building, daar heb ik geen last van. Mummies e.d. ook niet. Maar op den duur wil ik liever even weer iets zien wat alledaags voor mij is.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:11

Trui schreef:
bedoelen jullie dan die vader die naar dat handje kijkt?

ja ik vind dit soort dingen ook fascinerend. misschien gek maar scroll soms ook over een gore site. ben altijd toch wel erg benieuwd. zelfs als mensen ‘waarschuwen’ wil ik toch graag kijken...

Alleen shell schock vind ik al jaaaaren eng. maar dat heb ik al op mijn zesde ofs gezien dus daar bn ik echt al 10 jaar bang voor. idem met bevallingen. heb op mijn zesde mezelf geboren zien worden en sorry ik hoef geen kind meer

Oke shell shock had ik dus niet moeten googlen in bed |o

Maar even; jezelf geboren zien worden? Leg uit..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:12

Ik ben Jochem Myjer en Najib Amhali gaan kijken op YouTube om het allemaal uit mijn hoofd te krijgen :=

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:13

op video band. ik was op nationale tv met mn geboorte. dat ze zo de ouders volgen van t binnen komen etc

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:16

Wat moet er te vinden zijn dan op shell shock? Zie alleen soldaten uit de ww die psychisch niet in orde zijn :?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:17

Ik snap niet wat er is met shell shock? Dat is een psychische aandoening door de oorlog toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 23:17

sanso schreef:
Oke shell shock had ik dus niet moeten googlen in bed |o

Shellshock is toch zo'n psychiatrische aandoening die veel gezien wordt bij veteranen toch?
Wat was er zo schokkend aan de Google-resultaten voor jullie?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:18

ik vind de filmpjes van die manne die dan zo met trillende ogen in de lens kijken heel intimiderend ofs. ze zijn helemaal waus
Laatst bijgewerkt door Trui op 14-01-19 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:18

idylle schreef:
Wat moet er te vinden zijn dan op shell shock? Zie alleen soldaten uit de ww die psychisch niet in orde zijn :?

Dat zie ik ook.