Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JosanneD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:14

Amira_ schreef:
Heel erg, maar dat was toen ik op mn 17e verjaardag mn eerste rijles (en dus rijbewijs) kreeg. Ik was zo teleurgesteld en verdrietig, omdat ik heel duidelijk gezegd had dat ik voorlopig nog niet wilde autorijden omdat ik het eng vond. Was ook heel teleurgesteld omdat ik er echt van overtuigd was dat ik een paard zou krijgen :')
Achteraf ben ik er uiteraaard heel blij mee. Heb ook wel duizend keer mn excuses aangeboden, maar op dat moment was ik heel teleurgesteld.

Ik heb dus echt precies hetzelfde gehad... Zat ik daar overstuur in de lesauto. Mijn ouders hebben het maar niet meer gedaan bij mijn broertje haha.

Rose123

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:29

Trauma's aan suprise's hier. Uren werk er in gestoken samen met mijn ouders (vooral mijn moeder is erg creatief) en dan een uitgesneden boek met een chocoladeletter erin terug krijgen.
Jaren lang om een pony gezeurd, het moest en zou de kleine versie van mijn tante haar paard zijn.
Het eerste jaar dat ik er niet meer om vroeg, je raad het al. Stond het paard van mijn tante bij ons in de binnenbak. Mijn ouders maar vertellen dat het geld op was voor cadeau'tjes dat jaar....

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:30

Om sommige dingen moet ik wel heel hard lachen. Anderen zijn toch wel zielig.

Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik bij mijn schoonouders heel specifiek moet zijn in wat ik zou willen, zij hebben niet bepaald een goed gevoel wat ik leuk zou vinden, kopen liever veel goedkope prullen dan 1 mooi ding wat goed bruikbaar/leuk is. Gelukkig heeft mijn vriend een goede smaak, die weet beter wat ik wil dan ikzelf.

Ben 1 keer echt teleurgesteld geweest, met Sinterklaas. Ik kreeg een hele mooie surprise met gips. Dat moest ik open breken en vrijwel direct komt er een stuk in mn oog. Gevolg was dat ik naar de huisarts moest en de rest van het feest miste.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:36

Niet van mij waar wel van mijn moeder,

Die geeft dus altijd zulke mooie cadeaus aan haar schoonzus/broer voor hun verjaardag. Mooie juwelen, bongobonnen, speciaal streekbier,... Altijd heel blij.
Toen kreeg ze vogelzaad terug voor haar verjaardag. Wat? _O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:40

Het kerstgeschenk van mijn ex-werkgever. Er was op dat moment al een vaststellingsovereenkomst getekend, want vanwege de crisis moest ik eruit (net als iedereen die langer dan 2 weken ziek was geweest, zelfs iemand die verlof had opgenomen wegens het overlijden van zijn moeder).
Het kerstgeschenk waren zaden voor een kerstboom en die symboliseerden de groei van het bedrijf die ze het jaar erop weer verwachten. Inclusief dus de brief waarin stond dat het zo fijn was dat ik daar deel van uit zou maken.

Echt, heb je zaken op orde en filter de werknemers die je eruit hebt geschopt even uit de lijst van mensen die dit 'cadeau' kregen. Ik heb overwogen het naar de directeur door te sturen, met mijn gedachten in een brief voor hem, maar heb me beheerst en het in de kliko geflikkerd.

En verder heb ik een hekel aan cadeautjes die me eigenlijk niet gegund worden. Ik kon het niet zo best vinden met de ouders van mijn ex, maar mocht wel voor 50 euro een cadeautje uitkiezen. Wat ik wilde werd dan belachelijk gemaakt en onzin gevonden. Geef me dan gewoon niets, want zo is het niets aan om iets te krijgen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:40

Ik kreeg ooit van mijn tantes van die wax dingetjes met zo'n schaaltje met waxinelichtje waar je ze bovenop kan smelten. Dan komt er een lekkere geur vanaf.

