Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Duidelijk. Heel erg lastig dit.
Zijn er dingen die je 100% mee wilt/moet nemen? Zorg dan dat die spullen als eerste het huis uit zijn. Je geeft zelf ook al aan dat hij tot van alles in staat is dus reken er voor het gemak even op dat hij jouw spullen niet onaangeroerd laat.
En is er ook een moment dat hij niet thuis is? Dan is dat een goed moment om alles mee te nemen.
Anoniem schreef:Jolien87 schreef:Wat ben jij dapper!
Ik zou ook proberen de schijn zo lang mogelijk hoog te houden zodat hij je besluit niet kan manipuleren.
Maar denkt hij echt dat alles nu picobello tussen jullie is en dat jij niet met de gedachte speelt?
Met andere woorden: het kan heel goed zijn dat hij ook op zijn hoede is en dan kan ieder klein dingetje voor hem een teken aan de wand zijn. Pas dus ook goed op dat je dit topic niet zichtbaar maakt voor hem.
Dat vragen goede vrienden ook geregeld en ik heb eerlijk gezegd geen idee. Met dit soort zaken kan ik hem moeilijk peilen. Telkens als ik aangeef dat het niet lekker gaat dan zegt hij: Onzin, het gaat prima. Niks aan de hand. En hij heeft natuurlijk het idee dat hij heel goed bezig is nu, met z'n gesprekken en in januari met therapie.
Het kan dus zijn dat het als een totale schok komt, het kan ook zijn dat hij het wel ziet aankomen, dat zou mij wel logisch lijken, maar goed ik weet het echt niet.
Hevonen schreef:Ik denk dat hij het niet verwacht. Ik werd mishandeld door mijn eerste partner. Hij had altijd veel spijt, maar het gebeurde steeds weer. Ongeveer een half jaar voor ik uiteindelijk ben vertrokken heb ik geregeld gezegd dat ik het niet kon volhouden als hij zo deed (ik hield ondanks alles nog steeds veel van hem, want voor de rest was hij een heel leuk iemand) en zou vertrekken. Ik heb het echt vaak gezegd. Noodgedwongen sliep ik af en toe bij een kennis (niet eens echt een vriendin, maar ze woonde dichtbij) als ik te bang was om te blijven.
Toen ik uiteindelijk een andere plek had gevonden en met alleen wat kleren en mijn studiespullen (ik zat op de universiteit) vertrok was hij in alle staten. Hij had om de een of andere reden nooit gedacht dat ik ECHT zou vertrekken.
Die eerste dagen/weken waren heel moeilijk. Hij was boos en overstuur, zijn ouders deden alles om mij het leven zuur te maken (de toegang tot onze gezamenlijke flat bewaken/sloten veranderen etc). Onze 4 katten waren daar nog. Ik was overigens niet bang dat hij daar niet goed voor zou zorgen; hij hield heel veel van die katten.
Zoek vooral steun en hulp en als je eenmaal weg bent, zoek afleiding. Het is heel zwaar, maar het komt echt wel goed.
AmoorM schreef:Ik heb zelf nog nooit in z'n relatie gezeten, dus misschien heb je wel helemaal niks aan mijn advies.
Maar waarom niet nu direct weggaan? Als ik in z'n situatie zou zitten en 100% zeker zou weten dat ik weg zou willen, mij niet veilig zou voelen en weten dat er 0 toekomst in zit. Zou ik niet met verhuisdozen gaan slepen. Dan zou ik direct weg willen.
Belangrijkste spullen/de dieren in veiligheid brengen en gaan! Liefst gisteren nog dan vandaag.
Waarom is dat geen optie TS?
fokfanaat schreef:maar toch, als je een hele dag hebt omdat hij op zijn werk zit, met vrienden/familie weghalen wat je wil, en hem in gezelschap van iemand opwachten als hij uit zijn werk komt en uitleggen hoe de vork in de steel zit.
dan heb je iig je spullen dieren veilig en ben je ook niet alleen met hem als de bom valt.
als hij nu ergens achterkomt kan het escaleren terwijl; je er niet op bedacht bent
joyce_eddy schreef:fokfanaat schreef:maar toch, als je een hele dag hebt omdat hij op zijn werk zit, met vrienden/familie weghalen wat je wil, en hem in gezelschap van iemand opwachten als hij uit zijn werk komt en uitleggen hoe de vork in de steel zit.
dan heb je iig je spullen dieren veilig en ben je ook niet alleen met hem als de bom valt.
als hij nu ergens achterkomt kan het escaleren terwijl; je er niet op bedacht bent
Ik zou idd ook alles in 1 dag doen samen met vrienden en familie.. niet doosje coor doosje want dan gaat her geheid mis..
AmoorM schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom je nu niet je weekendtas in kan pakken, dieren in de auto en weg kan gaan? Maar alleen de TS kan de situatie in schatten, als ze denkt dat dit het beste is, dan moet ze het op deze manier doen. Ik hoop echt dat het goed komt TS. Je bent wel al dapper dat je tenminste stappen onderneemt.Heel veel succes en ik hoop dat je er 10x zo sterk uit komt!