Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:20

Ailill schreef:
Leer eerst maar eens op eigen benen te lopen staan :')

Accepteer mijn giraf zoals hij is |(

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:22

Adindaa schreef:
Ailill schreef:

I do, but I'm just not that into him ~~}>

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:25

UK_eef schreef:
Ik denk dat je beter kunt zeggen ''ik heb geen behoefte aan een vriend, ik heb genoeg aan mezelf.''

Helemaal eens met deze zin. Paarden zijn echt een welkome aanvulling, maar geen vervanging voor een relatie ( wat ook vriendschap kan zijn) met een mens. Mijn paard en kat staan heel hoog in mijn emotionele ding, maar ze vervangen geen menselijk contact ( Ok mijn kat misschien wel :+ ) maar ondanks dat, heb ik na 2 keer samenwonen en best veel relatie's geen enkele behoefte meer aan een relatie. Ik vind het zo heerlijk alleen! Die afhankelijkheid van een ander kan ik ook totaal niet begrijpen, ik geniet van een avond alleen op de bank met de kaarsjes aan en een glaasje wijn.

Je komt alleen en je gaat alleen, dus je kunt maar beter van jezelf houden.
Oh en Tengeltje, dat mag jij zielig vinden, maar ik voel mij totaal niet zielig alleen in mijn bed. Sterker nog, met iemand erbij slaap ik bar slecht en dat heb ik toch een jaar of 6 geprobeerd :D

Na heel veel jaren ben ik erachter gekomen dat ik juist gelukkiger ben zonder iemand. En ik heb hele goede relaties gehad met echt hele goede fijne mannen.

Maar ik zie wel heel veel dat mensen financieel niet onafhankelijk zijn. Die kunnen niet en dat paard hebben en dat leuke leven zonder een relatie.

ALs je financieel onafhankelijk bent, dan kies je voor wat je wil en niet voor wat de maatschappij wil.
Laatst bijgewerkt door Rolfje op 27-10-18 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:26

Adindaa schreef:
Ailill schreef:

Heb hier even smakelijk om gelachen, geweldig :')

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:26

Ja, ik meld mij ook! Ik ben bewust vriend/partnerloos en nee, ik ben niet zielig, gestoord of minder waard :')
Ik vind het heerlijk! Mijn bed voor mij alleen, mijn leven invullen naar mijn eigen wensen, doen wat ik zelf wil. Ik ben dan wel niet getrouwd met mijn paarden (trouwen roept bij mij namelijk ook een dramatisch gevoel op), maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment dingen bedenkt zodat je van het gezeik af bent. Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk te geloven dat je ook perfect gelukkig kunt zijn alleen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:30

Witchcraft schreef:
Adindaa schreef:

Heb hier even smakelijk om gelachen, geweldig :')
En dan heb ik nog nooit een foto van Adin gezien, kun je na gaan :P

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:57

tagger schreef:
Mijn vrouw is anderhalf jaar geleden gestorven.
Wat ik mis, is de vriendschap, het klankbord, onze gesprekken.
Ik heb geen moeite met alleen zijn.
Ik ben alleen op vakantie geweest en heb genoten. Alleen... niemand om m'n ervaringen mee te delen.
Ik heb een drukke baan, groot huis en de paarden om mijn aandacht aan te geven, maar het leven mist de glans die het vroeger had.

Dit bericht doet mij wel wat. Sterkte!

Saskia9

Re: Nee,ik hoef geen vriend! ik ben al met mijn paarden getrouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 00:11

Ik denk zelf ook dat naarmate hoe langer je single bent, hoe moeilijker het is om je weer te binden aan een relatie.
Zelf jaren alleen geweest, nu alweer een tijdje een relatie. Mocht dit mislopen ben ik single ook heel gelukkig!
Overigens wonen wij nog niet samen, woont mijn vriend zijn pony alweer een jaar bij mij dus die heb ik alvast ingepikt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 00:23

Als je pas gelukkiger word, als je een relatie krijgt. Dan is er iets mis :+

Ik heb sinds 1.5 jaar weer een relatie. Maar ben echt niet gelukkiger geworden. Want ik was al gelukkig.

Wel is deze relatie een zeer leuke toevoeging aan mijn leven. Maar zodra het een last word, dan is het toch exit. Mijn eigen geluk is het belangrijkste. Niet die van een ander(uitzondering directe familie)

Na mijn vorige relatie ben ik dus ook absoluut niet bewust op zoek gegaan naar relatie materiaal. Want ik was/ben gelukkig met wat ik had/heb.

