Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: Wat zou jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:56

Tsja ik werk nu enkel als hulp in mn man's bedrijf (een paar uur per week) en heb de zorg over 8 kinderen. Mijn man zou ook direct stoppen met werken zodat we veel meer tijd samen met de kinderen kunnen doorbrengen. Waarom zou hij zich uit de naad werken 50+ uur per week voor £1800 per maand? Nu moet het zodat we onze rekeningen kunnen betalen, maar als het niet meer nodig is weten we wel leukere dingen te doen met onze tijd.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:09

- hypotheek van ouders aflossen
- hypotheek van eigen huis aflossen
- luxe op vakantie gaan + ouders op vakantie sturen.
- huisje op texel kopen, kunnen we in de weekenden bij mijn zus langs
- mooie 2e auto kopen
- mooi nieuw bed kopen
- zolder laten verbouwen voor eventuele meerdere kamers voor nog meer kindjes.
- op rekening zetten voor studie van ons zoontje (nu net 1).
- trouwen met alles erop en eraan.

Voor de rest zal ik van 3 naar 2 dagen werken gaan, en voor de rest zeer gelukkig met hoe mijn leven nu is.
Laatst bijgewerkt door Judith_H op 01-01-19 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:11

Huis kopen met land in Limburg.
Studieschuld aflossen (das dan toch maar een schijntje :') )
Zadels en hoofdstellen kopen die ik wil :+
Vakanties, strandrit met paarden.

Investeren in iets???

Een IJslander kopen. :+

Ik zou wel blijven werken.... maar niet zoveel

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:35

Ik zou juist van alles ernbij gaan studeren denk ik, heerlijk.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 17:35

leuk om te lezen! Hier helaas ook 0 euro haha... ik zou ook voorstander van zijn om eerder 30 mensen met 1 miljoen. (of 300 met 100.000) haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:12

Oeh ja ik droom hier ook regelmatig over :D

- hypotheek aflossen
- op termijn een nieuw huis kopen
- paarden lekker laten staan op de stal waar ze nu staan, maar daar wel de bak en de paddocks voorzien van drainage en de stal opknappen etc. Cadeautje voor mijn lieve staleigenaren :))
- shoppen met Fred van Leer :D :D :D
- minder werken, maar niet helemaal stoppen want wat móet je met al die tijd
- op vakantie naar Australië en Nieuw Zeeland
- Een Dodge RAM met een dikke trailer erbij kopen zodat ik niet meer afhankelijk ben van trailer en auto's regelen
- En een Audi voor in de stad, want de Dodge parkeert zo onhandig :')
- Een huis voor m'n broertje en zijn vriendin kopen, zodat ze niet langer in een nare buurt hoeven te huren

En dan heb je nóg heel veel geld over := Zou daar denk ik initiatieven zoals The Ocean Clean Up mee supporter.

bokker01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:19

Oh wat kan ik daar leuk over fantaseren, maar helaas tot op de dag van vandaag nog niks gewonnen |( :')

Wat ik zou doen met 30 miljoen?
- Huis kopen met prachtige luxe stallen, binnenrijbaan, super veel weiland etc O:)
- Nieuwe auto kopen
- Super luxe vakantie boeken
- Personeel inhuren die de stallen mesten enzovoort :')
- Stoppen met werken
- Vrijwilligers werk doen
- Enorm goed paard erbij kopen :j
- Familie geld geven

En verder weet ik het nog niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:23

Op reis, een enorme wereldreis maken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:34

Ik heb precies 0 euro gewonnen maar zou wel weten wat ik ermee zou doen. Een huis kopen voor mijn moeder die daar nu erg veel stress over heeft, een woning voor mezelf kopen (op de groei dus echt een huis voor een tijd), mijn studieschuld en die van mijn vriend afbetalen. Ik zou ook de financiële last van studeren van mijn zusje overnemen zodat zij zorgeloos kan studeren zonder dat ze zich zorgen hoeft te maken over een schuld. Ik zou stoppen met mijn studie (de enige rede dat ik nu doorga is omdat ik anders veel extra schuld heb) en parttime gaan freelancen. Het andere deel van mijn tijd zou ik steken in het doen van een master of zelfs meerdere, het geld om door te studeren heb ik namelijk niet maar zou het al te graag doen.

Ik zou ook een keer flink gaan shoppen tbh, en een flinke auto kopen. De rest zou ik wegzetten als investering (misschien nog wat huisjes kopen om op te knappen, lijkt me super leuk) zodat ik het hopelijk de rest van mijn leven als potje kan gebruiken om zonder zorgen alles te doen wat ik wil.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:35

Oehh nu ik lees over auto's, dat puntje was ik vergeten
Ik wil uiteindelijk allerlei soorten voertuigen kunnen en mogen besturen maar overal je bewijs voor halen is gewoon duur, maar met 30 miljoen op de bank een schijntje :D dan zou ik in ieder geval een schattig klein autootje nemen voor de keren dat een grote auto gewoon onhandig is, en daarnaast nog een mooie bestelbus, vind zo'n grote bak heel vet!
En als ik dan toch mn vaarbewijs er ooit bij mag halen, dan neem ik er een leuk bootje bij, woon vrij dichtbij het markermeer *\o/*

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:39

Misschien minder werken nooit meer zelf koken en een afwasmachine aanschaffen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:46

ChantalSmook schreef:
leuk om te lezen! Hier helaas ook 0 euro haha... ik zou ook voorstander van zijn om eerder 30 mensen met 1 miljoen. (of 300 met 100.000) haha!