Helaas kan ik al sinds mijn geboorte niet ruiken en weten ze dat...
Ze hadden nog speciaal voor mij kerstgeuren uitgezocht, omdat ik zo van kerst houd :\ :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:41

Bij mijn vorige werk was het gebruik bij zwangerschap een cadeau te geven. Meestal zorgden de directe collega's daarvoor omdat die wel weten wat de zwangere (of partner van zwangere) kon waarderen. Toen ik met verlof ging kreeg ik ook een 'blijde doos', met allemaal rotzooi (goedkope stinkende billendoekjes, polyester babykleding, geurkaarsen :r , dat werk) waarvan mijn directe collega's moesten weten dat ik daar echt een hekel aan heb. De doos is in zijn geheel naar de kringloop gegaan en het was geen kleine doos :o

Ik heb later mijn directe collega's nog eens gevraagd waarom ik zo'n onpersoonlijke cadeau had gekregen, maar blijkbaar had iemand van een ander team het maken van cadeaupaketten naar zich toe getrokken. Vond het best teleurstellend dat ze daar geen stokje voor gestoken hadden. Ze schaamden zich gelukkig diep :Y)
Laatst bijgewerkt door Kaka op 27-11-18 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:47

Mijn buurvrouw had twee zoons, maar volgens mij had ze ook graag een meisje willen hebben. Ik kreeg elke verjaardag van die kinder make up setjes en een keer een echte. Nu zo'n 20 jaar later draag ik nog altijd geen make up. Ik was ook echt meer de skatekid en dat was duidelijk zichtbaar.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:50

leuk topic dit. Zelf nooit heel teleurstellende cadeau's gehad (behalve bij surprises en daarom haat ik ze ook)

Maar mijn nicht is in januari jarig, en kreeg daarom altijd met kerst een "groot" cadeau en met haar verjaardag niks.. Vond ik altijd heel zielig.

En mijn vrijgezelle oom zonder kinderen, reed in de jaren 90 in zo'n auto waarmee hij aan de deur spullen verkocht zoals hele fouet lingerie en nachtkleding en van die goedkope parfums. Mijn nicht mocht dan elk jaar iets "uitzoeken" uit die spullen voor haar verjaardag:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:04

snoetie schreef:
leuk topic dit. Zelf nooit heel teleurstellende cadeau's gehad (behalve bij surprises en daarom haat ik ze ook)

Maar mijn nicht is in januari jarig, en kreeg daarom altijd met kerst een "groot" cadeau en met haar verjaardag niks.. Vond ik altijd heel zielig.

En mijn vrijgezelle oom zonder kinderen, reed in de jaren 90 in zo'n auto waarmee hij aan de deur spullen verkocht zoals hele fouet lingerie en nachtkleding en van die goedkope parfums. Mijn nicht mocht dan elk jaar iets "uitzoeken" uit die spullen voor haar verjaardag:')

Oh zo herkenbaar! Hier 2 januari jarig. Hoe vaak ik dan wel niet iets van €35 kreeg voor mijn kerst en mijn verjaardag samen en mijn zussen dan iets van €25 met kerst en €25 met hun verjaardag. Mijn moeder is dan ook nog eens de 31ste december jarig. Was er altijd een verjaardagsfeest voor haar op mijn verjaardag -O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:08

Een middagje klimbos.

Ik heb hoogtevrees.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:09

Sieltjuh schreef:
Een middagje klimbos.

Ik heb hoogtevrees.

_O-

Wauw. Dan ken je iemand écht niet goed :=

Als ik hier al die slechte ervaringen met surprises allemaal lees dan vraag ik me oprecht af waarom dat in godsnaam nog wordt gedaan. Ik kan me zelf ook niks anders dan teleurstellingen herinneren.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:12

watchthesky schreef:
Sieltjuh schreef:
Een middagje klimbos.

Ik heb hoogtevrees.

