mysa schreef:Hier twee volwassen werkende kinderen thuis. Die dragen niet bij. Eigenlijk vind ik dat ze dat wel zouden moeten doen, ze kosten meer dan wij aan voeding en was en warm water etc. Maar ik heb er gevoelsmatig moeite mee om het te gaan vragen. Terwijl ze nu echt allebei als god in Frankrijk leven, de duurste kleding kopen, weet hoe vaak uit eten gaan, eten bestellen etc...dat zijn toch dingen die man en ik ons niet kunnen permitteren. Aan de andere kant denk ik; nu kunnen ze het nog doen, laat nog maar even. Sparen deed de oudste tot op zeker moment. Momenteel spaart hij niet tot nauwelijks, geloof ik.
En voor degenen die zeggen: kinderen neem je zelf, die zijn jouw (financiële) verantwoordelijkheid: dat is ook wel zo, maar dat zou ook een keer op moeten houden, lijkt me. Ik ben toch niet van plan om ze tot mijn dood te gaan onderhouden, alleen omdat ik besloten heb ze op de wereld te zetten.
Dit is best een lastige. Als ouder een lastig punt om aan te kaarten en gevoelsmatig ook heel vervelend
Misschien inderdaad eens met ze om de tafel zitten en gewoon aangeven wat alles kost per maand? En dat jullie zuinig aan het doen zijn omdat het anders niet past?