En had geen zin om continu met iemand rekening te moeten houden. Wou mijn eigen plan trekken. En als ik ergens geen zin in had, dan deed ik het ook gewoon niet.

Tegen deze ben ik toevallig aangelopen. Maar zag een relatie eerst absoluut niet zitten ivm verplichtingen, voor mijn gevoel mijn vrijheid kwijt raken enzo.

Na dik half jaar zag ik toch in, dat ik nergens in werd beperkt. En nog steeds kan gaan en staan waar ik wil. En als ik absoluut geen zin heb in een feestje of verjaardag, ik geen gezeur krijg van je moet heen en blabla.

Meestal proberen we wel elk weekend elkaar te zien. Maar ben nu paar dagen op vakantie met hem geweest. Dus vond het nu ook wel lekker om even weekendje alleen thuis te zijn. En mijn eigen ding te kunnen doen.

Ben ook enorm blij dat we straks de boerderij overnemen van zijn ouders. Dus dat er altijd iets te doen is. Zodat we niet teveel op elkaar lip zitten.

Maar zonder relatie ben ik dus net zo gelukkig. Want ik vertel altijd hele verhalen tegen mijn honden. Dus kan altijd mijn ei kwijt. Maar vriend weet ook dat honden bij mij op nummer 1 staan :o Dat heb ik hem meteen duidelijk gemaakt. En ook dat er absoluut geen kinderen komen :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 02:35

Ik had in 2007 mijn laatste relatie beëindigd en ben daarna bijna 11 jaar single geweest!
Dat was echt een hele bewuste keuze, ik vond dat ik niet mijn geluk moest zoeken in een relatie. Als ik alleen, als individu niet gelukkig kon zijn, dan zou het in een relatie ook niet lukken.

Ik heb nooit geloofd in de zin “you complete me” van Jerry McGuire (of zoiets). Een zin waar miljoenen vrouwen van over de zwijmel gingen, moest ik bijna van kotsen... :r

Vroeger trouwden vrouwen voor bescherming, voor financiële of sociale zekerheid, aarna voor de liefde en uiteindelijk nu voor hun geluk. Maar ik geloof dat wannneer je als single niet gelukkig kan zijn, je het ook nooit werkelijk kunt zijn in een relatie.

Ik heb er 10 jaar over gedaan om mezelf echt te leren kennen, om zelfstandig te zijn, om te weten wie ik ben, wat ik wil en wat mij gelukkig maakt als persoon. Al die tijd heb ik mannen lekker op afstand gehouden. Afgezien van een vaste sporadische scharrel dan (die woonde een mooi eindje weg en leidde een compleet ander soort leven), daar werd ik ook af en toe heel gelukkig van, niet van de man, maar van het scharrelen met hem. ;) De laatste ruim 3 jaar zelfs geen seks gehad, geen behoefte aan, te gecompliceerd. Begin dit jaar kwam langzaam de omslag, ik begon de laatste jaren steeds beter te weten wat mij gelukkig maakte en voelde gewoon dat ik klaar was voor een volgende stap. Ik ben deze zomer weer gaan daten. Met de eerste serieuze date leek het meteen lekker te klikken, maar al snel voelde ik dat hij zijn geluk van mij liet afhangen, aan wie ik voor hem was/zou kunnen zijn in een relatie. Nou nee, bedankt... ik wil niet verantwoordelijk zijn voor iemand anders zijn geluk, alleen voor mijn eigen. Dus dat redelijk snel afgekapt en besloten dat ik misschien beter single kon blijven.

Gek genoeg kwam ik kort daarna iemand tegen (kende ik min of meer al) die er net zo over bleek te denken als ik en sinds kort hebben we officieel een relatie.
Dat we verantwoordelijk zijn voor ons eigen geluk, betekend niet dat we niet om de ander geven of alleen egoïstisch bezig zijn. Het betekend dat we gelukkig zijn met wie we zijn, we elkaar vrij laten om onszelf te zijn, maar we wel rekening houden met elkaar. Dat het fijn is om samen tijd door te brengen, maar ook fijn is dat we ieder ons eigen ding hebben. Dat ik blij wordt als ik hem weer zie en dan pas opeens merk dat ik hem ook best gemist heb in de dagen dat we elkaar niet gezien hebben, maar ik in die afwezige dagen daar niet ongelukkig om ben geweest, omdat ik gelukkig ben. Hij voegt wat toe aan mijn geluk, maar mijn geluk is niet afhankelijk van hem en andersom ook niet.