_O-

Wauw. Dan ken je iemand écht niet goed :=

Haha, nou ik snap ze wel. Ik vind (de meeste) achtbanen namelijk niet eng (en dat wisten ze), maar zodra ik zelf moet gaan klimmen, gaat het me enorm duizelen (en dat wisten ze dus niet).
Moet wel zeggen dat ik soort van angst had overwonnen en nog een parcours heb meegedaan. Achteraf kunnen we er nog steeds hartelijk om lachen hoor, maar op het moment zelf dat ik die boom in "moest" kon ik wel janken :')

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:16

Ik krijg van me oma echt sinds forever van die dagen onderbroeken met poppetjes er op voor sinterklaas. Maar imiddels ben ik 20 en krijg ik het nogateeds :o

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:17

Een overdatum cadeaubon :')

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:18

Ik heb 1 keer een echt teleurstellende surprise gehad. Wat in groep 6. Ik had echt een super leuke surprise gemaakt en uren in de stad gelopen om zoveel mogelijk leuke kadotjes te scoren voor 10 euro.
Uren aan die surprise gezeten. Een wat kreeg ik.. een koker met gebruikte gelpennen..
nou wat een domper was dat :roll:

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:20

Ik heb er trouwens nog een. Niet een die op dat moment teleurstellend was, maar achteraf. Mijn oma zei op elke verjaardag tegen me: "En opa heeft nog een centje overgemaakt naar je spaarrekening."
Toen ik m'n spaarrekening zelf kreeg zegmaar, bleek dat m'n opa nooit iets heeft overgemaakt :=

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:28

Ohja. Toen ik 12 was voor kerst een dvd speler in de vorm van een helikopter gehad want die vond m'n vader wel leuk.... Ik had geen tv want ik mocht geen tv op m'n kamer tot m'n 16e.... Ding heeft dus alleen maar in de kast gestaan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:30

Toen mijn man en ik ons verloofde en wij een feestje gaven had ik een gesprek met o.a. een zwager over het hebben van een droger. Ik vind dat de grootste onzin dus maakte duidelijk dat ik een droger echt een energie vreter vind en onnodig ruimte in neemt.
Later keken we onze enveloppen door zat er dus een brief van die zwanger in dat hij ons een droger cadeau zou doen (tweedehandse van hun zelf geloof ik)
Voelde me toen wel een beetje stom. Droger heeft een poosje in onze bijkeuken gestaan en is toen naar de stort verttokken. Mede omdat het een oud gammel ding was.

Inmiddels hebben we 3 kids en lijkt me een droger wel eens lekker. Haha.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:31

Absolem schreef:
Ohja. Toen ik 12 was voor kerst een dvd speler in de vorm van een helikopter gehad want die vond m'n vader wel leuk.... Ik had geen tv want ik mocht geen tv op m'n kamer tot m'n 16e.... Ding heeft dus alleen maar in de kast gestaan.

:')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:38

Ik heb van m’n vriend 3 jaar geleden een cadeau gehad. Samen fotoshoot (hij is niet zo van de fotoshoots)

Moeten nog steeds gaan :+

Ik vind dat hij fotograaf moet zoeken.. en hij vind dat ik moet beslissen want ik wil zo shoot.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:46

DeMolenhoek schreef:
Oh zo herkenbaar! Hier 2 januari jarig. Hoe vaak ik dan wel niet iets van €35 kreeg voor mijn kerst en mijn verjaardag samen en mijn zussen dan iets van €25 met kerst en €25 met hun verjaardag. Mijn moeder is dan ook nog eens de 31ste december jarig. Was er altijd een verjaardagsfeest voor haar op mijn verjaardag -O-

Dit laatste deel herken ik weer heel erg :')
Ik ben op 2 januari jarig en mijn zus op 31 december..
Ik moest het dus ook altijd met haar samen vieren..
Vond dat echt verschrikkelijk :')

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:46

Dit jaar heb ik een zo'n grote huishoudtrap gehad voor mijn verjaardag.
Gedachtegang van vriend: die hebben we nog niet en is toch heel praktisch :\

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:48

Een schaar die figuurtjes knipt. Heel leuk als kind zijnde. Ik werd echter 18

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:49

mijn eerste Valentijn kado kreeg ik een washand met een paard erop geborduurd van mn toenmalige vriendje. Ik vond het niet zo romantisch...