Daar is Miljoenenspel voor in het leven geroepen. Weet niet of dat nog bestaat. Is/was onderdeel van de staatsloterij

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:56

Voor mijn eigen gezin zou ik niet bijzonder veel willen veranderen. We hebben het prima. Ik zou voor iedereen waarvan ik hou een cadeau kopen wat ze echt graag willen hebben. Verder zou ik het leuk vinden om te investeren in (startende) ondernemers met innovatieve ideeen op het gebied van milieu en natuurbehoud.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:23

De postcodeloterij megaprijs is hier in de buurt gevallen. Ken meerdere mensen die er wonen. Zo spannend :D En so close and yet so far :') twee andere cijfers en ik had een heel tof begin van 2019 gehad _O-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:32

Ben blij dat de postcodeloterij ver gevallen is want ik heb geen lot :P .
Staatsloterij was ook 0,0 -O-

Goh wat had ik graag de stichting in mijn onderschrift een flinke donatie willen doen zodat ze uit de oliebol zullen zijn.

Verder lekker op reis, nieuw huis+auto en verder zie ik het wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:37

Postcodeloterijkanjer gevallen in Glimmen. Tja, daar hadden ze het nu net niet nodig(wel gegund hoor) jammer dat het niet naar een aardbevingsdorpje is gegaan.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:39

Ik zou een huis kopen en op vakantie gaan en een auto kopen, voor de rest geen idee

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:46

Zo weinig mensen die een goed doel een schenking zouden doen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:51

webster543 schreef:

Wellicht omdat men weet dat het meeste naar de diercteuren gaat en niet naar het goede doel zelf?
Ik zou mijn geld vooral besteden aan opvang van zielige paarden. Maar dan heb ik het wel allemaal zelf in de hand.

Maar maak je geen zorgen, als je miljonair bent is het handig om schenkingen te doen vanwege de belasting, dus dat gaan ze vanzelf wel doen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:16

Elke maand doe ik mee en elke maand heb ik voor minstens € 100 plezier aan het bedenken wat ik met de hoofdprijs ga doen :-). Aangezien ik alles al heb wat mijn hartje begeert inclusief droomhuis, paarden, honden, leuke collega's op mijn werk, zou ik het plezier beleven aan het uitdelen van de prijs. Voor mijn vriendinnen allemaal een nieuwe auto, mijn broer een fijn huis, stichting brooks een flinke som etc etc, dat lijkt me zo ontzettend leuk om mijn dagen mee door te komen maar helaas, ook deze keer weer niets gewonnen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:23

Lusitana schreef:
webster543 schreef:

Wellicht omdat men weet dat het meeste naar de diercteuren gaat en niet naar het goede doel zelf?
Ik zou mijn geld vooral besteden aan opvang van zielige paarden. Maar dan heb ik het wel allemaal zelf in de hand.

Maar maak je geen zorgen, als je miljonair bent is het handig om schenkingen te doen vanwege de belasting, dus dat gaan ze vanzelf wel doen.

Dat hangt helemaal af van aan welk doel je schenkt. Je kunt trouwens ook in goederen schenken als je bang bent dat het terecht komt bij de baas :)
(Ik vind het trouwens niet erg dat een directeur van een goed-goed doel een (mooi) salaris ontvangt, hoe minder last die persoon van geldzorgen heeft, hoe meer tijd hij/zij kan besteden aan de stichting :j

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:25

je zal er maar wonen en geen lot hebben....

Maar las ergens hierboven dat Glimmen het net niet nodig hebben...……….. Glimmen is aan de Hoofdweg een drop met giga huizen, maar achter die hoofdweg zit een buurt met mensen die het juist heel goed kunnen gebruiken...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:30

quintusgl schreef:
je zal er maar wonen en geen lot hebben....

Maar las ergens hierboven dat Glimmen het net niet nodig hebben...……….. Glimmen is aan de Hoofdweg een drop met giga huizen, maar achter die hoofdweg zit een buurt met mensen die het juist heel goed kunnen gebruiken...

Daarbij, de mensen die het geld écht heel hard nodig hebben, zullen vast niet maandelijks 14 euro betalen voor af en toe een keer stroopwafels, B&J, Tony's etc.
Althans, is zo mijn vermoeden.

Zelf vanochtend nog net op tijd lid geworden voor de trekking van vandaag :') Maar dat was meer omdat ik zelf al heel lang lid wilde worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:38

Er zijn organisaties die geen directiekosten of overheadkosten hebben, zoals Water for Life. Bij deze stichting worden alle overheadkosten gedekt door de waterbedrijven. Alle donaties voor de stichting gaan rechtstreeks naar de projecten, 1 op 1.

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:46

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 02:31, in het totaal 1 keer bewerkt