Dus een half jaar terug had ik voluit mee kunnen kletsen in dit topic... nu kan ik gewoon heel goed begrijpen waarom single zijn ook een bewuste en goede keuze kan zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:10

Ailill schreef:
Mag ik me ook melden, zonder paarden dan :')

Tik 'm aan, ouwe!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:30

tengeltje11 schreef:
eerlijk vind ik het altijd wat zielig klinken 'ik heb niemand nodig en ben gelukkig alleen'.

ik kan echt niet geloven dat al de mensen die dit hier beweren,'s avonds in hun bed niet met het idee spelen dat het toch leuker zou zijn om in bed je gedachten te delen met een soulmate om daarna gezellig tegen elkaar in slaap te vallen.

en dan haal je ideeen voor je ogen a la 'elk weekend met elkaar op pad gaan,want je moet er wat voor over hebben',dit om jezelf nog maar eens te versterken in het idee dat het beter is alleen.

sorry,vind ik zo'n onzin!

op termijn wordt niemand gelukkiger alleen dan met iemand waar je je goed bij voelt.
en je hoeft niet constant te vergelijken met de relaties die niet helemaal goed zijn,dat doe je enkel om je niet slecht te voelen omdat jij niet die andere naast je zij hebt.

hier getrouwd met een fantastische man. 3 kindjes.
deze avond ben ik alleen thuis,de jongste baby ligt wel boven te slapen,maar man en kindjes zijn weg op stap,samen met zijn vrienden.
heb ik totaal geen zin in,en vindt iedereen prima.
meestal heb ik daar geen zin in en meestal gaat hij dan(soms met en soms zonder kinderen) alleen op stap met zijn vrienden.
zo heb ik ook mijn dingen waar hij niets van vindt,en die ik lekker in mijn eentje doe.

maar toch heb ik iemand waartegen ik altijd mijn verhaal kwijt kan,altijd een oprecht antwoord van krijgt,een steun als het nodig is,een mening als ik twijfel,een……

en ja,ik zou ook prima 'gelukkig' kunnen zijn in mijn eentje,maar toch mis je iets,en net dat ene dingetje wat je mist,zorgt ervoor dat je nooit compleet gelukkig bent...

Wat fijn dat jij een leuke relatie hebt! Bedenk wel dat hij nu bij je is omdat hij dat wilt en dat hij ook kan bedenken over een tijdje dat hij een ander jonger blommetje aantrekkelijker vindt en jou laat zitten met je boeltje en kindjes. Of dat hij heel voorzichtig aan steeds meer te zeggen krijgt over jouw leven en de dingen die je doet, tot je volledig leeft voor hem en je gezin, dat je eigenlijk niet meer weet wie je eigenlijk bent, wat je leuk vindt en wat je dromen zijn. Ik loop dat risico niet. Ik heb mezelf echt zo leren kennen, ik heb niemand nodig om me aan te vullen of compleet te maken, ik weet nu zo goed wat en wie ik ben, wat mij gelukkig maakt en waar ik me prettig bij voel.
En zielig? Ik kijk vaak met medelijden naar vrouwen in relaties, ze rennen van hot naar her, kindjes wegbrengen overal heen, druk druk met verjaardagen hier, afspraken daar, koken, huishouden, druk druk, sporten en dan de man die ook aandacht wil. Ik vind ze geen leven hebben, waar is de tijd voor henzelf? Ze zijn altijd maar bezig met een ander. En dan na al die jaren zorgen en jezelf wegcijferen gaat het huwelijk alsnog stuk, maar liefst 1 op de 3 huwelijken gaan stuk. Ik snap niet wat mensen zich aandoen als ze gaan trouwen. Mocht ik ooit iemand tegenkomen die me echt van mijn stuk brengt, zou knap zijn na 11 jaar, dan gaan we leuke dingen doen als we dat willen maar we gaan niet samenwonen en ieder houdt zijn eigen leven en huisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:39

tengeltje11 schreef:
eerlijk vind ik het altijd wat zielig klinken 'ik heb niemand nodig en ben gelukkig alleen'.

ik kan echt niet geloven dat al de mensen die dit hier beweren,'s avonds in hun bed niet met het idee spelen dat het toch leuker zou zijn om in bed je gedachten te delen met een soulmate om daarna gezellig tegen elkaar in slaap te vallen.

