Dansende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:26

Movement schreef:
tengeltje11 schreef:

Is er niet ergens een andere plek in de buurt die les aanbiedt?dit is een typisch probleem die vooral door verkeerde spanning ontstaat.

Mijn lesgevers vroeger zeiden altijd dat je als een tol de lucht in moet gaan van zodra je wil draaien moet je opwaarts stuwen en ook buik en poep goed opspannen. Als die te slap blijven, vlieg je alle richtingen uit idd.

Ik ga het proberen! Er is niet echt iets anders in de buurt, hier in het noorden van Nederland is er niet veel keus. Ik kan mijn leraar wel vragen of ze misschien wil opletten waar het mis gaat.

Waar zit je? Mag ook via pb :) Hier in het noorden is het idd best belabberd qua aanbod.. ik reis ook wel een stukje voor m'n lessen.

Pirouettes gewoon veel doen idd en als je aan je docent vraagt waar je op moet letten kan thuis vast wel aan de slag. Bij mijn vorige docent deden we vaak deze oefening:
preparatie = 5e --> tendu zij --> sluit in 4e achter
1 kwart pirouette sluit voor
4x, laatste sluit achter
Dit de andere kant op, en dan met een halve pirouette, driekwart, 1 hele, 1 en een kwart, 1,5 enz enz enz
Dit heeft mij wel veel geholpen omdat je heel goed leert doseren. Bij de kwartjes heb je echt maar superweinig power nodig en zo kan je ook goed aan je pirouettes sleutelen als een hele nog niet lukt. Voor spitzen vond ik dit ook een fijne om te beginnen, ik was echt bang dat ik er nog niet klaar voor was om te draaien en met kwartjes beginnen is dan heel safe :j

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:48

Hier heel in het begin idd ook een kwartje, daarna halve, dan 3/4 en dan een hele en idem in de andere richting.

Maar als je omvalt is dit meestal puur omdat je buikspieren en rugspieren niet opgespannen zijn en je lijf dus alle kanten op gezwierd wordt en je dus omvalt.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:59

Misschien ligt het dan ook wel aan te weinig core kracht.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:34

Leuk topic,ik wil me ook graag melden!

Ik ben sinds kort weer herstart met klassiek ballet.
Dit heb ik op mijn 15e een aantal jaren (fanatiek) gedaan. Nu een herintreder (op mijn 39e :+ ) maar verdorie, wat raak je die souplesse en snelheid kwijt zeg!
Ik voel me echt een olifant in een porseleinkast :')

Pirouette vind ik ook wel een dingetje. Ik kan ook gewoon nog de verkeerde kant op draaien zeg maar.... 8)7