Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:17

Duidelijk. Heel erg lastig dit.
Zijn er dingen die je 100% mee wilt/moet nemen? Zorg dan dat die spullen als eerste het huis uit zijn. Je geeft zelf ook al aan dat hij tot van alles in staat is dus reken er voor het gemak even op dat hij jouw spullen niet onaangeroerd laat.

En is er ook een moment dat hij niet thuis is? Dan is dat een goed moment om alles mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:27

Jolien87 schreef:
Duidelijk. Heel erg lastig dit.
Zijn er dingen die je 100% mee wilt/moet nemen? Zorg dan dat die spullen als eerste het huis uit zijn. Je geeft zelf ook al aan dat hij tot van alles in staat is dus reken er voor het gemak even op dat hij jouw spullen niet onaangeroerd laat.

En is er ook een moment dat hij niet thuis is? Dan is dat een goed moment om alles mee te nemen.

Ik werk thuis dus eigenlijk elke dag is hij op kantoor en heb ik de rust om dingen te pakken. Daarom ga ik maandag ook alvast wat pakken overdag, hij is er dan niet en die vriendin die helpt is ook vrij op maandag. Ze kan zo een paar dozen meenemen waarvan ik niet verwacht dat hij het opmerkt dat ze weg zijn.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:14

Lees het topic even mee. en leef ook met je mee.
Je bent goed op weg! goede plannen heb je gemaakt en succes en sterkte ermee. blijf ademen en nadenken (ook niet teveel he :Y) ) Ik weet zeker als alles geregeld en voorbij is, dat je dan eindelijk gerust kan ademhalen en dan pas alles gaat beseffen wat je gaat missen en wat je gemist hebt. En ik denk wat je gemist hebt.. dat dat het belangrijkste is wat je moet onthouden!

Ik denk dat je hier echt goed aan doet! +:)+
Je komt vanzelf weer een maatje tegen die écht bij je past.

Mama3

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:52

Ik lees al een tijdje mee en hoop echt dat je doorzet en doorpakt en dat je aan een mooi nieuw leven kunt beginnen.

Tip; Geef een doos met foto's, diploma's, polissen etc alvast aan je vriendin mee, zodat deze belangrijke spullen alvast veilig zijn. Je weet maar nooit hoe zijn reactie zal zijn.

Veel succes maandag, op naar een mooi nieuw leven!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:55

Anoniem schreef:
Jolien87 schreef:
Wat ben jij dapper!
Ik zou ook proberen de schijn zo lang mogelijk hoog te houden zodat hij je besluit niet kan manipuleren.

Maar denkt hij echt dat alles nu picobello tussen jullie is en dat jij niet met de gedachte speelt?
Met andere woorden: het kan heel goed zijn dat hij ook op zijn hoede is en dan kan ieder klein dingetje voor hem een teken aan de wand zijn. Pas dus ook goed op dat je dit topic niet zichtbaar maakt voor hem.

Dat vragen goede vrienden ook geregeld en ik heb eerlijk gezegd geen idee. Met dit soort zaken kan ik hem moeilijk peilen. Telkens als ik aangeef dat het niet lekker gaat dan zegt hij: Onzin, het gaat prima. Niks aan de hand. En hij heeft natuurlijk het idee dat hij heel goed bezig is nu, met z'n gesprekken en in januari met therapie.

Het kan dus zijn dat het als een totale schok komt, het kan ook zijn dat hij het wel ziet aankomen, dat zou mij wel logisch lijken, maar goed ik weet het echt niet.

Ik denk dat hij het niet verwacht. Ik werd mishandeld door mijn eerste partner. Hij had altijd veel spijt, maar het gebeurde steeds weer. Ongeveer een half jaar voor ik uiteindelijk ben vertrokken heb ik geregeld gezegd dat ik het niet kon volhouden als hij zo deed (ik hield ondanks alles nog steeds veel van hem, want voor de rest was hij een heel leuk iemand) en zou vertrekken. Ik heb het echt vaak gezegd. Noodgedwongen sliep ik af en toe bij een kennis (niet eens echt een vriendin, maar ze woonde dichtbij) als ik te bang was om te blijven.

Toen ik uiteindelijk een andere plek had gevonden en met alleen wat kleren en mijn studiespullen (ik zat op de universiteit) vertrok was hij in alle staten. Hij had om de een of andere reden nooit gedacht dat ik ECHT zou vertrekken.
Die eerste dagen/weken waren heel moeilijk. Hij was boos en overstuur, zijn ouders deden alles om mij het leven zuur te maken (de toegang tot onze gezamenlijke flat bewaken/sloten veranderen etc). Onze 4 katten waren daar nog. Ik was overigens niet bang dat hij daar niet goed voor zou zorgen; hij hield heel veel van die katten.