en dan haal je ideeen voor je ogen a la 'elk weekend met elkaar op pad gaan,want je moet er wat voor over hebben',dit om jezelf nog maar eens te versterken in het idee dat het beter is alleen.

sorry,vind ik zo'n onzin!

op termijn wordt niemand gelukkiger alleen dan met iemand waar je je goed bij voelt.
en je hoeft niet constant te vergelijken met de relaties die niet helemaal goed zijn,dat doe je enkel om je niet slecht te voelen omdat jij niet die andere naast je zij hebt.

hier getrouwd met een fantastische man. 3 kindjes.
deze avond ben ik alleen thuis,de jongste baby ligt wel boven te slapen,maar man en kindjes zijn weg op stap,samen met zijn vrienden.
heb ik totaal geen zin in,en vindt iedereen prima.
meestal heb ik daar geen zin in en meestal gaat hij dan(soms met en soms zonder kinderen) alleen op stap met zijn vrienden.
zo heb ik ook mijn dingen waar hij niets van vindt,en die ik lekker in mijn eentje doe.

maar toch heb ik iemand waartegen ik altijd mijn verhaal kwijt kan,altijd een oprecht antwoord van krijgt,een steun als het nodig is,een mening als ik twijfel,een……

en ja,ik zou ook prima 'gelukkig' kunnen zijn in mijn eentje,maar toch mis je iets,en net dat ene dingetje wat je mist,zorgt ervoor dat je nooit compleet gelukkig bent...

Dit hele bericht zegt vooral heel veel over hoe jij in elkaar zit.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Misschien kun je eens proberen om je voor te stellen dat niet iedereen dezelfde dingen belangrijk vind in het leven. Dat iets wat voor jou moeilijk lijkt voor een ander heel makkelijk kan zijn. En andersom.

Ik ben niet eens heel bewust alleen zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf. Maar ik had niet in de gaten dat er nog zoveel mensen rondlopen die alleenstaanden zielig en zelfs zorgelijk :') vinden. Alleen zijn heeft voor- en nadelen vind ik. Ik vind alleen zijn te verkiezen boven de relaties die ik tot nu toe heb gehad. Ik zou mezelf pas zielig vinden als ik uit angst om alleen te zijn in een slechte relatie zou blijven zitten.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:56

Suzanne F. schreef:
Wat fijn dat jij een leuke relatie hebt! Bedenk wel dat hij nu bij je is omdat hij dat wilt en dat hij ook kan bedenken over een tijdje dat hij een ander jonger blommetje aantrekkelijker vindt en jou laat zitten met je boeltje en kindjes. Of dat hij heel voorzichtig aan steeds meer te zeggen krijgt over jouw leven en de dingen die je doet, tot je volledig leeft voor hem en je gezin, dat je eigenlijk niet meer weet wie je eigenlijk bent, wat je leuk vindt en wat je dromen zijn. Ik loop dat risico niet. Ik heb mezelf echt zo leren kennen, ik heb niemand nodig om me aan te vullen of compleet te maken, ik weet nu zo goed wat en wie ik ben, wat mij gelukkig maakt en waar ik me prettig bij voel.
En zielig? Ik kijk vaak met medelijden naar vrouwen in relaties, ze rennen van hot naar her, kindjes wegbrengen overal heen, druk druk met verjaardagen hier, afspraken daar, koken, huishouden, druk druk, sporten en dan de man die ook aandacht wil. Ik vind ze geen leven hebben, waar is de tijd voor henzelf? Ze zijn altijd maar bezig met een ander. En dan na al die jaren zorgen en jezelf wegcijferen gaat het huwelijk alsnog stuk, maar liefst 1 op de 3 huwelijken gaan stuk. Ik snap niet wat mensen zich aandoen als ze gaan trouwen.

Ik vind dit toch best wel onaardig klinken en vooral gebaseerd op vooroordelen. Het hebben van een relatie is nou eenmaal geven en nemen en die keuze wordt met alle liefde gemaakt. Twee op de drie huwelijken blijven wel gewoon staan en bovendien hoef je simpelweg niet meer te trouwen om je relatie te bezegelen. Daarbij heb je het over kinderen, maar ook single vrouwen kunnen prima een kinderwens hebben. Ook zij zullen dan -met jouw woorden- geen leven hebben door drukte. Er zijn uiteraard relaties waarvan uiteindelijk blijkt dat de twee personen beter af zijn zonder elkaar, maar je moet niet alles over een kam scheren.

