Ailill schreef:Leer eerst maar eens op eigen benen telopenstaan
Accepteer mijn giraf zoals hij is

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
UK_eef schreef:Ik denk dat je beter kunt zeggen ''ik heb geen behoefte aan een vriend, ik heb genoeg aan mezelf.''
tagger schreef:Mijn vrouw is anderhalf jaar geleden gestorven.
Wat ik mis, is de vriendschap, het klankbord, onze gesprekken.
Ik heb geen moeite met alleen zijn.
Ik ben alleen op vakantie geweest en heb genoten. Alleen... niemand om m'n ervaringen mee te delen.
Ik heb een drukke baan, groot huis en de paarden om mijn aandacht aan te geven, maar het leven mist de glans die het vroeger had.
tengeltje11 schreef:eerlijk vind ik het altijd wat zielig klinken 'ik heb niemand nodig en ben gelukkig alleen'.
ik kan echt niet geloven dat al de mensen die dit hier beweren,'s avonds in hun bed niet met het idee spelen dat het toch leuker zou zijn om in bed je gedachten te delen met een soulmate om daarna gezellig tegen elkaar in slaap te vallen.
en dan haal je ideeen voor je ogen a la 'elk weekend met elkaar op pad gaan,want je moet er wat voor over hebben',dit om jezelf nog maar eens te versterken in het idee dat het beter is alleen.
sorry,vind ik zo'n onzin!
op termijn wordt niemand gelukkiger alleen dan met iemand waar je je goed bij voelt.
en je hoeft niet constant te vergelijken met de relaties die niet helemaal goed zijn,dat doe je enkel om je niet slecht te voelen omdat jij niet die andere naast je zij hebt.
hier getrouwd met een fantastische man. 3 kindjes.
deze avond ben ik alleen thuis,de jongste baby ligt wel boven te slapen,maar man en kindjes zijn weg op stap,samen met zijn vrienden.
heb ik totaal geen zin in,en vindt iedereen prima.
meestal heb ik daar geen zin in en meestal gaat hij dan(soms met en soms zonder kinderen) alleen op stap met zijn vrienden.
zo heb ik ook mijn dingen waar hij niets van vindt,en die ik lekker in mijn eentje doe.
maar toch heb ik iemand waartegen ik altijd mijn verhaal kwijt kan,altijd een oprecht antwoord van krijgt,een steun als het nodig is,een mening als ik twijfel,een……
en ja,ik zou ook prima 'gelukkig' kunnen zijn in mijn eentje,maar toch mis je iets,en net dat ene dingetje wat je mist,zorgt ervoor dat je nooit compleet gelukkig bent...
tengeltje11 schreef:eerlijk vind ik het altijd wat zielig klinken 'ik heb niemand nodig en ben gelukkig alleen'.
ik kan echt niet geloven dat al de mensen die dit hier beweren,'s avonds in hun bed niet met het idee spelen dat het toch leuker zou zijn om in bed je gedachten te delen met een soulmate om daarna gezellig tegen elkaar in slaap te vallen.
en dan haal je ideeen voor je ogen a la 'elk weekend met elkaar op pad gaan,want je moet er wat voor over hebben',dit om jezelf nog maar eens te versterken in het idee dat het beter is alleen.
sorry,vind ik zo'n onzin!
op termijn wordt niemand gelukkiger alleen dan met iemand waar je je goed bij voelt.
en je hoeft niet constant te vergelijken met de relaties die niet helemaal goed zijn,dat doe je enkel om je niet slecht te voelen omdat jij niet die andere naast je zij hebt.
hier getrouwd met een fantastische man. 3 kindjes.
deze avond ben ik alleen thuis,de jongste baby ligt wel boven te slapen,maar man en kindjes zijn weg op stap,samen met zijn vrienden.
heb ik totaal geen zin in,en vindt iedereen prima.
meestal heb ik daar geen zin in en meestal gaat hij dan(soms met en soms zonder kinderen) alleen op stap met zijn vrienden.
zo heb ik ook mijn dingen waar hij niets van vindt,en die ik lekker in mijn eentje doe.
maar toch heb ik iemand waartegen ik altijd mijn verhaal kwijt kan,altijd een oprecht antwoord van krijgt,een steun als het nodig is,een mening als ik twijfel,een……
en ja,ik zou ook prima 'gelukkig' kunnen zijn in mijn eentje,maar toch mis je iets,en net dat ene dingetje wat je mist,zorgt ervoor dat je nooit compleet gelukkig bent...