Zoek vooral steun en hulp en als je eenmaal weg bent, zoek afleiding. Het is heel zwaar, maar het komt echt wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:34

Hevonen schreef:
Ik denk dat hij het niet verwacht. Ik werd mishandeld door mijn eerste partner. Hij had altijd veel spijt, maar het gebeurde steeds weer. Ongeveer een half jaar voor ik uiteindelijk ben vertrokken heb ik geregeld gezegd dat ik het niet kon volhouden als hij zo deed (ik hield ondanks alles nog steeds veel van hem, want voor de rest was hij een heel leuk iemand) en zou vertrekken. Ik heb het echt vaak gezegd. Noodgedwongen sliep ik af en toe bij een kennis (niet eens echt een vriendin, maar ze woonde dichtbij) als ik te bang was om te blijven.

Toen ik uiteindelijk een andere plek had gevonden en met alleen wat kleren en mijn studiespullen (ik zat op de universiteit) vertrok was hij in alle staten. Hij had om de een of andere reden nooit gedacht dat ik ECHT zou vertrekken.
Die eerste dagen/weken waren heel moeilijk. Hij was boos en overstuur, zijn ouders deden alles om mij het leven zuur te maken (de toegang tot onze gezamenlijke flat bewaken/sloten veranderen etc). Onze 4 katten waren daar nog. Ik was overigens niet bang dat hij daar niet goed voor zou zorgen; hij hield heel veel van die katten.

Zoek vooral steun en hulp en als je eenmaal weg bent, zoek afleiding. Het is heel zwaar, maar het komt echt wel goed.

Hmm laat ik er voor het 'gemak' maar van uit gaan dat hij het niet ziet aankomen dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:01

Ik heb zelf nog nooit in z'n relatie gezeten, dus misschien heb je wel helemaal niks aan mijn advies.

Maar waarom niet nu direct weggaan? Als ik in z'n situatie zou zitten en 100% zeker zou weten dat ik weg zou willen, mij niet veilig zou voelen en weten dat er 0 toekomst in zit. Zou ik niet met verhuisdozen gaan slepen. Dan zou ik direct weg willen.

Belangrijkste spullen/de dieren in veiligheid brengen en gaan! Liefst gisteren nog dan vandaag.
Waarom is dat geen optie TS?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:42

AmoorM schreef:
Ik heb zelf nog nooit in z'n relatie gezeten, dus misschien heb je wel helemaal niks aan mijn advies.

Maar waarom niet nu direct weggaan? Als ik in z'n situatie zou zitten en 100% zeker zou weten dat ik weg zou willen, mij niet veilig zou voelen en weten dat er 0 toekomst in zit. Zou ik niet met verhuisdozen gaan slepen. Dan zou ik direct weg willen.

Belangrijkste spullen/de dieren in veiligheid brengen en gaan! Liefst gisteren nog dan vandaag.
Waarom is dat geen optie TS?

Wanneer je verder had gelezen had je gemerkt dat de partner een burn out heeft, rare trekjes vertoond en als een blad aan de boom om kan slaan. Dus ze heeft geen idee hoe hij zal reageren vandaar, safety first.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:44

maar toch, als je een hele dag hebt omdat hij op zijn werk zit, met vrienden/familie weghalen wat je wil, en hem in gezelschap van iemand opwachten als hij uit zijn werk komt en uitleggen hoe de vork in de steel zit.

dan heb je iig je spullen dieren veilig en ben je ook niet alleen met hem als de bom valt.

als hij nu ergens achterkomt kan het escaleren terwijl; je er niet op bedacht bent

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:09

fokfanaat schreef:
maar toch, als je een hele dag hebt omdat hij op zijn werk zit, met vrienden/familie weghalen wat je wil, en hem in gezelschap van iemand opwachten als hij uit zijn werk komt en uitleggen hoe de vork in de steel zit.

dan heb je iig je spullen dieren veilig en ben je ook niet alleen met hem als de bom valt.

als hij nu ergens achterkomt kan het escaleren terwijl; je er niet op bedacht bent

Ik zou idd ook alles in 1 dag doen samen met vrienden en familie.. niet doosje coor doosje want dan gaat her geheid mis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:15

joyce_eddy schreef:
fokfanaat schreef:

Ik zou idd ook alles in 1 dag doen samen met vrienden en familie.. niet doosje coor doosje want dan gaat her geheid mis..

