Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:31

Lente schreef:
Maar dan weet ik nog niet hoe het heet als je op vrouwen en transvrouwen valt :+

Ik noem het gewoon lesbi :) transvrouwen zijn ook vrouwen!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:31

Lente schreef:
Maar dan weet ik nog niet hoe het heet als je op vrouwen en transvrouwen valt :+

Gewoon lesbisch. Als in: transvrouwen zijn ook vrouwen :')

Edit: amado: great Minds think alike, hahaha

Ailill

Re: Hetero, homo, lesbisch, bisexueel, etc, hoe weet je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:49

Maar nog steeds zie ik het verschil niet: Bi valt op zowel man als vrouw, imo afhankelijk van uiterlijk én innerlijk (trans/cis maakt wat mij betreft niet uit). Pan kan toch ook op beide vallen (of feitelijk 4 opties)?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:51

Lente schreef:

Lesbisch?

Imo zijn het allebei gewoon vrouwen.

Ik heb ooit een transman gedate, ben er niet minder hetero van imo. En ik zag hem ook niet als vrouw.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:52

Ailill schreef:
Maar nog steeds zie ik het verschil niet: Bi valt op zowel man als vrouw, imo afhankelijk van uiterlijk én innerlijk (trans/cis maakt wat mij betreft niet uit). Pan kan toch ook op beide vallen (of feitelijk 4 opties)?

Dat heb ik ook nooit gesnapt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:53

Ailill schreef:

Volgens mij zijn er al wat dingen gepost door panmensen :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:27

Ik vraag me al 7 pagina's af wat non-binair is? Ik zie 1-en en 0-en voor me, maar dat zal wel niet :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:38

Tiggs schreef:
Ik vraag me al 7 pagina's af wat non-binair is? Ik zie 1-en en 0-en voor me, maar dat zal wel niet :D

Non-binair is iedereen die zich niet exclusief als man of vrouw identificeerd :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:16

Wauw. Ik leer hier wel veel moet ik zeggen.

Wat betekend cis?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:28

Vumana89 schreef:

Wat betekend cis?

Geboren als man/vrouw :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:46

Dioxide schreef:
Vumana89 schreef:

Wat betekend cis?

Geboren als man/vrouw :)

Even een aanvulling :) je identificeert je met het geslacht waarmee je geboren bent.

Trans is dat je geboren wordt in bv een mannenlichaam, maar je eigenlijk geen man voelt. En het kan best dat je je dan ook geen vrouw voelt, maar je voelt je iig niet thuis in het lijf waarin je geboren bent

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:48

Ik ben hetero. Ben alleen maar verliefd geweest op mannen en heb me nooit aangetrokken gevoeld tot een vrouw. Ik vind bijvoorbeeld Margot Robbie een hele mooie vrouw om te zien, maar zelfs bij haar heb ik niet zoiets van "zou dr doen" :+ Ik vind bepaalde vrouwen echt wel mooi om te zien, maar krijg er totaal geen seksuele gevoelens bij. Enige gevoel wat ik er dan bij krijg is het gevoel dat ik iets vaker de Mac over moet slaan en iets vaker naar de sportschool mag. Ik ben er heel erg zeker van dat ik ook in een dronken bui niets met een vrouw zou doen, omdat ik vrouwen gewoon niet aantrekkelijk vind. Ik hou gewoon van mannen :D Ik denk ook dat ik dat altijd wel al heb geweten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:55

Aha! Helder. Thanks voor de uitleg.
Ik zou me er echt eens in moeten verdiepen. Ik ben wel blij dat dingen open besproken worden.
Merken de 'niet hetero' (sorry voor de woordkeus) nou ook dat je 'anders' behandeld wordt als je niet aan 'het perfecte hetero plaatje' voldoet? Of dat je er niet voor uit kunt komen?

P.s.
Ik ben geprobeerd voorzichtig te zijn in mn woordkeus, ik respecteer alle soorten en maten. Dat vooropgesteld. Mijn vraag is oprecht.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:04

Ik merk dat er mensen in mijn omgeving zijn die niets meer met me te maken willen hebben.
Hun verlies, ik verdom het om mijn leven lang in de kast te blijven zitten omdat zij er niet mee kunnen/willen dealen. :)
Verder weleens de in een eerdere post aangehaalde opmerking door mannen dat ik dan niet de juiste vent heb gehad, waarop ik dan vaak reageer met dat zij dan zeker ook nooit de juiste man hebben gehad aangezien ze nog steeds hetero zijn. :+

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:05

Leuk topic, ik val op vrouwen. Heb jaren mannen gedate maar kwam nooit verder dan 2 of 3 dates, dan was ik er alweer helemaal klaar mee. Heb toen wel nog een paar keer gedacht, 'kom op even doorzetten anders blijf je tot in de eeuwigheid single' maar dat bleek toch ook niet de juiste aanpak te zijn :+ . Het daten met een vrouw op mijn 25e bleek voor mij de uitkomst, ik keek altijd wel naar vrouwen en vond op tv lesbische stellen erg interessant maar dacht er verder niet teveel over na. Na een relatie met een vrouw te hebben gehad is het voor mij nu wel echt duidelijk, en dat maakt het zoeken nu ik weer single ben een stuk duidelijker en minder frustrerend xD. Wat ik persoonlijk lastig vind is dat ik dus wel op wat meer vrouwelijke vrouwen val, niet het type waarbij je het op 3km afstand al ziet. Mijn gaydar is wat dat betreft ook wat defect dus ik vind iemand tegen komen wel lastig.