Even terug: het 'moeten' hebben van een relatie is erg ouderwets en gefundeerd op vroegere normen en waarden. Je diende te trouwen alvorens kinderen te krijgen en zeker voor vrouwen was een man bij wijze van een levensbehoefte. Hij bracht immers geld in het laatje en diende voor haar te zorgen. Vrouwen, en ook mannen, zijn nu veel onafhankelijker en kunnen dus ook 'gelukkig' zijn zonder elkaar omdat ze niks tekort hoeven komen. Het hebben van relaties is nu gelukkig een keuze! Bovendien vind ik het dubieus dat het woord relatie in dit topic een soort van gelijk wordt getrokken aan het woord romantiek. Alsof single-mensen koude, eenzame figuren zijn die alleen maar kaarsjes uitblazen ipv aansteken. Ze kunnen wel houden van liefde en romantiek, maar daar hoef je toch geen voor relatie te hebben?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:58

Er zijn ook vrouwen die gelukkig zijn met het vliegen voor de kinderen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:01

Ik moet zeggen. Ik sta open voor een relatie
Maar ben ook super gelukkig alleen.

Ik vind dat er hier een partij mensen zijn die een relatie hebben en zich niet voor kunnen stellen dat sommige mensen niet gelukkig kunnen zijn alleen. Dat dat geen bewuste keuze is.

Aan de andere kant een partij die happy single zijn. Maar zich niet kunnen plaatsen in vrouwen die gelukkig zijn met een relatie.

Niemand is gelijk.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:22

Daantjuh wat jij zegt dus.

Ik heb een erg fijne relatie, en mijn man en ik verwachten zelfs ons eerste kindje.
Maar voordat mijn man en ik bij elkaar waren ben ik heel wat jaren alleen geweest, en ik heb serieus heel erg moeten wennen aan het samen zijn.

Onlangs heb ik geleerd dat niet alle mensen door hetzelfde "brilletje" kijken, en dat andere mensen dus een hele andere kijk op de wereld kunnen hebben dan mij bijv.

Sommigen doen helaas net alsof alle mannen "evil" zijn en je voor een "karretje" willen spannen.
Dat vind ik wel jammer, want dat is natuurlijk niet zo.
Maar he, ieder zijn eigen toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:37

ual_95 schreef:
Ik vind dit toch best wel onaardig klinken en vooral gebaseerd op vooroordelen. Het hebben van een relatie is nou eenmaal geven en nemen en die keuze wordt met alle liefde gemaakt. Twee op de drie huwelijken blijven wel gewoon staan en bovendien hoef je simpelweg niet meer te trouwen om je relatie te bezegelen. Daarbij heb je het over kinderen, maar ook single vrouwen kunnen prima een kinderwens hebben. Ook zij zullen dan -met jouw woorden- geen leven hebben door drukte. Er zijn uiteraard relaties waarvan uiteindelijk blijkt dat de twee personen beter af zijn zonder elkaar, maar je moet niet alles over een kam scheren.

Even terug: het 'moeten' hebben van een relatie is erg ouderwets en gefundeerd op vroegere normen en waarden. Je diende te trouwen alvorens kinderen te krijgen en zeker voor vrouwen was een man bij wijze van een levensbehoefte. Hij bracht immers geld in het laatje en diende voor haar te zorgen. Vrouwen, en ook mannen, zijn nu veel onafhankelijker en kunnen dus ook 'gelukkig' zijn zonder elkaar omdat ze niks tekort hoeven komen. Het hebben van relaties is nu gelukkig een keuze! Bovendien vind ik het dubieus dat het woord relatie in dit topic een soort van gelijk wordt getrokken aan het woord romantiek. Alsof single-mensen koude, eenzame figuren zijn die alleen maar kaarsjes uitblazen ipv aansteken. Ze kunnen wel houden van liefde en romantiek, maar daar hoef je toch geen voor relatie te hebben?