Suzanne F. schreef:Wat fijn dat jij een leuke relatie hebt! Bedenk wel dat hij nu bij je is omdat hij dat wilt en dat hij ook kan bedenken over een tijdje dat hij een ander jonger blommetje aantrekkelijker vindt en jou laat zitten met je boeltje en kindjes. Of dat hij heel voorzichtig aan steeds meer te zeggen krijgt over jouw leven en de dingen die je doet, tot je volledig leeft voor hem en je gezin, dat je eigenlijk niet meer weet wie je eigenlijk bent, wat je leuk vindt en wat je dromen zijn. Ik loop dat risico niet. Ik heb mezelf echt zo leren kennen, ik heb niemand nodig om me aan te vullen of compleet te maken, ik weet nu zo goed wat en wie ik ben, wat mij gelukkig maakt en waar ik me prettig bij voel.
En zielig? Ik kijk vaak met medelijden naar vrouwen in relaties, ze rennen van hot naar her, kindjes wegbrengen overal heen, druk druk met verjaardagen hier, afspraken daar, koken, huishouden, druk druk, sporten en dan de man die ook aandacht wil. Ik vind ze geen leven hebben, waar is de tijd voor henzelf? Ze zijn altijd maar bezig met een ander. En dan na al die jaren zorgen en jezelf wegcijferen gaat het huwelijk alsnog stuk, maar liefst 1 op de 3 huwelijken gaan stuk. Ik snap niet wat mensen zich aandoen als ze gaan trouwen.
ual_95 schreef:Ik vind dit toch best wel onaardig klinken en vooral gebaseerd op vooroordelen. Het hebben van een relatie is nou eenmaal geven en nemen en die keuze wordt met alle liefde gemaakt. Twee op de drie huwelijken blijven wel gewoon staan en bovendien hoef je simpelweg niet meer te trouwen om je relatie te bezegelen. Daarbij heb je het over kinderen, maar ook single vrouwen kunnen prima een kinderwens hebben. Ook zij zullen dan -met jouw woorden- geen leven hebben door drukte. Er zijn uiteraard relaties waarvan uiteindelijk blijkt dat de twee personen beter af zijn zonder elkaar, maar je moet niet alles over een kam scheren.
Even terug: het 'moeten' hebben van een relatie is erg ouderwets en gefundeerd op vroegere normen en waarden. Je diende te trouwen alvorens kinderen te krijgen en zeker voor vrouwen was een man bij wijze van een levensbehoefte. Hij bracht immers geld in het laatje en diende voor haar te zorgen. Vrouwen, en ook mannen, zijn nu veel onafhankelijker en kunnen dus ook 'gelukkig' zijn zonder elkaar omdat ze niks tekort hoeven komen. Het hebben van relaties is nu gelukkig een keuze! Bovendien vind ik het dubieus dat het woord relatie in dit topic een soort van gelijk wordt getrokken aan het woord romantiek. Alsof single-mensen koude, eenzame figuren zijn die alleen maar kaarsjes uitblazen ipv aansteken. Ze kunnen wel houden van liefde en romantiek, maar daar hoef je toch geen voor relatie te hebben?
Rolfje schreef:Maar ik zie wel heel veel dat mensen financieel niet onafhankelijk zijn. Die kunnen niet en dat paard hebben en dat leuke leven zonder een relatie.
ALs je financieel onafhankelijk bent, dan kies je voor wat je wil en niet voor wat de maatschappij wil.
maria1990 schreef:Nou.....Zo erg ben je tocht niet dat de mannen voor je op de vlucht slaan
Rolfje schreef:Maar ik zie wel heel veel dat mensen financieel niet onafhankelijk zijn. Die kunnen niet en dat paard hebben en dat leuke leven zonder een relatie.
ALs je financieel onafhankelijk bent, dan kies je voor wat je wil en niet voor wat de maatschappij wil.
ual_95 schreef:Bovendien vind ik het dubieus dat het woord relatie in dit topic een soort van gelijk wordt getrokken aan het woord romantiek. Alsof single-mensen koude, eenzame figuren zijn die alleen maar kaarsjes uitblazen ipv aansteken.