Ik ben er open over als het ter sprake komt. Heb eigenlijk nog nooit een slechte reactie gehad, wel wat aparte reacties maar die mensen bedoelde het verder niet banketstaaf xD. (Bijv dat je verteld dat je op vrouwen valt en dan als reactie krijgt 'oh maar dat geeft toch helemaal niet?'... Nee natuurlijk geeft dat niet xD)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:07

Voor de mensen die voorzichtig proberen te zijn met hun woordkeuze;
Super lief! Maar ook wij zijn geen mietjes hoor :D zolang het met respect gezegd wordt maakt het (voor mij) niks uit hoe lomp het gezegd wordt

Zijn er ook mensen hier Demiseksueel ?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:10

Magrathea schreef:
Ailill schreef:

Volgens mij zijn er al wat dingen gepost door panmensen :)
Ik ben normaal redelijk goed in begrijpend lezen maar ik mis geloof ik iets :o

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:26

lor1_1984 schreef:
Ik merk dat er mensen in mijn omgeving zijn die niets meer met me te maken willen hebben.
Hun verlies, ik verdom het om mijn leven lang in de kast te blijven zitten omdat zij er niet mee kunnen/willen dealen. :)
Verder weleens de in een eerdere post aangehaalde opmerking door mannen dat ik dan niet de juiste vent heb gehad, waarop ik dan vaak reageer met dat zij dan zeker ook nooit de juiste man hebben gehad aangezien ze nog steeds hetero zijn. :+
8-)

Way to go! Badass.

Zulke mannen nemen vrouwelijke seksualiteit ook gewoon niet serieus geloof ik..... ze zeggen nooit eens tegen gay mannen dat ze dan niet de juiste vrouw hebben gehad :(

Amado schreef:
Voor de mensen die voorzichtig proberen te zijn met hun woordkeuze;
Super lief! Maar ook wij zijn geen mietjes hoor :D zolang het met respect gezegd wordt maakt het (voor mij) niks uit hoe lomp het gezegd wordt

Dat is toch dat je eerst met iemand een klik moet hebben voordat je seksueel opgewonden raakt? Dat heb ik. Ik heb werkelijk nooit opwinding bij iemand die ik niet ken. Kan ik ze prachtig vinden, maar er gebeurt niks.

Bij mij gebeurt er wel wat na diepe conversatie en een emotionele band. Bij mannen dan.

Vrouwen kan ik zeker romantische gevoelens voor hebben, maar verder gebeurt er niks.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:29

Avalanche81 schreef:
Amado schreef:

Dat is toch dat je eerst met iemand een klik moet hebben voordat je seksueel opgewonden raakt? Dat heb ik. Ik heb werkelijk nooit opwinding bij iemand die ik niet ken. Kan ik ze prachtig vinden, maar er gebeurt niks.

Bij mij gebeurt er wel wat na diepe conversatie en een emotionele band. Bij mannen dan.

Vrouwen kan ik zeker romantische gevoelens voor hebben, maar verder gebeurt er niks.

Ja klopt! Of uberhaupt echt gevoelens hebben voor iemand zonder goede band enz

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:29

Oh dat soort dingen roepen mannen ook tegen mannen hoor en vrouwen tegen mannen ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:36

Amado schreef:
Avalanche81 schreef:

Ja klopt! Of uberhaupt echt gevoelens hebben voor iemand zonder goede band enz

Definitely me :j

mijn vriend nu ken ik al jaren. En die vriendschap werd steeds intenser...... en op een dag dacht ik dat ik misschien wel verliefd op hem was. Wat ik 4 maanden later pas uitsprak. Het was geheel wederzijds. En toen waren we een setje :D

Ailill schreef:
Oh dat soort dingen roepen mannen ook tegen mannen hoor en vrouwen tegen mannen ;)

Dan is het gewoon homofobie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:42

Hoezo is dat dan gelijk homofobie?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:43

Maar hoe werkt het romantisch/seksueel met verschillende geslachten dan? Voor mij staat dat niet los, dus wat is het romantische deel :o?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 21:50

Eske_B schreef:
Maar hoe werkt het romantisch/seksueel met verschillende geslachten dan? Voor mij staat dat niet los, dus wat is het romantische deel :o?

Ik begrijp hem als

“waar je verliefd op wordt”

Vs

“waar je het op kunt kwa lust”

Ik geloof wel dat dat niet altijd hetzelfde hoeft te zijn. Maar denk niet dat het snel voorkomt dat je bijvoorbeeld romantisch homo en seksueel hetero bent of zo. Ze zullen meestal wel overlap hebben of anders bijvoorbeeld op 1 van de twee niet (aseksueel bijvoorbeeld)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:03

Ailill schreef:
Hoezo is dat dan gelijk homofobie?

Omdat de suggestie is dat je gewoon slechte seks hebt gehad, en dat als je iemand van het andere geslacht zou ontmoeten waar je goede seks mee hebt, was je hetero. Het is invalideren van je seksualiteit.

Ik geloof zonder meer dat je het als man wel te horen krijgt, maar dingen als "corrective rape" zijn specifiek gericht op vrouwen, dus er zit zeker een element van seksisme in. En misogynie. Ik vind het echt geen onschuldig grapje, en zulke mensen blijf ik liever mijlenver vandaan.