Maar waarom zou je in deze situatie rustig doosje voor doosje inpakken en rekening houden met hem? Hij is degene die TS behandeld heeft als grofvuil, TS kan beter aan haar zelf denken in deze situatie en wat meer voor zich zelf opkomen. Het klinkt alsof ze een klein lammetje is, wat wil ontsnappen aan de grote boze wolf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-18 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:18

En aan TS denken betekent de meest veilige optie kiezen en dat is in dit geval de weg van de minste weerstand.
Boos worden betekent hoogstwaarschijnlijk een pak rammel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:21

Dat kleine lammetje is ze blijkbaar al jaren geweest dus laat ze nu maar een slim lam worden want veiligheid gaat voor alles. En van iemand die al jaren zich voegt naar de wensen en mening van de partner kun je niet alla minuut een flinke doortastendheid verwachten. Ts heeft nu genoeg waarschuwingen en goede zaken meegekregen, zowel hier als per pb, het is nu aan haar om daar voor haar de beste weg in te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:26

Ik hoop dat TS de kracht vindt om het juiste voor haar zelf te doen. Y;(

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:48

Absoluut het slim spelen hoor :j volkomen mee eens.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:09

Als het enigszins mogelijk is zou ik ook op maandag in 1x doorpakken en alles verhuizen. Niet beetje bij beetje. Met hulp van vrienden/familie moet dat te doen zijn in 1 dag

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:13

Ik denk dat TS alles vooral op haar eigen tempo moet doen, en weldoordacht :)

Heel veel sterkte de komende tijd TS ! :(:)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:30

Ik ben ook van het doorpakken. Wie a zegt, b doen. Dus snel afhandelen. Zorgen dat er hulp is en dat je niet alleen met hem bent. Dan kan er meteen ingegrepen worden als het mis gaat.. Wel als allereerste de dieren in veiligheid brengen. Dat staat hij mij voorop!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:02

Ik denk ook dat TS dit op haar eigen tempo moet doen. Ook niet met heel de reutemeteut hem zitten opwachten om te zeggen hoe het zit, ik zou het niet alleen doen maar wel even een vertrouwd en sterk persoon er bij halen, maar zet hem niet op de schandpaal. Dit is allemaal al zwaar genoeg, maar ik denk wel dat we het allemaal eens zijn over het feit dat je dit niet verdiend en hij jou ook echt niet verdiend. Knopen doorhakken...

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 01:29

Succes ts je bent dapper, echt!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:59

Een idee voor het gesprek: samen in de keuken zitten en de extra persoon wacht in de woonkamer (als het geen open keuken is tenminste :D ). Dan heb je enige privacy, maar tumult en lawaai is direct te horen en dan kan er worden ingegrepen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:34

Nah, werkt niet. Je moet heel die discussie niet aangaan.
Ik denk dat het goed is om alles in te pakken, maar zet ook een weekendtas neer met alle spullen die je acuut nodig hebt, en deel hem mee dat je weggaat. Niet ingaan op het hoe en waarom, ook die vragen niet beantwoorden. Gewoon: ik ga weg.
Maar met dit soort mensen zit je voor dat je het weet, alweer in een hele discussie, en dan ben je makkelijker te manipuleren. Nee is nee. Ik ga weg. Nee, ik ga niet met je in discussie. Zo simpel, hou het kort en hou voet bij stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:05

Ik snap ook niet zo goed waarom je nu niet je weekendtas in kan pakken, dieren in de auto en weg kan gaan? Maar alleen de TS kan de situatie in schatten, als ze denkt dat dit het beste is, dan moet ze het op deze manier doen. Ik hoop echt dat het goed komt TS. Je bent wel al dapper dat je tenminste stappen onderneemt. Y;( Heel veel succes en ik hoop dat je er 10x zo sterk uit komt! :(:)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:18

'Helaas' zit TS al 3 jaar in deze situatie maar voor zover ik begrijp is er geen acute aanleiding om met spoed halsoverkop weg te gaan, dus ik snap wel dat ze de tijd neemt om het doordacht en voorbereid aan te pakken.

Enige waar ik me zorgen over maakte was dat het leek alsof ze het vertrek over meerdere dagen wilden gaan spreiden met de hoop dat hij er niet achter zou komen (dozen inpakken met spullen die hij niet zou missen, maandag wat spul verhuizen etc) want dat zou nog wel eens narigheid op kunnen leveren.

Gelukkig heeft ze volgens mij goede steun van mensen om haar heen en wordt er goed over nagedacht :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:51

AmoorM schreef:
Ik snap ook niet zo goed waarom je nu niet je weekendtas in kan pakken, dieren in de auto en weg kan gaan? Maar alleen de TS kan de situatie in schatten, als ze denkt dat dit het beste is, dan moet ze het op deze manier doen. Ik hoop echt dat het goed komt TS. Je bent wel al dapper dat je tenminste stappen onderneemt. Y;( Heel veel succes en ik hoop dat je er 10x zo sterk uit komt! :(:)

Ik las dat haar ouders nu op reis zijn en ze haar dieren bij haar ouders wil onderbrengen.

Waarschijnlijk is dat de reden dat ze wacht. Niet alleen voor de opvang van haar dieren, maar met je ouders in de buurt voel je je toch veiliger en sterker.

Ik snap dat wel. Ook omdat ze al 3 jaar in dit schuitje zet, als je dan weg wil is dat echt een grote stap,misschien moet ze het eerst bij haar zelf laten landen voordat ze daadwerkelijk gaat..