Blij met je huidige werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:26

Enjoy_ schreef:
Leandra schreef:
Ik ben paraveterinair, een erg leuk beroep en ik genoot er ook echt van.

Mijn collega's zijn helemaal geweldig alleen maar baas is een grote...
Daarom ben ik ook op zoek naar een nieuwe baan. Er is in de afgelopen jaren veel gebeurt bij ons op het werk waardoor het voor mij klaar is daar.

Goeie dierenartsen zijn vaak geen goeie bazen. Daar hebben ze ook niet voor geleerd :). Heb hetzelfde al een aantal keer meegemaakt. Leuke kliniek, super collega’s maar dat je voor een dierenarts werkt die alles behalve collegiaal is en alleen voor eigen winst gaat.
Moet zeggen dat ik ook niet de makkelijkste ben, kom uit de online media, heb veel kennis van excel, rapportages maken, houd van processen optimaliseren, als ik dat meeneem naar mijn werk als paravet is het al snel: “oh maar we doen het al jaaaaren zo en dat werkt”. Waardoor ik nog steeds niet helemaal doe waar ik goed in ben en wat ik leuk vind.

Dus mijn droombaan zou zijn:
Paravet in een kliniek met veel katten met gedragsproblemen, en dat samen wilt doorgroeien. Dus ook dat de collega’s ervoor willen gaan, en niet “hun tijd uitzitten”.

My god, dit zou zo welkom zijn binnen onze prakrijk.
Bij ons kan het allemaal zoveel beter maar we zijn teveel bezig met benen onder onze kont uit lopen dat we geen tijd hebben om over zoiets na te denken. Terwijl we een hele handige vent hebben die dingen voor ons kan maken/programmeren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:40

laura1987 schreef:
Nicje87 schreef:
Ik werk met speurhonden. Ik vind mijn werk erg leuk!
Mocht ik ooit wat anders gaan doen, dan lijkt mij iets met kinderen/ jeugd met een rugzak mij iets.

Wat voor speurhonden werk jij mee?
En eigen honden of van je werkgever?

Ik stuur een pb

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:05

Ik heb een hele leuke baan vind ik zelf :) Ik werk op een school (MBO/HBO) als studentencoach. Meest individuele trajecten maar ik geef ook trainingen in klassen waar de dingen niet lekker lopen (pesten, geen goede communicatie, veel absentie, groepsvorming etc).
Vaak heel intensief en drukke dagen maar ontzettend leuk :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:22

Majabeestje schreef:
Ik heb een hele leuke baan vind ik zelf :) Ik werk op een school (MBO/HBO) als studentencoach. Meest individuele trajecten maar ik geef ook trainingen in klassen waar de dingen niet lekker lopen (pesten, geen goede communicatie, veel absentie, groepsvorming etc).

Leuk. Hoe ben je daar terecht gekomen? Welke vooropleiding heb je?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:34

PPPeet schreef:
Majabeestje schreef:

Leuk. Hoe ben je daar terecht gekomen? Welke vooropleiding heb je?

HBO MWD (heet nu Social Work). En meerdere jaren werkervaring in o.a. de jeugdzorg.

Ik had eerst binnen de organisatie een andere functie maar was daar niet blij. Gelukkig wou de manager me graag houden en kon ik op mijn huidige functie solliciteren. Was best spannend, bijna 100 brieven binnengekomen. Daarom ook erg dankbaar dat ik dit mag doen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:44

Majabeestje schreef:
Majabeestje schreef:

HBO MWD (heet nu Social Work). En meerdere jaren werkervaring in o.a. de jeugdzorg.

Ik had eerst binnen de organisatie een andere functie maar was daar niet blij. Gelukkig wou de manager me graag houden en kon ik op mijn huidige functie solliciteren. Was best spannend, bijna 100 brieven binnengekomen. Daarom ook erg dankbaar dat ik dit mag doen.

Ooh wat tof! Dit lijkt me echt heel leuk. Wil aankomend jaar ook Social work doen richting de jongeren.