Ik heb een dochter trouwens en nee ik ren niet van hot naar her. Omdat ik geen verplichtingen er omheen heb. Maar zoals iedereen hier is het gewoon mijn mening en mijn visie. Ik heb inmiddels zoveel meegemaakt en daarna om me heen gezien dat ik de keuze heb gemaakt om geen relatie meer te willen. Ik ken echt bijna geeneen gelukkige relatie. Bij al mijn vriendinnen is het wel wat, inderdaad heel veel geven en weinig nemen. En ik zie om me heen heel veel mannen die over de schreef gaan of er graag overheen zouden willen, van de glazenwasser tot de gepromoveerde meneer op het werk. Die hebben allemaal een vrouw thuis. Ik heb dan plaatsvervangend medelijden en denk altijd maar: maar goed dat ik geen relatie meer heb.
Daarin heeft Jolien wel gelijk, vaak vormen ervaringen je wel. En beschadigd? Ach, ja misschien wel. Maar ik noem het een leerproces. Ik ben nu zoveel sterker en meer mezelf als ik ooit geweest ben. En kies dus echt bewust voor geen relatie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:43

Rolfje schreef:
Maar ik zie wel heel veel dat mensen financieel niet onafhankelijk zijn. Die kunnen niet en dat paard hebben en dat leuke leven zonder een relatie.

ALs je financieel onafhankelijk bent, dan kies je voor wat je wil en niet voor wat de maatschappij wil.

Dit! Daarnaast vraag ik me bij sommigen ook af of ze een relatief hebben met iemand omdat het ze gelukkig maakt of dat ze gewoon niet alleen durven zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:53

Mijn hele familie, plus mijn vrienden waren zwaar verbaasd toen ik van het ene op het andere moment ging samenwonen (binnen 2 weken), zwanger werd (bewust) en ook nog binnen een jaar getrouwd was. Met deze kanjer ben ik nu 21 jaar samen en het voelt nog alsof we net verkering hebben. Het kan dus wel. Ik was namelijk ook van het 'begin niet over een relatie', 'begin niet over trouwen' en 'begin niet over kinderen', want de paarden/dieren waren het enige voor mij. Ik keek niet eens naar andere mannen om en vond het heerlijk om alleen te zijn. Tot ineens mijn maatje voor me stond en het voelt nog steeds als mijn maatje. Inmiddels begin ik mij te beseffen dat het zomaar kan dat hij er niet meer is (heeft laatst een nare toeval gehad). Ondanks dat ik nog steeds geen moeite heb met alleen zijn, vind ik het heerlijk als hij en mijn zoon er zijn. Het idee dat ik een van hen zou moeten missen... Ik snap dan ook wat tagger schreef. Ik voelde het gemis ook bij het lezen. Een maatje is niet te vervangen, maar ik hoop voor jou dat er op een dag wel iemand in je leven komt die een klein beetje glans mag teruggeven aan je leven en dat je daarmee weer kunt delen wat je nu niet kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:05

Sorry, heb mijn bericht even aangepast, omdat ik niet had gezien dat Shenavallie tegen tagger praatte en niet in het algemeen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:09

maria1990 schreef:
Zo erg ben je tocht niet dat de mannen voor je op de vlucht slaan :')
Nou.....
Echt meermaals voorgekomen toen ik nog studeerde. Kwam je tijdens het stappen aan de praat, kwam uiteraard op gegeven moment de vraag "wat studeer jij?".
Na het antwoord (chemische technologie) werd het gesprek abrupt beëindigd.
Ja, natuurlijk zijn dat losers waar je niets mee wil, maar echt leuk is het niet -O-

Rolfje schreef:

Ja, dit! Dat is ook wat Goldie Hawn zegt in dat 2e YouTube filmpje wat geplaatst is.

Ik blijf me dan ook verbazen over de hoeveelheid vrouwen die nog steeds haar (kans op) financiële onafhankelijkheid opgeeft in een relatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:23

Ik niet. Ik kies bewust voor thuis zijn met ons kind. Zou niet anders willen. Werken komt later wel weer. Maar dat is toch mijn keus zoals het jouw keus is om alleen te blijven.

Het zou veel gezonder zijn om niet zo te oordelen over wel/geen relatie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:34

ual_95 schreef:
Bovendien vind ik het dubieus dat het woord relatie in dit topic een soort van gelijk wordt getrokken aan het woord romantiek. Alsof single-mensen koude, eenzame figuren zijn die alleen maar kaarsjes uitblazen ipv aansteken.

Om dan in een koud, leeg bed te stappen zonder een arm om hen heen, terwijl de regen langs de ramen naar beneden druppelt. Dat beeld snap ik ook niet echt. Ik vraag me dan oprecht af of het leven van die mensen die nu in een relatie zitten, zo was ten tijde dat ze nog single waren.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:38

Joh, lekker de electrische deken aan, niemand die je dekbed steelt, snurkt of stinkscheetjes laat.